Uusi monster1100+termarit odottelee Hailacilla sitä hetkeä että kelit sallii ajaa sen pois sieltä. Olen tässä mietiskellyt että pitäisikö pyytää poikia vaihtamaan suoraan 14 piikkinen eturatas. Ulkomaan foorumeilla ainakin suurinpiirtein kaikki monsteristit ovat vannoneet sen nimiin riippumatta siitä mikä mörkö on alla. Itselläni asiasta ei ole kokemusta. Löytyykö täältä viisautta auttamaan minua päätöksessä? Tekisikö 14 piikkinen tästäkin pyörästä mukavamman ajettavan kaupunkiin ja satunnaiseen matka-ajoon..?
Triumph Street Triple R 2013
ex
-Suzuki TS125
-Ducati Monster 600
-Ducati Monster 1100
-Suzuki SV1000N
Möröstä ei kokemuksia, mutta hyvin monet ST:n omistajat ovat vaihtaneet eteen 14 piikkisen. Sattuupi Suomen oloihin huomattavasti paremmin ja kytkinkin pääsee helpommalla. Kenties edullisin ja ensimmäinen modaus ST:hen... Mulla on molemmissa ST:ssä 14 piikkiset edessä ja kaverilla kans....![]()
Lyhyesti - kannattaa vaihtaa. On oikeastaan se ainoa välttämätön modaus. Loppu modaus on sitten pelkästään hauskanpitoa.
Monster M695 > Triumph Sprint ST
Vaimolle vaihdettiin 14 piikkinen eka huollossa ja on se hitaassa ajossa paljon parempi. (vanha kirjahyllyssä kehyksissä!)
Pojat ajaa mopoilla
Omassa on kokeiltu molempia ja jos pyörit enemmän taajamassa niin kannattaa kyllä vaihtaa se samantien.
Vaihdata vaan. Onko pyörässä täysränni vai pelkästään sliparit? Meinasin vaan, että saa sen "manki" alkukäyrän pois?![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Sliparit ainoastaan. Pitää tilailla jossain vaiheessa siihen Belly Pan piilottamaan kaikki mikä viittaa vanhaan kunnon mankiin.
http://www.barracudamoto.it/Dettagli...DP=1114&CAT=62
ex
-Suzuki TS125
-Ducati Monster 600
-Ducati Monster 1100
-Suzuki SV1000N
Ja kiitos rohkaisusta. Pitänee soitella Klaukkalaan jotta laittaa heti valmiiksi 14-piikkisen.
ex
-Suzuki TS125
-Ducati Monster 600
-Ducati Monster 1100
-Suzuki SV1000N
Ok. Onko tuohon edes mahdollista saada sitä käyrästöä jälkikäteen erikseen vai myydäänkö ainoastaan "täysputkistona"? Varmaan huokea hinta![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Eipä ole tullut vastaan missään netin syövereissä enkä ole kysellyt. Mutta vois kuvitella että hinta on taas sopivan Ducatimainen...![]()
ex
-Suzuki TS125
-Ducati Monster 600
-Ducati Monster 1100
-Suzuki SV1000N
Mulla on 1000 DS-pelissä sekä 14 piikkinen että Termin kokoputkisto
Eculla ym. Eipähän nyi ja kaupungissakin voi käyttää jopa kakkosta.
Taitaa olla myös toisinpäin niin, että kutosella voi ajaa Suomessakin.
Nämähän toki maksavat, mutta fiilis on myös ihan toisenlainen. Niin,
tietysti paukkeen jatkoksi se kykimen säksätys ja imuäänet uuden putsarin myötä.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Pari kesää 1000DS-koneisella Monsterilla ja alkuperäisillä rattailla. Maantiellä ja satunnaisessa taajama-ajossa pitkistä välityksistä ei ole ollut mitään haittaa. Itse asiassa pitkä ykkönen antaa aika mukavat alkuvauhdit liikennevaloista!
Aiemmin täällä on ollut puhetta, että pienempi eturatas syö ketjuja nopeammin. Takarattaan suurentaminen taas vaatii pidemmät ketjut.
Voihan sen tietysti noinkin ajatella. Mulla nyt ei ole varsinaista
kiirettä niistä liikennevaloista yhtään mihinkään. Punaista on joka
tapauksessa edessä. Eipä ollut suurtakaan hupia nytkytellä siellä
3-4000 rpm:n välillä kaupunkiolosuhteissa alkuperäisin päästösää-
döin.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Valitsin sanani huolimattomasti, eihän tuolla mutkateillä niitä liikennevaloja riesaksi asti olekaan.
Lähinnä tarkoitin sitä tunnetta, minkä vääntävä moottori, kuiva kytkin ja pitkä ykkönen antavat liikkeellelähdöissä. Miten sen nyt kuvaisi? Tuntuu kuitenkin hyvältä!
Ulkomaiden foorumeilla ja täälläkin on niin paljon puolestapuhujia että päätin kokeilla. Pyysin laittamaan tuon 14-piikkisen. Pitää nyt tunnustella sillä ja kokeilla sitten myöhemmin 15-piikkistä tai jotain muuta yhdistelmää esim. 15 piikkinen edessä ja piikin tai pari isompi takana.
ex
-Suzuki TS125
-Ducati Monster 600
-Ducati Monster 1100
-Suzuki SV1000N
Minä vaihdoin tonniseen mörköön 14-piikkisen eteen ja omalta osaltani suosittelen. Olennaista mun mielestä oli se, että vakivälityksillä sopivaa taajama-vaihdetta risteyksien ajamiseen esm ei ollut (ykkönen liian lyhyt, kakkonen pitkä) kun yleensä vedetään kakkosella taajamissa. Ja kutonen oli aikamoinen loikkari. Noi ongelmat parani välityksiä rukkaamalla.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Nostetaan nyt kaikesta huolimatta tämä aihe! Tämä modi on sitte erittäin vaarallinen varsinkin höystettynä piikkiä pienemmän takarattaan kanssa, pitää olla todella kovahermoinen jätkä mikäli pystyy ajamaan siveästi *![]()