Minkä valmistamia nuo Kotareiden koneet ovat?
Kylillä kertoivat että olisivat Rotaxin tekemiä..
Onkohan apinaa koijattu? *
KTM Super Duke -07
KTMmän, tulevaisuudessa Intiassa Bajaj tekee pikkukoneita, omistavat ison siivun puljusta. Eli KTM on I(tävalta)ntialainen.(Andrei @ Tammi. 15 2009,19:47) kirjoitti
Rotax on Kana(itävalta)dalainen.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Niin eihän Rotaxilla ole mitää yhteistä KTM,än kanssa , Bemuun , Apriliaan jne ne toimittaa jotain mutta mielestäni hiljattain oli juttua tuosta Intialaisesta joka alkaa joskus valmistamaan pienempiä koneita ja isommat olisi aika pitkälti KTM,än omia .
Tietenkin voin olla väärässä mutta tuollaista olen itse lukenut.
KTM RC8, Mesee 300G, , Subaru Legacy
http://s5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/
Kyllähän se KTM omat moottorinsa tekee. Intialaiset tekevät sikäläisten markkinoiden katupeleille (jotain piikkisiä) omat koneet.
Pain is just weakness leaving the body
No joo niin ajattelinkin , olis se kiva laittaa RC8,iin 22 tonnia ja intialainen moottori tai Rotax.
Ois se kiva laittaa prätkään 22 tonnia ja huomata että sehän on ktm.
Sori... oli pakko...
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Voihan sitä ystävällisesti tietenkin ilmoittaa minkä kannattaa seuraavana ostaa jos Ktm ei ole sen arvoinen. Ei viittis aina ajaa samanlaisilla kuin muilla, vaikka kyllähän varmaan yksi taisi tulla vastaan viimme kesänä. HE.![]()
No huumoria se on huonokin, ei herneitä nenuun... itse asiassa ktm on vakavasti harkinnassa.
990 Supermoto pyörii jatkuvasti mielessä...
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Se on hieno peli, suosittelen erittäin lämpimästi(wekkuli @ Tammi. 16 2009,21:29) kirjoitti
![]()
Nykyisin kaikki ovat kotarin omaa käsialaa.
Alussa 2-t koneet olivat osin Sachsin tekeleitä ja ensimmäiset 4-t koneet (80-luvun alkupuolella) Rotaxeja.
Kaikki LC4 perheen koneet toki KTM:n omia.
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Mikäs vika Rotax:n moottoreissa on? Väittäisin ettei Rotaxin moottorit ainakaan huonompia ole kuin KTM:n, saattaa olla jopa päin vastoin. Öljyt niissä ainakin pysyy paremmin ihan moottorin sisäpuolella.....(jarruu @ Tammi. 16 2009,20:57) kirjoitti
![]()
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
HÄH 22? kyllä ennemminkin 26...(wekkuli @ Tammi. 16 2009,21:18) kirjoitti
![]()
F = dp / dt
Onneksi laitoin huomattavasti vähemmän. Ja huomattua on tullut *(wekkuli @ Tammi. 16 2009,21:18) kirjoitti
![]()
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Joskus tullut omistettua kelkkoja ja siinä ei Rotaksit ainakaan toimineet ei hirveästi ole tietoa pyörien suhteen eikä kyllä olekkaan sellaista mallia josta olisin ollut edes kiinnostunut.
Kyllä se pyörä olisi punainen jos 26 tonnia olisi maksanut , säästin 4 tonnia ja ostin KTM,än .
Kyllähän Kotariinkin saa sen 26 tonnia laitettua jos ottaa RC8R:n![]()
Nykyisissä kelkoissa Rotax on kyllä ihan parasta tekniikkaa 2-tahtisten puolella (E-tech).(jarruu @ Tammi. 18 2009,00:24) kirjoitti
motoseinäjoella
oli/on pyynti -08 uudesta rc8 vähän reilu 18 tonttua tekis mieli
veturi käydä vaihtaan
mut kertokaa nyt ne kellä on rc8 vähän
kokemuksia![]()
Jep ja lisää vielä putkisto ja hiilikuitua niin ollaankin jo jossain 35-40k€(mekanik @ Tammi. 18 2009,01:01) kirjoitti
![]()
F = dp / dt
Olin eilen Motolla käymäs ja kehui että se käytetty on myyty.
Kyllähän tuo RC8R olisi järkevä jos siihen kuuluisi se Akran putki , ruiskun ohjaus ja luisto kytkin mutta voihan ne laittaa tuohon normi malliin niin saa vähä tehoa / ääntäkin 26t eskon hinnalla .
Itselläni olisi kevääksi hankinnassa ehkä myös hiilari loksut ynm muuta koristetta ja sitten vielä uudet taka jarrupalat kun niitä nyt löytyy muutakin mallia.
Oikeasti ei RC8 nyt niin huono ole minä ainakin tykkään onhan siinä huonoakin mutta on muissakin merkeissä , ennen oli 10r kava ja kyllä ennemmin lähden Rc8,illa jos pitää ajaa pidempi reissu tai mutkatietä viimme kesänä vajaa 4 päivää 3600 km ja yli tonnin päivä ajoja muutamia, kulutus noin 7-8 l .
Miinuksia
-takajarru
-alakierrosalueen käynnin epätasaisuus
-tylsä ääni
-ei luisto kytkintä
Plussia
-mukava ajaa
-vähän laajempi käyttö kierros alue kuin normi R pyörässä
-säätö mahdollisuuksia enemmän
-tietenkin mun silmään sopiva väritys ja malli yleensäkkin
![]()
legenda johtanee siitä että vuonna miekka ja kirves ktm käytti tekemissään 2 pyöräisissä rotaxin, sachs:n ja puch:n koneita. Joskus 80' luvulla alkoivat tekemään moottoreita itse.(Andrei @ Tammi. 15 2009,19:47) kirjoitti
Onhan noilla kotarin koneilla hassun moottorin maine kestävyyden suhteen, kestää minkä kestää. On se vaan ollut 20 vuotta tehokkain 1 -mukinen enska ja supermoto pyörissä joten kai se kestäsyys vähemmästäkin kärsii![]()
KTM