Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Kuinkas paljon tuo etupään nosto/lasku vaikuttaa ohjaukseen? Onko kyseessä senteillä pelaamisesta, vai tuntuuko ero vasta reiluissa muutoksissa? Tuli vain tällänen mieleen, kun oma pyörä on rakennettu fighteriksi ja clip-on sarvet on vaihdettu yhtenäiseksi stongaksi matalilla raisereilla, jolloin tietenkin etupää on jouduttu nostamaan sen 33mm ylemmäs. Pyörä on -97 vtr ja moni täällä on sanonut, että olisi kevyt ajettava, no itse pidän omaa pärrääni melko raskaana ajettavana...siis vain ohjauksen suhteen. Mietin vain, että johtuuko jäykkyys pelkästään tuosta etupään nostosta.
    ohjauslaakeri??
    mun kokemukset keulan laskusta ovat:
    tekee pyörästä kaupunkiajossa *ns. yliohjaavan.(tuntuu risteyksissä menevän "yli")
    mutkatiellä kääntyy kyllä mut palautuu huonommin.
    kyl se hondan insinööri on tienny mitä tekee....
    keulan nosto taas vakauttaa pyörää , sekä helpottaa ajoa pikkunopeudella.
    huom!!! nää on mun kokeilutuloksia!!!
    voi olla et sun mopoon nää ei päde.

33mm on kyllä aika helvetin paljon!!! Voisin kuvitella että tuollaisella "säädöllä" olet onnistunut pilaamaan ohjausgeometrian täydellisesti.

Yleensä muutaman millin muutokset vaikuttaa jo tosi paljon pyörän käyttäytymiseen. Käytännössä pyöräsi ei tunnu kääntyvän koska keulan nosto nimenomaan hidastaa sitä. Jos saisit sen noston pysymään jossain 10mm sisällä niin saattaisi olla edes vähän toivoa että pyörä käyttäytyisi edes siedettävästi...

Voi muuten olla aika kevyt tuo keula...
    <p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-&gt; ?</p>
  4.  
    Lainaa (K1mble @ Helmi. 15 2009,14:58) kirjoitti
    33mm on kyllä aika helvetin paljon!!! Voisin kuvitella että tuollaisella "säädöllä" olet onnistunut pilaamaan ohjausgeometrian täydellisesti.

Yleensä muutaman millin muutokset vaikuttaa jo tosi paljon pyörän käyttäytymiseen.
    Tätäpä juuri lähdin hakemaan. Kiitoksia vastauksista!
    Mutta siirränpä vastuun pois itseltäni, koska en ole tätä muutosta itse tehnyt! Nyt ei muuta, kuin korkeampia raisereita hommaamaan ja taidanpa samalla tarkastaa tuon laakerinkin, niin tulee varmasti hyvä