Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 83:sta
  1. #1
    Nyt alkaa olemaan tämän kauden (kesäpyöräilyt) melko finaalissa.

    Tapahtuiko sinulle mitään mainittavaa, huomasitko jotain uutta itsessäsi tai muissa kanssakulkijoissa?

    Aloitan:

    Oppeja?
    Ensimmäinen oikeasti tehokas pyörä itsellä ja paljon on opittavaa tuomosen pedon käsittelyssä. Kaasukäden vakaus on varmaan parantunut tämän kesän aikana.


    Mokailuja? Mitään suurempaa ei tullut mokailtua. Kerran keltasiin valoihin pysäytin pyörän vähän turhan voimakkaasti jarruttaen ja nostin persuuksen pystyyn. Täysin onnen kantamoisen avulla laskeuduin kuitenkin takasin normaalissa asennossa enkä kiepsauttanut nokan ympäri. Vireireiseltä kaistalta aukesi ikkuna autosta ja kuului huuto: "ghostrider!". Huvitti.

    Mitäs sitten seuraavaksi?
    Talven aikana on aikomus vaihtaa pyörään väri ja purkaminen on jo alkanut (eilen).

    Mitenkäs muut?



    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  2. #2
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    "Kaikennäköistä" – elokuusta alkaen viistuhatta ekaa kilsaa ajettu. Vähän tässä jo alkaa hahmottamaan millaista tää suunnilleen on. Kyllä eniten tuntuu että tarttis oppia tuota mutka-ajoa.. yhtään ei tiedä että missä mennään pidon suhteen, kun tiukkaan kurviin kallistaa. Toistaiseksi ei ole lipsunut, että ei kai ole vielä ollut lähellä, ja kun kohtuu hiljaksiin melkein ajelen tolla vanhalla..
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    Opin että liikenneympyrässä lainehtiva öljy voi olla liukasta.

    Opin (kuitenkin heittäytymättä, pl yo case) että jopa matkamopoon tarvitaan pitävämpää kumia, pian. Sen verran rajatilalipsahtelua oli tarjolla kaikissa olosuhteissa.

    Opin että lahtelainen Bike & Tuning pitää mitä lupaa, tyytyväisyyttä aiheuttaen.

    Kämmipuolella tuo kerta turvalleen suht turhaan jäi ainoaksi isommaksi.

    Käteen jäi mainio reissukesä.
  4. #4
    Opin: Harrikat on hienoja laitteita, mutta totesin ettei se moottoripyöräily taida enää olla mun juttu.

    Kesä, 2010 vuoden harrikalla n. 1000 km... Vähiten mitä olen koskaan ajanut. 7- vuotiaasta asti kuitenkin ollut pyöriä talossa +crossit.

    Mokailut: Mitä tuolla nyt mokaileen pystyy... *

    Mitä seuraavaksi: Varmaan myyn pyörän pois, luultavasti menee paremmin kaupaksi kuin Triple. Näkee sitten...

    Työt vie kaiken vapaa-ajan ja muija loput niin yksinkertainen, uudehko ja nopea projektiauto voisi olla seuraava hankinta... Ajan sitten osan firman kilometreistä omalla harrasteautolla... Yhdistyy työ ja huvi... *

    Ongelma on vain, että on se harrikka kaunis katsella siellä tallin nurkassa... Vaikea luopua...



    Hullu se on...

    Harley-Davidson XL1200X Forty-Eight
    Triumph Speed Triple 1050 -09 (white) (ex)
    Honda CB600 Hornet -07 (ex)
    Honda CRF 250 R 2006
  5. #5
    Muutaman vuoden tauon jälkeen tuli taas pyörä ostettua ja vajaassa kaudessa kerty vain 1500km. Ainahan sitä oppii paremmin ajamaan, mitä enemmän pyörän sarvissa viihtyy. Lisäksi tuli muistutuksia siitä, että pito vähenee huomattavasti kun renkaan ja asvaltin välillä on hiekkaa. Tuli myös huomattua että poro on tyhmä eläin, ei se väistä vaikka kohti tulee kovaääninen papatin päälle satasta. Onneksi tänä kesänä ei tullut kaaduttua tai ajettua kolaria.



    YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
  6. #6
    Joo kylläpä oli kokemukset:

    Vieläkin käsittämätön 2-pyöräsladi ja highsider jonka seurauksena vieläki oottelen tähystysleikkausta vasempaan ranteeseen. Ajokausi meni pääasiassa siinä että vain välttämättömät ajot pystyi ajamaan ja nekin kivuissa. Eikä kyllä tontehoisen pyörän ajaminen enää hirveesti kiinnosta. Jos ei turbo tuu tän talven aikana kylkeen, ni alkaa kyl kiinnostus olee sitä luokkaa että otanko kilvet hittoon vai en...
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  7. #7
    Alkukesästä kotilo kolmion takaa eteen mopo lunastukseen äijä ambulanssiin ja 7 viikkoa sairaslomaa...siinhän ne mieleenpainuvimmat, että ajelut jäi nyt sit tänne syksypuolelle...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  8. #8
    Opin, että harrastuksesta saa paljon enemmän irti jos tallissa on erilaisia pyöriä eri tarpeisiin.

    Pahempia mokia ei tälle kaudelle onneksi osunut.

    Seuraavaksi... Enpä tiedä, nyt on kerrankin sellainen tilanne ettei pahemmin polttele mikään. Talvella varmaankin ostelen gessuun varustetta ja pulttailen niitä kiinni perjantaisin olutta särpien ja loppuillasta pyörän selässä päristellen.
  9. #9
    Opin sen, että sittenkin on olemassa moottoripyörä, jota ajaessa perse eikä mikään muukaan paikka puudu, vaikka ajaa kuinka pitkään: H-D Electra Glide.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  10. #10
    Lainaa (Triple W @ Loka. 11 2010,20:15) kirjoitti
    Työt vie kaiken vapaa-ajan ja muija loput niin yksinkertainen, uudehko ja nopea projektiauto voisi olla seuraava hankinta... Ajan sitten osan firman kilometreistä omalla harrasteautolla... Yhdistyy työ ja huvi... *
    Siis hetkinen?? Miten työ voi viedä vapaa-ajan? Minä ainakin teen työt työaikana ja vapaat on vapaata.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  11. #11
    Opin, että fighterilla on hauskempi ajella kuin kyykkärillä
  12. #12
    Opittua:
    - Bemarin vilkkuihin tosiaan tottuu.
    - Samaisen singerin saa jotakuinkin kuullostamaan moottoripyörältä kun vaihtaa putken ja hukkaa killerin siitä.
    - Hiilikuitu on kaunista. Vähän karkasi lapasesta ja taitaa vielä jatkua tämä projekti talven pimeinä iltoina.


    Tämä kesä pärjättiin ilman mitään ihme mokelluksia.

    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  13. #13
    Opin: Vaikka vastaan tuleekin muita motoristejä niin ei kannata jäädä katsomaan moikkaako ne takasin.

    Ja sen opin että kyllä se on yhtä pelleilyä vakuutusyhtiön kanssa.
    Tilanteet vaihtelee, suhdanteet muuttuu mutta epäonni ja vitutus pysyy.
  14. #14
    Opin että pyörää voi vaihtaa jos siltä tuntuu - ilman sen kummempaa syytä.
    ~SV1000N~
  15. #15
    Alkukauden pienestä kankeudesta päästyäni alkoi ajaminen taas sujumaan. Kilometrejä kertyi vaikka kuinka ja ajaminen tuntui mukavan rennolta. Sitten kävin elämäni ensimmäistä kertaa radalla ajamassa. Siellä opin, etten osaa ajaa ollenkaan. En sitten pätkän vertaa. Siihen oli hyvä päättää ajokausi.
  16. #16
    Opin, että ulkomaille ei pidä lähteä mopoilemaan kuin bräniköillä renkailla!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  17. #17
    mää taaskaan mitään oppinu saati mokaillu..
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  18. #18
    - Jos haluat äänekkäät ja nopeasti kuluvat ketjut, niin kokeile Castrol:in vahaa!
    - Kimpassa on kivempaa kuin yksin.
    - Liukkaalla (kylmällä) kelillä on liukasta (which in a strange way is nice..)
    - Kotimaastakin löytyy mutkateitä ja joinain kesinä kelikin on enempi kuin riittävän lämmin.
    - Ystävämme poliisi päivystää yllättävissäkin paikoissa. Uuh..
    - Ranteiden pakotus ei sanottavammin vähene vaihtamalla kyykky pikkuisen enempi kyykympään. (Tosin "No pain, no gain!" )
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  19. #19
    Huomasin sen, että kadulla ajaminen ei paljoo napannu.
    Varttimailin ajaminen sen sijaan alkoi kiinnostamaan entistä enemmän.
    Opin sen, että voimaa pitää olla enemmän ja painoa vähemmän.

    Summasummarum... Satsataan tuonne kiihdytyspuolelle isoimmat paukut, kadulla voi sitten ottaa vähän rauhallisemmin.
  20. #20
    Hyvät jutut:
    -Lähde aikaisin aamulla liikkeelle vailla isompaa suunnitelmaa.
    -Ajele muita kuin valtateitä (seriffit kyttää valtateillä ja motareilla)
    -Jätä edes joskus se kännykkä kotiin (loppuu se puhelimen tarkkailu)
    -Käy siellä takahikiän osuuskaupan baarissa kuulemassa äijien parhaat jutut.

    Huonot jutut:
    -Tarkista rengashinnat naapuriliikkeestäkin (maksoin ylihintaa)
    -Selvitä kesän isommat tietyömaat (sepeli/soratie, ei kiva)
    -Älä luota inva-auto kuskeihin , todelliset suumacherit !
  21. #21
    Kesän opit: Tehoa ei oo koskaan tarpeeksi.

    Talven rojektit: Lisää tehoa.
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  22. #22
    Mitä opin:
    - hirvi on parasta vastaantulevan auton nokalla oman sylin sijaan
    - 200-kiloisen pyörän, jossa on painopiste korkealla, kaatuminen on vaikea pysäyttää, jos se tapahtuu yllättäen (niin kuin se yleensä...)
    - Hondassa on jarrukahvassa katkeamisviiva, jonka kohdalta se menee poikki, kun se osuu asvalttiin ollessaan pyörässä kiinni. Viivan ansiosta kahvasta jää jäljelle tynkä ja pyörällä voi vielä vahingonkin jälkeen ajaa
    - oho, tällähän pääsee ylämäetkin vauhdin hidastumatta (edellinen oli 250cc)
    - kimpassa on kivempaa, myös hitaasti
    - makkara on parasta, kun sen saadakseen on ajanut vähintään 100km

    Mogat:
    - kaato ekalla letkanvetokeikalla risteyksessä suorilta jaloilta seisonnasta.

    Mitäs sitten seuraavaksi?
    - uudet ajovermeet
    - Tahko
    - huhtikuuhun ei ole enää kuin... 6 kk... *



    <p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 &#39;isoveikka&#39; ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri &#39;pikkusikko&#39;</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
  23. #23
    Hmm kaikki mitä osaan on tullu opittua tänä kesänä, eka ajokausi takana.

    -Porukassa on hauska ajaa ja mitä enempi kilometrejä mittariin tuli niin sitä rennommin ajaminen alkoi sujumaan, n. 8tkm tuli kesän aikana kurvailtua.
    -Soralla on myös mielenkiintoista ajaa mutta ei pidemmän päälle välttämättä niin tervettä, kuitenkin se joku kerta lipsahtaa.
    -Ensi kesänä haluan päästä radalle ja tangonpääpeilit pitää saada talven aikana ja lisäksi vois kurvata jossain ulkomaillakin

    Pari pientä läheltä piti tilannetta oli kauden aikana mutta ei mitään varsinaista paniikkia, hitaasti kiiruhtaenkin ehti. Viikonloppuna prätkä talviunille
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  24. #24
    Elämäni eka pyörä (Kawa Z750) keväällä 45-vuotiaana, joten KAIKKI ajojutut kaudella uusia sen 11 000 kilometrin aikana.

    Varmaan ne oleellisimmat kokemukset ovat :
    - ajamaan oppiminen, ainakin omasta mielestä
    - tietty vapauden tunne
    - kotiloon verrattuna tehot, etenkin kiihdytyksissä ja ohituksissa
    - pyöräilijöiden hyvä yhteishenki
    - taskujen ja boksin kiinni oleminen pitää tarkistaa ainakin 4 kertaa ennen ajoon lähtöä
    - Suomessa on hienoja teitä ja paikkoja, kun käyttää muita reittejä kuin valtaväyliä
    4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
    12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
  25. #25
    Hauskaa on taas ollut,ja jatkuu vielä kunnes vuosi vaihtuu ja "uusi" kausi alkaa.

    Sen olen oppinut et TAAS tuli sakkoa ja TAAS sakko tuli pakun kanssa eikä pyörän selässä *
    Pitäis varmaan jättää se autoilu kokonaan mutta työn takia ei vaan pysty *
    Mokailuja en tunnusta,menee oppimis/harjoittelu osioon eikä mokailukansioon *
    Eikä niitä nytt ole ollutkaan,mitä ite ainakin muistaisin?
    Vieläkin on hauskempaa ajella kaikilla muilla alustoilla kun pikitiellä,niin eiköhän sama homma jatkuu taas.
    Suunitelmissa vaikka mitä mutta se on toisen topikin paikka sitten joskus jos/kun sen aika koittaa *

    Ajoa vaan *
  26. #26
    Opit;
    - Pääsin paremmin sinuiksi moponi kanssa. Haasteellinen laite tuo Ducati.
    - Opin miten ajetaan lentokentällä Busalla isookovaa .

    Mokat;
    - Tajusin että Ducatilla pitää luistattaa kytkintä hieman normipyörää enemmän, ettei sammuta sitä liikkeellelähtiessä ....

    Vähän tuli kilsoja, mutta sitäkin laadukkaampia .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  27. #27
    Mukavia juttuja:
    Elämän ensimmäinen kisa
    vauhti nousi treeneissäkin ihan hyväksi
    pyörä kesti ajamiset
    ei kaatoja, vain parit läheltä piti

    eka katupyörä, olikin yllättävän mukavaa
    b-illat JKL&Riihimäki
    paikalliskurvailut
    keulimisen oppiminen(edes jotenkin)

    Typeriä juttuja:
    toisen crossipyörän remontti kesti koko kesän ja lopputuloksena lohko halki
    ei ollenkaan päässy ajamaan crossia koko kesänä
    riski kortin menetykseen kasvoi älyttömästi katupyörän tullessa kuvioihin
  28. #28
    Eka kausi takana, lumi maassa joten pahalta näyttää kauden jatkuminen.

    Uusi harrastus, uusia ystäviä, hauskaa on ollu.

    Opit: *sen verran ajamaan että oon pysyny pystyssä ja tiellä, toistaiseksi ainakin
    * Honda lähtee nykyään sammumatta liikkeelle
    * mun perässä ei kuulemma enää nukahda, köröttely tainnu unohtua

    Mokat: * ihan liikaa sammutuksia valoissa, parkkiksilla yms yms
    * ei mee ihan putkeen aina noi rivakat kiihdytyksetkään

    Lisäksi yksi todella läheltä piti tilanne poron kantturan kanssa, ja yks pieni liukastuminen vesisateella risteyksessä (onneks niin pieni ettei keikahtanu kumoon asti ja tarvinnu alkaa katteenpalasten keruuseen)

    Ensi kaudelle haaveissa: * josko radalle pääsis ottamaan tuntumaa (siihen etanoiden etana ryhmään)
    * lisää kilometreja ja varmuutta alle

    Tälle kaudelle taitaa olla enää edessä ötökkäverhoilun poispesu keulasta ja talviunille.
    Yamaha XJR 1300 -05
    Entinen: Honda CBR 600f -99
    Don't drive faster than your guardian angel can fly.
  29. #29
    Plussat:
    - 15 päivää radalla, paljon uutta oppia ja välillä lisää vauhtiakin
    - Muutama hyvä ajoreissu sinne ja tänne hyvässä seurassa
    - Pyörän monikäyttöisyys (alkukesä katteet päällä kyykyllä, loppukesä fighterina)

    Miinukset:
    - Ensimmäiset oikeat lipat prätkällä kokeiltu
    - Liian vähän ehti ajamaan
    - Ei päässyt vielä tänä kesänä jokkiskisaan

    Ensi kesänä kovempaa ja eniten! Ehkä myös siellä kisassa sitten ...
    Four wheels move the body, two wheels move the soul.

    GSX-R 1000 K3 Chameleon Fighter/Sport
  30.  
  31. #30
    -Uudet renkaat todellakin ON liukkaita! (kaato ensimmäisessä risteyksessä)
    -Hallittu eturenkaan lukitseminen ei ole vaarallista.
    -SA-Int lomalaukku toimii hyvin takapenkkilaukkuna, kun sen kiinnittää neljällä mustekalalla.


    Ensimmäinen kausi "isolla" pyörällä takana. Kaatoja oli niin vauhdista kuin paikaltaankin, naarmuista päätellen on Suzukilla ollut opetettavaa paljonkin 8tkm matkalla.
    SV650S -03
    Aprilia RS -01, sähkömoottoripyörä, "Project Blue Smoke"
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen