Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 169:sta
  1. #121
    Lainaa (Repa @ Helmi. 15 2009,15:52) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Helmi. 14 2009,22:56) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,15:03) kirjoitti
    Sinulta jäi tuo lause vajavaiseksi. Korjataanpas se:

    "Kusiaisen kierrosalue on laaja ja vääntö olematon, sillä parhaan väännön jälkeen tehonousu jatkuu vielä jokusen tuhatta kierrosta..."
    Ei kannata korjata, jos korjaa väärin. Alkuosa meni oikein, mutta loppu metsään. Et sitten ymmärtänyt parhaan väännön ja parhaan tehon välisen kierrosalueen merkitystä? Väännön määrä ei ole siitä riippuvainen tuleeko suurin teho 500 vai 5000 kierrosta myöhemmin.

    Lukaise tuolta: Vettenet

    BMW:nkin 800-kuutioisissa kusiaisissa vääntöarvot on samaa luokka kuin 600-kuutioisissa kyykyissä eli noin 70 Nm, mutta tehoa on reilusti vähemmän. Väitätkö, että bemarin moottori nyt sitten on vääntävä? Voi sen niinkin ilmaista. Sanotaanhan Oulunkin olevan kiva kesäkaupunki. Omasta näkökulmastani maksimissaan vääntöä on ihan yhtä paljon, mutta bemarin käyttökelpoinen kierrosalue on kapea ja teho ja kierrokset loppuvat kesken.
    Vilkasinpa tuossa 2005 ensiesittellynsä saaneen k1200s bemarin vääntölukuja samanikäisiin kilpailijoihinsa verrattuna.

    BMW K1200S, 167 hp, 130 Nm
    Kasawika K12R, 178 HP, 134 Nm
    Hayabusa GSX1300R, 175 HP, 140 Nm
    CBR1100XX, 152 HP, 119 Nm

    Eli tuo Bemarin vääntö nyt niin huonokaan ole kun sinä annat ymmärtää. Varmaan erilaisiakin esimerkkejä löytyy, jos vertaillaan erityyppisiä pyöriä, mutta nuo nyt ovat aikalailla samaan käyttötarkoitukseen tehtyjä mopoja.
    Se oli kärjistys. Bemarin koneita vaan yleensä tituleerataan vääntäviksi.

    Ja esimerkissäni vertailtiin kahta aivan eri tyyppistä moottoripyörää. Sillä halusin vain alleviivata sitä, että kyllä kusiaisessa kyykyssäkin vääntöä on, jopa saman verran kuin 200 kuutiota isommassa koneessa. Se vääntö vain otetaan korkeammalta.

    Herättelin ajatusta siihen suuntaan, että sanotaan sitten vääntävä, jos ei voida tehon puuttuessa puhua tehokkaasta moottorista.

    Noissa bussien ja K1200S:n sun muiden vääntömomenttien vertailuissa pitäisi myös huomioida vääntökäyrän muoto ja onko niissä kuolleita kohtia.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  2. #122
    Lainaa (NOx @ Helmi. 16 2009,01:21) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 15 2009,15:52) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Helmi. 14 2009,22:56) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,15:03) kirjoitti
    "Kusiaisen kierrosalue on laaja ja vääntö olematon, sillä parhaan väännön jälkeen tehonousu jatkuu vielä jokusen tuhatta kierrosta..."
    BMW:nkin *snip* bemarin *snip* bemarin
    bemarin vääntölukuja *snip* Bemarin vääntö
    Bemarin koneita vaan yleensä tituleerataan vääntäviksi.

    Noissa bussien ja K1200S:n sun muiden vääntömomenttien...
    Mikä &%ttu teitä vaivaa?

    TOPIC: MOLLATAAN HONDAA

    Saakeli mullakin on ebaysta tilattujen aftermarket -kahvojen pultit ruosteessa. Maksoi molemmat kahvat 16$ postikuluineen ja niin vaan on ruosteessa! Tiedän, että valmistaja on takuulla tuohon hintaan panostanut tuotekehitykseen ja testannut nuo pultit Suomen olosuhteissa sekä teettänyt niihin normaalit suola/happo-testit, mutta TSAIJAI jäi Hondan vaikutus testaamatta. Tuohon jos homo sitoo vaikka sukkahousut, niin neki ruostuu. Siksi se ei kelpaa edes pyykkitelineeksi.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  3. #123
    Lainaa (mjtee @ Helmi. 16 2009,09:37) kirjoitti
    Mikä &%ttu teitä vaivaa?

    TOPIC: MOLLATAAN HONDAA

    Saakeli mullakin on ebaysta tilattujen aftermarket -kahvojen pultit ruosteessa. Maksoi molemmat kahvat 16$ postikuluineen ja niin vaan on ruosteessa! Tiedän, että valmistaja on takuulla tuohon hintaan panostanut tuotekehitykseen ja testannut nuo pultit Suomen olosuhteissa sekä teettänyt niihin normaalit suola/happo-testit, mutta TSAIJAI jäi Hondan vaikutus testaamatta. Tuohon jos homo sitoo vaikka sukkahousut, niin neki ruostuu. Siksi se ei kelpaa edes pyykkitelineeksi.
    Joo, taas on livetty aiheesta.

    Mutistaanpa lisää.

    CBR on kyllä ihan munaton peli ja tusinatavaraa. Se on IHAN erilainen ajaa kuin vaikkapa Ducatin Monsteri. Eron huomaa heti, kun ensin ajaa Monsterilla ja sitten Hondalla. Tai päinvastoin, taas huomaa eron. Hitto, Hondan syy.

    Ja asiaa: nuo tarroitukset eivät kyllä ole mistään kotoisin. Lakka on unohtunut jonnekin, joten vahatessa jää valkoiset reunukset tarrojen ympärille ellei huolella käy läpi esim. hammasharjalla. Poistin ongelman ottamalla tarrat mäkeen. Voisiko tuon tarrasarjan toimittaa mopon mukana erillisenä, niin tarrafanit voisivat sitten itse lätkiä ne paikalleen ja muilta jäisi irrottamisen vaiva?
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  4. #124
    Ja tupla-X on vähän hajuton ja mauton, mutta prrrkele käy ja kukkuu vaan..........
    Civis Pacum, Para bellum
  5. #125
    Lainaa (mjtee @ Helmi. 16 2009,09:37) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Helmi. 16 2009,01:21) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 15 2009,15:52) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Helmi. 14 2009,22:56) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,15:03) kirjoitti
    "Kusiaisen kierrosalue on laaja ja vääntö olematon, sillä parhaan väännön jälkeen tehonousu jatkuu vielä jokusen tuhatta kierrosta..."
    BMW:nkin *snip* bemarin *snip* bemarin
    bemarin vääntölukuja *snip* Bemarin vääntö
    Bemarin koneita vaan yleensä tituleerataan vääntäviksi.

    Noissa bussien ja K1200S:n sun muiden vääntömomenttien...
    Mikä &%ttu teitä vaivaa?

    TOPIC: MOLLATAAN HONDAA

    Saakeli mullakin on ebaysta tilattujen aftermarket -kahvojen pultit ruosteessa. Maksoi molemmat kahvat 16$ postikuluineen ja niin vaan on ruosteessa! Tiedän, että valmistaja on takuulla tuohon hintaan panostanut tuotekehitykseen ja testannut nuo pultit Suomen olosuhteissa sekä teettänyt niihin normaalit suola/happo-testit, mutta TSAIJAI jäi Hondan vaikutus testaamatta. Tuohon jos homo sitoo vaikka sukkahousut, niin neki ruostuu. Siksi se ei kelpaa edes pyykkitelineeksi.
    Ympäri mennään ja aina vaan bemariin tullaan

    Ei edes hontan mollaaminen onnistu kun biimeri änkee tännekin
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  6. #126
    Niin ja pemarit on ihan perseestä
    SUZUKI B-KING
  7. #127
    Honda Vtr1000 oli pettymys itselle.Olihan se Biken testin paras,vastassa Ducati ja Tellu.Koneen tärinä oli sietämätön,kaasukättä kun lepuutti vetämällä kytkimen pohjaan,niin kone sammui kesken ajon,vikaa ei löytynyt.Toinen seikka mikä oli,että kun ilman lämpötila alkoi olla 5asteessa niin ei käyntiin sitten millään ilveellä,V2-starttaus hyydyttää akun aika nopsaan.Takahaarukka on pultattu tossa suoraan lohkoon,mitään käytännön hyötyä siitä en huomannut.Vähän enemmän jos antoi hanaa,niin 8litraa sataselle hörppäs kevyesti.Kaks kesää siedin ja tuli mitta lopullisesti täyteen.Koneen käynti oli ainakin mun pyörässä raaka verrattuna nelikkoon.Vähän muodostui käsitys,että Honda toi nopeasti 1000V2:sen markkinoille,kehittelyä ei ehditty suorittaa kunnolla loppuun.Nokkaketjunkiristin ei ehtinyt mulla aiheuttaa murheita.Kaikki 4eri japsimerkkiä (7)omistaneena tuossa oli eniten teknisiä haittatekijöitä.
    FLHTCUSE4
  8. #128
    Lainaa (Tsc @ Helmi. 16 2009,12:09) kirjoitti
    Honda Vtr1000 oli pettymys itselle.Olihan se Biken testin paras,vastassa Ducati ja Tellu.Koneen tärinä oli sietämätön,kaasukättä kun lepuutti vetämällä kytkimen pohjaan,niin kone sammui kesken ajon,vikaa ei löytynyt.Toinen seikka mikä oli,että kun ilman lämpötila alkoi olla 5asteessa niin ei käyntiin sitten millään ilveellä,V2-starttaus hyydyttää akun aika nopsaan.Takahaarukka on pultattu tossa suoraan lohkoon,mitään käytännön hyötyä siitä en huomannut.Vähän enemmän jos antoi hanaa,niin 8litraa sataselle hörppäs kevyesti.Kaks kesää siedin ja tuli mitta lopullisesti täyteen.Koneen käynti oli ainakin mun pyörässä raaka verrattuna nelikkoon.Vähän muodostui käsitys,että Honda toi nopeasti 1000V2:sen markkinoille,kehittelyä ei ehditty suorittaa kunnolla loppuun.Nokkaketjunkiristin ei ehtinyt mulla aiheuttaa murheita.Kaikki 4eri japsimerkkiä (7)omistaneena tuossa oli eniten teknisiä haittatekijöitä.
    Hondassa (ja japseissa ylipäätään) nuo ovat vikoja ja haittatekijöitä. Muissa niitä kutsutaan ominaisuuksiksi ja luonteikkuudeksi.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  9. #129
    Joku kävi taas siivoomassa pois asiallisen keskustelun aiheesta: "Ajaako hontalla vaan homot?".
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  10. #130
    Lainaa (wesba @ Helmi. 16 2009,14:42) kirjoitti
    Joku kävi taas siivoomassa pois asiallisen keskustelun aiheesta: "Ajaako hontalla vaan homot?". *
    Saman huomasin... On varmaan aika kuivakka elämä jos ei omaa tuonkaan vertaa huumorintajua? Otan mitä syvimmin osaa sekä tämän huumorittoman itsensä, että hänen läheistensä puolesta.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  11. #131
    Lainaa (NOx @ Helmi. 16 2009,01:10) kirjoitti
    . Myös sähkömoottorilla saavutat armottoman väännön taivaan.
    Ymmärsit,vaikka jätin tarkoituksella hymiöt pois.
    Kuten sanoin,pääasia että kuski viihtyy.
    Ai niin,Hondan satulassa en viihdy,pitäiskö päivittää taas tunnelmat kun koeajot alkaa... se on vaan niin tylsä.
  12. #132
    Lainaa (Hava61 @ Helmi. 16 2009,10:48) kirjoitti
    Ja tupla-X on vähän hajuton ja mauton, mutta prrrkele käy ja kukkuu vaan..........
    Totta juurin tuon takia vaihdoin sen Puuimuriin Ja nyt on jännitystä elämässä



    Tapeilta paitsi kaffe paussit.
  13. #133
    Lainaa (Yamaha1 @ Helmi. 16 2009,15:27) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Helmi. 16 2009,14:42) kirjoitti
    Joku kävi taas siivoomassa pois asiallisen keskustelun aiheesta: "Ajaako hontalla vaan homot?". *
    Saman huomasin... On varmaan aika kuivakka elämä jos ei omaa tuonkaan vertaa huumorintajua? Otan mitä syvimmin osaa sekä tämän huumorittoman itsensä, että hänen läheistensä puolesta. *
    Ihmettelinkin että mihin se keskustelu on joutunt. Ei kaikkien omatunto varmaankaan sitte kestä moista huumoria, vai olikos se sittenkää huumoria?
  14. #134
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 16 2009,16:04) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Helmi. 16 2009,01:10) kirjoitti
    . Myös sähkömoottorilla saavutat armottoman väännön taivaan.
    Ymmärsit,vaikka jätin tarkoituksella hymiöt pois. *
    Kuten sanoin,pääasia että kuski viihtyy.
    Ai niin,Hondan satulassa en viihdy,pitäiskö päivittää taas tunnelmat kun koeajot alkaa... se on vaan niin tylsä.
    Joo, pääasia kun itse viihtyy.

    Olen varannut tuon tunnelman järjestämisen itselleni, joten voin mainiosti ajella vähän tylsemmälläkin pelillä. Pääasia on, että voin luottaa laitteeseen ja se ei aiheuta yllätyksiä. Ajettavasta tiestä se omalla kohdalla on enemmän kiinni, onko tylsää vai ei. Jos ajelisin suoraa tietä kohti auringonlaskua, niin kalusto olisi varmaan toisenlainen.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  15. #135
    Lainaa (C-A-D @ Helmi. 13 2009,18:53) kirjoitti
    Kolme vuotta vanhan pyörän runko ruostuu nopeammin kuin vanha mosse ja kaikki mutterit ja pultit menevät vaihtoon sitä mukaa kuin niitä aukoo. Niin pehmeää on Honda-teräs.

    Puimuria ja Hondaa verratessa ero on selvä. Bemarissa on kunnon kahvat, laatu on "tehty kestämään".

    Onkos nää kaikki Hondat yhtä "hyviä"?
    No ei ole.

    Mun Honda on 2 - 3 kertaa kalliimpi kuin sinun eikä siinä ole mitään ruostuvia muttereita, vaan katteet on kiinnitettu muovitinkseillä jotka ei ruostu.

    Sama minkä avaat, kuuluu SPROING, ja se pinni sinkoaa ties minne. Katteiden kiinnittäminen istumaan kunnolla (?) vaatii jokaisen muovipinnin kiinnitykseen yhtä paljon aikaa kuin RT:n täyskatteen kokoaminen alusta asti.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  16. #136
    Lainaa (JX_ @ Helmi. 16 2009,16:44) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Helmi. 16 2009,15:27) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Helmi. 16 2009,14:42) kirjoitti
    Joku kävi taas siivoomassa pois asiallisen keskustelun aiheesta: "Ajaako hontalla vaan homot?". *
    Saman huomasin... On varmaan aika kuivakka elämä jos ei omaa tuonkaan vertaa huumorintajua? Otan mitä syvimmin osaa sekä tämän huumorittoman itsensä, että hänen läheistensä puolesta. *
    Ihmettelinkin että mihin se keskustelu on joutunt. Ei kaikkien omatunto varmaankaan sitte kestä moista huumoria, vai olikos se sittenkää huumoria?
    Kyyyllä se ihan huumoria oli, eikä sitä ihan kokonaan poistettu vaan siirrettiin tuonne pashanjauhannan puolelle
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  17. #137
    Lainaa (amaunu @ Helmi. 13 2009,21:16) kirjoitti
    Miettikääs, kun soitat hondan maahantuojan tekniseen neuvontaan ne otta 1,99+pvm. Brandt? Luojan kiitos tuota palvelupuhelinlijanjaa ei ikinä tartte. f* Bt.
    Ei tietenkään tartte. Sen vuoksi juuri palvelun ylläpito onkin niin kallista.

    Mitä siitäkin tulisi, jos ajokausi menisi palvelunumeroihin soitellessa, hä? Sama ajaa sitten vaikka...tai enpä sanokaan, kun en ole tarvinnut muunkaan merkkistä puhelintyttöpalvelua.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  18. #138
    Lainaa (jarska @ Helmi. 16 2009,21:37) kirjoitti
    Lainaa (JX_ @ Helmi. 16 2009,16:44) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Helmi. 16 2009,15:27) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Helmi. 16 2009,14:42) kirjoitti
    Joku kävi taas siivoomassa pois asiallisen keskustelun aiheesta: "Ajaako hontalla vaan homot?". *
    Saman huomasin... On varmaan aika kuivakka elämä jos ei omaa tuonkaan vertaa huumorintajua? Otan mitä syvimmin osaa sekä tämän huumorittoman itsensä, että hänen läheistensä puolesta. *
    Ihmettelinkin että mihin se keskustelu on joutunt. Ei kaikkien omatunto varmaankaan sitte kestä moista huumoria, vai olikos se sittenkää huumoria?
    Kyyyllä se ihan huumoria oli, eikä sitä ihan kokonaan poistettu vaan siirrettiin tuonne pashanjauhannan puolelle
    Mutta eipä sitä sieltäkään löyty, siivottu on, sanonma.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  19. #139
    Lainaa (ortexsammakko @ Helmi. 16 2009,16:40) kirjoitti
    Lainaa (Hava61 @ Helmi. 16 2009,10:48) kirjoitti
    Ja tupla-X on vähän hajuton ja mauton, mutta prrrkele käy ja kukkuu vaan..........
    Totta juurin tuon takia vaihdoin sen Puuimuriin Ja nyt on jännitystä elämässä
    Mistäköhän se jännittäminen johtuu ?...liittyyköhän se BMW:een kuuluisaan perään...



    <br />
  20. #140
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,11:02) kirjoitti
    Mutta noista väännöistä puhuttaessa kannattaisi muistaa, että vääntö on semmoista voimaa, joka tulee alhaisilla kierroksilla. Ja kun nuo kyykkymopojen "väännöt" löytyvät tuolla 9000-10000 kierroksen huitteilla, niin ollaan kohtuullisen kaukana, etten sanoisi valovuoden päässä väännöstä. Kyllä niitä vain ajertaan kierroksilla, ei väännöllä. Vaikka olisi se sinun haaveilema tonninen alla.

    Esim vakio BMW K1200S/K1300S-R-GT: vääntöä löytyy jo alle 3000 rpm noin 90Nm, vaikka huipputehot ovat 11000 kierroksen huitteilla eikä kone ole tuon suurempi. Ovat luonteeltaan oikeasti vääntäviä koneita vaikkakin suhteellisen tehokkaita.

    Totuushan on semmoinen, ettei vääntöä saa aikaiseksi kuin kuutioilla (ja ahtamalla). Se, millä kierrosalueella vääntö löytyy, on sitten hoidettu tekniikalla.
    Korjataan kuitenkin sen verran maa-planeetalta löytyviin suureisiin, että vääntö on voimaa täysin käyntinopeudesta riippumatta.

    Teho taas ei ole voimaa, vaan kykyä tehdä työtä. Koska teho on momentti kertaa käyntinopeus (*vakio), voi tehoa saada lisää joko vääntöä kasvattamalla tai käyntinopeutta kasvattamalla. Näin ollen alas rajoitettu "vääntökone" saattaa tarjota saman tehon kuin hennommin vääntävä mutta ylemmäs kiertävä kone.

    Silti 0 RPM, 1500 RPM ja 9800 RPM käyntinopeudella saavuttettava vääntö on aivan samaa vääntöä. Ensinmainittu ei ole teoriaa vaan sähkömoottori ja viimeinen tapaus taas antaa selvästi suurimman tehon tässä esimerkissä mikäli vääntölukemat ovat kaikilla samat.

    Yksi syy RT:sta luopumiseen oli juuri turbodieselin piikkimäinen vääntökäyrä, jonka seurauksena koneessa ei ollut ala- eikä ylävääntöä vaan ainoastaan hieman kieppikellon viisaria leveämpi keskialue jolla ko. säksätin hetkellisesti lähes saavuttaa normaalilla määrällä liikkuvia osia valmistetun moottorin vääntökäyrän. Sen seurauksena vaihteistoa piti raplata yhtä tiuhaan kuin ensimmäisessä viissatasessa mopossani, joten päätin vaihtaa sen tilalle vääntökoneen ominaisuuksilla varustetun Hondan.

    Mutta sitä en tiennytkään että jopa K1200GT on tuollainen kierroskone. Kyllä noin suuren nelikon vääntökäyrän luulisi puhkaisevan 100 Nm jo alle kahden tuhannen tai ainakin selvästi alle kolmen tonnin?

    Mutta nyt alkaa taas mennä vertailu hieman ohi maalin. Täyskaasumittaukset eivät kerro paljoakaan siitä, miltä maltillisemmalla avauksella käyntinopeusskaalan eri kohdissa tapahtuu. IHMO täyskaasulla mitattu tehokäyrä on hieman ylimainostettu ominaisuus katuliikenteen kannalta (vaikka Pannu tämän erän viekin aika suvereenisti, etenkin sen ALAväännön kohdalla...siis ellei HooReetä huolita mittaukseen myös)

    Joo, se on totta, että moottorin tehoa voi kasvattaa kierroksilla, mutta vääntöä antaa varmimmin lisää joko suurempi iskutilavuus tai "the great equalizer".

    Pahus, en kyennyt täysin moittimaan Hondaa. On siinä hyvä moottori ja pleksi.

    Kiitän topikista BMW miehiä. Aina ennen Hondaa on pidetty värittömänä, hajuttomana ja mauttomana, mutta haukut osoittavat, ettei se aivan täysin näkymätön sentään ole. Herrajjee, onko Hondalla oma identiteetti

    Omat palautteeni Honda sanin huonoista puolista olen kirjoittanut tällekin foorumille jo aikoja sitten toivomuksina seuraavan mallin Pannarin suunnittelutiimille:
    - Aerodynaaminen vakaus
    - Satula
    - Sporttisemmat ABSit jotka sallivat suuremman luiston ennen rajoitusta
    - Peilit ylemmäs
    - Parempi muotoilu sivulaukkuihin
    - Heittäkää muovipinnit Hevon Kuuseen ja kootkaa katteet oikeilla ruuveilla
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  21. #141
    Hmmmm, akkojen juttuja, täytyy siis tulla ekaan pk ajeluun mun 450 doch twinillä.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  22. #142
    Se on toi mopo vähän samanlainen kuin duunari. Pelkkä vääntäminen
    ei auta, joskus sitä käy ylikierroksilla, työnjälki ei aina vakuuta,mutta
    ajattelemiseen pitäisi aina varata aikaa.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  23. #143
    Lainaa (poku @ Helmi. 17 2009,00:01) kirjoitti
    Hmmmm, akkojen juttuja, täytyy siis tulla ekaan pk ajeluun mun 450 doch twinillä. *
    Ei taida olla tämän vuoden malli tuo doch 450?

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  24. #144
    Tuli muuten tosta mieleen, että kun kaikki sanoo, että Honda on tylsä. Sama juttu kuin vaikka Toyotissa ne kestää, kestää, kestää ja kestää kilometrejä ja ovat sen takia tylsiä kun ei tarvi pelätä koko ajan, että millon se leviää.

    Ja jonkun pyörämerkin se on oltava suosituin, eihän sille minkään voi.

    Sitä paitsi omasta mielestä esimerkiksi 2006 vuosimallia oleva cbr 1000rr on hienoimmista mopoista, joita tiedän( vaikka itsellä ei sellaista vielä olekkaan).
  25. #145
    Lainaa (KETKUTTAJA @ Helmi. 17 2009,20:42) kirjoitti
    cbr 1000rr on hienoimmista mopoista, joita tiedän( vaikka itsellä ei sellaista vielä olekkaan).
    Äläkä hankikaan, niistä pykii nokka-akseli alle 25tkm.
  26. #146
    Lainaa (lämmittäjä @ Helmi. 16 2009,22:14) kirjoitti
    Lainaa (ortexsammakko @ Helmi. 16 2009,16:40) kirjoitti
    Lainaa (Hava61 @ Helmi. 16 2009,10:48) kirjoitti
    Ja tupla-X on vähän hajuton ja mauton, mutta prrrkele käy ja kukkuu vaan..........
    Totta juurin tuon takia vaihdoin sen Puuimuriin Ja nyt on jännitystä elämässä
    Mistäköhän se jännittäminen johtuu ?...liittyyköhän se BMW:een kuuluisaan perään...
    Ja taas alkupisteeseen, eli mistä kaikki alkoi.
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  27. #147
    Lainaa (hra1150 @ Helmi. 17 2009,20:45) kirjoitti
    Lainaa (KETKUTTAJA @ Helmi. 17 2009,20:42) kirjoitti
    cbr 1000rr on hienoimmista mopoista, joita tiedän( vaikka itsellä ei sellaista vielä olekkaan).
    Äläkä hankikaan, niistä pykii nokka-akseli alle 25tkm.
    Höpö höpö. Ei kai hontan nokka voi kestaa yli 15tkm.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  28. #148
    Lainaa (Repa @ Helmi. 17 2009,22:41) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Helmi. 17 2009,20:45) kirjoitti
    Lainaa (KETKUTTAJA @ Helmi. 17 2009,20:42) kirjoitti
    cbr 1000rr on hienoimmista mopoista, joita tiedän( vaikka itsellä ei sellaista vielä olekkaan).
    Äläkä hankikaan, niistä pykii nokka-akseli alle 25tkm.
    Höpö höpö. Ei kai hontan nokka voi kestaa yli 15tkm.

    t. Repa
    Kestää se, jos ei ole paljon ajoa.
  29. #149
    Lainaa (hra1150 @ Helmi. 17 2009,23:11) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 17 2009,22:41) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Helmi. 17 2009,20:45) kirjoitti
    Lainaa (KETKUTTAJA @ Helmi. 17 2009,20:42) kirjoitti
    cbr 1000rr on hienoimmista mopoista, joita tiedän( vaikka itsellä ei sellaista vielä olekkaan).
    Äläkä hankikaan, niistä pykii nokka-akseli alle 25tkm.
    Höpö höpö. Ei kai hontan nokka voi kestaa yli 15tkm.

    t. Repa
    Kestää se, jos ei ole paljon ajoa.
    Ok. Ehkä mäkin voin sitten ostaa hontan. Sitten kun mä en enää kuule enkä näe. Sitten ei tule paljon ajokilometrejä.

    t. repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  30.  
  31. #150
    Lainaa (Timberline @ Helmi. 17 2009,22:08) kirjoitti
    Lainaa (lämmittäjä @ Helmi. 16 2009,22:14) kirjoitti
    Lainaa (ortexsammakko @ Helmi. 16 2009,16:40) kirjoitti
    Lainaa (Hava61 @ Helmi. 16 2009,10:48) kirjoitti
    Ja tupla-X on vähän hajuton ja mauton, mutta prrrkele käy ja kukkuu vaan..........
    Totta juurin tuon takia vaihdoin sen Puuimuriin Ja nyt on jännitystä elämässä
    Mistäköhän se jännittäminen johtuu ?...liittyyköhän se BMW:een kuuluisaan perään...
    Ja taas alkupisteeseen, eli mistä kaikki alkoi.
    En minä perästä mitään tiedä. Se on kyllä kestänyt ( tähän mennessä ), mutta tuo muu "laatu" ja pienet sähkö vaivat.
    Tapeilta paitsi kaffe paussit.
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen