Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    terve, monet aina puhuu että keväällä sais pyörästä parhaimman mahdollisimman hinnan, itse olen myynyt pyöräni aina keskikesällä pois joten en tiedä paljonko heti alkukeväästä myytynä sais enemmän rahaa

    eli paljonko arvo "nousee" jos pyörän myis keväällä pois... 10% tms?
  2. #2
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Ei se pyörän arvo mihinkään keväisin pompsahda.

    Eiköhän se ole enemmänkin niin päin, että keväällä saa suurinpiirtein saman hinnan kuin aiempana syksynäkin, mutta pyörä menee todennäköisemmin kaupaksi. ts. pyörän arvo laskee faktisesti enemmän kesäkuukausina kuin talvella. Näinollen "saat enemmän" myydessäsi keväällä kuin syksyllä. Syksyllä pitää toisaalta ottaa huomioon, että jos pidät pyörää vielä talven joudut maksamaan ko. ajalta vakuutusmaksut ja talvisäilytyksen.-> syksyllä myyminen voi olla kannattavampaa.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  3. #3
    Sama hinta keväällä ja syksyllä, yhtään en enempää maksa. Näkeehän noita ylihintaisia onnenonkijoita keväisin mut ei ne kaupaksi mene...
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  4. #4
    Ei kannata keväällä maksaa yhtään enempää kuin edellisenä syksynä. Onhan ne taas vuoden vanhempiakin...
    563+
  5. #5
    Samaa mieltä edellisten kanssa. Myyntihinta ei mihinkään nouse mutta kaupankäynnin todennäköisyys paranee.

    Vuosi sitten alkukeväästä tuli myytyä bläkkäri. Ens alkuun kaupan jälkeen tuntu että meniköhän halvalla mutta nettimotoa seurattua tuli todettua että sinne samoihin vastaavien pyynnit suli kesään mennessä. Ja hidasta oli kaupan teko.

    Gixxeri tuli taasen myytyä syksyllä ajokauden päättyessä. Mielenkiinnolla odotan että missä noiden pyynnit ovat tulevana keväänä. Syksyllä laskin että kuluja tulee vakuutuksista ja talvisäilöstä.

    Ja ei viittynyt käteisiä roikottaa talven yli kahdessa mopossa. Noille on löytynyt rahareikää ton kilvettömän varusteluun näin talvella *
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  6. #6
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Niinhän se on, kuten ylläkirjoittaneet sanovat. Keväällä pyöriä kaupataan kappalemäärältään enemmän, joten todennäköisyys, että saa pyöränsä kaupaksi kasvaa.

    Kai noissa "syyshinnoissa" voi olla sellaista perää, että jos on todella pakottava tarve päästä moposta eroon, voi joutua kysynnän pienuuden takia hieman hinnalla houkuttelemaan. Mutta koten topicista "tonnin romut" voidaan päätellä, ei ihmiset mopoistaan ilmaiseksi luovu, oli vuodenaika mikä tahansa.

    Ostaa silloin, kun tarvitsee, ja pitää tuntosarvet pystyssä, jos tulee hyviä tarjouksia vastaan. Nettimotossa oli esim. syksyllä Oulussa myytävänä hyvän oloinen Saksan tuonti R1 melko huokealla, ja kaupaksi meni. Jos olisin itse hinkunut enemmän kaakkeja alle, olisi kyllä ottanut moposta enemmän selvää ja harkinnut ostoa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #7
    täti kerto vakuutusyhtiöstä joskus aikoinaan että talvella vakuutusmaksu on paljon pienempi kun kesällä vaikka mulla on vuosivakuutus... eli ainakaa omassa vakuutusyhtiössä se ei mee sillee että vuosimaksun jakaa kahellatoista.. tuol nettimotossa näkee kyllä sikahintasia pyöriä nytkin myytävänä.. varmaa myy viel samaan hintaan parin vuoden päästäkin oma on tällähetkellä myytävänä ja on nettimoton halvin suomessa myynnissä oleva... täytyy varmaa yrittää sit keväällä uusiks jos menis kaupaksi tuohon hintaan
  8. #8
    Keväällä pyörä on vuoden vanhempi kuin edellisenä syksynä, jotain se ikäkin merkitsee hinnassa.
  9. #9
    Niin, kait moposta saa keväällä enemmän kuin seuraavana syksynä ?

    Tai syksyllä enemmän kuin kolmen vuoden päästä keväällä ?
  10. #10
    Kun kerran asiaa mietitään rahan tuottamisen kannalta niin pyörän pitäminen talven yli sitoo pääomaa. Syksyllä myydyn pyörän rahat voi sijoittaa ja verrata siitä saatavia tuottoja keväiseen myyntihintaan.

    Jos jätetään huomioimatta talvihuollosta ja pyörän säilyttämisestä aiheutuvat kustannukset (nykyisillä vakuutuksilla talvikuukausista ei juuri tule kustannuksia) ja otetaan tarkasteluun pyörä, jonka todellinen myyntiarvo on 10 000 e, voidaan laskea paljonko enemmän pitäisi pyörästä saada keväällä, ettei jäisi tappiolle syksymyyntiin verrattuna. Oletetaan seisonta-aika 6 kk.

    Jos myy pyörän syksyllä ja otetaan huomioon inflaatio (2%/a; 1%/6kk) ja että sijoittaa myyntirahat syksyllä osakkeisiin (tuotto 10 %/a; 5 %/6kk) -> pitäisi saada 10 600 e eli 6 % enemmän.

    Eli sama pähkinänkuoressa: Jos on valmis sijoittamaan rahansa riskillä osakkeisiin tms. olisi saatava keväällä 6% enemmän kuin syksyllä, jotta saisi suhteellisesti saman summan. Tämä on se summa, jonka periaatteessa maksimissaan ottaa takkiin makuuttamalla omaisuuttaan pyörässä. Tässä tilaanteessa olisi sama myisikö pyörän syksyllä vai keväällä. Toisaalta jos rahojaan ei sijoita niin on aivan sama pitääkö pyörää tallissa tai myynnistä saatuja tuottoja käyttötilillään.

    Jos tuosta laskee vielä arvonalenemiselle maltillisen 5% alkuperäismyyntiarvosta niin keväällä pitäisi saada jo 1 100 e enemmän (tai jos ei sijoita mihinkään niin tuon arvonalenemisen verran enemmän). Tuottoahan näissä saamisissa ei vielä ole yhtään.

    Laskelma on kovin yksinkertaistettu, mutta antaa yhden tarkastelukulman pyörän myyntiajankohtien vertailuun.
    "On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
  11. #11
    Lainaa (Robespierre @ Tammi. 06 2011,23:30) kirjoitti
    Kun kerran asiaa mietitään rahan tuottamisen kannalta niin pyörän pitäminen talven yli sitoo pääomaa. Syksyllä myydyn pyörän rahat voi sijoittaa ja verrata siitä saatavia tuottoja keväiseen myyntihintaan.

    Jos jätetään huomioimatta talvihuollosta ja pyörän säilyttämisestä aiheutuvat kustannukset (nykyisillä vakuutuksilla talvikuukausista ei juuri tule kustannuksia) ja otetaan tarkasteluun pyörä, jonka todellinen myyntiarvo on 10 000 e, voidaan laskea paljonko enemmän pitäisi pyörästä saada keväällä, ettei jäisi tappiolle syksymyyntiin verrattuna. Oletetaan seisonta-aika 6 kk.

    Jos myy pyörän syksyllä ja otetaan huomioon inflaatio (2%/a; 1%/6kk) ja että sijoittaa myyntirahat syksyllä osakkeisiin (tuotto 10 %/a; 5 %/6kk) -> pitäisi saada 10 600 e eli 6 % enemmän.

    Eli sama pähkinänkuoressa: Jos on valmis sijoittamaan rahansa riskillä osakkeisiin tms. olisi saatava keväällä 6% enemmän kuin syksyllä, jotta saisi suhteellisesti saman summan. Tämä on se summa, jonka periaatteessa maksimissaan ottaa takkiin makuuttamalla omaisuuttaan pyörässä. Tässä tilaanteessa olisi sama myisikö pyörän syksyllä vai keväällä. Toisaalta jos rahojaan ei sijoita niin on aivan sama pitääkö pyörää tallissa tai myynnistä saatuja tuottoja käyttötilillään.

    Jos tuosta laskee vielä arvonalenemiselle maltillisen 5% alkuperäismyyntiarvosta niin keväällä pitäisi saada jo 1 100 e enemmän (tai jos ei sijoita mihinkään niin tuon arvonalenemisen verran enemmän). Tuottoahan näissä saamisissa ei vielä ole yhtään.

    Laskelma on kovin yksinkertaistettu, mutta antaa yhden tarkastelukulman pyörän myyntiajankohtien vertailuun.
    Mielenkiintoinen ajatus että rahoittaisi osan harrastustaan pörssiosakkeista saadulla pääomatuloilla. Jotkut ehkä niin tekevät, uskoisin että kuitenkin hyvin pieni osa. Jos myy pyörän 10.000,-€, ostaa osakkeita koko rahalla ja haaveilee saavansa 6% nousun keväällä niin melko pieneksi hyöty jää kun siitä 600,-€ maksetaan välityspalkkiot ja 28% veroa. Toki näin kannaattaa toimia jos on varma että nousua myös tulee. Voi myös käydä niin valitun osakkeen arvo laskee, jolloin keväällä, jos haluaa uuden pyörän hankkia pitääkin tyytyä halvempaan kuin oli syksyllä alla. Pahimmillaa voi tulla myös "välivuosi" mopoilussa.
  12. #12
    Itse olen monta käytettyä pyörää ostanut syksy-talvella, ovat tietysti olleet sellaisia yksilöitä joihin on saanut kirjallisen takuun, koska koeajoa ei ole päässyt tekemään.
    Sanoisin että neuvotteluetu ja rahan säästö on ostajalla ja myyjä on halukas myymään sydäntalvella, rahat saa heti tai viimeistään kun pyörän keväällä hakee.
  13. #13
    Lainaa (psi @ Tammi. 07 2011,09:40) kirjoitti
    Mielenkiintoinen ajatus että rahoittaisi osan harrastustaan pörssiosakkeista saadulla pääomatuloilla. Jotkut ehkä niin tekevät, uskoisin että kuitenkin hyvin pieni osa. Jos myy pyörän 10.000,-€, ostaa osakkeita koko rahalla ja haaveilee saavansa 6% nousun keväällä niin melko pieneksi hyöty jää kun siitä 600,-€ maksetaan välityspalkkiot ja 28% veroa. Toki näin kannaattaa toimia jos on varma että nousua myös tulee. Voi myös käydä niin valitun osakkeen arvo laskee, jolloin keväällä, jos haluaa uuden pyörän hankkia pitääkin tyytyä halvempaan kuin oli syksyllä alla. Pahimmillaa voi tulla myös "välivuosi" mopoilussa.
    Totta, mutta tuo yksinkertaisen laskun tarkoitus oli käytännössä havainnoillistaa kuinka paljon rahaa pyörän makuuttaminen sitoo ja kuinka paljon sillä voisi tienata jos tyytyisi myymään pyöränsä syksyllä.

    Osakkeissa on välityspalkkioita, kuluja ja voitoista tietysti pitää maksaa veroja ja luonnollisesti tuotto voi olla tuota 10 %/a huonompaa tai parempaa. Laskelma ei pyri rahoittamaan moottoripyöräilyä osakesijoittamisen kautta vaan antamaan yhden näkökulman pyörän myyntihinnan muodostamiseksi keväällä.
    "On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
  14. #14
    Sanoisin että loppukesä - syksy - talvella pyörävalikoima on runsaampi ja voi valita rauhassa hyvän yksilön, myöhäiseen kevääseen kun jättää pyörän oston niin siinä hankintakuumeessa kiireessä kauppaa tehdessä saattaa olla että saa kiertopalkinnon alleen ja usein vielä kovemmalla hinnalla.
  15. #15
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (AriH @ Tammi. 07 2011,10:46) kirjoitti
    Sanoisin että loppukesä - syksy - talvella pyörävalikoima on runsaampi ja voi valita rauhassa hyvän yksilön, myöhäiseen kevääseen kun jättää pyörän oston niin siinä hankintakuumeessa kiireessä kauppaa tehdessä saattaa olla että saa kiertopalkinnon alleen ja usein vielä kovemmalla hinnalla.
    Eli voisiko karkeasti yksinkertaistaa, että hätäiset ja uunot saattavat maksaa liikaa. Tämäkään ei oikeastaan ole kokonaan vuodenajoista riippuvainen. Hätäisiä ja uunoja on vain enempi liikkeessä keväisin, kuten itse olin, kun hirveässä kuumeessa pyöräni hankin. En vieläkään oikein tideä, olisiko pitänyt yrittänyt tingata vielä muutama satanen lisää *

    Edit tarkennus: Mutta kuten Juutana sanoi, ei ne keskihinnat mihinkään keväällä pomppaa.



    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #16
    Nykypäivänä ainakin mp-liikkeet ovat kovin varovaisia hyvittäjiä olipa kesä tai talvi.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  17. #17
    Naurattaa ku nettimoton ilmotuksia lukee, nii jokkut idiootit laittaa: "keväällä hinta nousee" tai "keväällä hinta on sitten eri" voi vittu sentään
  18. #18
    "keväällä hinta on sitten eri" Totta,nimittäin halvempi.
  19. #19
    Syksyllä 08 myiskentelin muuhun kamaan vaihdossa tullutta vfr 750 -96:sta, pyynti oli mielstäni kohtuullinen 4100e. Kyselijöitä riitti ja 3700e tarjottiinkin. No pyörä pois myynnistä talveksi ja toukokuun alussa -09 5150e pyynnillä myyntiin. Eka kyselijä tinkasi viiteen tonniin ja haki pyörän pois. Tuollaiset kokemukset itsellä.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  20. #20
    Lainaa (seppo02 @ Tammi. 07 2011,15:01) kirjoitti
    Syksyllä 08 myiskentelin muuhun kamaan vaihdossa tullutta vfr 750 -96:sta, pyynti oli mielstäni kohtuullinen 4100e. Kyselijöitä riitti ja 3700e tarjottiinkin. No pyörä pois myynnistä talveksi ja toukokuun alussa -09 5150e pyynnillä myyntiin. Eka kyselijä tinkasi viiteen tonniin ja haki pyörän pois. Tuollaiset kokemukset itsellä.
    Sehän tarvitsee vain oikean ostajan se pyörä, oli se sitten hinnoiteltu mitenkä korkealle tahansa. Tämä ehkä aiheuttaa sitä 'hinnat nousee'-efektiä keväisin. On ehkä enemmän pyöriä mutta on myös enemmän ostajia ja kun on enemmän ostajia niin joukosta löytyy helposti niitä jotka ostavat laitteita myös vähän yli markkinahinnan.

    Autokaupassa ainakin huomannut kun omia autoja myynyt että ihan kuukaudesta on kiinni mitenkä helposti/paljonko autosta saa. Helmikuussa voi olla ettei saa myytyä vaikka hinta olisi 20% halvempi kun muissa vastaavissa ja sitten voi olla että heinäkuussa saa 10% yli muiden pyynnin ja auto menee viikon sisällä myynti-ilmoituksen laittamisesta.

    Itsellä on keväällä haussa 2003 tai uudempi Hayabusa jolla on ajettu max 30tkm ja kulutusosat mielellään hyvässä kunnossa ja en ajatellut maksaa siitä kuin max 7000e. Katsotaan miten käy



    Epävirallinen .ORG irckanava:
    #moottoripyora @ IRCNet
    Current:
    Honda CBR1000RR -05
    Ex:
    Suzuki GSX1300R -05
    Honda CBR600F -00
    Suzuki GSR600 -06
    Suzuki GSX-R1000 -02
    Honda CBR600F -94
  21. #21
    uudempi gikseri kivasti jo polttelis mut pakko päästä vanhemmasta ensin eroon
  22. #22
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Tämän arvo on tippunut tasaisesti. Keväällä jo varmaan tosi halpa. En tajua vain tätä ilmoitusta, että missä mättää ja haisee.

    Tarkoituksella hieman OT, mutta rönsyilköön.

    Rytkönen
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #23
    Lainaa (Maxxi @ Tammi. 07 2011,15:13) kirjoitti
    Itsellä on keväällä haussa 2003 tai uudempi Hayabusa jolla on ajettu max 30tkm ja kulutusosat mielellään hyvässä kunnossa ja en ajatellut maksaa siitä kuin max 7000e. Katsotaan miten käy
    Näkyyhän noita olevan parikin myynnissä nettimotossa
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  24. #24
    Lainaa (JMH @ Tammi. 08 2011,22:50) kirjoitti
    Tämän arvo on tippunut tasaisesti. Keväällä jo varmaan tosi halpa. En tajua vain tätä ilmoitusta, että missä mättää ja haisee.

    Tarkoituksella hieman OT, mutta rönsyilköön.

    Rytkönen
    kaipa näitä kaltaisiani on aika paljon jotka skippaavat ilmotuksen samantien jos ei edes suomee osata kirjottaa,lieneekö liiallista varovaisuutta mutta tommoset gertit saa jäädä rauhaan.
  25. #25
    Lainaa (seppo02 @ Tammi. 08 2011,23:00) kirjoitti
    Lainaa (Maxxi @ Tammi. 07 2011,15:13) kirjoitti
    Itsellä on keväällä haussa 2003 tai uudempi Hayabusa jolla on ajettu max 30tkm ja kulutusosat mielellään hyvässä kunnossa ja en ajatellut maksaa siitä kuin max 7000e. Katsotaan miten käy
    Näkyyhän noita olevan parikin myynnissä nettimotossa
    Onhan noita tosiaan muutama tällä hetkellä mitkä kategoriaan osuisi. Pitää vaan auto myydä keväällä pois ennen pyörän ostoa ja vielä sitä ei voi myydä kun pitää jollain töihin päästä
    Epävirallinen .ORG irckanava:
    #moottoripyora @ IRCNet
    Current:
    Honda CBR1000RR -05
    Ex:
    Suzuki GSX1300R -05
    Honda CBR600F -00
    Suzuki GSR600 -06
    Suzuki GSX-R1000 -02
    Honda CBR600F -94
  26. #26
    Lainaa (Robespierre @ Tammi. 07 2011,10:38) kirjoitti
    Osakkeissa on välityspalkkioita, kuluja ja voitoista tietysti pitää maksaa veroja ja luonnollisesti tuotto voi olla tuota 10 %/a huonompaa tai parempaa.
    Tuotto riippuu voimakkaasti ajoituksesta. Jos aika tasan 2 vuotta sitten sijoitti sopivasti niin tuotto olisi nyt helposti 200- jopa 1000%. Jos sijoitti huonosti (esim. Nokiaan) on tuotto miinuksella.

    Välityspalkkiot ovat nykyisin varsin pienet, vero on 28%.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  27. #27
    Lainaa (JMH @ Tammi. 08 2011,22:50) kirjoitti
    Tämän arvo on tippunut tasaisesti. Keväällä jo varmaan tosi halpa. En tajua vain tätä ilmoitusta, että missä mättää ja haisee.

    Tarkoituksella hieman OT, mutta rönsyilköön.

    Rytkönen
    Hinnasta puuttuu verot ja rekisteröinti...
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  28.  
  29. #28
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Sanotaanko ilmoituksessa jossain niin? Vaan näinhän sen on oltava.


    Oho! Enpäs huomannut kysymyksiä sivun alalaidassa, joita ei vielä pari kuukautta sitten ollut.

    Ei sillä, toi R1, jossa putkisto perseen alla ois tulevaisuuden haave.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.