Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    moro!

    noita Kawasaki - merkkihuoltojahan on aika moni paja mutta onko oikeita kokemuksia isojen kustom - kawojen huoltamisesta eteläsuomen alueella??

    Eli hienoa olis kun löytäisi hyvän pajan jonka asentajat tuntee VN:t, eikä näperrä ensimmäistä kertaa noita Clymerin manuaali kourassa

    Risuja / Ruusija threadi on hyvä apu myös tietty mutta oli pakko laittaa oma viesti kun ne ei aina käsittele huolto-kokemuksia.

    etsin samalla muita VN 1500 omistajia, niitä ei hirveesti tunnu olevan? VN800 threadissa löytyy jo jokunen omistaja. joten kaikki VN 1500 / VN 1500 Classic omistajat käsi pystyyn

    -F-
    ***
  2. #2
    Kysäiseppäs aikaa Espooseen Frank Nymanille ja sieltä vielä Reijosen Jussille. Se tuntee kyllä kawat hyvin. Nyman on ollut kuitenkin reilut 40v. pyörien kanssa tekemississä ja toi Reijonen varmaan 15v. vähintään. Siinä ainakin yksi vaihtoehto.
    WildStar XVS 1600
    "Nothing beats the cubic inches"
    "Loud Pipes Save Lives"
  3. #3
    Hyvinkäällä Jari Suokas on ainakin valtuutettu Kawa-huolto (+Honda +Yamaha) ja tarkka kaveri. En tiedä tunteeko juuri noita erityisesti mutta kysymällä selvinnee.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  4. #4
    Huoltopaikoista ei ole mitään hajua, mutta pitää käsi nostaa pystyyn, kun kyseltiin veeännän omistajia. Hirveesti kaikenlaisia turhanpäiväisiä kuviakin on pitänyt ottaa, jospa sitä ens kesänä sais aikaiseksi ihan ajukuviakin.
  5. #5
    nam... nätti peli ja mainioita modauksia

    tuolla penkillä ei varmaan ihan älyttömiä rautaperselenkkejä ajella kyllä

    mikäs toi kiristin on oikein? (tollo kyselee )

    mitäs huoltoja suosittelet tollaselle -98:lle tehtävän? Meinasin ruveta venttiilivälyksiä tsekkaamaan, mutta ei niitäkään sitten kai tarvii kattella jos kerran automagisesti säätyy + kaasareiden synkkaus suunnittelu epäonnistu myös kun ei kaasareita olekkaan kuin yksi

    nesteistä on vielä enää jarru,kytkin ja jäähdytinnesteet vaihtamatta.

    ainoo isompi homma mitä olin pohtinut oli se muovisen öljypumpun rattaan vaihto.
    ***
  6. #6
    Penkki on matala ja kova, aika näyttää miten pitkiä lenkkejä sillä voi ajaa. Tehdään uusi jos tuo on huono.

    Jakoketjun kiristin. Internetin ihmeellisestä maailmasta luin, että kiristimistä loppuu kiristysvara jossain vaiheessa. Tarkastinpahan sitten joutessani paljonko sitä on jäljellä.

    Öljyjen, nesteiden ja suodattimien vaihdoilla kait pääsee jo pitkälle. Joskus olisi hyvä rasvailla ohjauslaakerit, takalinkun laakerit ja kardaanin liukuholkki.

    Enpä ole varma, kannattaako sitä öljypumpun ratasta vaihtaa ennen kuin öljynpaineet häviää, ei kai se kuitenkaan kovin yleinen vika ole. Taitaa vaatia vaihto aikalailla purkutyötä, ellei tee sitä viritystä mistä jenkkivoorumeilla kirjoittelevat.

    Hyviä linkkejä, mitkä olet jo varmaan löytänytkin:
    http://gadgetjq.com/gadgetsfixitpage.htm
    http://www.vroc.org/webforum.html
    http://www.kawasakimotorcycle.org/fo...saki-cruisers/
    http://forums.delphiforums.com/kawvulcan/start
    Joista viimeinen taitaa vaatia rekisteröitymisen. Noilta sivuilta löytyy paljon tietoa, mutta kaikkeen pimpernettitietoonhan kannattaa suhtautua varauksella ja terveellä maalaisjärjellä. Kaikenkaikkiaan olen sitä mieltä, ettei ehjää moottoripyörää kannata korjata.

    Tuuninkia ja blingblingiä löytyy sitten vaikkapa tuolta:
    http://www.cruisercustomizing.com/

    edit. Se venojen säätö on onneksi hydraulinen. Vaatii nimittäin venakoppien aukaisu koneen irroituksen. Olisi mulla ajankohtainen, kun pitäisi tukkia öljyvuotoja. Tihkuu siitä nokka-akselin päätytulpasta. Venakoppien tiivisteiden saaminen kesti reilun kolme kuukautta. Muutenkin osien saaminen kotimaasta tuntuu tikkuiselta. Vuotavan bensapumpun sain korvattua uudella vaatimattoman viiden kuukauden toimitusajan jälkeen...



  7. #7
    moro!

    juttelin siitä öljypumppuratas hommasta sen jenkkihemmo Judgen kanssa ,kuka tekee niitä metallisia rattaita... jäi vähän mielikuva että ongelmia on syntynyt useimmiten aika kuumassa ilmanalassa ja kovassa ajossa mutta mitään selkeetä syytä ei kai ole keksitty, tai ainakaan todistettu?
    Ruotsin Vulcan Ridersin väenkin kanssa juttelin aiheesta, ruotsissa hajonnut 4-5 mopoo... mikä ei kyllä tunnu paljolta kun tuntuu että ruotsissa vn:iä on pirusti. No suomessakin juttelii yhden myynnissä olevan tourerin kanssa joka oli hajonnut kaksipäällä ajaessa keskieuroopassa.
    Jos tuon rempan lähtis tekemään niin kyllä tekisin tuolla Judgen metalliratas hommalla, ei iso homma.. joku kawa-huoltokin suostui tekemään netin ohjeiden pohjalta jo kun alustavasti kyselin

    Kiitoksia linkeistä, osa oli uusia.

    tuo kiristin homma olis helppo varmaan itsekkin tsekata, näillä taidoilla

    kardaanin voitelu oli aiheena mutta ei hitto sopinut mopon alle HongKongin prätkänosturi että saisin perän ilmaan, tai siis koko mopon, :/
    Huomasin että sinulla vähän kotitekoisempi mopotunkki
    pitää varmaan itsekkin vähän soveltaa
    ***
  8. #8
    Pitääpä minunkin sitten ottaa yhteyksiä rapakanon taakse, jos sattuu ratas pamahtamaan. Kyllähän se heti ilmoittaa siitä sytyttämällä öljynpaineen merkkivalon. Kaipa se ratasseppä lähettelee niitä tännekkin?

    Etupytyn kiristin voip olla vähän ahdas irrottaa, jos ei ota ilmanputsarin väliputkea irti. Se taas ei lähde ennen kuin on kaasari irti... Huoltoystävällistä, joopajoo... Kiristin kannattaa kasata ajatuksen kanssa. Jossain neuvotaan tarkastamaan siten, että ruuvaa "takakannen" auki, ja mittaa karan syvyyden. Se on ihan ok tapa mitata, mutta kasaaminen vaatii kyllä koko kiristimen irroituksen. Sellainen kuulalaakerin näköinen härpäke on lukittava kiristimen sivussa olevalla ruuvilla puhjaan kasaamisen ajaksi, ja löysättävä vasta kun kiristin on paikallaan. Lukitseminen on hankalaa, ellei irrota koko kiristintä. Rallatus ja lopulta sytytystulpan putkilon puhkikuluminen ilmoittavat kyllä aikanaan kiristysvaran loppumisesta, vaikka ei kiristintä avaisikaan.

    Mulla on erittäin alkeelliset välineet muutenkin säilytyspaikassa. En onnistynut löytämään talveksi kunnollista paikkaa, ja omaakaan ei ole. Siksipä tuokin öljyvuotojen tukkiminen jäänee kevääseen.
  9. #9
    Hyvä huoltopaikka on ainakin MP-Mesta Joensuussa.
    Omassa VN 800 alkoi kuulua outoa ääntä moottorista vedätettäessä, kyselin mahdollista vikaa lähikaupunkien kawa-huolloista. Kukaan ei tuntunut tietävän vikaa, pyysivät vain
    pyörän paikan päälle nähtäväksi. Toki ymmärrän tämän, vaikea
    vikaa paikallistaa puhelimitse.
    Kun soitin Mestaan, tiesi omistaja heti vian (tasapainoakselin
    kumiholkit rikki), vika korjattiin nopeasti.
    Tämä mies tunsi varsinkin VN:ät kuin omat taskunsa ja jaksoi
    kärsivällisesti selittää vikaa ja sen syitä puhelimessakin.
    Vakuuttavaa tietoa ja taitoa !
    Sorry, nyt vasta huomasin että kyseltiin huoltopaikkaa Etelä-Suomesta



    <p>B 1 abc</p>
  10. #10
    ei ole väliä missä huollot sijaitsee.. muutkin sijainnit on hyvä tietää.
    Lahti esim yksi hyvä paikka jos joku siellä tuntee hyvän pajan
    Joensuun voi ottaa sitten kesän ajoreitin yhdeksi etapiksi

    MikkoS: Judge toimittaa rattaita minne vaan, lähiaikoina meni ruotsiin ja ilmeisesti suomeenkin on tullut. Ainoa että toimitusajasta on vaikea sanoa kun hän ei niitä kerkeä joka välissä olla kai tekemässä. Hinta nyt ei ole ihan halvimmasta päästä, oli jotain 240$ ratas + 25$ lisäosia asennukseen...

    Kuinkas kovaa muuten venttiilinnostimien pitää nakuttaa/tikittää ? ei ne kai ihan äänettömät pidä ollakkaan? Pitäskö niiden äänen kuulua ihan selkeästi vai onko mulla joku mahdollinen probleema?
    ***
  11. #11
    Ainahan moottorista tikitystä ja nakutusta kuuluu. Vaikea sanoa minkä on normaalia, varsinkin kuulematta. Kyllä mullakin motti kolkattaa, mutta onhan tuo ainakin toistaiseksi pelittänyt. Kolinat hiljeni kummasti V&H putkilla...
  12. #12
    Lainaa (MikkoS @ Helmi. 09 2009,18:24) kirjoitti
    Huoltopaikoista ei ole mitään hajua, mutta pitää käsi nostaa pystyyn, kun kyseltiin veeännän omistajia. Hirveesti kaikenlaisia turhanpäiväisiä kuviakin on pitänyt ottaa, jospa sitä ens kesänä sais aikaiseksi ihan ajukuviakin.
    Hieno peli,tosin itse tykkäsin noista ekoista kuvista eli ennen
    "riisumisesta" otetuista,lähempänä alkuperäisen näköisenä,tohon suuntaan ainakin itse pyrin rakentamaan willeni lisävarusteilla ,vaikka kukaties sen jälkeen iskeekin uus vimma rakentaa jotain muuta,se hyvä puoli näis on et voi muokata mielensä mukaan eikä tartte haikailla isomman customin perään enää.......eihän...
  13. #13
    Tuli hankittua VN 1500 vuosimallia 1994. Ekat 500km takana.
    Hyvä peli ajaa, toivottavasti osoittautuu muutenkin lujaksi/luotettavaksi peliksi.
    Nyt vinkkejä tähän, mitä kannattee ottaa huomioon, notta vehje pysyis ajossa piiiitkäään.
  14. #14
    Täällä yks. VN 1500 Vulcan -94 Oon ajanu tänä keväänä 7000 km. Hyvin toimii. Mittarissa oli 35000 km. kun ostin. Oon todella kiinnostunut kaikesta Väinöön liittyvästä. Tarvikkeista ym. Kiitos muuten linkistä. Ihmettelen heti pakoputkien lähtöä, mulla lähdöt on eri puolilla pyörää, mitä eroo?

    jone
  15. #15
    VN 800 vuosimallia 1996..Kilometrejä rapiat.. 57 000.
    Mitä perushuoltoa olisi syytä tehdä.. eli teetättää.. venttiilit,tasapainokumit.. jne.. Öljyt,suodattimiet,tulpat ketjut,rattaat *osaa wanha mopomies kyllä itsekin vaihtaa. Isommat huollot jätän ihan suosiolla ammaattilaisille ,koska työtilat ja työkalut melko puutteelliset.
    Paikallinen liike eli Motoboxi Sahala on ihan naapurissa ,joten sinne melko varmasti pyörä menee huoltoon. Holtopuolesta ei ole kokemusta ,mutta tarvikepuolesta kyllä. Sieltä olen saanut asiallista ja ystävällistä palvelua.. *
    liikkuva shikaani
  16. #16
    Se -94 Vulcanhan on ihan erilainen pyörä kuin uudempi Classic malli. Siksi ne putketkin lähtee eri puolilta.

    Itsellä -96 1500 Classic ja mukava pyörä ajaa. Ainoa miinus on juuri se, että aina pitäisi kone irrottaa, että saa vaihdettua osia. Itse vaihdoin vaihdepolkimen akselin stefan ja oli melko työ saada moottorin vasen sivuposki irti ilman koneen irrotusta. Vielä pitää kytkimen tapin stefa vaihtaa. Se ei ole kyllä niin iso homma. Mutta hyvä pyörä on muuten.



  17. #17
    [quote=Makkeus,Kesä. 09 2009,16:58] Tuli hankittua VN 1500 vuosimallia 1994. Ekat 500km takana.
    Nyt vinkkejä tähän, mitä kannattee ottaa huomioon, notta vehje pysyis ajossa piiiitkäään.

    Ei kait tuolle mitään ihmeellistä tartte tehdä? Mulla vastaava, tosin vuotta vanhempi B ja nyt jo itse ajanut 30K ja edellinen vielä melkein toisen mokoman. Muistat vain lisäillä öljyä (mineraali), tuo kun on vielä sitä mallia mille se kelpaa.. Kuluvien osien vaihtoahan tulee, renkaita, öljyjä, tulppia..
  18. #18
    Hyvinkäällä "Kimmoto", itse teettänyt kaikki huollot ja korjaukset siellä vuodesta -04. Tekee nopeasti eikä veloittele ylimääräisiä.
  19. #19
    heps.. Kimmoto, tuo vaikutti hyvältä, linkki talteen. (Kimmoto.net)

    onkos kukaan vaihdattunut nokkaketjuja väiskiin? Pitäisi kiristimet avata joku päivä ja katsoa onko ne jo niin pitkällä kun voi... tällöin kai pitäisi vaihtaa ketjut uusiksi.

    jenkkilästähän saisi ketjun kiristimen jatkopalikoita mutta en tiedä meneekö turhan kovaksi viri-viriksi?

    pisti vaan pari kertaa kesällä korvaan sellanen ääni jonka epäilin että ottaisko nokkaketju jo hölskyessään kiinni välillä.. tästä epäily että pitäisi tsekata kiristimet.
    mielellään vaihtaisi ketjut uusiinkin jos ei ihan mega-dollarihuolto ole...niin olisi taas ajokilometrejä edessä



    ***
  20. #20
    Onhan nuo ketjut tullut vaihdettua. Älä nyt mene niitä kiristimiä aukomaan, helposti saat uusinnan tarpeen todettua avaamalla vain sen kiristäjän päässä olevan ruuvin ja painamalla sitä kiristäjää (ensin jousi pois) vaikkapa pienellä kuusio-avaimella. Jos ei liiku minnekkään, on kiristäjä pohjassa. Jos taas napsahtaa, älä kiristä liikaa, vain napsu tai pari ja koekuuntelu vieläkö rallattaa.
    Jos kiristäjät on loppu, kuulet kyllä varmasti ketjujen äänen koko ajan eikä vain satunnaisesti.
    Jos kuitenkin päätät uusia, vaihda molemmat, ketjut ja kiristäjät. Muista tarkastaa samalla vesipumpun ketju ettei tarvitse sitten sen takia uudestaan avata. Ja uudet tiivisteet!!
  21.  
  22. #21
    Lainaa (Froz @ Helmi. 10 2009,12:08) kirjoitti
    ei ole väliä missä huollot sijaitsee.. muutkin sijainnit on hyvä tietää.
    Lahti esim yksi hyvä paikka jos joku siellä tuntee hyvän pajan.
    Bike & Tuning

    Kas tuossa on HYVÄ paja !! *


    edit. linkki kuntoon...



    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"