Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Onko kenelläkään kokemusta vuokra moottoripyöristä?
    Ajattelin vuokrata ensi kesäksi moottoripyörän koko kauden ajaksi kannattaako. Mistä ja minkä hintaisia vuokra mp kannattaa etsiä?
    Voipi tulla yllättävän kalliiksi, normaalivuokraamoilla kun listahinnat taitaa olla jotain 500e/viikko sektorilla niin tulee kaudelle aika mehevä hinta.

Ettei olisi vaihtoehto ostaa joku kikotin keväällä ja myydä pois syksyllä? Vähemmän siinä todennäköisesti turpaan tulee taloudellisesti kesässä kuin vuokralaitteella.
    Abusus non tollit usum
    Vähiten ehkä häviäisi jos ostaa nyt ja myydä vuoden ja 2 kuukauden päästä pahimpaan mopokuumeaikaan tosin veikkaisin myös kuten edellinenkin kommentoija että ihan keväällä osto ja syksyllä myynti tulee halvemmaksi kuin vuokraus. En tiedä toimiiko mopoissa, mutta kotiloissa voi katsella jo ihan liisausta tuoksi ajanjaksoksi, halvemmaksi tulee kuin puhdas vuokraus.

Onnea metsästykseen, kävi miten kävi.
    Joskus vuonna kivi ja miekka (2003?) oli seinäjoen mp-palvelusta 955 triumppi viikon lainassa, hinta oli 400-500e ja km raja 3000km. *Jos tolla hinnalla rupeaa vertaamaan oman pyörän pitämiseen niin saman tien tulee takkii sillä vuokra pyörästä ei mene huolto/varaosa/rengas/vakuutus maksua.
    Maksan vain vuokran ja bensaa tankkiin.

- XT 660 R
    Lainaa (Xxx^ @ Helmi. 19 2009,22:14) kirjoitti
    Joskus vuonna kivi ja miekka (2003?) oli seinäjoen mp-palvelusta 955 triumppi viikon lainassa, hinta oli 400-500e ja km raja 3000km. *Jos tolla hinnalla rupeaa vertaamaan oman pyörän pitämiseen niin saman tien tulee takkii sillä vuokra pyörästä ei mene huolto/varaosa/rengas/vakuutus maksua.
    Aika kovat hinnat saa olla vakuutuksilla, huolloilla, renkailla jne...

Jos ajattelee vaikka todella lyhyttä kautta, parhaat kesäkuukaudet kesä, heinä ja elo. Se tekee suunnilleen sen 12vko jollon tolla 500e/vko hinnalla tuli kesähupailulle hintaa 6000e.

Jos onnistuu 3kk jaksolla upottamaan moisen summan ylläpitokustannuksiin niin aika huonoja diilejä saa tehdä. Todellisuudessa jos vaikka myyt pyörän syksyllä sen 4000e halvemmalla kuin ostit keväällä niin varmasti tuli halvemmaksi jo tuolla 3kk jaksollakin.
    Abusus non tollit usum
    Lainaa (bikervepsu @ Helmi. 19 2009,21:35) kirjoitti
    Ajattelin vuokrata ensi kesäksi moottoripyörän koko kauden ajaksi kannattaako. Mistä ja minkä hintaisia vuokra mp kannattaa etsiä? *
    Minkälaista pyörää ja kustannusta olit ajatellut?

Voisin sitten kysellä, löytyykö sopivaa.

t. Pekka /Reliatec
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Homma riippuu varmaan aika monesta asiasta. Itse olen vuokrannut mopoja aikanaan jonkin verran. Antaa mahdollisuuden vaihtaa merkkiä ja kokeilla erilaisia vaihtoehtoja.

Jos vuokraat koko kesäksi/kaudeksi niin tilanne muuttuu hiukan. Ja homma riippuu siitä paljonko ajat kesässä.

Suurimmat kustannukset pyörän osalta ovat tietysti vakuutukset, jotka vuokratessa ovat korkeammat kuin omistaessa. No sitten tulevat huollot, renkaat... ym. Ja pyörän arvonlasku, joka tulee vastaan vääjäämättä. Jos joku vuokraa, niin hän laskee nämä kustannuksiin mukaan. Tavalla tai toisella. Eli tuo whoooooopsin kommentti on vähän niin kuin tuulesta temmattu, ainakin osittain. Osa on asiaa..

Millaista pyörää olet hakemassa? Itselläni on vähän liikaa mopoja tallissa roikkumassa tyhjän panttina. Saattaisin vuokrata kohtuuhintaan,...,ainakin omasta mielestäni. En ole koskaan vuokrannut, joten joutuisin kyllä itsekin vähän funtsimaan millä hintaa ja millä perusteilla.

No, ei ne oikeasti ole tyhjän panttina. Joskus on kiva ajaa matkaa yhdellä, vetää kärryä toisella, kiihdytellä turbolla tai kruisailla kustomilla... Mutta ei tässä mopojen keräilyssä mitään järkeä ole.

t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
    Olen ajatellut Suzuki, Hondaa tai Kawasakia. Tehot voivat olla 400 - 650 tai 1000. Muuten ei ole mitään väliä. Kunhan on sopivan korkuinen kun minä olen tälläinen pieni prätkämies. Isommat ja painavat mopot ovat minulle vähän hankala käsitellä tiedän kokemuksesta. En ihan heti jaksanut niitä edes talutella liikelle. Noloa

Lainaa (bikervepsu @ Helmi. 19 2009,23:30) kirjoitti
    Olen ajatellut Suzuki, Hondaa tai Kawasakia. Tehot voivat olla 400 - 650 tai 1000. Muuten ei ole mitään väliä. Kunhan on sopivan korkuinen kun minä olen tälläinen pieni prätkämies. Isommat ja painavat mopot ovat minulle vähän hankala käsitellä tiedän kokemuksesta. En ihan heti jaksanut niitä edes talutella liikelle. Noloa

Voi olla että tuollainen tehohirmu (1000hv vai peräti kw??) painaa kuitenkin jonkin verran..
    Yamaha R6 -04

Yrc.fi

"Nollasta sataan alle viiden, se on nopeaa, nopeaa." -Kuustonen-
    Olet varmaan ajatellut myös sitä että monelle meistä on osa harrastusta se että se oma mopo on siellä tallissa.
    Jo pelkä tietoisuus sen olemassaolosta rauhoittaa huomattavasti.

Sitä voi iltaisin pesta, putsailla, vahata, taputella, sitä voi aina parannella tai yksilöidä jollain uudella vempaimella tai vaikkapa hyvällä tarralla.
    "mä oon laittanut noi teräpunosletkut, noi tupit, ton putken jne jne."
    Sulla ja Sun mopolla on yhteistä historiaa, sun mopo on sun!

Toiset ajaa, toiset räplää, jotkut ajaa ja räplää.
    Mä ajan ja räplään tasapuolisesti jolloin vuokrakalu ei olis mun juttu.

Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    Juu tarkoitin 650 kw. Mulla itselläni on kyllä moottoripyörä tallissa. Sitä on mukava räplätä ja ajella. Sitä nimen omaa pitääkin enimmäkseen räplätä ja ajaa se on vanha mopo. Meinasin sen takia vkr tilalle vähän tehokkaaman. Tutustua sitä kautta isompaan prätkään. Ostaako isomman vai ajaako tuolla pienellä mopolla vielä ensi kesänkin. Kukaan ei varmaan mielellään kehtaa lainata omaa mopoa kenellekkään?
    Taitaa suurin osa lainata mopoaan vain luottokaverilleen ja silloinkin vain jos melkein sataa (mutta ei ihan kun ei ne kuitenkaan osaa pestä...)
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    Lainaa (bikervepsu @ Helmi. 19 2009,23:30) kirjoitti
    Olen ajatellut Suzuki, Hondaa tai Kawasakia. Tehot voivat olla 400 - 650 tai 1000. Muuten ei ole mitään väliä. Kunhan on sopivan korkuinen kun minä olen tälläinen pieni prätkämies. Isommat ja painavat mopot ovat minulle vähän hankala käsitellä tiedän kokemuksesta. En ihan heti jaksanut niitä edes talutella liikelle. Noloa *

Ei kai kukaan nyt tommoisilla merkeillä ajele!

Tehotoiveet ovat ihan kohtuulliset, vaikka ovatkin watteja. Mulla taitaa tehokkainkin mopo jäädä noista toiveista hitusen alitehoiseksi. Ei ole kuin reilu parisataa kW.

Onnea etsinnälle.

t. Repa

Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
    Vuokraa joku sellainen missä on bensamittari.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Lainaa (bikervepsu @ Helmi. 19 2009,21:35) kirjoitti
    Ajattelin vuokrata ensi kesäksi moottoripyörän koko kauden ajaksi kannattaako. Mistä ja minkä hintaisia vuokra mp kannattaa etsiä? *
    Katsoppa tuollaiset sivut huviksesi:

http://www.sevenways.fi/
    Lainaa (tahvo @ Helmi. 20 2009,00:22) kirjoitti
    *provo?
    Eikun "vepsu" vanha trol... eikun tuttu...
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (whoooops @ Helmi. 19 2009,22:33) kirjoitti
    Lainaa (Xxx^ @ Helmi. 19 2009,22:14) kirjoitti
    Aika kovat hinnat saa olla vakuutuksilla, huolloilla, renkailla jne...

Jos ajattelee vaikka todella lyhyttä kautta, parhaat kesäkuukaudet kesä, heinä ja elo. Se tekee suunnilleen sen 12vko jollon tolla 500e/vko hinnalla tuli kesähupailulle hintaa 6000e.

Jos onnistuu 3kk jaksolla upottamaan moisen summan ylläpitokustannuksiin niin aika huonoja diilejä saa tehdä. Todellisuudessa jos vaikka myyt pyörän syksyllä sen 4000e halvemmalla kuin ostit keväällä niin varmasti tuli halvemmaksi jo tuolla 3kk jaksollakin.
    Mjoo ajattelin tätä asiaa siltä suunnalta että jos satunnaisesti ehkä kerran maksimissaan kaksi kertaa kesässä vuokraa pyörän. Pyörän kuluja voi laskea monella tavalla mutta jonkun pyörän kohdalla voisi jopa laskea pelkästään arvon alennusta vuodessa 6000e (uusi/eksoottinen/italo) mutta toki aika ääritapaus..

edit : Niin tosiaan aloitusviestissä puhuttiin koko kaudesta jotta silloin ehkä tuli kysymykseen vuokraus joltain yksityiseltä/tutulta, Voisi ajatella että joku motoristi tuttu ehkä lainaisi pyörän 1000-3000e kausi hinnalla.

- XT 660 R
    Lainaa (C-A-D @ Helmi. 20 2009,12:12) kirjoitti
    Lainaa (tahvo @ Helmi. 20 2009,00:22) kirjoitti
    *provo?
    Eikun "vepsu" vanha trol... eikun tuttu... *
    Eikös trollit ole niitä peikkoja jotka pitäisi olla talvi unilla? Watshaap heh hee

Täytyy tuumia tuota vkr. Aika kalliilta kuulostaa. Kyllä minä viime kesänä ajoin enska mopolla aika paljon säästä riippumatta. No en nyt toki vesisateessa ajannut ellei se sade yllättänyt mut. Joka päivä menin ajamaan jonnekkin. Meinasin vaan, että jos ei korjaamo saa sitä korjatuks niin sitten pitää tyytyä vkr pyöriin.

Ellei joku haluaisi vaihtaa mun Suzukia uuteen vanhaan prätkään??? Ja entisöi se vaikka itselle omaksi mp. Sellainenkin on mielessä.

Lainaa (bikervepsu @ Helmi. 20 2009,00:02) kirjoitti
    Juu tarkoitin 650 kw.
    Noita pyöriä, joissa on formula 1:n verran tehoja, taitaa olla aika rajoitetusti vuokramarkkinoilla. Eikö yhtään vähempi riittäisi noin alkuun?
  21.  
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Oma on aina oma.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N