Olen vaihtamassa F4:ään (2000) etuvaloja/etukatetta uudemmasta F4i:stä (2003)!
Olis pari kysymystä...
-Palaako F4i:ssä pitkät päällä molemmat etuvalot, vai sammuuko lyhyt kun pitkä syttyy?
-Onko kukaan kahdentanut lähivaloja kyseisessä vehkeessä?
Palaa molemmat yhtaikaa.
Jenkkifoorumeilta voi löytyä valokuvioasiaa tuosta kahdentamisesta, kun siellä tuo tuninki on ollut enemmän muodissa ja puolivaloilla ajaminen siten enemmän ahdistusta aiheuttavaa. Mut voihan tuota täältäkin heppuja löytyä.
cbrworld aiheesta notta *( HOX - Ketjua kun selaa pidemmälle, niin paljastuu, että tämä kytkentä ei pelitä kauaa... Kannattaa tehdä fiksummin. )
Jos itsellä riittäisi intoa modiin, niin tutkisin ensiksi, että millaisen valokuvion pitkän puolen umpio tekee lyhyellä valolla eli vaikuttaako puoli kuvioon, vai tekeekö polttimon tyyppi kuvion. Minulle ei riittäisi se, että molemmilla puolilla palaa valo, vaan sitten ärsyttäisi se, että ovatko ne identtiset *
Edit: Tutkiskelin asiaa vähän ja hommahan menee niin, että kumpikin poltin on sama ja samantehoinen. Pitkän valokuvio tehdään ainakin umpion muodolla, mutta ilmeisesti myös polttimon asennolla/kulmalla umpiossa(?) Minulle ei ole pyörää nyt tässä hollilla, joten itse en pääse katsomaan, miten se poltin muka voisi olla jossain eri asennossa, kuten joku jossain internjetin syövereissä väitti. Tässä kuitenkin peilien muodot.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Kiitoksia!
Ajattelin ensin saada valot pelaamaan alkup. tavalla ja sitten hankkia jostain rikkinäisestä etuvalosta lyhyiden pohjan ja vaihtaa sen kaukovalon tilalle!
Joo.. tiedän että pitkä ei sen jälkeen näytä mihinkään, mutta jostainhan se on tingittävä!
Ja voihan sitä modifiointia jatkaa sillä,että asentaa molempiin umpioihin xenon-polttimot joissa säätömoottori! (tosin täytyy selvittää niidenkin valokuvio, koska mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ylikirkas, liian ylös näyttävä xenon!)
Semmosta kyselisin vielä, että onko kukaan ottanut valokuvaa F4i.stä ilman etukatetta, josta selviäisi johtojen reititys?
Tai onko joku nähnyt esim. netissä semmoista kuvaa?
(korjauskäsikirjasta ei löydy tarpeeksi selvää kuvaa ja nykyinen johtoläjä ei mahdu mitenkään katteen alle piiloon!)
Mä voin ottaa huomenna kuvaa. Mulla on f4i osina kellarissa.. onko jotain muuta mistä tarvit kuvaa?
Pojan ja isän välinen ero on lelujen hinta!
Ei nyt muuta tule mieleen (varmasti myöhemmin, kun saa taas hommaa etenemään!)(hondacbr @ Helmi. 22 2009,23:49) kirjoitti
Suurin ongelma tällähetkellä on toi johtojen reititys, kun ei oo alkup. johtosarjaa.
Tuntuu loppuvan tila kesken katteen takana tai sitten johdot kiristyy viulunkieliksi kun kääntää sarvia!
Toistaiseksi on selvinnyt, että F4:ssä johdot menee suoraan valoille ja mittaristoon, mutta F4i:ssä ainakin etuvalojen johdot tekee ylimääräisen mutkan etuvalojen "ympäri"!?!
Multa kyllä löytyy alkuperäinen korjauskäsikirja (pdf), mutta niiden kuvat on kyllä luokattoman huonoja!