Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Tarkoitukseni olisi kysellä halpoja hintoja molemmista.
    vakionopeudensäätäjää olen löytänyt halvimmillaan n:170e kotiovelle tuotuna.
    Kaasutinkäden lepuuttajaa löytyy pari eri valmistajan
    throttlemeister aika kallis ja aika vaikea käyttää. (pidä kaasu paikallaan ja pyöritä?)
    vista-cruise on vaivattoman oloinen laite mutta kaukaa tilattavissa. (tulee kalliiks)
    Minulle välttäisi pelkkä lepuuttaja mutta jos hinta ero menee pieneksi niin tottakai säädin.
  2. #2
    mistä oot löytäny ton vakionopeuden säätimen,kaasukahvan apuri on ainakin ihan
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  3. #3
    TÄSSÄ on halvalla, n. 60e. *Mut ei kotiin tuotuna. Mulla on toi ja hyvin on pelannut.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  4. #4
    Toi lepuutin on minunmielestäni hiton hyvä ollut käytössä vatmaan 6 vuotta en pois antais. kun keväällä vaihoin pyörän ajoin yhen reissun ilman,kun lepuutin jäi entiseen.Ostin heti uuven. Vie tietysti hetken tottua!
    pali. Honda Paneuropean 1300 abs -03
  5. #5
    Lainaa (pulukko @ Heinä. 12 2008,21:13) kirjoitti
    Toi lepuutin on minunmielestäni hiton hyvä ollut käytössä vatmaan 6 vuotta en pois antais. kun keväällä vaihoin pyörän ajoin yhen reissun ilman,kun lepuutin jäi entiseen.Ostin heti uuven. Vie tietysti hetken tottua!
    Minkälaisen ja mistä?
  6. #6
    Lainaa (hondamania @ Heinä. 12 2008,21:06) kirjoitti
    TÄSSÄ on halvalla, n. 60e. *Mut ei kotiin tuotuna. Mulla on toi ja hyvin on pelannut.
    Miten vaikea oli asentaa tuo laite? (huono englannin kielen taito)
  7. #7
    Asentamisessa on useinmiten hankaluutena tilanahtaus säätöyksikölle, on se siten alipaineella tai sähköllä. Norgesta ei ole tilaa löytynyt mutta esim vahoissa K-sarjalaisissa bemareissa tilaa on satulan takana mukavasti. Toinen hankaluus voi olla vaijerin kiinnitys kaasuvivustoon ja kolmas nopeusimpulssin saaminen.

    K 1100 LT:eehen asensin aikanaan sähköisen VDO:n ja siihen onnistui jopa helposti. Samaa laitetta olen koettanut sitten R 1150 R:äään ja Norgeen mutta joko hermot tai mielikuvitus on loppunut.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  8. #8
    Lainaa (kristian @ Heinä. 13 2008,08:09) kirjoitti
    Lainaa (hondamania @ Heinä. 12 2008,21:06) kirjoitti
    TÄSSÄ on halvalla, n. 60e. *Mut ei kotiin tuotuna. Mulla on toi ja hyvin on pelannut.
    Miten vaikea oli asentaa tuo laite? (huono englannin kielen taito)
    Jaa-a, vaikea sanoa. Riippuu pyörästä. Kyllä siinä nakerrella saa, mutta jos nyt edes hieman pysyy jakoavain ja ruuvari kourassa niin kyllä siitä selviytyy. Suurin työ minun kohdalla oli katteitten purku.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  9. #9
    moro!

    mä tilasin vista cruisen(sen universaalin version)... ei se nyt niin kallista ollut vaikka jenkeistä tulikin.. 35,23€ posteineen + veroineen(no veroja ei mennyt)





    ei mikään hirvee kaunis mutta toimii kyllä mielestääni pirun hyvin ja hinta ei ole paha.
    ebaysta ja paypallilla vaan niin tulee viikossa.
    videonkin tein toiminnasta mutta sitä ei tähän saa upotettua.


    -F-
    ***
  10. #10
    Wunderlich myy ainakin sellasia tankopainoihin integroituja "cruise control" systeemejä. Ihan normaalin näkönen tankopaino siis joka jotenkin ilmeisesti kiristetään haluttuun kaasukahvan asentoon... Vapautuu myös tarvittaessa nopeasti. Käykää siellä sivuilla kuolaamassa, mä tilaan itelleni moiset ASAP.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  11. #11
    mä en oikein tuohon tankopainon paikalle laitettavaan esim. Throthlemaister.commin laitteeseen lämmennyt... käytettävyys tuntuu hankalalta?

    kiristyykö se myötäpäivään? ...nääs muutenhan se isoilla hanskoilla kaasua vääntäessä kiristyy ja kaasu jää päälle kun käden irroittaa?

    ja miten yhdellä kädellä hoitaa tuon kiristyksen? pidät peukalolla kaasua paikallaa ja rullaat jotenkin handulla kiinni?

    nättihän se kyllä on...tai siis huomaamaton
    ***
  12. #12
    Eikö noilla "kaasunlukitsimilla" ajonopeus heittele aika paljon? Eli ei ne oikein cruisesta käy... Oikealla cruisella vai asettaa 110km/h lasiin ja se pitää sen, eikä tarvi pelätä sakkoja.
  13. #13
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (ptmob @ Tammi. 17 2009,20:49) kirjoitti
    Eikö noilla "kaasunlukitsimilla" ajonopeus heittele aika paljon? Eli ei ne oikein cruisesta käy... Oikealla cruisella vai asettaa 110km/h lasiin ja se pitää sen, eikä tarvi pelätä sakkoja.
    Ainakin Harrikassa peukaloruuvilla kun kiristää kahvaa niin mopo pitää hienosti nopeuden. Väännössä lienee puolensa...
    Dirty Nasty Furriner
  14. #14
    Lainaa (ptmob @ Tammi. 17 2009,20:49) kirjoitti
    Eikö noilla "kaasunlukitsimilla" ajonopeus heittele aika paljon? Eli ei ne oikein cruisesta käy... Oikealla cruisella vai asettaa 110km/h lasiin ja se pitää sen, eikä tarvi pelätä sakkoja.
    Vaihteleehan se, ihan maaston muodon mukaan. Ei niiden tarkoituskaan ole olla vakionopeudensäätimiä, vaan nimensä mukaisesti kaasukahvan lukitsimia - jotta kaasukättä saa hetken
    lepuutettua ja suoritettua vaikka heilahduskäsi-tervehdyksen kaksin käsin
    - HMPK -
    - IBA Finland -
    http://www.jkweb.suntuubi.com
    Suzuki GSX 1400
  15. #15
    Lainaa (Froz @ Tammi. 17 2009,20:19) kirjoitti
    mä en oikein tuohon tankopainon paikalle laitettavaan esim. Throthlemaister.commin laitteeseen lämmennyt... käytettävyys tuntuu hankalalta? *

    kiristyykö se myötäpäivään? ...nääs muutenhan se isoilla hanskoilla kaasua vääntäessä kiristyy ja kaasu jää päälle kun käden irroittaa?

    ja miten yhdellä kädellä hoitaa tuon kiristyksen? pidät peukalolla kaasua paikallaa ja rullaat jotenkin handulla kiinni?

    nättihän se kyllä on...tai siis huomaamaton
    Niin, tuotapa ei tiedä ennen ku kokeilee. Nerokashan toi on jos vähänkään toimii... Mä en tuolta "cruise controllilta" muuta haekkaan kuin että jos nyt hetken pitäis sitä kaasua paikoillaan et sais kättä lepuuttaa... Ei mitään tarvetta pitää tiettyjä nopeuksia jne. Mopolla kun muutenkin on se ajo monesti pikkasen "ailahtelevaista".
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  16. #16
    Meikäläisen bemarissa tuo kahvanlämmitin toimii samalla kaasukäden lepuuttajana. Ilmeisesti lämmitysvastukset turvottavat lämpölaajenemisen johdosta kaasukahvaa siten, että se rupeaa tahmaamaan ja pysyy asetetussa asennossa ilman sen kummempia lisälaitteita. Eli halpaa kuin saippua.
  17. #17
    Lukitus 200 km/h ja automaattiohjaus .
    Joskus oli throttle rocker, eli tuollainen lepuuttaja, pyörässä. Hyvin se toimi, sai höllättyä puristusta kaasukädestä. Matkapyörään ainakin omiaan !
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  18. #18
    Lainaa (kristian @ Heinä. 12 2008,19:52) kirjoitti
    throttlemeister aika kallis ja aika vaikea käyttää. (pidä kaasu paikallaan ja pyöritä?)
    Throttlemeisteria ei ole mikään pakko käyttää tuolla tavoin jos sen kokee hankalaksi.

    Oikein säädetty Throttlemeister ei ole kaasukahvan lukitus, vaan kitkajarru, jonka voi vetää niin tiukalle tai löysälle kuin tahtoo. Sitten kun tulee kiire saada kaasu pois, niin ei siinä TM:aa aleta raplata vaan käännetään kaasu pois normaaliin tapaan.

    Samasta syystä sen TM:n voi vetää "kiinni" asti vaikka ensiksi ja sitten käynnistää ja lähteä ajamaan.

    Pitkällä matkalla itsekin ajaen käsi lepää mukavasti kun hieman keventää kaasuttimien/ruiskurunkojen palautusjousien vetoa kirraamalla Throttlemeisteria sen verran että kaasu vapautettuna pyörähtääkin tyhjäkäynnille.

    Kieltämättä kiristäminen ajaessa vaatii hieman totuttelemista, mutta jos välttämättä haluaa sekä TM:n että kaasun pois yhdellä liikkeellä, niin sen kuin kääntää molemmat yhtenä nippuna.

    Mutta vakionopeussäädin se on vain niissä pyörissä joissa on alavääntöä, muissa ainoastaan vakiokaasu. Pannari ja RT ovat tässä suhteessa jälkimmäistä kategoriaa.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  19. #19
    ei kaikkea hyvää ja toimivaa tarvi tilata amerikasta asti.

    hyvä ja halpa vakinopeussäädin.

    polkupyörän sisuskumesta n.5 cm leveä suikale saksilla naps.

    tämä pätkä sitten vastapainon ja kaasukahvan päälle puoliksi.

    toimii. pienellä hienosäädöllä pääsee pitkiäkin matkoja.tasaseen.

    ideanahan näissä on, jotta sais edes hetken lepuuttaa kaassukättä ilman jotta vauhti hyytyy.

    tosin kaasun vähentäminenki tapahtuu sitten päinvastaisella tavalla kuin lisääminen.mutta tämähän ei ole ylivoimaista?

    mutta josei jollakin tuu mielenrauha ilman jotta sata ekee menee joka kerta ni voinhan noita myydä..mustaa ja punasta.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  20. #20
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Matkakaasulla ajelee muuten helpostikkin Stadista Uuden Porvoontien alusta Treksilän kulmille Porvooseen käsin koskematta... Jaa ehkä jossain Boxin kohdilla piti ottaa kädet avuksi
    Dirty Nasty Furriner
  21. #21
    En panis vastaan vaikka tuollainen olis, räpylä on ihan turrana tunnin ajon jälkeen
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  22. #22
    Kuka lunastaa minulta vaikkapa puoleen hintaan pois nuo BMW R1150RT:n Throttlemeisterit, jotka jäivät yli pyörän vaihdossa?
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  23. #23
    Laitoin tuon Audiovoksin viime keväänä ja hienosti on pelannut .
    Asennusohjeet on hyvät , kuvista melkein näkee mitä tehdä .
    Mutta jää siinä omaakin soveltamista .
    Kuukkelilla löytyy paljon asennustarinoita ,Lontooksi tosin .
    Jollain USA:laisella FJR-sivuilla on hyviä kuvia jotka auttaa suunnittelussa .
    Hienosäätämisessä kannattaa nähdä vaivaa jotta nopeusvaihtelu jää mahd pieneksi säätimellä ajettaessa .
    Nopeusimpulssin voi ottaa vaikka toisen puolan ensiövirtapiiristä .
    Säätimen maadoittamista ei ole ohjeessa ollenkaan mainittu ja ennenko sen älysin meni vähän tupakkia.



    Triumph Tiger 800 XRX

  24. #24
    mua alkoi toi Vista cruise kiinnostamaan. Myykös nuita kukaan täällä kotosuames ?
  25. #25
    Lainaa (Athene @ Tammi. 19 2009,18:30) kirjoitti
    Lukitus 200 km/h ja automaattiohjaus .
    Joskus oli throttle rocker, eli tuollainen lepuuttaja, pyörässä. Hyvin se toimi, sai höllättyä puristusta kaasukädestä. Matkapyörään ainakin omiaan !
    Pakko kait sit munkin ostaa tollain härpäke (eikä maksa paljon) kun ainot "onkelma" on toi kaasukäden puutuminen.
    Onkos sit "korttelirallissa" kaasun asento vaan ON ja OFF
    No oli miten oli, niin on se muutenkin...
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  26. #26
    Vista Cruisesta oli jo juttua täällä.
    Itse aion semmoisen hankkia ja lähin osotospaikka lienee tuo läntinen naapurimme. Hannu59:n "tarjous" Throttelmeisteristä houkuttelee myös. Jotain on pakko ensi kesäksi kehittää.
  27. #27
    Tuosta alaväännöstä vielä. Itella HDssa se "peukaloruuvi" on toiminu ihan hyvin mutta vaikka kone 88 cubic inch hengitysmuutoksilla ei silti nopeus vaihtelee 60 ja 100 kmh välillä mäkisessä maastossa. Tasaisella menee tasaisesti. Tosin painaahan tuo n 340 kg ilman kuskia jolloin mäen vaikutus on suurempi.

    Mutta silti väittäisin että kaikissa tapauksissa voidaan kaasujarru ja oikea vakionopeussäädin erottaa toisistaan.Eri asiahan on sitten se mitä hakee, satunnaista käden lepuutusta vai tarkkaan asetettua vakoinopeutta.
    -Ville
  28. #28
    Lainaa (kristian @ Heinä. 12 2008,19:52) kirjoitti
    vista-cruise on vaivattoman oloinen laite mutta kaukaa tilattavissa. (tulee kalliiks)
    Jenkeistä tilasin tollaisen Honda-version, postikulut oli enemmän kuin itse laite mutta tuli alta viikossa.

    No eihän se heittämällä mennyt, mutta kun otti kulman pois laikalla ja karhuteipillä kiinni, niin on kuin tehtaalta tullut. Toimii ainakin tallissa eli ei hirtä, mutta pitää kiinni. Tässä samantyyppinen, mutta eri pyörässä

    Itse siirsin kahvakumia millin ulospäin ja ylimääräiset pois, niin mahtui tangonpääkin paikalleen. Googlella lontooksi miljoonia ohjeita.



    Honda CBR 600 F -05
  29. #29
    Lainaa (kristian @ Heinä. 13 2008,08:09) kirjoitti
    Lainaa (hondamania @ Heinä. 12 2008,21:06) kirjoitti
    TÄSSÄ on halvalla, n. 60e. *Mut ei kotiin tuotuna. Mulla on toi ja hyvin on pelannut.
    Miten vaikea oli asentaa tuo laite? (huono englannin kielen taito)
    Ei kai tänä päivänä tuo kielitaidon puute enää este ole.
    http://translate.google.com/transla....state0=
    Pienoisia kukkasia toki löytyy ja ajatuksella pitää katsella ja käännellä ja välillä saa jopa nauraa mutta kyllä ne siitä aina selviää *
    GSF600 -98
    MTX125-R -84
  30.  
  31. #30
    Jossain näin lepuuttajia tarjouksessa, tais olla 9e hinnaltaan.

    Muistaakseni harmaata muovia.

    Toki ei mikään vakionopeudensäätimen korvaaja mutta eiköhän se hiukan helpota..
    This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.

    Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

    KTM SM 690 2007
    Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
    X: Suzuki Hayabusa 2003
    X: Kawasaki Z750 2007
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen