Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 169:sta
  1. #91
    Lainaa (jarska @ Helmi. 14 2009,11:40) kirjoitti
    Pozo tuossa mainitsikin tuon hondan kohdalla aina esiin tulevan.."niitä tulee vastaan joka kulmalla".

    Siihen liittyen jos verrataan vaikkapa k8 hayabusaan, yhtäkkii niitä myytiin niin pirusti että todellakin tuli vastaan joka kulmilla

    Tekeekö se sitte pyörästä huonon jos porukka tahtoo semmosen
    Jaa-a, Raahessa saattaa olla muutamia, välillä 3-10 veikkaisin. Koko Suomessa about 450 tjsp. Eli joka kulmassa hmmm... mutta toisaalta kyllähän näillä kerkeekin moneen paikkaan yhtaikaa
    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  2. #92
    Lainaa (NOx @ Helmi. 14 2009,14:41) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,12:59) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Helmi. 14 2009,12:07) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,11:02) kirjoitti
    Mutta noista väännöistä puhuttaessa kannattaisi muistaa, että vääntö on semmoista voimaa, joka tulee alhaisilla kierroksilla. Ja kun nuo kyykkymopojen "väännöt" löytyvät tuolla 9000-10000 kierroksen huitteilla, niin ollaan kohtuullisen kaukana, etten sanoisi valovuoden päässä väännöstä. Kyllä niitä vain ajertaan kierroksilla, ei väännöllä. Vaikka olisi se sinun haaveilema tonninen alla.
    Kaikkia koneita ajetaan kierroksilla. Ilman kierroksia ei ole vääntöä, ei niin missään koneessa. Paras teho vaatii vielä enemmän kierroksia kuin paras vääntö. Tärkein asia koko setissä on se, kuinka laajalla alueella moottori on käyttökelpoinen. Kilokyykky on kyllä aivan ylivoimainen tässä suhteessa. Käyttökelpoista vääntöä on runsaasti jo alhaalla vaikka huiput tulevatkin vasta suhteellisen kovilla kierroksilla. Toisaalta voi ajella matalilla kierroksilla ja toisaalta voit kierrättää eikä meno lopu välittömästi parhaan vääntöalueen jälkeen vaan sen jälkeenkin on vielä reserviä kierrättää. Ihan miten vain ja aina toimii. Tähän ei maatalousmoottorikykene.
    Kyllä tuo maatalousmoottori tuohon kykenee. Ja päihittää mennen tullen. Paitsi kierroksissa, jotka leikataan 11.000 kohdalla. Mutta ei sen olekaan tarkoitus olla mikään sirittävä sirkkalauma. Riittää kun tehoa ja vääntöä löytyy tarpeeksi.

    Ihan käyttökelpoisia pelejä ne kilokyykyt ovat, ei siitä mihinkään pääse. Ja alavääntöäkin niissä on enemmän kuin kusiaisissa.

    Jokainen ajakoon niin kuin tykkää ja millä tykkää. Ihan vapaasti. kaikki moottoripyörät ovat ihan hyviä. Ja on ihan hyvä, että niitä on erilaisia erilaiseen makuun, ettei kaikkien tarvitsisi ajaa Jawalla, niin kuin ennen vanhaan vanhoina hyvinä aikoina.

    t. Repa
    No niin.

    Miksi siis alun perin yritit selittää väännöstä alakierroksilla? Kusiaisessakin on tarpeeksi tehoa ja vääntöä, kun vain pitää koneen kierrosalueella. Ei kusiaista edes ajeta alakierroksilla eikä sellaista osta kukaan, joka haluaa kruisailla alakierroksilla. Kusiaisen kierrosalue on laaja, sillä parhaan väännön jälkeen tehonousu jatkuu vielä jokusen tuhatta kierrosta. Joustava ajettava tuommoinen kone verrattuna tönkkövääntävään puimurimoottoriin, jolla putputellaan menemään auringonlaskuun takalaukku väpättäen.

    Väännöstä puhuttaessa kannattaisi muistaa, että kaikki eivät tykkää ajella vääntöön luottaen. Turbodieseleillä on kannattajansa ja sitten taas toiset eivät tykkää ollenkaan.
    Sinulta jäi tuo lause vajavaiseksi. Korjataanpas se:

    "Kusiaisen kierrosalue on laaja ja vääntö olematon, sillä parhaan väännön jälkeen tehonousu jatkuu vielä jokusen tuhatta kierrosta..."

    t. Repa



    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  3. #93
    Lainaa (Vmatti @ Helmi. 14 2009,15:01) kirjoitti
    Lainaa (jarska @ Helmi. 14 2009,11:40) kirjoitti
    Pozo tuossa mainitsikin tuon hondan kohdalla aina esiin tulevan.."niitä tulee vastaan joka kulmalla".

    Siihen liittyen jos verrataan vaikkapa k8 hayabusaan, yhtäkkii niitä myytiin niin pirusti että todellakin tuli vastaan joka kulmilla

    Tekeekö se sitte pyörästä huonon jos porukka tahtoo semmosen
    Jaa-a, Raahessa saattaa olla muutamia, välillä 3-10 veikkaisin. Koko Suomessa about 450 tjsp. Eli joka kulmassa hmmm... mutta toisaalta kyllähän näillä kerkeekin moneen paikkaan yhtaikaa
    Eikös niitä kuitenkin myyty eniten viime vuonna?

    Hitto mikä tusinavehje siittäkin on tulossa


    Edit: Heiii..siinäpä seuraava otollinen mollauskohde..hajapusa *piiloutumishymiö*



    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  4. #94
    Lainaa (jarska @ Helmi. 14 2009,15:29) kirjoitti
    Lainaa (Vmatti @ Helmi. 14 2009,15:01) kirjoitti
    Lainaa (jarska @ Helmi. 14 2009,11:40) kirjoitti
    Pozo tuossa mainitsikin tuon hondan kohdalla aina esiin tulevan.."niitä tulee vastaan joka kulmalla".

    Siihen liittyen jos verrataan vaikkapa k8 hayabusaan, yhtäkkii niitä myytiin niin pirusti että todellakin tuli vastaan joka kulmilla

    Tekeekö se sitte pyörästä huonon jos porukka tahtoo semmosen
    Jaa-a, Raahessa saattaa olla muutamia, välillä 3-10 veikkaisin. Koko Suomessa about 450 tjsp. Eli joka kulmassa hmmm... mutta toisaalta kyllähän näillä kerkeekin moneen paikkaan yhtaikaa
    Eikös niitä kuitenkin myyty eniten viime vuonna?

    Hitto mikä tusinavehje siittäkin on tulossa


    Edit: Heiii..siinäpä seuraava otollinen mollauskohde..hajapusa *piiloutumishymiö*
    Eikös sitä busaa joka topikissa haukuta... on ruma ja liikaa vääntöö ja tehoo... ja kulkee lähes "vakiona" yli 300km/h ..kusisatasella varmaan radalla paras kieputtaa, mutta ei sillä muuten mitään tee..
    SUZUKI GSX-1340R L1 black chrome
  5. #95

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,13:08) kirjoitti
    Höpö höpö. BMW:n avomallin mainoslauseessakin luki, että "BMW runs better without windows"!
    Mun Bemari on umpimalli mutta rouvan Barchetta on avomalli. Hauska kesälelu sekin!
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  6. #96
    Lainaa (C-A-D @ Helmi. 13 2009,18:53) kirjoitti
    Honda taas on kevyen siro ja sen voi kuvitella kestävän jopa pari vuotta.... Melkein itkettää jo nyt kun tarttee vanteita alkaa vaihtaa ja hankkia parin vuoden päästä - niin ruosteessa ovat jo nyt. Kovasti hämmästyisin, jos tää runko kestäisi ilman lisähitsejä yli 10 vuotta.

    Onkos nää kaikki Hondat yhtä "hyviä"?
    Selailin koko ketjun ja en ollut näkevinään vastausta tästä Transusta, sen verran näin Honda-miehenä täytyypi tunnustaa että se Transu onkin kasattu ja hitsattu espanjassa, kun taas nuo japanissa kasatut ne vasta Hondia ovat.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  7. #97
    Jovvain..


    Älkääs nyt hei hemmot, kyllä joukkoon sopii hyviäkin hontia, esim: mullol aikoinaan tämmönen XL-500 R Paris-Dakar 30 litran säiliöllä ja tos kuvas mää varmaan jutaankin taas jossain Kaamasen Kievarin takamehtiä ku noin hopsu on norweegian suuntaan...

    Laakista (muulinpotkusta) aina käyntiin ja pelas muutoinki ku unelma. 13 norweegian reissua / 100Tkm sil päästelin ku mie en vielä sillo nuoruuven innossa tajunnu et onhan niitä pyöriäkin olemas,......





  8. #98
    Lainaa (ShadowC2 @ Helmi. 14 2009,17:23) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Helmi. 13 2009,18:53) kirjoitti
    Honda taas on kevyen siro ja sen voi kuvitella kestävän jopa pari vuotta.... Melkein itkettää jo nyt kun tarttee vanteita alkaa vaihtaa ja hankkia parin vuoden päästä - niin ruosteessa ovat jo nyt. Kovasti hämmästyisin, jos tää runko kestäisi ilman lisähitsejä yli 10 vuotta.

    Onkos nää kaikki Hondat yhtä "hyviä"?
    Selailin koko ketjun ja en ollut näkevinään vastausta tästä Transusta, sen verran näin Honda-miehenä täytyypi tunnustaa että se Transu onkin kasattu ja hitsattu espanjassa, kun taas nuo japanissa kasatut ne vasta Hondia ovat.
    Olkoon kasattu missä hyvänsä, niin pelkkää positiivista on minulla sanottavavna kyseisestä mopo. Mukava ja rento peli.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  9. #99
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,17:37) kirjoitti
    Lainaa (ShadowC2 @ Helmi. 14 2009,17:23) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Helmi. 13 2009,18:53) kirjoitti
    Honda taas on kevyen siro ja sen voi kuvitella kestävän jopa pari vuotta.... Melkein itkettää jo nyt kun tarttee vanteita alkaa vaihtaa ja hankkia parin vuoden päästä - niin ruosteessa ovat jo nyt. Kovasti hämmästyisin, jos tää runko kestäisi ilman lisähitsejä yli 10 vuotta.

    Onkos nää kaikki Hondat yhtä "hyviä"?
    Selailin koko ketjun ja en ollut näkevinään vastausta tästä Transusta, sen verran näin Honda-miehenä täytyypi tunnustaa että se Transu onkin kasattu ja hitsattu espanjassa, kun taas nuo japanissa kasatut ne vasta Hondia ovat.
    Olkoon kasattu missä hyvänsä, niin pelkkää positiivista on minulla sanottavavna kyseisestä mopo. Mukava ja rento peli.

    t. Repa
    Se ei nyt kuule käy että tollasella asenteella tulet haukkumaan honsikkia

    Tämän päivän paras tarjous -08 uusi sininen rytkönen 14ke.
    Nymanilla tarjosin ylivuotisesta setorista samaa, herra ei edes tehnyt vasta tarjousta vaikka kyseisen käteiskaupan alennus oli sillä hetkellä vain vaivaiset 15% ...jos 10% alennuksella olisi tarjonnut niin hintaa olisi ollut n 15000...olisiko se ollu liikaa kasaviasta... olis voinu ensi kesänä olla Zettori


    Muoks sen verran että esko näyttää alittavan hinnan tinkimättä rytkösen kohdalla.



    SUZUKI B-KING
  10. #100
    Muutama vuosi sitten piti käydä poimimassa yksi nainen hondansa kera Lahden tietämiltä moottoritien varresta, kun honda oli särkynyt. No, minähän tietysti aattelin, että laitetaan pyörä kuntoon, kun oon siihen tottunut, että niitä voi korjata...

    Konettahan oli kohdannut melkoinen tuho, kun oli öljyt päässeet vähiin. Kone oli niin väljä, että oli hukannut öljyt muutaman sadan kilsan matkalla.

    Pyörä oli vuosimallia -84. Osia kun menin kyselemään, niin yli puolessa tarpeista oli vastaus eioota ja tehtaaltakaan ei löydy. Englannista sitten löysin osia, mutta ei se lopulta pyörä kuntoon tullut, kun kampiakselikin oli kuitenkin solmussa... Ja se muija jäi mulle vielä 100 € velkaa osista...

    Silloin päätin, että japanilaista pyörää en osta, kun niihin ei näköjään osiakaaan saa edes parikymmentä vuotta vanhoihin. Eli hondat, muiden japsien ohella, on paskoja!
    XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
    FLHRI, eli Road King -97
  11. #101
    jepsi tai jankki...kunhan on vee kone! Hondassa ei oo muuta vikaa ku pensaa menee 9l/100km. Ja kyllä tolla 1/4 osa koneellakin kerkee nyt menee kyl vähän jenkkiautojen ylistämisen puolelle.
  12. #102
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,15:03) kirjoitti
    Sinulta jäi tuo lause vajavaiseksi. Korjataanpas se:

    "Kusiaisen kierrosalue on laaja ja vääntö olematon, sillä parhaan väännön jälkeen tehonousu jatkuu vielä jokusen tuhatta kierrosta..."
    Ei kannata korjata, jos korjaa väärin. Alkuosa meni oikein, mutta loppu metsään. Et sitten ymmärtänyt parhaan väännön ja parhaan tehon välisen kierrosalueen merkitystä? Väännön määrä ei ole siitä riippuvainen tuleeko suurin teho 500 vai 5000 kierrosta myöhemmin.

    Lukaise tuolta: Vettenet

    BMW:nkin 800-kuutioisissa kusiaisissa vääntöarvot on samaa luokka kuin 600-kuutioisissa kyykyissä eli noin 70 Nm, mutta tehoa on reilusti vähemmän. Väitätkö, että bemarin moottori nyt sitten on vääntävä? Voi sen niinkin ilmaista. Sanotaanhan Oulunkin olevan kiva kesäkaupunki. Omasta näkökulmastani maksimissaan vääntöä on ihan yhtä paljon, mutta bemarin käyttökelpoinen kierrosalue on kapea ja teho ja kierrokset loppuvat kesken.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  13. #103
    myyvät kuulemma niitä goroilloitakin vielä.....
    kyl toi honta taitaa olla ihan jees....



  14. #104
    Mulla oli joskus 90-luvulla CBR 600, siinä oli kyllä ihan.........
    Palaan asiaan jos muistuu mieleen jotain moitittavaa.
    Suzuki V-Strom 1050XT
  15. #105
    Lainaa (jarska @ Helmi. 13 2009,21:32) kirjoitti
    Lainaa (Sara @ Helmi. 13 2009,21:24) kirjoitti
    Jaa, ei herätä sit millään muotoa tunteita... Varmaan perushennerille sopiva rukki *
    Voi kauheeta miten loukkaavaa,perushenneriksi haukkuu

    Riittääkö että omistaa busan päästäkseen moisesta häpeästä
    Kawakin on ihan kiva
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  16. #106
    Lainaa (ShadowC2 @ Helmi. 14 2009,17:23) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Helmi. 13 2009,18:53) kirjoitti
    Honda taas on kevyen siro ja sen voi kuvitella kestävän jopa pari vuotta.... Melkein itkettää jo nyt kun tarttee vanteita alkaa vaihtaa ja hankkia parin vuoden päästä - niin ruosteessa ovat jo nyt. Kovasti hämmästyisin, jos tää runko kestäisi ilman lisähitsejä yli 10 vuotta.

    Onkos nää kaikki Hondat yhtä "hyviä"?
    Selailin koko ketjun ja en ollut näkevinään vastausta tästä Transusta, sen verran näin Honda-miehenä täytyypi tunnustaa että se Transu onkin kasattu ja hitsattu espanjassa, kun taas nuo japanissa kasatut ne vasta Hondia ovat.
    Täytyy myöntää, että samaa olen itse miettinyt. Onko näissä patongin ja punaviinin voimalla kasatuissa, kierrätys-metallista kasatuissa Honkkeleissa eroa Nipponin tekeleisiin.

    Tuo ruosteherkkyys ja pulttien pehmeys on jotenkin niin säälittävän silmiinpistävää....

    Mitäs kaikkia Hondia ne siälä Epsanjassa tekeevät?
    <p>2002-2014</p>
  17. #107
    Jostain olen kuullut että ihan Etelä-Afrikasta asti niitä Transuja
    tänne roudataan. Mulla muuten oli sellainen letkuperseinen 90-
    malli joka tahtoi aina olla polulla kyljellään. Ei siinä ollut edes kun-
    non ääniä. Joku mittarimatokin väitti, ettei ollut mittarillaan hiljai-
    sempaa mitannut. Kone kyllä kävi. Pakko *oli panna poistoon vaik-
    kei ollut ajettu kuin vajaa 100 t. Siihen loppu Hondahössötykset.
    Vaadin laatua ja siksipä 26 t ajetussa Norsussa onkin varmuuden
    vuoksi jo toinen moottori.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  18. #108
    Lainaa (J.R. @ Helmi. 14 2009,14:25) kirjoitti
    Hondat on ihan huonoja. Mullakin on renkaat kuluneet ajossa. Ei tommosella romulla tee mitään.
    Minulla kuluu ajossa bensaa (aika vähän, mutta kuluu kuitenkin). Olis myyjä kertonut kun Hondan ostin, niin olisi varmasti jäänyt XX kauppaan
  19. #109
    Lainaa (NOx @ Helmi. 14 2009,22:56) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,15:03) kirjoitti
    Sinulta jäi tuo lause vajavaiseksi. Korjataanpas se:

    "Kusiaisen kierrosalue on laaja ja vääntö olematon, sillä parhaan väännön jälkeen tehonousu jatkuu vielä jokusen tuhatta kierrosta..."
    Ei kannata korjata, jos korjaa väärin. Alkuosa meni oikein, mutta loppu metsään. Et sitten ymmärtänyt parhaan väännön ja parhaan tehon välisen kierrosalueen merkitystä? Väännön määrä ei ole siitä riippuvainen tuleeko suurin teho 500 vai 5000 kierrosta myöhemmin.

    Lukaise tuolta: Vettenet

    BMW:nkin 800-kuutioisissa kusiaisissa vääntöarvot on samaa luokka kuin 600-kuutioisissa kyykyissä eli noin 70 Nm, mutta tehoa on reilusti vähemmän. Väitätkö, että bemarin moottori nyt sitten on vääntävä? Voi sen niinkin ilmaista. Sanotaanhan Oulunkin olevan kiva kesäkaupunki. Omasta näkökulmastani maksimissaan vääntöä on ihan yhtä paljon, mutta bemarin käyttökelpoinen kierrosalue on kapea ja teho ja kierrokset loppuvat kesken.
    Sulla nyt hirttää koko ajatus kierrosten loppumiseen.Oikein moottoripyörissä on ihan vaihteet sitä varten että voi sitä takapyörälle tulevaa vääntöä säädellä.Ihan vi**n sama kiertääkö se 45000 kierrosta tai 5000.Jos se olisi ainoa oikea totuus niin kaikki kiertäisi niinkuin sinun omenapora.Laita siihen kinneriisi jonkun pienoismallin polttomoottori niin kiertää tarpeeksi.Kun kuutiotilavuus on kerran rajattu niin millähän se huipputehon kasvatus tapahtuu?Mulle on ihan sama vaikka mylly ei pyörisi laivamoottoria nopeammin kun se vaan jaksaa viedä sitä eteenpäin.Ja ilman vääntöä se ei liiku mihinkään.
  20. #110
    Lainaa (NOx @ Helmi. 14 2009,22:56) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,15:03) kirjoitti
    Sinulta jäi tuo lause vajavaiseksi. Korjataanpas se:

    "Kusiaisen kierrosalue on laaja ja vääntö olematon, sillä parhaan väännön jälkeen tehonousu jatkuu vielä jokusen tuhatta kierrosta..."
    Ei kannata korjata, jos korjaa väärin. Alkuosa meni oikein, mutta loppu metsään. Et sitten ymmärtänyt parhaan väännön ja parhaan tehon välisen kierrosalueen merkitystä? Väännön määrä ei ole siitä riippuvainen tuleeko suurin teho 500 vai 5000 kierrosta myöhemmin.

    Lukaise tuolta: Vettenet

    BMW:nkin 800-kuutioisissa kusiaisissa vääntöarvot on samaa luokka kuin 600-kuutioisissa kyykyissä eli noin 70 Nm, mutta tehoa on reilusti vähemmän. Väitätkö, että bemarin moottori nyt sitten on vääntävä? Voi sen niinkin ilmaista. Sanotaanhan Oulunkin olevan kiva kesäkaupunki. Omasta näkökulmastani maksimissaan vääntöä on ihan yhtä paljon, mutta bemarin käyttökelpoinen kierrosalue on kapea ja teho ja kierrokset loppuvat kesken.
    Vilkasinpa tuossa 2005 ensiesittellynsä saaneen k1200s bemarin vääntölukuja samanikäisiin kilpailijoihinsa verrattuna.

    BMW K1200S, 167 hp, 130 Nm
    Kasawika K12R, 178 HP, 134 Nm
    Hayabusa GSX1300R, 175 HP, 140 Nm
    CBR1100XX, 152 HP, 119 Nm

    Eli tuo Bemarin vääntö nyt niin huonokaan ole kun sinä annat ymmärtää. Varmaan erilaisiakin esimerkkejä löytyy, jos vertaillaan erityyppisiä pyöriä, mutta nuo nyt ovat aikalailla samaan käyttötarkoitukseen tehtyjä mopoja. Ja sukisukissahan on 140 kuutiota enemmän, joilla se tuota kaulaa saa aikaiseksi, tosin aika vähän noin suureen kuotiotilavuus eroon nähden. Mutta eipä se BMW:kään ota K1300S:stä enempää. Tuplax:n ja k12s:n kuutiotilavuudessa on vain 20 kuutiota eroa, mutta väännössä yli kymmenen, bemarin eduksi. Pidän kyllä bmw:tä vielä ihan kilpailukykyisenä koneena väännön osalta muihin merkkeihin nähden. Aikaisemminhan tuli jo todettua, ettei tuossa kusiaisluokassa, eikä vähän isommissakaan väännöstä voi edes puhua. Niin turha niitä on sitten edes vertaillakaan.

    Kun otetaan uusimmat mopot,
    K1300S, 175 HP, 140 Nm
    Hayabusa, 197 HP, 155Nm
    ZZR1400, 193 HP, 154 Nm.

    niin näissä BMW jää jo hiukan jälkeen väännössä. No onhan siinä pienin konekin, mutta ero noihin kahteen on lukujen valossa aika suuri.


    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  21. #111


    Jo loppuu "alistus" hontasta, ku tälläsellä ajaa Nesteelle sumpille.
    Kyl se vaan on Mynsseniläinen ostettava, heti kun kynnelle kykenee.
  22. #112
    Pelokkain tuntein suuntasin kohti omaa Hontaa tarkistamaan josko sieltä löytyy ruostetta....ja niinhän siinä oli käynyt että sitä löytyi...nimittäin peilin kiinnitys ruuveissa oli pinta ruostetta... ...pyörähän on vasta 3vuotta vanha ja ihan pihalla...voi...voi...No onpahan hyvä syy vaihtaa pyörää (merkkiä)...muuten olen ollut tyytyväinen pyörään...
    <br />
  23. #113
    Ollu mulla sit hyvää tuuria, kun ei ole koskaan Hondassa mitään vikaa ollut. Taitaa olla käyttäjästä kiinni.
  24. #114
    Lainaa (lämmittäjä @ Helmi. 15 2009,18:59) kirjoitti
    Pelokkain tuntein suuntasin kohti omaa Hontaa tarkistamaan josko sieltä löytyy ruostetta....ja niinhän siinä oli käynyt että sitä löytyi...nimittäin peilin kiinnitys ruuveissa oli pinta ruostetta... ...pyörähän on vasta 3vuotta vanha ja ihan pihalla...voi...voi...No onpahan hyvä syy vaihtaa pyörää (merkkiä)...muuten olen ollut tyytyväinen pyörään...
    Älä välitä. Deauvillessä peilin kupukanta kuusikolot oli ruskeita kun mittarissa oli 0 kilometriä. 61 kilometrin kohdalla ne oli jo lapsenkakanväriset.

    Siinäpä sitä kestämistä.

    edit, tuostä väännöstä. villessä vääntökäyrä saattaa olla kokonaan käytössä jopa kahden vaihteen verran. Ktmmässä jossa on sitä melkein tuplaten, 100% hyödynnys kestä ehkä joitain sekunteja. Kilowatit ei ole lopussa kummassakaan pyörässä ikinä. Olen hidas ja nössö



    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  25. #115
    Lainaa (Repa @ Helmi. 15 2009,15:52) kirjoitti
    Vilkasinpa tuossa 2005 ensiesittellynsä saaneen k1200s bemarin vääntölukuja samanikäisiin kilpailijoihinsa verrattuna.

    BMW K1200S, 167 hp, 130 Nm
    CBR1100XX, 152 HP, 119 Nm

    Tuplax:n ja k12s:n kuutiotilavuudessa on vain 20 kuutiota eroa, mutta väännössä yli kymmenen, bemarin eduksi. *
    t. Repa
    Taitaa olla valmistajien ilmoittamia tehoja. Bike:n penkissä XX:n vääntö kytkimeltä 120.4Nm/7330 kier ja Bemu K 1200S 126.0Nm/8550 kierr.
  26. #116
    EI...... V.ttu,taas niitä vääntöjä. Eikö mitään muuta enää löydy kun
    toi paskanjauhanta alkaa taas.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  27. #117
    Lainaa (samppunella @ Helmi. 15 2009,19:26) kirjoitti
    EI...... V.ttu,taas niitä vääntöjä. Eikö mitään muuta enää löydy kun
    toi paskanjauhanta alkaa taas.
    Löytyy, löytyy, tehot,sylinterimäärät,öljyt,valmistusmaat,ajoasenn ot,renkaat,ajettavuus,kiihtyvyys,lisävermeet,karda ani,ketjut,perät...
    Kaikki suloisen yhdentekeviä kun omistajalle pyörä on kelvollinen.
  28. #118
    Lainaa (AF-1 @ Helmi. 13 2009,22:03) kirjoitti
    Lainaa (Medi @ Helmi. 13 2009,21:59) kirjoitti
    Lainaa (AF-1 @ Helmi. 13 2009,21:43) kirjoitti
    600 f
    Power: 108.00 HP (78.8 kW)) @ 12500 RPM
    Torque: 63.00 Nm (6.4 kgf-m or 46.5 ft.lbs) @ 10000 RPM

    vfr
    Power: 107.00 HP (78.1 kW)) @ 10500 RPM
    Torque: 80.00 Nm (8.2 kgf-m or 59.0 ft.lbs) @ 8750 RPM

    Se ei kuule noilla luokilla ole mitään väliä kummalla ajaa.
    Sitten kun on vääntöä 60 vs 100 niin sen jo huomaa, loput on turhaa höpinää.
    Kuivapainot molempien '07 malleista
    600 f: 170kg

    vfr: 218kg
    sekin vielä

    vfr on yksi suurimmista asiakkaan harhautuksista ikinä!
    sitä paitsi vuonna -07 vfr maksaa 15ke ja cbr 600 f 10ke samat tehot samat arvot , sitä paitsi vfr painaa sikana enemmän.
    vfr alitehoinen rahastus paska
    Onneks olkoo vfr omistajille, voisitte vähä miettii millä ajatte



    SUZUKI B-KING
  29. #119
    MUL ON ISOMPI KU SULLA JA MEIN ISKÄ VOITTAA TEIN ISKÄN!!!!
    KTM SMT 990 LE 2010
  30.  
  31. #120
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 15 2009,15:41) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Helmi. 14 2009,22:56) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,15:03) kirjoitti
    Sinulta jäi tuo lause vajavaiseksi. Korjataanpas se:

    "Kusiaisen kierrosalue on laaja ja vääntö olematon, sillä parhaan väännön jälkeen tehonousu jatkuu vielä jokusen tuhatta kierrosta..."
    Ei kannata korjata, jos korjaa väärin. Alkuosa meni oikein, mutta loppu metsään. Et sitten ymmärtänyt parhaan väännön ja parhaan tehon välisen kierrosalueen merkitystä? Väännön määrä ei ole siitä riippuvainen tuleeko suurin teho 500 vai 5000 kierrosta myöhemmin.

    Lukaise tuolta: Vettenet

    BMW:nkin 800-kuutioisissa kusiaisissa vääntöarvot on samaa luokka kuin 600-kuutioisissa kyykyissä eli noin 70 Nm, mutta tehoa on reilusti vähemmän. Väitätkö, että bemarin moottori nyt sitten on vääntävä? Voi sen niinkin ilmaista. Sanotaanhan Oulunkin olevan kiva kesäkaupunki. Omasta näkökulmastani maksimissaan vääntöä on ihan yhtä paljon, mutta bemarin käyttökelpoinen kierrosalue on kapea ja teho ja kierrokset loppuvat kesken.
    Sulla nyt hirttää koko ajatus kierrosten loppumiseen.Oikein moottoripyörissä on ihan vaihteet sitä varten että voi sitä takapyörälle tulevaa vääntöä säädellä.Ihan vi**n sama kiertääkö se 45000 kierrosta tai 5000.Jos se olisi ainoa oikea totuus niin kaikki kiertäisi niinkuin sinun omenapora.Laita siihen kinneriisi jonkun pienoismallin polttomoottori niin kiertää tarpeeksi.Kun kuutiotilavuus on kerran rajattu niin millähän se huipputehon kasvatus tapahtuu?Mulle on ihan sama vaikka mylly ei pyörisi laivamoottoria nopeammin kun se vaan jaksaa viedä sitä eteenpäin.Ja ilman vääntöä se ei liiku mihinkään.
    Olihan tuossa oli muutama kärjistus ilman hymiöitä. Ja heti upposi.

    Oikeastaan hirttää tämä ainainen vääntöön vetoaminen. Lukaise sinäkin esim. Vettenetistä, niin ymmärrät mitä tarkoitan.

    Ainainen väännön (erityisesti alakierroksilla) ylikorostaminen, se oli siis oma lähtökohtani. Vääntö kun ei ole kaikille kaikki kaikessa ja ainoa totuus. Kuitenkin sitä aina tarjoillaan, että esim. bimmerin bokserissa on vääntöä...mikä ratkaisu ja väittelyn pohja se on, jos ei edes kiinnosta ajella sellaisella moottorilla? Taisin jo mainita tämänkin aiemmin? Kuin myös, että maatalouskoneilla ajelevat voivat vertailla vääntölukujaan ihan keskenään, mutta ei niitä kaikille tarvitse tarjoilla. Olkaa hyvät ja ajelkaa tyytyväisenä, mutta väännön ilosanomaa levittäessänne muistakaa, että joukossamme vaeltaa myös ortodokseja. Ja kauppa käy myös siellä "kierroskonekaupassa".

    Laita vaikka höyrykone, siinä vääntö on suurimmillaan, kun kierrokset on nollassa. Polttomoottorin kanssa joudut tinkimään tavoitteestasi vaikka laittaisit laivadieselin. Myös sähkömoottorilla saavutat armottoman väännön taivaan.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen