Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Oletteko kokeilleet kypärän vahaamista? Onko siitä puhtaanapitoa ajatellen hyötyä tms? Entäpä visiiriin esim "sateesta 5"

    Tarvisko tai olisko hyvä käsitellä tekstiilipukua jollain "kyllästeellä" ennen käyttöön ottoa?

    Entäpä naahkasaappaat, rasvaa, lankkia vai mitä niille?

    kertoilkaapa kokemuksia. Kamojen mukana ei tullut mitään ohjeita miten niitä kantsis käsitellä uutena, ja en hoksannut kysyä myyjältäkään.
    R1100RS -92
  2. #2
    Itse sanoisin tuohon että ei mitään alkuun. Sitten kun puhdistaa niin voipi laittaa jotain suoja-aineita mutta eiköhän noi ole jo tehtaassa jotenkin käsitelty.
    SuperDuke 2011.
  3. #3
    Uuteen puhtaaseen kypärään vaha heti ennen käyttöä ehdottomasti ja visiirissä toimii tosi hyvin tuo 5sateesta.
    Vahana toimii esimerkiksi Auto Glymin Extra Gloss Protection eli kultainen.
    Nahkasaappaisiin ehdottomasti rasvaa suojaksi, lankki on sellaista kosmetiikkaa.
  4. #4
    Lainaa (xs2jammu @ Helmi. 13 2009,16:24) kirjoitti
    Uuteen puhtaaseen kypärään vaha heti ennen käyttöä ehdottomasti ja visiirissä toimii tosi hyvin tuo 5sateesta.
    Vahana toimii esimerkiksi Auto Glymin Extra Gloss Protection eli kultainen.
    Nahkasaappaisiin ehdottomasti rasvaa suojaksi, lankki on sellaista kosmetiikkaa.
    +1

    Tekstiilipuku ei sinänsä taida tarvita mitään, mutta onhan noita Core kyllästeitä. Tarpeeksi monta tuntia sateessa ja ainakin kädet kastuu.
    Itse käytän nahkavehkeitä ja kortsua elikkäs sadepukua.
    Nahkasaappaiden osalta (Custommies käyttää bootseja) suosittelen valjasrasvaa. Muutama tunti sateessa ja jalat pysyivät silti kuivina.
    On siinä mukava huristella ja hymyillä pyörätovereille, jotka hakevat sateelta suojaa. sen sijaan, että nauttisivat ajamisesta.
  5. #5
    Lainaa (Aarra @ Helmi. 13 2009,19:13) kirjoitti
    Tekstiilipuku ei sinänsä taida tarvita mitään, mutta onhan noita Core kyllästeitä. Tarpeeksi monta tuntia sateessa ja ainakin kädet kastuu.

    Nahkasaappaiden osalta (Custommies käyttää bootseja) suosittelen valjasrasvaa. Muutama tunti sateessa ja jalat pysyivät silti kuivina.
    Mikä on "Core kylläste"? Tarkoitatko Gore-Texiä, ja onko sille jotain kyllästettäkin olemassa?

    Mulla on nahkasaappaat joissa on Gore-Tex -kalvo, ja ihan mehiläisrasvaa niihin laitoin. Tuossa on huonona puolena, että pitää antaa vähän aikaa imeytyä ja sitten pyyhkäistä enimmät pois, tai se imaisee kaiken pölyn itseensä kiinni.

    Lankki nyt on sitten jo syntyneiden vahinkojen(esteettisten) korjaamista ja pyöräilykengissä niillä ei ole väliä.
  6. #6
    Gore-Tex -asuissa on päällyskankaassakin joku vettä hylkivä aines, ettei se kyllästy vedellä heti. Sitten tietysti suurimman osan kuivana pitämisestä hoitaa itse kalvo siellä välissä.
  7. #7
    Lainaa (HarriS @ Helmi. 18 2009,13:48) kirjoitti
    Gore-Tex -asuissa on päällyskankaassakin joku vettä hylkivä aines, ettei se kyllästy vedellä heti. Sitten tietysti suurimman osan kuivana pitämisestä hoitaa itse kalvo siellä välissä.
    Jep.

    Gore-Tex ei pysty hengittämään, jos sen päällä oleva kangas on imenyt itsensä täyteen vettä. Ainakin ulkoiluvarusteisiin erikoistuneissa liikkeissä on myynnissä litkuja, joilla saa kankaaseen vettä hylkivän pinnan.

    Esim.
    Toinen tuote

    Noissa linkeissä mainitaan sekin, että Gorea ei saisi pestä tavallisilla pesuaineilla, eikä varsinkaan käyttää huuhteluaineita, sillä niiden sisältämät aineet tukkivat kalvon huokosia, jonka jälkeen Gore ei hengitä.
  8. #8
    Lainaa (Pectusfortuna @ Helmi. 18 2009,14:13) kirjoitti
    Lainaa (HarriS @ Helmi. 18 2009,13:48) kirjoitti
    Gore-Tex -asuissa on päällyskankaassakin joku vettä hylkivä aines, ettei se kyllästy vedellä heti. Sitten tietysti suurimman osan kuivana pitämisestä hoitaa itse kalvo siellä välissä.
    Jep.

    Gore-Tex ei pysty hengittämään, jos sen päällä oleva kangas on imenyt itsensä täyteen vettä. Ainakin ulkoiluvarusteisiin erikoistuneissa liikkeissä on myynnissä litkuja, joilla saa kankaaseen vettä hylkivän pinnan.

    Esim.
    Toinen tuote

    Noissa linkeissä mainitaan sekin, että Gorea ei saisi pestä tavallisilla pesuaineilla, eikä varsinkaan käyttää huuhteluaineita, sillä niiden sisältämät aineet tukkivat kalvon huokosia, jonka jälkeen Gore ei hengitä.
    Joo, niin mainitaan mutta jos katsot esim. Rukka ajoasun hoito/pesuohjetta niin ei siellä kielletä muuta kuin huuhteluaineen ja valkaisuaineen käyttö, niillä saa tuhottua gore kalvon totaalisesti. Pesuaineena käy aivan tavallinen nestemäinen, (siis ei mikään "all in one" ihmeaine), pesuaine. Saahan jokainen ostaa 300 ml pullon erikoispesuainetta ja maksaa 21€ jos haluaa mutta ei siitä mitään hyötyä ole.



    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  9. #9
    Lainaa (jorim @ Helmi. 18 2009,15:13) kirjoitti
    Saahan jokainen ostaa 300 ml pullon erikoispesuainetta ja maksaa 21€ jos haluaa mutta ei siitä mitään hyötyä ole.
    Tuosta 11€ 300 ml. Tuolla pullolla pesee ajovarusteet 3-4 kertaa. Yhden pesun hinnaksi tulee siis jopa 3-4€. Kuinka monta kertaa kaudessa niitä vaatteita pestään? Kerran? Kaksi? Ehkä jopa se kolme kertaa?

    Ei se max. 11€/ajokausi varusteiden pesuun kovin kalliilta tunnu. Varsinkaan jos sen suhteuttaa esim. Rukkan hankintahintaan.
  10. #10
    Kiitosia vastauksista, täytyypä katella jostain alan liikkeistä tms mitä nuihin takin ja housujen käsittelyyn olis tarjolla. Varmaan jos siinä pinnassa olisi jokin aine, estäis sitä kastumista ja pinttymistä vähän kauemmin.

    Kypärään tarvii varmaan hierasta jokin vaha niin saa sitten ötökät irti helpommin.

    Tiedätekö muuten mitä ötökän päässä liikkuu viimeiseksi kun se iskeytyy kypärään.... sen perse
    R1100RS -92
  11.  
  12. #11
    Lainaa (Pectusfortuna @ Helmi. 18 2009,17:32) kirjoitti
    11€ 300 ml. Tuolla pullolla pesee ajovarusteet 3-4 kertaa. Yhden pesun hinnaksi tulee siis jopa 3-4€. Kuinka monta kertaa kaudessa niitä vaatteita pestään? Kerran? Kaksi? Ehkä jopa se kolme kertaa?
    Pyöreät 0. Tiepaskalla saa vaa rispektiä, ja vesisateessa puhdistuu ihan tarpeeksi.