Ensimmäinen pyörä oli -90 CBR 600 F, mutta meni myyntiin liian ahtaan ajoasennon takia. Nyt voisi taas MP-kuumetta käynnistellä jollain 2500-4000e mopottimella. Ja tehoa ihan väh. 100hv.
Eli minkälainen sportti/matkapyörä yli 190cm?
Suzuki GSXF 750 on käynnyt mielessä, mitens siinä toimii toi ajoasento pitkäämatkaa ajatellen?
Apuva! Ehdotuksia?
"Häpy With Honda..."
Mulla on mittaa tasan 190 ja GSX 1100G oli ainakin ihan mukava peli, kun ei ollut polvet suussa. Nykyään ajelen vieläkin tilavammalla pelillä, niinkuin allekirjoituksesta käy selville ja tehoa on riittävästi![]()
Saako noin halvalla mitään kunnollista?(Johnyape @ Helmi. 17 2009,12:28) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Itselläni on toisena pyöränä vanhempikoppanen (-94) gsx-f ja jos sitä vertaa muihin mitä on ollut; sv, 636 tai vaikka r1, niin äffässä on leppoisin ajoasento.
Itse olen n 190 ja pitkäraajainen. Unelmoin seuraavaksi gsx 1400 tai bandit 1250.
<p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
Voisin suositella kawa ZZR 1100, tilavia ja mukavia matkassa. 9R:ät ovat myöskin tilavahkoja.
edit: 191 pituutta, ja RSV on myöskin "tilava" tämän tyyppiseksi pyöräksi. Kaikkeen tottuu paitsi siihen jääpuikkoon....
No en kyllä pyytänyt ottamaan kantaa tuohon budjettiin, vaan vertaamaan hinta/laatu-suhdetta kyseinen budjetti ja vaatimukset huomioon ottaen.(ttuttu @ Helmi. 17 2009,12:40) kirjoitti
Tottakai 12000e pyörä on parempi ajaa kuin 2000e pyörä!
Ja jos ei löydy sopivaa pyörää 4Ke, niin tottakai sitten nostetaan sitä budjettia...
Täytyy käydä vähän koe-istumassa pyöriä ja ostaa jos siltä tuntuu.
"Häpy With Honda..."
Mites Hondan VFR tai CBR 1000f? Kohtuullisesti ajettuja ja 1995-> vuotisia saa jo tuohon budjettiin.
Suzuki gsx750f -00 *--> Suzuki gsx1300r -07 --> KTM 530 exc -08 —> KTM 250 exc-f -10 —> KTM 300 exc -10 —> Husqvarna TE 250 -14 —> Husqvarna TE 250 TPI -18 —> Kawasaki ZZR 1400 -11 —> Suzuki intruder M1500 -11
Jos varaa nostaa budejttia tonnilla tai parilla, niin voin vilpittömästi ehdottaa CbR 1100 XX. Itsellä mittaa 195cm ja tuli bläkkäri ostettua viime kesänä ekaksi pyöräksi mopon jälkeen. Tuohon mahtuu hyvin ja kulkeekin ihan kiitettävästi. Eikä ainakaan itsellä paikat puudu pitemmälläkään matkalla. Myös takapenkillä kauniimpi sukupuoli kulkee kivuttomasti ja jopa tykkää siellä istuskella.
Muut vaihtoehdot tuossa hinta luokassa olisi CBR1000f ja Kawan 1100 ZZR.
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Itse olen vain 186 cm, mutta tilaa riittää, bonuksena: ei tuu samanlaista vastaan. *
Ps. 100 heppaakin riittää, kun
on mukavan vääntävä kone
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Itse olen 193cm ja ajan allekirjoituksesta löytyvällä 9R kawalla. Kohtuu hyvin mahtuu ajamaan.![]()
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Itellä mittaa 188 ja mopottimena vanha -85 mallin Honda CBX750F, ajoasento OK mutta tuohon hintahaitariin ei yllä jos ei oikein pirun hyvää löydä.
Kylmätyyppejä otettu
Bandit 1250 - aivan käsittämättömän mahtava ajoasento
CB1300 - lähes samaa luokkaa kuin edellinen
CBR1000F - ihan OK muttei loistava
CBR1100XX - ei vakuuttanut, liian kyykky
Honda CBR1000F -99
ex Honda CBX750F -85
Tähänkin auttaa Bandit sopii hyvin yli 190cm. Hmm on se vaan ihme mopo, sopii vähä kaikille mutta ei paras kellekkään.
Meneekö yli budjetin? mutta GSX1400 sopii kaikenkokoisille![]()
V-Strom 1000
XX on mahdollista muokata itselle sopivaksi mm. stongan korotuspaloilla tai jalkatappien siirtosarjalla. Itse olen 190 cm ilman sukkia ja hyvin toimii vakiona.
Mä laitan sen kyllä joskus...
XX -04
yamaha fzs 1000. erittäin hyvä ajoasento, lähellä banditin asentoa ,mutta voimaa pyörässä enemmän. tuulisuojaus vähän onneton mutta senkin pystyy korjaamaa. kaks päällä takajousitus on siinä ja siinä etteikö olis liian pehmeä.(riippuu tietysti molempien painosta) vanhimpia malleja alkaa melkein saamaan jo tolla budjetilla.itse pidän pyörästä veri muts.![]()
rakentaja Rane
Mä en ole ku 188 mutta mullon aika pitkät koivet ja toi cbr1000f on just siinä hyvän ajoasennon rajoilla
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Taitaa olla ostajan markkinat:
Eli tänään tuli ostettua 42tkm ajettu GSX 750F -99.
Huollettu, perusvirit (putkisto,suuttimet,suodin)
Dynotulos: 88hv -> 102hv!
Renkaat ja ketjut joutuu ens kesän alkupuolella vaihtamaan, mutta hinta huokeat 3000e! Eikä naarmuakaan löytynyt koko vehkeestä. (eikä ole 2-kilpinen)
![]()
"Häpy With Honda..."
mänä kuittaa, pituutta 190 cm ja ajanut ko. GSX1400 pyörällä. Toimii hyvin pitkäkoivellekin.(mal @ Helmi. 17 2009,20:47) kirjoitti
Niin, ja onnittelut ketjun aloittajalle pyörähankinnasta![]()
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
Dänks!(mänä @ Helmi. 20 2009,14:31) kirjoitti
Toivottavasti ei heti syksyllä tarvii vaihtaa isompaan/tuoreempaan, mutta kyllä tää vanhan cebarin voittaa 10-0. Harmi vaan että nyt on "vähän" huonot kelit ajella.
Kevättä odotellessa...
"Häpy With Honda..."
(hra1150 @ Helmi. 17 2009,14:11) kirjoitti
Oikeaa puhetta.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
kiva jos ite tyytyväinen, mut ei kait ny ihan 10-0(Johnyape @ Helmi. 20 2009,19:25) kirjoitti
onee kuiteski mopotille.![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Käyppä piruuttas koittamassa Aprilia Tuono tai vanha koppanen RSV/R ne on miesten pyöriä ;)
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
NO ei 10-0, mutta melkein. CBR oli kuitenkin kasattu kahdesta 89' ja 90' vuoden pyöristä ja rungolla oli ajettu vähintään 120tkm.
<--- Ihan loisto pyörä hintaisekseen.
Mutta ajoasennon takia meni hermot. Eikä se mikään paras matkakumppani muutenkaan ollut. Nurkka-ajossa varsin lystikäs...
Jotenkin sellanen tunne, että tää oli vaan tällänen MP-kuumeen herättely ostos. Eli jos huonosti käy niin syksyllä taas uudempaa alle.![]()
"Häpy With Honda..."
Ääni Zetorille, eli 1100 ZZR. Itse olen 194 cm ja pitkä kinttuinen, ihan ok ajella. Viime kesänä yli 11 tkm. Joskus tyypännyt 1000 CBR Hondaa ja sekin vaikutti ihan kelpo fillarilta. Lisäksi molempia saa tuohon hintahaarukkaan mahtumaan.
Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
Itse olen 190cm pitkä ja ensimmäiseksi pyöräksi hankin Kawasakin zzr-600:n. Kawasta siirryin Yamahan 1000cc Thunderaceen. Ostin molemmat pyörät jopa samalta myyjältä.Nyt tuli hankittua Kawan ZX-12R jossa myös OK oltavat.
Thunderace on paraikaa myynnissä: http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=726779
Nykyiset: Yamaha DT-125R, Kawasaki ZX-12R
Entiset: Yamaha YZF-1000R Thunderace, Kawasaki ZZR-600
Missäs vakuutusyhtiössä on maksut noilla tehoilla 550e/vuosi, vai paljonko tuo Thunderace oikein painaa? Isossa Bandiitissa tehoja 72kW, painoa 240kg ja halvin vakuutus 950e/vuosi. Täyskasko siis.
Herutas vähän tietoa muillekin niin ei tarvi ylimääräistä maksaa![]()
Thunderacen rekisteriotteessa näyttäisi olevan 230kg ja 108kW(Juhta @ Helmi. 25 2009,13:34) kirjoitti
(mkaks7 @ Helmi. 25 2009,13:20) kirjoitti
Kerron vakuutusvinkit vain pyörän potentiaalisille ostajille. Mitä siitäkin tulee jos kaikki ryntäävät edullisten vakuutusten perässä vaihtamaan yhtiötä -> onnettomuuksien suhteellinen määrä kasvaa ja hinnat taas nousee.(Juhta @ Helmi. 25 2009,13:34) kirjoitti
No ei kai. Kyse on tietenkin pelkästä liikennevakuutuksesta a la Nordea ja tuo 550e/20%/vuosi on jopa yläkanttiin. Ja eipä Thunderacekaan ole oikeasti 1000-kuutionen vaan 1002cc.
Juhta: heitä täyskasko mäkeen ja ota tilalle osakasko: laske kuinka paljon vuodessa jää taskuun korjausrahaa. Lisää summaan vielä omavastuun määrä (ja menetettyjen bonusten korottama vuosimaksu) vahingon varalle.
Tämä vakuutuksista. Thunderace on pirun hyvä pyörä ja en siitä luopuisi ellen olisi saanut vastustamatonta tarjousta 12R:stä.Taitaa olla Thunderi itseasiassa hinta/laatu -suhteeltaan parhaimpia pyöriä markkinoilla. Vääntöä löytyy ja vaihteitakin sopivasti vain 5 kpl koska enempää ei tarvita.
Jopa Liikkuva poliisi käyttää 1000R:ää undercover 'siviilipyörinä' R1:sen rinnalla koska nämä teiden ritarit eivät ole kooltaan yleensä lyhyemmästä päästä.
Nykyiset: Yamaha DT-125R, Kawasaki ZX-12R
Entiset: Yamaha YZF-1000R Thunderace, Kawasaki ZZR-600
[QUOTE= (mkaks7 @ Helmi. 25 2009,15:46)]Jep, on se.mkaks7 kirjoitti
Omaani olen tosi tyytyväinen ja ei ole vaihtokuume vielä iskenyt. Kiva pyörä ratakeikoille, ajaa samana päivänä Helsinki-Kemora-Helsinki siirtymät ja Kemorassa pari tuntia radallakin.
Takalaukku on ruma, mutta käytännöllinen.