Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 103:sta
    Pääsin nyt ensimmäisiä kertoja istumaan viime joulukuun alun jälkeen johtuen alaselän pettämisestä (välilevytyrä cauda oirein). Parikuukautta vierähtänyt tuijottaen lääke/huume huuruissa lattiaa patjalla yhdessä ainoassa asennossa missä oli lievimmät tuskat. Nyt alkaa olla valoa tunnelin päässä *kun pääsee kuntoutumaan pikkuhiljaa (mitä nyt vielä selkäranka reumaa ja epästabiilia nikamaa epäilevät)

Nyt tilanteen helpottaessa mieleeni kuitenkin iski karmea ajatus/kysymys: vieläkö sitä tästä äijästä on radalle ja ylipäätään motoriksi?

Kysymys: miten te muut joilla on ollut oikeita alaselkä ongelmia (kivut on normaalia, niihin saa roppia... tai no kovissa ropeissa ei oikei kyl pystyajamaankaan ):
    - olette selvinneet harrastuksen parissa ja miten?
    - vai oletteko joutunut vaihtaa harrastusta?
    - tai pyörää?

Lekurit ei lupaa vielä mitään, mut äkkiä pitäs päästä fysioterapiaan vahvistaan tukilihaksistoa, mut en tiedä tarvisko saada joku tukiliivi tms. ainakin rata päiville, jottei selkä pettäisi taas

Itselle kyykky on se ainut oikee ja polte kovaan vauhtiin ja radalle, mutta hirvittää mitenkähän käy...

Kokemuksia/vinkkejä/toivoatoivottomalle....
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
    Kaksi kunnon prolapsia (ja pari lievempää) kokeneena (93 ja 06 nuo pahemmat) voin kertoa, että kunhan vain hiukankaan pystyy normaaliin elämään taas, niin moponkin päälle pääsee melko varmasti könyämään. Kyllähän se ensin sattuu ja joutuu pysäilemään usein, mutta on se sen verta hauskaa että homman laittaa sujumaan vaikka väkisin.

06 syksyltä on kokemusta pahan issiaksen kanssa mopoilusta. Ei herkkua, mutta mahdollista. 07 olinkin taas tikissä. *

Edit: Niin joo ja särkylääkkeet sen mukaan, ettei haittaa suoriutumista - siis sitten kun vointi on sen mukainen että selkään taas pääsee. Itselle sopivin oli Indometin Depot 50mg. Edelleen, kunhan selkä on parempi niin venyttelyä, jumppaa (ohjeita tulet saamaan fysioterapiasta) ja syvien vatsa- sekä selkälihasten vahvistamista.

Olen 99% varma että pääset vielä ajamaan. 1% epävarmuus tulee siitä että jokainen tapaus on tietty yksilöllinen. Kyykky saattaa sopia jopa paremmin kuin sohvamallinen kustomi tms.

Tsemppiä! *

Retired
    kai saa vastata, vaikkei olekaan oikeaa selkävammaa, on 'vain' kramppeja, iskiastyyppistä kovaa kipua n. kerran parissa vuodessa - pari kertaa vuodessa. nekin johtuvat lähes aina huonosta asennosta jossakin punttiennostosuorituksen vaiheessa. yhtenä syynä on liian pitkä selkä suhteessa muuhun ruhoon. tai muu ruho on liian lyhyt selkään nähden. toisena syynä on välillä unohtuvat ja laiminlyödyt syvien vatsalihasten jumpat. kun se taas pamahtaa kramppiin, jumiin, tulee kipeäksi, säteilee muniin ja reisiin, pahimmillaan vetää nelivedolle, niin taas muistaa jumpata jnkun aikaa. nyt justiinsa se taas pamahti, tosin ihan lievästi kun vertaa moneen aiempaan kertaan. selkäpanssaria käytän ulkoillessani tukivyönä, tässäkin on mp-varustuksesta hyötyä. sekä nyt toista päivää syön lihasrelaksanttina 2 mg sirdaludia yöksi ja voltaren, sekä paratabs riittävät pieninä annoksina kipuun.

tälläkertaa se meni heti lopetettuani sarjan smith-kyykyssä 170 kilolla. siihen loppui se treenikerta. siis heti kun lihasjännitys laukesi, se pamahti. sen huomaa kyllä. tällä kertaa mennee 3-4 päivää ja on jo taas kohtuukunnossa.

kustomit olen kokenut ajoasennoltaan itselleni selän kannalta hankalimmiksi. peruspyörä lievästi etukenolla ajasennolla lienee paras tai toiseksi paras kohtuullinen matkakyykky. täysratakyykky on taas niskoille liian raskas kun kädet ovat suhteessa lyhyet. sitten jotkut matkaenskat sopisivat ajoasennoltaan, mutta niissä selän kanssa on hankalana puolena persjalakaselle niiden korkeus, jalannostaminen kyytiin voi olla tuskaa.

mieluiten siis itselle peruspyörä ja samalla voi hyödyntää sopivan tiukkana selkäpanssaria ja voi tehdä vatsanytkytyksiä ajaessa, vetää mahaa sisäänpäin.

nämä ovat vain omia kokemuksia. jokaiselle selkävaivaiselle ja varsinkin kun on oikea rakenteellinen tms. vaiva, niin kaikki on hyvin yksilöllistä, kuten twintenox mainitsi tuossa jo.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    2006 leikattu 4-5 väli kahteen kertaan. Leikkaukset tehtiin tammikuun lopussa ja helmikuun alussa ja normaalisti kesällä mopon päälle... Nyt kun saat itsesi liikkeelle niin keskivartalo kuntoon lihaksien osalta ja hyvin pärjää. Jos tupakoit niin kannattaa kokeilla lopettaa koska nikotiini heikentää verenkiertoa siellä välilevyissä ja sen kautta aiheuttaa niitä kipuja lisää. Niin kippasin pahasti 2006 syyskuussa Kemoralla ja selkä kesti normaalisti sen... Mitä nyt pieni alue vielä leikkausarven oikealla puolella on tunnoton Eli mopon päällä rohkeasti ja pidä ne lihakset kunnossa selän ja vatsan puolella
    Joskus takavuosina oli selän kanssa ongelmia (heikko selkä ja rapakunto). Silloin huomasin että ajoasennolla oli suuri merkitys siihen onnistuuko mopoilu vai ei. Kustomit oli täysin mahdottomia tapauksia, samoin matkapyörät joissa ajoasento oli hyvin pysty. Hieman sporttisemmassa ajoasennossa jossa osa ylävartalon painosta lepää hartioiden ja käsivarsien päällä ajaminen onnistui jotenkuten kunhan muisti pitää pieniä taukoja riittävän usein.

Siitä lähtien pyörät ovat olleet tuollaisia 'Sport&Touring' tyyppisiä ja selkäkin on pysynyt kondiksessa kunhan muistaa treenata selkä- ja vatsalihaksia vähintään 3krt/vko. Eikä muukaan kuntoilu varmaan pahenna asiaa...

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    4-5 väli leikattu muistaakseni -04.

Ainakin mulle kyykkypyöräily sopii hyvin. Jos katsot millaisia työtuoleja selkävaivaisille tarjotaan, niin aika vastaava asento niissä on kuin kyykkypyörässä. Itselleni ainakin kaiken a ja o on muistaa venytellä takareisiä, pakaroita ja lonkan koukistajia.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Lainaa (kawabata @ Helmi. 12 2009,03:45) kirjoitti
    kai saa vastata, vaikkei olekaan oikeaa selkävammaa, on 'vain' kramppeja, iskiastyyppistä kovaa kipua n. kerran parissa vuodessa - pari kertaa vuodessa. kun se taas pamahtaa kramppiin, jumiin, tulee kipeäksi, säteilee muniin ja reisiin, pahimmillaan vetää nelivedolle, niin taas muistaa jumpata jnkun aikaa.
    Itsellä vähän samantyyppistä kun kawabatalla, vaikka onkin "oikea" vamma eli kaksi rangan alinta nivelväliä (0 ja 1?) on rappeutuneet. Kakarana tempasin sellasella mäenlaskuvehkeellä oikein komeasta loikasta suoraan petäjään ja siinähän se räjähti. Joka tapauksessa oireilee tietyin väliajoin vetämällä koko selän täyskramppiin ja siitä toipuminen kestää sitten ainakin viikkoja. Joskus juntkahtaa puntin yhteydessä, kerran mm. tiskatessa astioita

Joka tapauksessa olen pystynyt hyvin elelemään tuon kanssa, venyttelyn ja syvälihasjumpan merkitystä ei voi olla liikaa korostamatta. Fyssari neuvoo liikkeitä, niistä sitten voi valikoida sopivia. Jokapäiväiseksi reeniksi ainakin Hoover-liike ja venyttelyt. Sillon kun kipujakso on ollut/on päällä niin vituttaa yleensä aivan sietämättömästi kun tuntuu ettei se selkä tule koskaan kestämään, mutta helpotuskin on suuri kun selkä viimein alkaa venytellessä "napsahtelemaan auki". Itsellä hyvä ja toimiva lääkitys kipujaksoissa on Tramal. Nuppi siitäkin sumenee kun monta päivää peräkkäin syö.

Niin ja miten se mopoilu? Kaksi kertaa olen käynyt Alpeilla 5-6tkm retket ja ajan radalla joka kesä. Ensi kesänä tarkoitus harrastaa jälkimmäistä vielä enemmän, ja nyt alla Honda SP-1. Lisäksi teen vielä istumatyötä, jossa hyvä työtuoli on jotakuinkin pakollinen. Kaikki selkätapaukset ovat kuitenkin yksilöillisiä, kuten jo mainittiin useasti. Tunnistan kuitenkin itsestänikin sen epätoivoisen vitutuksen tunteen kipujakson aikana kontatessa, kun tuntuu että mies on romuna vähän turhan nuorena jo. Uskon kuitenkin että etköhän sinäkin kaksipyöräisen päälle vielä kampea kunhan on ruoto vähän paremmin taas iskussa
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

RC36 > RC51
    Juuri näin kuten TeroT edellisessä viestissä kirjoittaa.

Selkä- ja vatsalihasten (erityisesti sisimpien vatsalihasten !)
    vahvistaminen päivittäisine venytyksineen on kaiken A & O.

Mikäli omistat itsekuria ja pidät siitä kiinni, on varmaa että
    voinet jatkaa harrastustasi ihan normaalisti.
    Nim.merk. 'kokemusta on'

Väittämä 'kyykky on sopivin selkävaivaiselle'
    Myös minä voin allekirjoittaa tämän !

BTW - on huojentavaa huomata että meitä (selkävaivaisia)
    on täällä näinkin monta...
    Moi
    Ite oon ajellu kyykyllä muutaman kesän ja viime syksynä alko olla yhtä tuskaa niskassa. Rupesin rakentamaan Bladesta nakua eli katteet veke, cliparit normi tankoon, Hornetin ajovalo jne. Sit jouluna kilahti niska lopullisesti ja nyt oon ens viikolla menossa leikkaukseen välit 5-7 . Saikkua joulusta vappuun, saa nähä miten alkaa sujua ajelu naku Bladella tuon niskan kanssa. No hissun kissun ABC;N ja Albatrossin väliä, jos ei pitempiä reissuja kärsi PS Eiköhän sitä täällä Savossakin päästä jo ensi kuun jälkeen ajelemaan, jos ei muuta niin ABC;lle patsastelemaan
    Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
    Lainaa (Aurinkorinteen asfalttisoturi @ Helmi. 12 2009,10:15) kirjoitti
    PS Eiköhän sitä täällä Savossakin päästä jo ensi kuun jälkeen ajelemaan, jos ei muuta niin ABC;lle patsastelemaan
    Soturi, eijei vielä, on oma rakkine niin atomeina vielä tallissa että vois vielä lumet pysyä maassa jonkin aikaa

RC36 > RC51
    Alaselän välilevyrappeumaa täälläkin tullut kokeiltua.
    Fysiosta hyvät ohjeet ja suuntaviivat kuntoutukseen, tukilihaksiston kunnon kasvatusta, ja vamonos.

Kyllähän tuo edelleen toisinaan ärtyy pahaksikin, mutta pääosan ajasta sitä elää täysin normaalia elämää eikä kyykkypyöräilylle ole mitään estettä.

Selän ja vatsan lihaksistoa treeniin vaan ja

Vielä toki itelläkin olis varaa parantaa tilannetta entisestään, tuo jo mainittu tupakoinnin lopettaminen on lekureilla jatkuvana ohjeena että sais verenkierron pelaamaan paremmin, mutta oon tullu siihen lopputulokseen että helpompaa on vaan laajentaa verisuonia alkoholilla samassa suhteessa

Jos lopettas molemmat niin sitä ehkä poistuis tuo elintasomittarikin vyötäisiltä ja homma helpottus entisestään
    Abusus non tollit usum
    NÄMÄ viisi tiibetiläistä riittiä ovat kuulemma hyviä koko kropalle. Ei tarvitse mitään välineitä tai saleja. Luulisi myös tekevän hyvää selkävaivoillekin. Täytyy joskus yrittää innostua...
    Dixi et animam levavi
    Täällä on kans yks selkävaivainen. 10v sitten leikattu välilevytyrä, muistaakseni 1-2 väli. Moottoripyöräilyn aloitin vasta tuon jälkeen, aluksi ei juurikaan ongelmia ollut. Välillä selkä kramppasi milloin mistäkin syystä ja silloin ei kävellä saati ajella moottoripyörällä.

1,5v sitten tuli vedettyä kohtuullisen kovat lipat pyörällä. Kun luita ei mennyt niin luulin että pääsin säikähdyksellä (suurin tälli tuli päähän ja lantioon, eli laskeutuminen asfalttiin pää edellä ja siitä seuraavaksi lonkka).
    Solisluu oli hiukan pois paikaltaan, sen osteopaatti sai myöhemmin korjattua ja olkapään kivut katosi. Mutta viimeisen vuoden aikana on alkanut alaselkä taas oireilemaan, ja aika pahasti. Selkäranka ei tahdo pysyä suorassa... pari ekaa nikamaa "pysyvästi" jumissa ja vinossa, 3-4 kompensoi sitten suuntaa ja tästä oireet johtuu. Toimistotuolissa istuessa onneksi ei ole kipuja joten työt pystyy tekemään. Kaikki liikunta ja venyttely ärsytti ja pahensi oireita. Kesällä kun ajelin parin viikon lomareissun niin särkylääkkeitä ja relaksantteja piti vetää ihan urakalla. Istuminen ilman selkätukea ei oikein ole hyvästä.

Osteopaattilal kävin ahkerasti loppuvuodesta ja nyt alkaa pikkuhiljaa pärjätä ilman. Ihan hyvä, sillä se maksaa 60-70eur kerta ja piti käydä vähintäänkin viikottain... siis viimeviikkoina kivut on alkaneet vähetä ja jopa poistuvat välillä, mutta ikäviä oireita on edelleen lantion seudulla, tunnottomuutta ja lihaskontrollin heikkoutta jne. Painetta selkä ei edelleenkään siedä, tavaroiden nostaminen tms. saa edelleen selän kramppaamaan. Tuon osteopaatin avustuksella krampit saa kuitenkin auki ja nyt pikkuhiljaa olen pystynyt aloittamaan liikunnan ja venyttelyn ilman että se aiheuttaa ärsytystä.

Vähän kuitenkin jännittää miten (paljon) ensi kesänä pystyy ajelemaan. Onneksi löytyy kaksi erityyppistä pyörää ("kyykky" ja "pystypyörä") niin eiköhän sitä jotenkin pärjätä.
    ostin ekan pyöräni (alla lukevan) reilun kuukauden sairaslomalla oltuani selän takia. Tässä vaiheessa lääkäri vaan määräsi tabuja ja sanoi, että kyllä se levolla ohi menee. No ei menny.

fysioterapian polille ajoin pokkana pärrällä ku ei autolla ajamisesta meinannu tullu mitn kivun takia.sain taas tabuja ja lähetteen magneettikuvaukseen. magneettikuvasta selvis kookas välilevyn pullistuma alimmassa nikamavälissä. Magneettikuvaankin muuten menin pärrällä.

1.5vko leikkauksen jälkeen kävin istumassa pyörän päällä ja totesin, ettei vielä uskalla lähtee ajamaan...3vko leikkauksen jälkeen kävin ajaa koelenkin ja totesin, että onnistuu ajaminen, mut en silti uskalla voimaa käyttää...eli jos pyörä mainaa kaatua niin kaatukoon. olen sit liikenteentukkona niin pitkään ennenkuin joku tulee apuun nostaa pyörää pystyyn...

Pointti kuitenkin se, että välilevyn pullistuman kans pärrä oli ainut kipuvapaa kulkuväline....ajoin jopa yli 500km päivässä ilman mitn ongelmia.
    -minä ihan ite!-
    -Yamaha FZ6s -07-
    juuri parhaillaan olen lattialla patjalla selällään kun selkä teki taas tiltin.pystyssä ei pysty oleen kun kipu on iin kova.napit ei auta enää kipuun.selässä on kolme välilevyn pullistumaa joista yksi on kuutisen vuotta sitten leikattu.kuntoillut olen mutta työ on sellaista että muutaman kerran vuodessa selkä pettää.pari viikkoo lepoa ja kuntoutusta niin sit taas mennään.ajelemaan pystyy normaalisti mutta pyörän vaihdoin sv:stä fzs 1000:iin.omasta mielestä parempi ajoasento.välillä kipu on aivan käsittämätöntä mutta kaikki mikä ei tapa,se vahvistaa.terveisiä vaan kaikille selkävaivaisille motoristeille!pari kuukautta ehkä kesään,sit rupee hampaita naurattamaan kun pääsee ajelemaan.
    rakentaja Rane

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (killa @ Helmi. 12 2009,09:49) kirjoitti
    Itsellä hyvä ja toimiva lääkitys kipujaksoissa on Tramal. Nuppi siitäkin sumenee kun monta päivää peräkkäin syö.
    Nuo Tramalit tehoaa kipuun paremmin kun käyttää esim Buranaa rinnalla. Pelkkä Tramal ei ainakaan mulla auttanut. Sellainen pieni sivuvaikutus Tramaleilla ainakin mulle oli, että reaktiot hidastui oleellisesti. Mutkapätkillä tuntui joskus että reaktiot oli kuin hidastetusta filmistä...

Mulla oli ekä kysymys nukutuksesta herättyäni leikanneelle kirurgille: "Milloin voi ajaa mopolla"? Kirurgin mielestä vaikka seuraavana päivänä.

Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Lainaa (TeroT @ Helmi. 12 2009,11:29) kirjoitti
    Lainaa (killa @ Helmi. 12 2009,09:49) kirjoitti
    Itsellä hyvä ja toimiva lääkitys kipujaksoissa on Tramal. Nuppi siitäkin sumenee kun monta päivää peräkkäin syö.
    Nuo Tramalit tehoaa kipuun paremmin kun käyttää esim Buranaa rinnalla. Pelkkä Tramal ei ainakaan mulla auttanut. Sellainen pieni sivuvaikutus Tramaleilla ainakin mulle oli, että reaktiot hidastui oleellisesti. Mutkapätkillä tuntui joskus että reaktiot oli kuin hidastetusta filmistä...
    Vaste kipulääkkeisiin on tosiaan yksilöllistä. Itselläni esim. kodeiinilla ei ole mitään muuta vaikutusta kuin suolen toiminnan lakkaaminen

RC36 > RC51
    Voi juma...syötte aika kovaa kamaa !

Tramal - mulla on kokemusta tästä vain kivuliaimpina
    hetkinä leikkauksen jälkeen. Sitä vedettiin silloin
    Buranan kera.

Jo pari vuotta on kulunut ilman mitään kipulääkkeitä -
    mutta tiedän hyvin että huominen voipi taas olla erilainen...
    Joskus tullut sellainenkin mörkö mieleen, että mites tuolta maailmalta tullaan kotiin kun selkä taas kunnolla tilttaa - lavetilla vissiin, pyörä ja ukko vierekkäin.
    Varsinkin selän kanssa kivut, tuntemukset ja eri lääkkeiden vaikutus on kovin yksilöllistä. Myös yleisesti sanotaan että liikunta auttaa, mutta se on aika halkalaa jos liike aiheuttaa kipua ja vaan pahentaa kramppeja...

Itselläni pahimmat kivut oli sitä luokkaa että ensin silmissä pimeni, sitten lähti taju ja mies putosi lattialle... tämän jälkeen pienet iskiassäryt ei tunnu missään.

Itse olen tullut aika immuuniksi joillekin särkylääkkeille ja relaksanteille. Joskus alkuun esim. joku Sirdalud aiheutti nukahtamisen, nyt jollain 2-4mg annoksella ei ole juuri mitään vaikutusta.

Itse en murehdi liikoja etukäteen miten pääsee reissusta pääsee takasin kotiin. Matkavakuutukset toki on kunnossa jos niin huonoon kuntoon menee että ei pysty takaisin ajamaan...
    Lainaa (Miq @ Helmi. 12 2009,00:29) kirjoitti
    Kysymys: miten te muut joilla on ollut oikeita alaselkä ongelmia (kivut on normaalia, niihin saa roppia... tai no kovissa ropeissa ei oikei kyl pystyajamaankaan ):
    - olette selvinneet harrastuksen parissa ja miten?
    - vai oletteko joutunut vaihtaa harrastusta?
    - tai pyörää?
    2003 välilevyn luiskahdus L 3-4 välissä. Siitä seurauksena leikkaus.
    Kysyin ortopedilta ajamisten jatkoa. Vastauksena oli että jos ei satu, saa tehdä.
    Viikko leikkauksen jälkeen istuin pyörän päälle ja totesin ettei satu. Siitä 2vkon kuluttua radalle.
    Kemorassa n. 4vkoa leikkauksen jälkeen pääsuoran jälkeisessä nopeassa oikeassa ulostulo leveäksi ja etukautta voltti suorin vartaloin pää edellä heinikkoon.
    Ilmalennon aikana ajattelin että nyt sattuu selkään, mutta herättyäni huomasin ettei selkään sattunut lainkaan. Ainoastaan vas. ranteen ja solisluun murtumalla selvisin.

Siitä lähtien olen ajanut radalla ja selkä ei ole ollut ongelma kun muistaa pitää keskivartalon kunnossa.
    Nykyään pyrin lämmitelemään myös itseni ennen radalle menoa. Pieni hiki päälle ja paikat auki, niin ei tule turhia jumeja.

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (zpete @ Helmi. 12 2009,12:11) kirjoitti
    Varsinkin selän kanssa kivut, tuntemukset ja eri lääkkeiden vaikutus on kovin yksilöllistä. Myös yleisesti sanotaan että liikunta auttaa, mutta se on aika halkalaa jos liike aiheuttaa kipua ja vaan pahentaa kramppeja...

Itse olen tullut aika immuuniksi joillekin särkylääkkeille ja relaksanteille. Joskus alkuun esim. joku Sirdalud aiheutti nukahtamisen, nyt jollain 2-4mg annoksella ei ole juuri mitään vaikutusta.
    Kuulostaa tutulle. Joskus liikkuminen oli niin tuskallista että jääkaapilla käynti kesti tunnin. Ryömimällä keittiöön ja lattialla maaten pudottelin sellaisella karttakepin tapaisella jugurttipurkkeja jääkaapin hyllyltä. Ihan pienen nälän takia ei viitsinyt vaivautua. WC reissut oli sitten oma lukunsa...

Vuosia noita nappeja syöneenä tuntuu että niille on tullut immuuniksi. Joitain Panacodeja yms on turha edes syödä. Tramalitkaan ei kipua vie pois mutta hieman helpottaa oloa kun on pallo sekaisin. Sirdaludit on hyviä kun ottaa heti kun ensimmäiset oireet alkaa tuntua. Helpottaa oloa ja estää kramppiutumista. Sekakäyttö on rulettaa!!!

Minua ortopedi lohdutteli että 20 vuoden päästä nuo välilevyt tuskin vaivaa. Vanhemmiten kuulemma luutuvat ja kuihtuvat itsekseen...

Leikkauksen yhteydessä otettiin joku näytepala tutkimukseen jossa tutkittiin voiko joku periytyvä geenivirhe altistaa välilevyn tyrälle. Eipä tosin ole kuulunut tutkimuksesta sen koomin...
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    [QUOTE= (TeroT @ Helmi. 12 2009,14:00)]
    Lainaa zpete,Helmi. 12 2009,12:11 kirjoitti

Vuosia noita nappeja syöneenä tuntuu että niille on tullut immuuniksi. Joitain Panacodeja yms on turha edes syödä. *Tramalitkaan ei kipua vie pois mutta hieman helpottaa oloa kun on pallo sekaisin. Sirdaludit on hyviä kun ottaa heti kun ensimmäiset oireet alkaa tuntua. Helpottaa oloa ja estää kramppiutumista. Sekakäyttö on rulettaa!!! *
    sirdaludit auttaa nukkumaan...

stramalit ei toiminu mullakaan....nauratti vaan kun koski...

panacodit...sama ku ois sokeria syöny...

paras yhdistelmä oli ylivoimaisesti panadol 1g ja kyytipojaks 800mg burana kolmesti päivään säännöllisesti...ja pystyy vielä ajamaankin...
    -minä ihan ite!-
    -Yamaha FZ6s -07-
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 12 2009,10:38) kirjoitti
    NÄMÄ viisi tiibetiläistä riittiä ovat kuulemma hyviä koko kropalle. Ei tarvitse mitään välineitä tai saleja. Luulisi myös tekevän hyvää selkävaivoillekin. Täytyy joskus yrittää innostua...
    Noita mentiin ohjatusti kuntoutuksessa ennen vuodenvaihdetta ja ainakin itse koin nuo hyvinä. Hyvä kun muistutit noista, piti kotonakin koitella, mutta on päässyt unohtumaan.
    Retired
    Lainaa (killa @ Helmi. 12 2009,11:39) kirjoitti
    Vaste kipulääkkeisiin on tosiaan yksilöllistä.
    Juuri näin. Itselläni esim. Voltaren ei auta mihinkään, Tramal on paras akuutissa kipuvaiheessa, mutta itse en voisi lähteä ajamaan pyörällä Tramalia ottaneena, sen verran menee nuppiin myös. Sirdalud taas rentoutti lihaksia liikaa ja pahensi merkittävästi kipuja, kun kehon oma "tukiliivi" putosi pois pelistä.

Noita aiemmin mainitsemiani Indometineja jouduinkin sitten syömään puolen vuoden kuurin 06-07. Ylipäänsä tulehduskipulääke kuurimuotoisena (vaikka sitten Buranaa) on hyvä lääke pienempiin selkäoireisiin.

Retired
    Kylläpäs onkin pullistunutta porukkaa täällä. Itsellä leikattiin vuonna -96 pullistuma, eikä ikää ollut kuin 23v. Vuonna 2005 magneettikuvalla todettiin toinen pullistuma vastaavassa välissä kuin ensimmäiselläkin kerralla. Ennen leikkausta ei kyllä ajamisestakaan tullut mitään, silloin pyöränä cbr 600. Lyhyitä lenkkejä, ja heti kun pääsi takaisin kotiin niin nurmikolle pitkälleen. Nykyistä pullistumaa ei ole leikattu kun on kuulemma niin pieni. Oireilee kyllä lähes päivittäin. Jumpalla ja liikunnalla pärjää, tarvittaessa lääkkeitä. Nykyinen pyörä on naku mallinen pystymmällä ajoasennolla. Tuntuu että vain parantaa selkää kun ajaessa käyttelee keskivartalon lihaksia ajoviiman takia. Lääkkeistä ollut ja on käytössä Tramal, nuppi sekaisin eikä nukkumisesta tule mitään. Sirdalud, tekee veteläksi ja yli 4mg saa huonovointiseksi. Volttaren lievään kipuun, ei kovin vatsaystävällistä. Panacod, vähän nuppi sumeena mutta toimii itsellä. Burana 600-800mg, syönyt likaa, vatsa ja suoli herkistynyt. Vatsan suojalääkkeenä somac, ja Panacod kun tekee vatsan kovaksi niin Dubhalacia.

Iski masennus kun luki oman tekstin. Rampa lääkenarkkari

Lainaa (Sampo @ Helmi. 12 2009,14:58) kirjoitti
    Kylläpäs onkin pullistunutta porukkaa täällä. Itsellä leikattiin vuonna -96 pullistuma, eikä ikää ollut kuin 23v.
    Kohtalotoveri. Itte olin 1994, kun selkä Tilkassa leikattiin, vasta 21 vuotias.
    Retired
    Lainaa (TwinTenox @ Helmi. 12 2009,15:02) kirjoitti
    Kylläpäs onkin pullistunutta porukkaa täällä. Itsellä leikattiin vuonna -96 pullistuma, eikä ikää ollut kuin 23v.
    Joo, siis itsekin olin muistaakseni 23v kun se välilevytyrä leikattiin. Eli kyllä näitä näköjään nuoremmilekin sattuu.
    Lainaa (zpete @ Helmi. 12 2009,15:07) kirjoitti
    Joo, siis itsekin olin muistaakseni 23v kun se välilevytyrä leikattiin. Eli kyllä näitä näköjään nuoremmilekin sattuu.
    Joo. Nuorena vaan v.....ti kun kaiken maailman testit mitä lääkärit teki, niin meni puhtaasti läpitte. Urheilija en ole ikää ollut, mutta aktiiviliikkujana löytyi notkeutta ja voimaa vaikka muille jakaa. Kipuja se ei vaan vähentänyt. Melkein pääsi poru, kun lopultakin magneettikuvista viisattiin että täällä on kuule peukalonpään kokoinen pullistuma. Teki mieli huutaa koko maailmalle että kattokaa nyt saatana. Uskottavuus ongelma oli tosiasia kuvaan asti.
  30.  
    Lainaa (Sampo @ Helmi. 12 2009,15:14) kirjoitti
    Lainaa (zpete @ Helmi. 12 2009,15:07) kirjoitti
    Joo. Nuorena vaan v.....ti kun kaiken maailman testit mitä lääkärit teki, niin meni puhtaasti läpitte. Urheilija en ole ikää ollut, mutta aktiiviliikkujana löytyi notkeutta ja voimaa vaikka muille jakaa. Kipuja se ei vaan vähentänyt. Melkein pääsi poru, kun lopultakin magneettikuvista viisattiin että täällä on kuule peukalonpään kokoinen pullistuma. Teki mieli huutaa koko maailmalle että kattokaa nyt saatana. Uskottavuus ongelma oli tosiasia kuvaan asti.
    Täsmälleen sama juttu. Minulla tuo ei alkanut äkillisesti vaan paheni pikkuhiljaa, joten kukaan ei meinannut uskoa että näin nuorella voisi olla ko. vaiva.
    Kevytrakenteisena kaikki taivutus- ja liiketestit mitä sillä ihmeen koneella tehtiin oli ihan pala kakkua, näyttivät 100% tulosta. Käskivät tehdä testeissä sen minkä kipu antaa myöten, no minähän tein vaikka silmissä pimeni...
    Lopulta kesällä -98 makasin käytänössä pari kuukautta kotona ennen leikkausta, paria minuuttia pidempään ei pystynyt enää olemaan jalkeilla tai taju lähti. Olipa kivaa kun opiskelijana kyennyt kesän aikana menemään töihin...
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen