Jaa-a, Raahessa saattaa olla muutamia, välillä 3-10 veikkaisin. Koko Suomessa about 450 tjsp. Eli joka kulmassa hmmm... mutta toisaalta kyllähän näillä kerkeekin moneen paikkaan yhtaikaa(jarska @ Helmi. 14 2009,11:40) kirjoitti
![]()
Trust your instincts, be yourself!
Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
Sinulta jäi tuo lause vajavaiseksi. Korjataanpas se:(NOx @ Helmi. 14 2009,14:41) kirjoitti
"Kusiaisen kierrosalue on laaja ja vääntö olematon, sillä parhaan väännön jälkeen tehonousu jatkuu vielä jokusen tuhatta kierrosta..."
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Eikös niitä kuitenkin myyty eniten viime vuonna?(Vmatti @ Helmi. 14 2009,15:01) kirjoitti
Hitto mikä tusinavehje siittäkin on tulossa
Edit: Heiii..siinäpä seuraava otollinen mollauskohde..hajapusa*piiloutumishymiö*
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Eikös sitä busaa joka topikissa haukuta... on ruma ja liikaa vääntöö ja tehoo... ja kulkee lähes "vakiona" yli 300km/h(jarska @ Helmi. 14 2009,15:29) kirjoitti
..kusisatasella varmaan radalla paras kieputtaa, mutta ei sillä muuten mitään tee..
![]()
SUZUKI GSX-1340R L1 black chrome
Mun Bemari on umpimalli mutta rouvan Barchetta on avomalli.(Repa @ Helmi. 14 2009,13:08) kirjoitti
Hauska kesälelu sekin!
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Selailin koko ketjun ja en ollut näkevinään vastausta tästä Transusta, sen verran näin Honda-miehenä täytyypi tunnustaa että se Transu onkin kasattu ja hitsattu espanjassa, kun taas nuo japanissa kasatut ne vasta Hondia ovat.(C-A-D @ Helmi. 13 2009,18:53) kirjoitti
![]()
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Jovvain..
Älkääs nyt hei hemmot, kyllä joukkoon sopii hyviäkin hontia, esim: mullol aikoinaan tämmönen XL-500 R Paris-Dakar 30 litran säiliöllä ja tos kuvas mää varmaan jutaankin taas jossain Kaamasen Kievarin takamehtiä ku noin hopsu on norweegian suuntaan...
Laakista (muulinpotkusta) aina käyntiin ja pelas muutoinki ku unelma. 13 norweegian reissua / 100Tkm sil päästelin ku mie en vielä sillo nuoruuven innossa tajunnu et onhan niitä pyöriäkin olemas,......
Olkoon kasattu missä hyvänsä, niin pelkkää positiivista on minulla sanottavavna kyseisestä mopo. Mukava ja rento peli.(ShadowC2 @ Helmi. 14 2009,17:23) kirjoitti
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Se ei nyt kuule käy että tollasella asenteella tulet haukkumaan honsikkia(Repa @ Helmi. 14 2009,17:37) kirjoitti
Tämän päivän paras tarjous -08 uusi sininen rytkönen 14ke.
Nymanilla tarjosin ylivuotisesta setorista samaa, herra ei edes tehnyt vasta tarjousta vaikka kyseisen käteiskaupan alennus oli sillä hetkellä vain vaivaiset 15% ...jos 10% alennuksella olisi tarjonnut niin hintaa olisi ollut n 15000...olisiko se ollu liikaa kasaviasta... olis voinu ensi kesänä olla Zettori
Muoks sen verran että esko näyttää alittavan hinnan tinkimättä rytkösen kohdalla.
SUZUKI B-KING
Muutama vuosi sitten piti käydä poimimassa yksi nainen hondansa kera Lahden tietämiltä moottoritien varresta, kun honda oli särkynyt. No, minähän tietysti aattelin, että laitetaan pyörä kuntoon, kun oon siihen tottunut, että niitä voi korjata...
Konettahan oli kohdannut melkoinen tuho, kun oli öljyt päässeet vähiin. Kone oli niin väljä, että oli hukannut öljyt muutaman sadan kilsan matkalla.
Pyörä oli vuosimallia -84. Osia kun menin kyselemään, niin yli puolessa tarpeista oli vastaus eioota ja tehtaaltakaan ei löydy. Englannista sitten löysin osia, mutta ei se lopulta pyörä kuntoon tullut, kun kampiakselikin oli kuitenkin solmussa... Ja se muija jäi mulle vielä 100 € velkaa osista...
Silloin päätin, että japanilaista pyörää en osta, kun niihin ei näköjään osiakaaan saa edes parikymmentä vuotta vanhoihin. Eli hondat, muiden japsien ohella, on paskoja!![]()
XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
FLHRI, eli Road King -97
jepsi tai jankki...kunhan on vee kone! Hondassa ei oo muuta vikaa ku pensaa menee 9l/100km. Ja kyllä tolla 1/4 osa koneellakin kerkeenyt menee kyl vähän jenkkiautojen ylistämisen puolelle.
![]()
Ei kannata korjata, jos korjaa väärin. Alkuosa meni oikein, mutta loppu metsään. Et sitten ymmärtänyt parhaan väännön ja parhaan tehon välisen kierrosalueen merkitystä? Väännön määrä ei ole siitä riippuvainen tuleeko suurin teho 500 vai 5000 kierrosta myöhemmin.(Repa @ Helmi. 14 2009,15:03) kirjoitti
Lukaise tuolta: Vettenet
BMW:nkin 800-kuutioisissa kusiaisissa vääntöarvot on samaa luokka kuin 600-kuutioisissa kyykyissä eli noin 70 Nm, mutta tehoa on reilusti vähemmän. Väitätkö, että bemarin moottori nyt sitten on vääntävä? Voi sen niinkin ilmaista. Sanotaanhan Oulunkin olevan kiva kesäkaupunki. Omasta näkökulmastani maksimissaan vääntöä on ihan yhtä paljon, mutta bemarin käyttökelpoinen kierrosalue on kapea ja teho ja kierrokset loppuvat kesken.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
myyvät kuulemma niitä goroilloitakin vielä.....
kyl toi honta taitaa olla ihan jees....
Mulla oli joskus 90-luvulla CBR 600, siinä oli kyllä ihan.........
Palaan asiaan jos muistuu mieleen jotain moitittavaa.
![]()
Suzuki V-Strom 1050XT
Kawakin on ihan kiva(jarska @ Helmi. 13 2009,21:32) kirjoitti
![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Täytyy myöntää, että samaa olen itse miettinyt. Onko näissä patongin ja punaviinin voimalla kasatuissa, kierrätys-metallista kasatuissa Honkkeleissa eroa Nipponin tekeleisiin.(ShadowC2 @ Helmi. 14 2009,17:23) kirjoitti
Tuo ruosteherkkyys ja pulttien pehmeys on jotenkin niin säälittävän silmiinpistävää....
Mitäs kaikkia Hondia ne siälä Epsanjassa tekeevät?
<p>2002-2014</p>
Jostain olen kuullut että ihan Etelä-Afrikasta asti niitä Transuja
tänne roudataan. Mulla muuten oli sellainen letkuperseinen 90-
malli joka tahtoi aina olla polulla kyljellään. Ei siinä ollut edes kun-
non ääniä. Joku mittarimatokin väitti, ettei ollut mittarillaan hiljai-
sempaa mitannut. Kone kyllä kävi. Pakko *oli panna poistoon vaik-
kei ollut ajettu kuin vajaa 100 t. Siihen loppu Hondahössötykset.
Vaadin laatua ja siksipä 26 t ajetussa Norsussa onkin varmuuden
vuoksi jo toinen moottori.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Minulla kuluu ajossa bensaa (aika vähän, mutta kuluu kuitenkin). Olis myyjä kertonut kun Hondan ostin, niin olisi varmasti jäänyt XX kauppaan(J.R. @ Helmi. 14 2009,14:25) kirjoitti
![]()
Sulla nyt hirttää koko ajatus kierrosten loppumiseen.Oikein moottoripyörissä on ihan vaihteet sitä varten että voi sitä takapyörälle tulevaa vääntöä säädellä.Ihan vi**n sama kiertääkö se 45000 kierrosta tai 5000.Jos se olisi ainoa oikea totuus niin kaikki kiertäisi niinkuin sinun omenapora.Laita siihen kinneriisi jonkun pienoismallin polttomoottori niin kiertää tarpeeksi.Kun kuutiotilavuus on kerran rajattu niin millähän se huipputehon kasvatus tapahtuu?Mulle on ihan sama vaikka mylly ei pyörisi laivamoottoria nopeammin kun se vaan jaksaa viedä sitä eteenpäin.Ja ilman vääntöä se ei liiku mihinkään.(NOx @ Helmi. 14 2009,22:56) kirjoitti
Vilkasinpa tuossa 2005 ensiesittellynsä saaneen k1200s bemarin vääntölukuja samanikäisiin kilpailijoihinsa verrattuna.(NOx @ Helmi. 14 2009,22:56) kirjoitti
BMW K1200S, 167 hp, 130 Nm
Kasawika K12R, 178 HP, 134 Nm
Hayabusa GSX1300R, 175 HP, 140 Nm
CBR1100XX, 152 HP, 119 Nm
Eli tuo Bemarin vääntö nyt niin huonokaan ole kun sinä annat ymmärtää. Varmaan erilaisiakin esimerkkejä löytyy, jos vertaillaan erityyppisiä pyöriä, mutta nuo nyt ovat aikalailla samaan käyttötarkoitukseen tehtyjä mopoja. Ja sukisukissahan on 140 kuutiota enemmän, joilla se tuota kaulaa saa aikaiseksi, tosin aika vähän noin suureen kuotiotilavuus eroon nähden. Mutta eipä se BMW:kään ota K1300S:stä enempää. Tuplax:n ja k12s:n kuutiotilavuudessa on vain 20 kuutiota eroa, mutta väännössä yli kymmenen, bemarin eduksi. Pidän kyllä bmw:tä vielä ihan kilpailukykyisenä koneena väännön osalta muihin merkkeihin nähden. Aikaisemminhan tuli jo todettua, ettei tuossa kusiaisluokassa, eikä vähän isommissakaan väännöstä voi edes puhua. Niin turha niitä on sitten edes vertaillakaan.
Kun otetaan uusimmat mopot,
K1300S, 175 HP, 140 Nm
Hayabusa, 197 HP, 155Nm
ZZR1400, 193 HP, 154 Nm.
niin näissä BMW jää jo hiukan jälkeen väännössä. No onhan siinä pienin konekin, mutta ero noihin kahteen on lukujen valossa aika suuri.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Jo loppuu "alistus" hontasta, ku tälläsellä ajaa Nesteelle sumpille.
Kyl se vaan on Mynsseniläinen ostettava, heti kun kynnelle kykenee.
Pelokkain tuntein suuntasin kohti omaa Hontaa tarkistamaan josko sieltä löytyy ruostetta....ja niinhän siinä oli käynyt että sitä löytyi...nimittäin peilin kiinnitys ruuveissa oli pinta ruostetta......pyörähän on vasta 3vuotta vanha ja ihan pihalla...voi...voi...No onpahan hyvä syy vaihtaa pyörää (merkkiä)...muuten olen ollut tyytyväinen pyörään...
<br />
Ollu mulla sit hyvää tuuria, kun ei ole koskaan Hondassa mitään vikaa ollut. Taitaa olla käyttäjästä kiinni.
Älä välitä. Deauvillessä peilin kupukanta kuusikolot oli ruskeita kun mittarissa oli 0 kilometriä. 61 kilometrin kohdalla ne oli jo lapsenkakanväriset.(lämmittäjä @ Helmi. 15 2009,18:59) kirjoitti
Siinäpä sitä kestämistä.
edit, tuostä väännöstä. villessä vääntökäyrä saattaa olla kokonaan käytössä jopa kahden vaihteen verran. Ktmmässä jossa on sitä melkein tuplaten, 100% hyödynnys kestä ehkä joitain sekunteja. Kilowatit ei ole lopussa kummassakaan pyörässä ikinä. Olen hidas ja nössö
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Taitaa olla valmistajien ilmoittamia tehoja. Bike:n penkissä XX:n vääntö kytkimeltä 120.4Nm/7330 kier ja Bemu K 1200S 126.0Nm/8550 kierr.(Repa @ Helmi. 15 2009,15:52) kirjoitti
EI...... V.ttu,taas niitä vääntöjä. Eikö mitään muuta enää löydy kun
toi paskanjauhanta alkaa taas.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Löytyy, löytyy, tehot,sylinterimäärät,öljyt,valmistusmaat,ajoasenn ot,renkaat,ajettavuus,kiihtyvyys,lisävermeet,karda ani,ketjut,perät...(samppunella @ Helmi. 15 2009,19:26) kirjoitti
Kaikki suloisen yhdentekeviä kun omistajalle pyörä on kelvollinen.![]()
sitä paitsi vuonna -07 vfr maksaa 15ke ja cbr 600 f 10ke samat tehot samat arvot , sitä paitsi vfr painaa sikana enemmän.(AF-1 @ Helmi. 13 2009,22:03) kirjoitti
vfr alitehoinen rahastus paska
Onneks olkoo vfr omistajille, voisitte vähä miettii millä ajatte![]()
SUZUKI B-KING
MUL ON ISOMPI KU SULLA JA MEIN ISKÄ VOITTAA TEIN ISKÄN!!!!![]()
![]()
KTM SMT 990 LE 2010
Olihan tuossa oli muutama kärjistus ilman hymiöitä. Ja heti upposi.(rellonen @ Helmi. 15 2009,15:41) kirjoitti
Oikeastaan hirttää tämä ainainen vääntöön vetoaminen. Lukaise sinäkin esim. Vettenetistä, niin ymmärrät mitä tarkoitan.
Ainainen väännön (erityisesti alakierroksilla) ylikorostaminen, se oli siis oma lähtökohtani. Vääntö kun ei ole kaikille kaikki kaikessa ja ainoa totuus. Kuitenkin sitä aina tarjoillaan, että esim. bimmerin bokserissa on vääntöä...mikä ratkaisu ja väittelyn pohja se on, jos ei edes kiinnosta ajella sellaisella moottorilla? Taisin jo mainita tämänkin aiemmin? Kuin myös, että maatalouskoneilla ajelevat voivat vertailla vääntölukujaan ihan keskenään, mutta ei niitä kaikille tarvitse tarjoilla. Olkaa hyvät ja ajelkaa tyytyväisenä, mutta väännön ilosanomaa levittäessänne muistakaa, että joukossamme vaeltaa myös ortodokseja. Ja kauppa käy myös siellä "kierroskonekaupassa".
Laita vaikka höyrykone, siinä vääntö on suurimmillaan, kun kierrokset on nollassa. Polttomoottorin kanssa joudut tinkimään tavoitteestasi vaikka laittaisit laivadieselin. Myös sähkömoottorilla saavutat armottoman väännön taivaan.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950