Mitähän kannattaisi ottaa tytön huomioon, kun hommaa ekaa motorisoitua kaksipyöräistä? Mitään kokemusta edes mopoista ei ole. Malleina olen ajatellut esim. Yamahan YZF-R6. Vinkkejä?![]()
Honda VTR SP1 (2. kuski)
ex Kawasaki z750
ex Kawasaki er-5
Tuo on hyva peli.
Ylettaako jalat.?
Mihin kayttoon?
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Katuajoon vain, ei sen kummempaa. Niin istumakorkeus onki kysymys. Opetellako heti jo korkeempi vaiko tyytyä matalampaan.. Kyllähän ne jalat aina jotenki maahan osuu![]()
Honda VTR SP1 (2. kuski)
ex Kawasaki z750
ex Kawasaki er-5
Taitaa tuol R6 olla korkeimmasta päästä jos ajattelee 600 kuutioisten kyykyjen luokkaa...
Kohti ääretöntä - ja sen yli!
Noo jos tonnine VTR pysyy pystyssä jalkojen välissä ni ei tossa R6 ongelmaa ole![]()
Honda VTR SP1 (2. kuski)
ex Kawasaki z750
ex Kawasaki er-5
Mut ei se asfalttikaan oo aina tasasta siinä kohtaa mis pitää jalat laskee maahanjoskus on kuoppia/uria/ mäkeä yms ja jos ei jalat yllä maahan nii sit kyl kellahtaa kyljelleen
![]()
Kohti ääretöntä - ja sen yli!
Sehän on jo varmaa, että sorainen mäki tai oman tallin piha ni joskus se pyörä kellahtaa kyljelleen :P Mutta tokihan on tärkeää, että pyörä on oikeissa mittasuhteissa aloittelevaan kuskiin. Alunperinhän oli tarkoitus hommata Kawasaki ER5 se ainaski, ois kooltaan ollu ihan jees, mutta mutta.. Ei ihan kuskin tyylinen pyörä kuitenkaan :P siispä ehdotuksia näppärän kokoisesta 600cc kyykystä?![]()
Honda VTR SP1 (2. kuski)
ex Kawasaki z750
ex Kawasaki er-5
Itse valitsin suosiolla vähän pienemmän pyörän aloitteluun (eli tuo Kawasakin Ninja 250R). Siitä sitten syksyllä vaihdoin R6R:n. 166cm varrella tekee vähän tiukkaa ko. pyörän kanssa eli korkea on, mutta eiköhän sitä saa vähän säädettyä jousituksen ja satulan modauksen kautta. Jos ei onnistu, niin sit täytyy miettiä madallusta (toivottavasti siis ei). Tottumiskysymyskin ja muistaa vaan vähän vilkaista mihkä jalkansa lykkää, kun pysähtyy, niin kyllä se sit pysyy pystyssä (viimeiset kuuluista sanat?). R6 on tosiaan korkeimmasta päästä kusiasista.
Ihtestähän se on kiinni, mistä alottaa, mutta itse olin kyllä äärimmäisen tyytyväinen siihen, että hommaa ensin aloittelin pienemmällä pyörällä, vaikkakin *ne kilometrit sitten kalliimmaksi tuli - mieluummin kuitenkin näin päin kun teho-osastolla *Itsellä kun ei mitään kokemusta motorisoiduista kaksipyöräisistä ollut - lukuunottamatta yhtä kyyditystä kevarilla joskus vuonna miekka ja kivi *
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Niin ja jos pienempää miettii, niin tuo Kawasakin Ninja 250R on sporttinen ulkonäöllisesti ja äärimmäisen helppo käsitetellä - eikä kuitenkaan niin kyykky kuin kyykyt. Tosin itsellä sitten jäi jo lussuksi syksyllä + kaipasi kyykympää *Mutta ei sun puolesta oikein pysty kukaan sanomaan mitään, kuin kehumaan omaansa eli ny vaan kylmätyypitteleen liikeisiin niin sieltä se iskee, mikä itsestä parhaalta tuntuu.
Käytetty Kawasaki Ninja 250R - nettimoto -> jos sattuu kiinnostaan *
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
varmasti on hyvä ajaa tuo "pikkuninja", mutta se ois sitten ninja..jotain muuta etsin kuitenkin. Kai nyt noita "pienempiä" 600cc kyykkyjäki on?
Honda VTR SP1 (2. kuski)
ex Kawasaki z750
ex Kawasaki er-5
Klikklik -> sieltäpä niitä vaihtoehtoja löytyy (hakusanaksi vaikka merkki ja 600). Löytyy speksit niin pääsee vertaileen. Ja totuuden pääset sit katsoon liikkeessä, mikä sinnuun parhaiten iskee. Jos lähipiiristä mekaanikkoa löytyy (kuten tuolla toisessa ketjussa kerroit) niin ilmeisesti ymmärtää jotain moottoripyöristä ja voi sitten auttaa, jos apua kaipailee kun liikkeisiin menee pyörimään..?
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Voi sentään kyllähän tuota infoa olen jo kyseiseltä motoristilta saanut jo vaikka kuinka! Päivät pitkät itse pörrään nettimotossa ja näin, tietoa kyllä löytyy ja on liikkeissäkin tullut motskareita istutettuamutta eipä siinä enää muita vaihtoehtoja meinaa nähä ku on silmäsä iskeny tiettyyn yksilöön
Siksi kyselin täällä neuvoa..
Honda VTR SP1 (2. kuski)
ex Kawasaki z750
ex Kawasaki er-5
Minkä hintaista pyörää oot ajatellu?
Mun rouva on tommonen tappi (160cm) ja sillä oli CBR 600F -98 ja kovasti tykkäs päästellä meneen. Omaan makuun se oli liian "tourinkimainen", mutta rouva tykkäsi lyhyempine raajoineen ajaa omalla pikku "kyykyllään"..
Pyörätön pyörijä
Katoppas ajankuluksi nettimotosta noita äffämallin cebareita..(EllaÖ @ Helmi. 12 2009,22:57) kirjoitti
Pyörätön pyörijä
Siis kysytkö nyt oikeasti "neuvoa"? Vai haetko vain hyväksyntää jo tekemällesi valinnalle?(EllaÖ @ Helmi. 12 2009,22:52) kirjoitti
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
jepjep, juurikin tämä cebarimalli on käynyt mielessä. Kun vielä löytyisi valmiiksi yoshimuran putkistolla ja jostain sais kuristusosat niin jes!![]()
Honda VTR SP1 (2. kuski)
ex Kawasaki z750
ex Kawasaki er-5
Usko hyvällä se kawa on erittäin hyvä valinta, koska: ensinkin pyörän täytyy olla yllätyksetön ja kertoa sulle että sitä voi ajaa ja siten voit kehittää sitä kunnioitusta pyörää kohtaan joka tärkeintä että pysyt hengissä! Ja sitten, siitä kawasta saa omat pois myydessä, eikä tule pupu housuun.![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Ei muuta kun keväällä koeajelemaan eri kusiaisia sillä se selviää parhaiten!![]()
AR125 * * * * -87
ZX-6R * * * * -97
SV650S * * * -04
VFR 800 VTEC- -02
GSF 1250 SA * -08
VFR 750 F -92
GSF 1250 SA -08
ZX-12R -04
Hayabusa -06
CBR 1100 XX -04
Suzuki VL1500.-98
Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
No joo, jos on kortti mutta ei kokemusta pyöristä niin pitää käydä koeajamassa erilaisia. Noita 500-650cc pyöriä on näet laidasta laitaan eikä ne ole keskenään samanlaisia. Jos kysyjä alunperin mietti er5:sta ja sille vaihtoehdoksi R6:sta niin taitaa olle kyse aika erilaisista peleistä... Kannattaa ensin miettiä käyttötarkoitus ja tutustua vaihtoehtojen ominaisuuksiin. Pyörän tyylistä tai ulkonäöstä ei välttämättä selviä se sopiiko se kuskille ja miten hyvin. Kaikilla pyörillä pystyy tietysti ajamaan kaikenlaista ajoa, mutta eniten iloa on jos pyörän ominaisuudet on sellaiset, joita tarvii ja niitä voi hyödyntää omassa ajossa. Siksi kait noita erilaisia mopoja on että löytyy makuvivahteita joka käyttöön...
Saahan tuon kutosenki kuristettua.., ja jos kortissa riittää voimaa niin ei muuta ku oma patentti johonki vaijerin väliin ja kuristus onnistuu vaikka 40kw, 50kw.. Ihan mikä tuntuis sopivalta. Jotkut ei halua heti seuraavana keväänä pistää rakasta pyörää vaihtoon. *
Mutta tuon jammun penkki on aika leveä joten sekin nostaa jalkoja maasta jonkin verran. Paremmin mulla jalat yltää maahan TonniGixerissä.
Ei muutaku meet vaan istumaan se R6:den niin saat tietää miten ne jalat maahan yltää.
Olitkos jo pituutes maininnu? Se helpottais kummasti. *
EDIT:::
Ja jos nyt satut tuohon R6:een päätymään, ruiskupelit alkaa vuosimallista 2003-> *
7KiloEurolla saat jo hyvän ja vähän ajetun. esim: LINKKI
Ja tässä vähän ajettu kaasarivehje: LINKKI
Jos kortissa on voimaa, niin paras kuristus on pään sisällä, eli malttia.. Ja jos ostat pyörän pelkästään kaupunki ajoon, niin ehkä sitten er-5 koska ajoasento on parempi.. Kannattaa panostaa enemmän ajoasentoon kuin tehoon jne..
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Totta, ei ne kyykyt kaupunkiin ole tehty. Mutta pärjää sielläkin varsinkin jos se ulkonäkö on itselle tärkeää!(LiguidSnake @ Helmi. 13 2009,11:08) kirjoitti
![]()
En sitten millään ymmärrä tätä touhua. Jos on sanottu, että budjetti on alle tai maks. 5000€, niin heti kohta joku jo kehuu miten seittämällä tonnilla saa sitä ja tätä. Totta kai saa. Ainahan saa parempaa ja uudempaa, jos voi maksaa enemmän.(Reino6 @ Helmi. 13 2009,10:59) kirjoitti
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Ei oo R6:n speksejä just nyt käsillä, mutta se voi hyvinkin olla korkeampi istuimeltaan kuin VTR (esim. CBR600RR on korkeampi kuin VTR1000). Mutta anyways varmaan samalla hehtaarilla kuitenkin..(EllaÖ @ Helmi. 12 2009,22:17) kirjoitti
Osta vaan R6 jos siltä tuntuu! Ei se käsistä itsekseen karkuun lähde.![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Lähinnä oli tarkoitus kertoa vaan tuosta ruiskun tulosta pyörään vuonna 2003..(TunturiTT @ Helmi. 13 2009,12:06) kirjoitti
Anteeksi kaikille!![]()
Ei tätä pituutta ole kun se perus 165cm, et sinäänsä matala kyykky saisi olla. Ja tiedossa on, että kyykky ei ole kaupunkiajoon paras ajoasento..Mutta mutta kesän kyykyn kyydissä istuneena tiedän, että kyytiläisenä on vielä epämukavampaa, ajaminen jo siis luksusta. Ja eihän sitä lukkoon ole lyöty ettei radallekki jossai vaihees lähtis kokeilee..ei kuitenkin joka kesä haluais mopoaan vaihtaa.
Honda VTR SP1 (2. kuski)
ex Kawasaki z750
ex Kawasaki er-5
No 83,5cm on tuon 2001-2002 R6:n istumakorkeus..
Ja kun tuon TonniGixerin mainitsin niin siinä näytti olevan 81cm.
Eipä noilla senteillä väliä, penkin muotokin vaikuttaa paljon.
P.S. Omassa kutosessa voi koiranluun paikkaa vaihtamalla jonkin sentin tiputtaa perää.mutta on tuota -04 mallia, joten en tiedä sitten tuosta vanhemmasta..
![]()
Oman kokemuksen mukaan ainakin Suzuki GSX-R 600, (vm. -97-00) on matalin ajamani sporttimallin pyörä . .
Jos ER5 mietit aiemmin, niin mieti toki GPZ500S/Ninja-500, ER6-F/n + SV 650s.
Mutta aloittelijalla voisi jopa olla R4-moottori helpompi huipputehosta huolimatta, kuin 2-sylinterinen joka voi vastata ehkä liiankin välittömästi kaasukahvan liikkeseen hitaassa vauhdissa ja jonka moottorijarru on kovempi.
Alusta ja ajo-ominaisuudetkin supersporteissa aivan eriluokkaa kuin edullisissa uudemmissa "kansanpyörissä".
( ZXR400, täydellinen eka pyörä specsien puolesta.)
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
saahan noita pyöriä madallettua...yhelle tutulla naisella on r6nen madallettuna ku ei muuten oikein yltäny jalat tarpeeks hyvin maahan...
-minä ihan ite!-
-Yamaha FZ6s -07-