Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Millasia pyöriä ne Ducatit oikein on? Kokemuksia ja tietoutta kaivataa...

    Siistin näköisiä ne ainakin on, ja mielessäkin olis.. jos jonkun ducatin hommasi, ST2 -4 SS750 Monsteri.. kaikenlaisia kun on ollut, yammua, honukkaa trumppaa, kawaa, niin jotain uutta.. ehkä, ei pidä kangistua vanhoihin

    Mites laadukkaita ovat? Ja aika tehottomilta tuntuvat... ei oikein löytynyt tietoa esim. bikez:stä. Onko suomessa jotain eri malleja? Ja hinnakaita... ovatko hintaansa nähden hyviä?
    Pelotti jo kun luin jotain keskusteluja täällä... "pitäis tarkistaa keinuvipujen pinnoitus, 40tkm:ssä" ?? ongelma? Miksi ne yleensä on pinnoitettu tekis vaikka haponkestävästä

    No on sitä muutenkin ollut kammoa italialaisiin tuotteiisiin... viimesin, pesukone kun ruostui vuodessa, ja viiden vuoden kuluttua ostosta syttyi palamaan nyt on ollut jo 13v mateinfinland upo
  2. #2
    Niissä on hyvät ja varmatoimiset jarrut.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  3. #3
    ... eikä hajoo perä eikä ole karpaasia..
  4. #4
    Eikä niissä ala nokkaketjun kiristin rallattamaan
    Japanilaisten amerikankustomien jaosto kiittää ja kumartaa
  5. #5
    eikös voi vastata jotain järkevääkin
  6. #6
    Uudemmissa on kaksi sylinteriä,vanhemmissa yksi,paitsi oli niillä yksi 1265 kuutioinen v-4 joskus -63-64 kun ei vielä tiedetty että honta tekee pian tuuttia,ne meni ottamaan vielä tehoakin siitä 100hp mutta ei ne 16 tuumaiset ristikudosrenkaat kestäny ja niin ne kuristi sen ensin 80 ja sitten 55 hv:n ja kun se oli niin huono niin ne teki vaan kaksi pyörää valmiiksi Berlinerille ja sitten tuli yks japanilainen ja osti sen koossa olevan ja sen jälkeen onkin ollut hiljaisempaa paitsi ihan mukavia myllyjä ne tekee osta pois.
  7. #7
    unohin että nykytiedon mukaan honta teki ensimmäisen superpyörän. Lisäksi ne teki niitä ihan liikaa,niitä on vieläkin pitkin ja poikin ukkojen talleja..
  8. #8
    Kommentit ruisku-supersportista: Hyvä alusta ja hyvät ajo-ominaisuudet. Jämäkkä ja vakaa kurveissa ja omassa on just sopiva ajoasento. Kone on ilmajäähdytteinen ja hiukan tehoton, mutta silti tuntuu nopealta. Saundit on tietysti omanlaisensa: kuiva kytkin kalkattaa ja moottorin ääntä ei voi sanoa hienostuneeksi Huipputehon puutetta korvaa kiva vääntöalue siellä kierrosalueella missä tarvitaan = hyvä kone kadulle. Käytännöllisempiäkin prätkiä on, mutta mitä sitten. Prätkä se on siinä missä muutkin. Kannattaa kokeilla. Voit vaikka ihastua.
    Ducati 749s -06
  9. #9
    On mulla ollu japsejaki ja hyviä olivat. Tosin eipä mulla vielä yhtään paskaa ducatiakaan ole ollut ja kolmatta viedään. Aika pitkälti noi jutut on lähtöisin essonbaarista vaijerikuskien suusta
    Japanilaisten amerikankustomien jaosto kiittää ja kumartaa
  10. #10
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 13 2009,21:04) kirjoitti
    Uudemmissa on kaksi sylinteriä,vanhemmissa yksi,paitsi oli niillä yksi 1265 kuutioinen v-4 joskus -63-64 kun ei vielä tiedetty että honta tekee pian tuuttia,ne meni ottamaan vielä tehoakin siitä 100hp mutta ei ne 16 tuumaiset ristikudosrenkaat kestäny ja niin ne kuristi sen ensin 80 ja sitten 55 hv:n ja kun se oli niin huono niin ne teki vaan kaksi pyörää valmiiksi Berlinerille ja sitten tuli yks japanilainen ja osti sen koossa olevan ja sen jälkeen onkin ollut hiljaisempaa paitsi ihan mukavia myllyjä ne tekee osta pois. *
    Jeps, tuuttihan tuli -68 lopulla... mut kukas tekee nykyään ducatin moottorit, ducati itsekö?

    Vääntö ainakin positiivista, sitähän yleensä V2:ssa on.. ainakin VTR:ssä oli

    Mietityttää toi keinuvipujen pinnoitus, voiko se mennä jo 40tkm:ssä? Muistikuva joskus lukenut että kun pinnoitus menee niin keinuvivut ei enää kauaa kestä, en muista minkä merkin kanssa, Ei ole tietoa asiasta, mut ilmeiseti ne pinnoitetaan että saadan todella kova pinta..en ole sileen ennen törmännyt asiaan
  11. #11
    Mistäs saa teknistä tietoa ducateista? Lähinnä moottoreista...ja vaikka räjäytyskuvia
  12. #12
    Lainaa (Arttu.H @ Helmi. 13 2009,21:42) kirjoitti
    Mistäs saa teknistä tietoa ducateista? Lähinnä moottoreista...ja vaikka räjäytyskuvia
    Kurkkaa Ducatin sivuilta... siellä on kakstuhattaluvun pyöristä osaluettelot ja manuaalit.
    Ducati 749s -06
  13. #13
    No ihan oikeasti se pinnoitusongelma on jo taakse jäänyttä elämää,se koski käsittääkseni testastrettoja vuosikymmenen alkupuolella.Jossain vaiheessa(siis vielä vanhemmissa )oli sähköjuttuja mutta esim. oma ST:ni on toiminut loistavasti ensimmäisen satatuhatta.Minulla on useampikin Ducati-koneinen eikä niissä ole ollut ongelmia kestävyyden suhteen.Kaikkea tietysti voi tulla mutta ei sen pelon takia kannata ohitta asiaa.Käy koeajamassa,et siitä muuten saa selvää.Erilainen se on kun muut mutta ei pyörää kummempi.
  14. #14
    Lainaa (kalliais @ Helmi. 13 2009,21:50) kirjoitti
    Lainaa (Arttu.H @ Helmi. 13 2009,21:42) kirjoitti
    Mistäs saa teknistä tietoa ducateista? Lähinnä moottoreista...ja vaikka räjäytyskuvia
    Kurkkaa Ducatin sivuilta... siellä on kakstuhattaluvun pyöristä osaluettelot ja manuaalit.
    Kiitos linkistä

    äsken yritin etsiä ducatin sivuilta mutten löytänyt
  15. #15
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 13 2009,21:56) kirjoitti
    No ihan oikeasti se pinnoitusongelma on jo taakse jäänyttä elämää,se koski käsittääkseni testastrettoja vuosikymmenen alkupuolella.
    Korjataan nyt sen verran, että koski lähinnä 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun desmoquattroja (748, 916, 996). 749 ja 998, 999 on testastrettoja. (niissäkin on ollut vikoja, mutta erittäin vähän.) Tehdas myönsi asian joskus 2000-luvun alussa ja homma piti olla hallinnassa, mutta kyllä niitä ilmaantui sen jälkeenkin.



    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  16. #16
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 13 2009,21:56) kirjoitti
    No ihan oikeasti se pinnoitusongelma on jo taakse jäänyttä elämää,se koski käsittääkseni testastrettoja vuosikymmenen alkupuolella.Jossain vaiheessa(siis vielä vanhemmissa )oli sähköjuttuja mutta esim. oma ST:ni on toiminut loistavasti ensimmäisen satatuhatta.Minulla on useampikin Ducati-koneinen eikä niissä ole ollut ongelmia kestävyyden suhteen.Kaikkea tietysti voi tulla mutta ei sen pelon takia kannata ohitta asiaa.Käy koeajamassa,et siitä muuten saa selvää.Erilainen se on kun muut mutta ei pyörää kummempi.
    Vuosikymmenen...? siis tarkoitatko vuosituhannen vaihdetta? Esim, St2:sta. kattelin just vm.-98 satkun ajettua..
  17. #17
    Lainaa (vtwin @ Helmi. 13 2009,22:10) kirjoitti
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 13 2009,21:56) kirjoitti
    No ihan oikeasti se pinnoitusongelma on jo taakse jäänyttä elämää,se koski käsittääkseni testastrettoja vuosikymmenen alkupuolella.
    Korjataan nyt sen verran, että koski lähinnä 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun desmoquattroja (748, 916, 996). 749 ja 998, 999 on testastrettoja. (niissäkin on ollut vikoja, mutta erittäin vähän.) Tehdas myönsi asian joskus 2000-luvun alussa ja homma piti olla hallinnassa, mutta kyllä niitä ilmaantui sen jälkeenkin.
    Eikö ST2:ssa ole just 916 kone?
  18. #18
    Ei,se on ST 4:ssa,kakkosessa on 944 kaksiventtiilinen,ettei ole niin yksinkertaista niin ST 4 S on taas eri kone..996.. tosin siinä on myös parempi alusta.



  19. #19
    Lainaa (vtwin @ Helmi. 13 2009,22:10) kirjoitti
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 13 2009,21:56) kirjoitti
    No ihan oikeasti se pinnoitusongelma on jo taakse jäänyttä elämää,se koski käsittääkseni testastrettoja vuosikymmenen alkupuolella.
    Korjataan nyt sen verran, että koski lähinnä 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun desmoquattroja (748, 916, 996). 749 ja 998, 999 on testastrettoja. (niissäkin on ollut vikoja, mutta erittäin vähän.) Tehdas myönsi asian joskus 2000-luvun alussa ja homma piti olla hallinnassa, mutta kyllä niitä ilmaantui sen jälkeenkin.
    Niinpä olikin,hyvä että korjasit.
  20. #20
    Bikez:n mukaan ST2:ssa on 944 ja ST4:ssa 916

    http://www.bikez.com/motorcycles/ducati_st_4_2001.php

    tiedä sitten kuinka luettavaa tietoa..

    Mutta näinkö se sitten menee, että 748, 916, 996 koneita pitäs varoa?

    Aika monessa on just noita koneita mitä olen katellut, vm2000 molemmin puolin.
  21. #21
    ST4S:ssä on 996 pannu, mutta eri nokat ja madalletut kannet(verrattuna 996:sen koneeseen). Mulla 2002 mallinen ST4S ja 3 keinuvipua vaihdettu. ST2 on 944 koneella ja kaksiventtiilinen. ST4 on 916 konella ja sen takia sitä on kierrätettävä huomattavasti ylempänä, kun ST2:sta ja ST4S:ää. Mutta kaikenkaikkiaan ST4S on koko ST sarjan ehdottomasti paras peli.... Etenkin muutamien modausten jälkeen... Huollon kannalta ST2 on simppeli verrattuna ST4:siin.... Noissa ST:n nelivena koneissa on helpompi ottaa kone irti rungosta, jos haluaa katella venat / keinuvivut vimosen päälle.
  22. #22
    Lainaa (Arttu.H @ Helmi. 14 2009,11:11) kirjoitti
    Mutta näinkö se sitten menee, että 748, 916, 996 koneita pitäs varoa?
    Ei niitä varoa tarvi; tutkii vaan, että kaikki on ok ja korjaa jos tarvii. Pinnoitettuja keinuvipuja saa 50-60 eurolla, originaalit maksaa pari sataa kappale.. * Jos/kun kaikki on kondiksessa, ei muuta kun ajoa.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  23. #23
    Ei tuota bikeziä kannata katsella, surkean vähän informaatiota. Turhan huonosti sieltä löytyy tietoa. Jos joku tietty malli kiinnostaa niin esim. Haynesin manuaalista löytyy reilusti teknistä tietoa.

    Ducatit ovat omanlaisiaan laitteita. Hauskoja ja hyviä ajaa pääsääntöisesti. Tekniikka on erilaista kuin useimmissa japanilaisissa. Käytännössä ajokokemus on myös hieman japanilaisista eroava.

    Hyvin ne Ducatit kestävät. Huoltokulut ovat ehkä isommat kuin perus nelipyttyisissä... Mutta vapaa-ajan hauskanpitolaitteitahan nämä ovat ja eivät huoltokulut kenellekään esteeksi ole muodostuneet.
  24. #24
    Ducsu on köyhän ihmisen (luuli olevansa varakas ennen ku osti duksun) fillari! Se on hieno, siinä on (varauksin) hyvä meteli, mut kytkin on AINA paska... Siksi on kiva ostaa MV Agusta!
    MAD (mean absolute deviation)
  25. #25
    Lainaas mulle viikonlopuksi se MV,minäkin osaan hajottaa kytkimiä...
    Mulla on kaksi kertaa vaihdettu kytkinlevyt tuohon kilsamäärään, 170 ekee taitaa maksaa pakka.
  26. #26
    Niin se 170 egee tuntuu lotto voittajankin taskussa kun viikoittain sitä menee. Suosittelen autokoulun käymistä ja painottaen tuohon kytkimen käyttöön. Mutta turhaa hommaa kun on rahaa...
    Ducati 1098s Tricolore *-07
    Kawasaki zx-10r -04
  27. #27
    Juu iha paska tuo hyperinkin kykä, kevyt ku mikä enkä riivaamalla ole vielä saanu paskaks. Iha perseestä.

    Hyperissä tosin oli ilona katkeavat kilpitelineet. Nyt on jo kolmas menossa.

    Muuten tekniikka on pelannut hyvin, mitä nyt yksi akkukenkä löysty mutta siihenkin on tehty jo recallit..
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  28. #28
    Lainaa (fat_2cm @ Helmi. 16 2009,09:10) kirjoitti
    Niin se 170 egee tuntuu lotto voittajankin taskussa kun viikoittain sitä menee. Suosittelen autokoulun käymistä ja painottaen tuohon kytkimen käyttöön. Mutta turhaa hommaa kun on rahaa...
    Niin,kaksi kytkinlevystöä 100000 km:n aikana.En pidä pahana kun puhutaan Ducatin kuivasta kytkimestä. *



  29.  
  30. #29
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 16 2009,16:29) kirjoitti
    Lainaa (fat_2cm @ Helmi. 16 2009,09:10) kirjoitti
    Niin se 170 egee tuntuu lotto voittajankin taskussa kun viikoittain sitä menee. Suosittelen autokoulun käymistä ja painottaen tuohon kytkimen käyttöön. Mutta turhaa hommaa kun on rahaa...
    Niin,kaksi kytkinlevystöä 100000 km:n aikana.En pidä pahana kun puhutaan Ducatin kuivasta kytkimestä. *
    juu kannattaa esim liikenne valoissa pitää vapaalla ni ei ole kytkin pohjassa koko ajan ja välillä vaihdan ilman kytkintä kun ei siitä mitään haittaa ole..