Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Mitenköhän motoristit * **kliks*


    n.25000 eli 70/päivä rattijuoppoa kärähtää vuosittain !!!!

    Aikas per*eleen paljon !
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.


    * *
    ** KAWA *
  2. #2
    Mitä sitä nyt rattijuoppoja pelkäämään. Vain joka 600. on flöörissä. Pikku pierussa ihminen on parempi kuin kuivana kääkkänä.
    Dixi et animam levavi
  3. #3
    Rattijuoppo ajoi tuttavan tyttären yli.

    Ei oikein kommenttisi lämmitä.
    ZZR-1400
  4. #4
    Jutusta poimittua: "Rattijuopumusonnettomuuksissa kuoli viime vuoden ennakkotietojen mukaan 82 ihmistä"
    Tunturi Classic -74 --> Suzuki Tsx -84 --> Kawasaki Versys -07 *--> Suzuki GSR -07 (myyty)
  5. #5
    On se vaan kumma. Mikä saa ihmisen niin vastuuttomaks, että pitää lähtee tuonne liikenteeseen kännipäissään ajamaan? Omasta mielestäni yksi syy tähän Suomessa on liian alhaiset rangaistukset kuten tuossakin artikkelissa sanotaan.

    "Korkeilla promilleilla ja rattijuopumustapausten toistuessa, kuljettaja tuomitaan yleensä ehdottomaan vankeusrangaistukseen. Tämä muutetaan usein yhdyskuntapalveluksi. Seuraamuksena on kaikissa tapauksissa ajokielto."

    Juupajuu, entäpä kun ajat pienissä promilleissa. Hieman ajokieltoa ja korkeintaan käräjät, joista tulee pienet sakot? Minun mielestä pitäisi antaa rattijuopumuksesta 12 vuotta linnaa ja sitten, jos sattuu käymään niin ikävästi että ajaa kännipäissään jonkun viattoman yli niin sit suoraan saunan taakse vaan
    Kawasaki ER-6n -06
  6. #6
    Joo, jos kännissä teilaat jonkun niin rattijuopumustuomion päälle tuomio kuolemantuottamuksesta. Tulee äkkiä sen verran kakkua ettei sitä voikaan antaa ehdollisena.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  7. #7
    Joo. Valitettavan vähällä nuo paskiaiset päästetään. Talio-periaatteella olisi tässä asiassa puolensa...



    GSX1250FA
    XJR1300
  8. #8
    Lainaa (ek@ @ Tammi. 26 2009,22:45) kirjoitti
    Mitä sitä nyt rattijuoppoja pelkäämään. Vain joka 600. on flöörissä. Pikku pierussa ihminen on parempi kuin kuivana kääkkänä.
    Käsittääkseni joissakin urheilulajeissa on alkoholi kielletty keinotekoisena suorituskykyä parantavana dopingina? Mutta vaikka ei olisikaan kielletty, niin suorituskykyä parantava annostus on sellainen, ettei se estäisi ketään ajamasta kisoista kotiin itse.

    Jos ainoastaan 0.16% kuljettajista on flöörissä, niin miksi ihmeessä noin 25% viime vuonna Suomessa liikenneonnettomuudessa kuolleista menehtyi rattijuoppo-onnettomuuksissa?

    Olikohan liian vähän promilleja kun ei suorituskyky riittänyt?

    Kerran olin itsekin niin humalassa, että näin vilkkukatkaisimen kahtena. Olo tuntui niin huteralta, että en uskaltanut lähteä ajamaan
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  9. #9
    Itse en kyllä ymmärrä rattijuoppoja alkuunkaan, jos ottaa ei aja. Mikä siinä on niin vaikeaa? En nyt viitsi alkaa niitä haukkumaan, kun eihän sitä tiedä vaikka joku sellainen lukisi täällä näitä viestejä, jonka läheinen on ajanut itsensä puuhun juovuksissa.
  10. #10
    Rangaistuksen kovuudella ei ole varmaan mitään merkitystä rattijuopon autoon astumiseen. Ei sitä kukaan ajattele puikkoihin mennessään, että paljon tulee kakkua, jos metsään mennään. Pienempi riskihän se on jäädä kiinnikin, kun pollarit korvataan peltipöntöillä. Promillerajaa voisi kyllä nostaa. Se olisi selkeä signaali yhteiskunnalta, että elämässä on muitakin arvoja, kuin vittuilu ja turha kyttääminen. 0,5:n promillen olemattomassa maistissa ajavat tuskin aiheuttavat yhtään sen enemmän onnettomuuksia kuin kuivat riivinraudatkaan. Eri asia on sitten ympäripäissään koheltavat känniääliöt.
    Dixi et animam levavi
  11. #11
    Lainaa (ek@ @ Tammi. 31 2009,17:36) kirjoitti
    Rangaistuksen kovuudella ei ole varmaan mitään merkitystä rattijuopon autoon astumiseen. Ei sitä kukaan ajattele puikkoihin mennessään, että paljon tulee kakkua, jos metsään mennään. Pienempi riskihän se on jäädä kiinnikin, kun pollarit korvataan peltipöntöillä. Promillerajaa voisi kyllä nostaa. Se olisi selkeä signaali yhteiskunnalta, että elämässä on muitakin arvoja, kuin vittuilu ja turha kyttääminen. 0,5:n promillen olemattomassa maistissa ajavat tuskin aiheuttavat yhtään sen enemmän onnettomuuksia kuin kuivat riivinraudatkaan. Eri asia on sitten ympäripäissään koheltavat känniääliöt.
    Tuokin riippuu niin ihmisestä, että miten se 0.5 promillee vaikuttaa. Alkoholiin tottunut kaveri, joka vetelee isompia annoksia kerrallaan usein tuskin erottaa sitä normaaliolosta. Mutta sitten kun joku vähän harvemmin juova ottaa niin kyllä se tuntuu. Itsellä ainakin 0.5 jo rupee tuntumaan kun sen verran heikko viinapää löytyy ja harvoin tulee muutenkin tinattua. En edes uskaltaisi lähteä ajamaan kännissä kun teilaisin kuitenkin itteni ja vielä pahempaa jonkun toisen. Ja muutenkaan promilleissa ajamista ei tueta

    Saattaisi sinullakin hieman käsitys muuttua, jos joku 0.5 promilleissa vetäisi jonkun tuttusi/kaverisi tai sinun yli.
    Kawasaki ER-6n -06
  12. #12
    Ei muuttuisi mihinkään. Jos niin kävisi, niin tuolla 0,5:llä promillella ei ole mitään osuutta asiaan.
    Dixi et animam levavi
  13. #13
    Jos jäät kiinni kännissä ajosta.. auto valtiolle. kyl se rupee mietityttään kun menee rahoitus yhtiön omistama Bemari valtiolle. Auto meni mut velka jäi. Auton voi tietysti lainata... menee sitten sekin... on siinä kaveri suhteen kovilla kun on mennyt kavereiden autot valtiolle. Eipähän tulis lainailtua autoa turhaan. On eri asia jos auto on varastettu.. se on helppo todeta..... toivottavasti. Nykyisestä pään silittelystä ei ole apua kenellekään, nykyisillä keinoilla ei paljoa tapahdu jos jäät kiinni kännissä ajosta.. Ajo kielto...ja pyh.... kuinka moni tämänkin sivuston kuskeista on ajellut ilman korttia, kun se lähtenyt hyllylle esim liiallisesta ylinopudesta.

    Mielipide on jyrkkä, mutta omani. Minulta ei ole kännikuski vienyt omaisia/kavereita, enkä näin halua tapahtuvankaan.
    Hyviä kilometrejä kaikille, tietysti selvinpäin.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  14. #14
    Ampuma-aseella tehdystä rikoksesta, uhkauksesta, surmaamiseen, väline joutuu valtion haltuun. Usein julkiseen huutokauppaan. Miksi ei rattijuopon rikoksentekoväline, auto, moottoripyörä, tahi mopedi joudu,"takavarikkoon" ja huutokaupalla, halvalla myytäväksi? Kännissä autolla, ihmisiä tappaneenkaan, autoa en ole nähnyt, rikoksentekovälineenä takavarikoidun? *Laki antaa siihen valtuuden, vai antaako? Miksi ei? Mikä mättää, joutuisko kalliita autoja, halvalla ostettavaksi? Juoppojen jäljiltä? Mikä mättää?



  15. #15
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    "Mikä ei ole oikeus ja kohtuus, se ei saata olla lakikaan"

    Olisi aika kummaa asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan lain edessä, toinen ajaa Lada 1200L:llä promilleissa ja saa sakkoa 500€ + viiden kympin auto valtiolle.
    Samaan ratsiaan ajaa Giggelström samassa maistissa, sakkoa 1500€ ja viidenkymmenentuhannen euron auto valtiolle...
    Rangaistus on rangaistus mutta kyllähän auton menetys valtiolle olisi jo kosto ja saattaisi pahimmillaan estää perheen toimeentulon aika tehokkkaasti... mitä jos jannu ajaisikin ajoneuvoyhdistelmällä. joko omallaan tai vieraan palveluksessa?
    Aika mahdoton yhtälö sanoisin.... ainakin jos järkeä käyttää.
    Dirty Nasty Furriner
  16.  
  17. #16
    Sopisi hyvin suomen sosiaalidemokraattiseen systeemiin, jossa kukaan ei saa ansaita toista enempää. Jos ansaitsee, niin ne rahat pitää varastaa yhteiseen pottiin keinolla millä hyvänsä ja jakaa loisille. Kiinassakaan ei ole tuommoista sosialismia kuin suomessa enää.
    Dixi et animam levavi