Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Halpa R1:nen

    Saarimaan hinnat alkoivat tuntumaan niin houkuttelevilta, että tuollaisen ylivuotisen R1:sen ajattelin laittaa. Hintaa mustalla 7100 puntaa l. rapiat 8000 euroa. Ei ollenkaan paha.

    Olen muistakin merkeistä kysellyt samaa, mutta R1:sen osalta en vielä tiedä: Saako mittarin lukemat vaihdettua maileista kilometreiksi ja päin vastoin? Digimittaristossa luulisi olevan helppoa. Tiedän, että lampuille pitänee Suomessa tehdä jotain, mutta pidän sitä halvempana kuin mittariston vaihtoa. Asutaan täällä kuitenkin ainakin sen verran, että voin tuon pyörän rahdata veroitta.

    Uusi 2009 maksaa muuten 9500 puntaa. Kannattaako tuota eroa maksaa, jos en nyt mikään kisakuski ole? Ratapäivillä varmaan käyn, mutta ei ole ikinä pyörästä ollut kiinni aiemminkaan...

    2008 R6:nen lähtisi noin 5600 punnalla, mutta tuo 1500 tuntuu aika pieneltä. Suomessa olen ajellut aiemmin Bleideillä, joten ei oikein 600:seen haluaisi taipua. Uusi bleidi ei kyllä tule kysymykseen, koska se on mielestäni niin hemmetin ruma.
    Harrikka
  2. #2
    Lisään kysymyksiä: Mistä erottaa -07 ja -08? Mustaa ajattelin... Näyttää olevan mm. mustia ja kullan värisiä vanteita.


    Lisäkommenttina: löysin muuten selaillessani myös todella ylivuotisen pyörän: 929 bleidi vm 2001, 0 mailia, hinta 6000 puntaa. Itsellä ollut tuollainen ja hetken mietin jo tuotakin . Hinta oli vaan suhteessa aika kova.
    Harrikka
  3. #3
    Lainaa (jannu @ Helmi. 07 2009,14:53) kirjoitti
    Olen muistakin merkeistä kysellyt samaa, mutta R1:sen osalta en vielä tiedä: Saako mittarin lukemat vaihdettua maileista kilometreiksi ja päin vastoin?
    Jos ei pyörän omilla nappuloilla vaihto onnistu, niin Speedohealerilla ainakin. Kustannus jotain luokkaa ~50€.

    Epäilen kyllä että noin uudessa pyörässä asetuksen vaihto onnistuu suoraan.
  4. #4
    Lainaa (jannu @ Helmi. 07 2009,16:11) kirjoitti
    Lisään kysymyksiä: Mistä erottaa -07 ja -08? Mustaa ajattelin... Näyttää olevan mm. mustia ja kullan värisiä vanteita.


    Lisäkommenttina: löysin muuten selaillessani myös todella ylivuotisen pyörän: 929 bleidi vm 2001, 0 mailia, hinta 6000 puntaa. Itsellä ollut tuollainen ja hetken mietin jo tuotakin *. Hinta oli vaan suhteessa aika kova.
    Eikös se SP malli ollut kullan värisillä vanteilla ja mm. paremmalla (öhlins?) alustalla?
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  5. #5
  6. #6
    ainakin vanhemmassa pitää vaan hetken select nappulaa pohjassa mph-->kmh
    ZX-12R--SOLD--
    R1
  7. #7
    Selvisi tuo älyttömän halvan hinnan syykin kun kävin paikalla 40 mailin päässä: ovat paikallista harmaatuontia jenkeistä! Ei ole käynnistyksenestoa ja lämpömittari on fahrenheiteissa. Ei vissiin saa ainakaan tuota lämpötilaa muutettua. Kuulemma täystehoinen ja kolmen vuoden takuu kuitenkin. Tuontifirma on iso ja niillä on liikkeitäkin ympäriinsä, joten sinänsä kyllä luotan. Ostavat kuulemma aina vuoden lopussa konteittain noita ylivuotisia!

    Kaveri väänti kuitenkin tarjouksen: -08 R1:nen + säädettävät jalkatapit (oisko ollut joku Gilett?) + säädettävät kahvat + Shoein XR-1000 aika näpsäkälle "Suomen lippu"-wannabe-värityksellä kliketi yhteensä hintaan 8100 puntaa. Ei kyllä paha, mutta tuo saakelin US malli vähän kaivertaa. Jenkkimallin valokuvio on kuitenkin "symmetrinen", joten lampuille ei tarvii tehdä Suomessakaan mitään. Persjalkaisena haluan nuo säätökilkkeet.

    Sitten toinen juttu: Sain yhden tarjouksen 2008:sta, joka on siis ihan UK malli, jossa oli kullan väriset vanteet. Hintaa oli 8300 puntaa. Jos tämä on siis SP malli, niin kaupat tuli. Ovatko siis kaikki kulllitetut SP-mallia?



    Harrikka
  8. #8
    SP -mallia tehtiin ainoastaan vuonna 2006.
    R1
  9. #9
    Aloin summailemaan, että tuon kuitenkin tuon pärrän joskus Suomeen ja silloinkin vielä tuo jenkkimalli on jenkkimalli. UK-malli on taas lamppuja lukuunottamatta vissiin täysin sama kuin Suomessa.

    Niinpä tilasin sitten tänään sinisen UK-mallisen R1:sen mallia 2008. Kullitetuilla vanteilla vielä (jenkki olisi ollut mustilla). Monen Hondan jälkeen nyt sitten Yamaha. Hintaa kertyi 7700 puntaa l. noin 8700 euroissa. Tuo sisältää täällä pakollisen ajoneuvoveronkin. Samaan rahaan tuovat muuten pyörän 300 km päästä kotitalliin. Eli hyvä palvelukin vielä.

    Infona muuten kiinnostuneilla ja esim. Top Gearin katsojille: *Täällä autojen sekä moottoripyörien rekisterinumerosta näkee ensirekisteröintivuoden sekä ajankohdan. Esim. lokakuusta -08 helmikuu -09 loppuun kilpien numero on 58. Maaliskuusta eteenpäin ensi syyskuuhun asti on taas 09. Hyvä keino muuten parantaa autojen myyntiä, kun naapuri näkee suoraan kuinka vanha kottero sinulla on. Päätin odottaa rekisteröinnin kanssa maaliskuuhun, niin saan '09' pyörän. Ei täällä kyllä mitkään hyvät ajokelitkään vielä ole...



    Harrikka
  10. #10
    En tiedä kiinnostaako ketään, mutta jatkan tarinaa. Etsin itse tietoa Englannin suhteen ja sitä ei paljoa löytynyt. Seuraavan ei tarvitse tehdä samaa työtä ihan kantapäätaktiikalla.

    Vakuutusmaailma on TODELLA sekava täällä. Vakuutuksia myydään kuin pörssimeklarit osakkeita. Hinnat elää siis ihan "real-time". *Netistä löytää hintavertailugeneraattoreita, mutta ainakaan minulle eivät kuitenkaan myyneet vakuutuksia niiden ehdottamilla hinnoilla. Näin siis ainakin ulkkarille, koska olen vissiin riski (pitänee paikkansa *). "Vakuutusmeklari" siis oikeasti kyseli minulta tietoja koko ajan lisää ja samalla kuulin sen keskustelevan usean vakuuttajan kanssa, jotka heittivät hintoja laskemien riskien perusteella.

    Kallein saamani tarjous oli 9800 puntaa vuodessa! Eli enemmän kuin pyörän arvo! Halvin on tähän mennessä (kaskon kanssa) 589 puntaa. Hintaero on siis noin 20 kertainen! Suomen tilanne on vielä aika rauhallinen.

    Suomen bonuksien siirrosta sain vääntää aika monen meklarin avustuksella pitkään. Se kuitenkin onnistuu, kun sinnikkäästi kyselee eri meklareiden avulla.

    Joillekin yhtiöille alle puolen vuoden asuminen oli erittäin suuri riski, joillekin taas ei. Jotkut pitivät vaimon satunnaista kyydittämistä ihan hirveän riskialttiina, mutta jotkut eivät edes kysyneet tuota.

    Ammatilla ja työnantajalla on myös paljon merkitystä. Kokeilin joitain vaihtoehtoja, mutta en osaa sanoa olenko riskiryhmässä vai ei. Ammattiani en kerro (kaupungista voi ehkä jotain päätellä).

    Tällaista tällä kertaa. Rata-ajosta en viitsinyt edes kysyä. Yli 10000 punnan tarjouksia varmasti. Liikennevakuutus on vissiiin radalla voimassa aina, joten menen ja ajan.

    Tällaista tällä kertaa. Toivottavasti joku joskus sepostuksistani hyötyy *.
    Harrikka
  11.  
  12. #11
    Halpoja vakuutuksia. Miten tuollaisia ylipäätään kehtaa joku tarjota.
    Tai no, kai se ostaja on edelleenkin se tyhmä...
    636 -> 998