Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
    Hommasimpa moisen laitteen ja nyt tarvitsen siihen alkuperäiset pakoputket. Ei kenellekkään ole jäänyt nurkkiin pyörimään ylimääräisiä(hyväkuntoisia)? Niin tai tietoa mistä saisi ostettua uudet? vai liekkö noin vanhaan pyörään saa putkia enää mistään?
    susukiosaa www.korvanto.fi
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Kiitos linkeistä!
    Alkuperäistä pitäis olla. tuolta CMS:ssästä olen kattellukkin.Mitenkähän on, näyttäs että osa putkiston osista ei ole alkuperäistä suzuki tavaraa vaan korvattu tarvikeosilla? Onkohan kenelläkään kokemusta moisista? Lähinnä työ laatu kiinnostaa.Varaosanumero näyttäs olevan sama kuin alkuperäinenkin,väliviivat vain puuttuu.Vissiin tehty yks yhteen alkuperäisten kanssa?
    Miten toi tilaaminen toimii, putket kun koostuu monesta eri osasta. Elikkä jos heillä ei olekkaan jostain syystä toimittaa kaikkia osia mitä on tilattu niin toimittaako ne kuitenkin mitä löytyy? Jos näin kävis niin siinähän käy pian sillain että on tuhannella eurolla pakoputkea millä ei tee mitään.
    Kun tilaa ulkomailta niin mitä kuluja tulee rahtien lisäksi?
    Itse en ole tuolta CMS:ltä mitään tilannut, mutta kaverin kertoman mukaan tulos on vähän epämääräinen, jos jotain osaa ei ole hyllyssä. Voi jäädä koko tilaus odottelemaan tai sitten tulee vain se mitä löytyy. Eli kannattanee varmistaa etukäteen, jos tarvitsee jotain epävarmaa osaa.

Muita puljuja, joista voi myös kysellä osia:
    http://www.bikebandit.com
    http://alpha-sports.com/suzuki_parts.htm
    Nämä siis USA:ssa. Jos ei ollut jo tiedossa, niin nämä ilmajäähdytteiset GSX:t tunnetaan tuolla GS:nä. Ja ihan paikalliselta Suzuki-jälleenmyyjältä voi myös kysellä osia, yleensä on löytynyt aika hyvin näihin vanhuksiinkin. Hinta vaan on sitten oma lukunsa.

EU:n sisältä tilatessa ei mene tulleja eikä veroja. Tosin kannattaa katsoa tarkkaan mitä lisäkuluja myyjä mahdollisesti veloittaa. Esim. noihin CMS:n hintoihin lisätään paikallinen 19% ALV. EU:n ulkopuolelta tulevista ostoksista menee ALV ja tullit, joista ALV on se merkittävämpi. Tullit on tyypillisesti muutamia prosentteja.
    Arttu
    Bikebandiitilta tuli ainakin GS850G:hen täysin väärät röörit, sekä lisäksi karmeet vaimentajat. *

Alkukäyrät saattais käydä tohon sun pyörään, jos kiinnostaa. Ne on 4-2. Käyrät hitsattu yhteen alapäästään, eli ei samanlaiset kuin alkup.

Pitää vielä hakata päätä seinään ja yrittää etsiä alkuperäistä,jos joskus innostuu museoleimalle niin olispa jo putket valmiina,saa nähä! Tota gsx/gs eroa olen ihmetellytkin kun varaosanumeroita olen kattellu, että niinkuin sama pyörä sitten. Tietääkös kukaan mitä eroa näillä e,et ym. malleilla on? Valmistusnumerosta en löytynyt selitystä mikä toi oma on. Näyttäs noi ameriikan talot myyvän ei oota, tai ei sitten sattunut kohalleen. Onkohan toi CMS pelkkä nettitalo vai onko sillä myymäläkin jossain päin, ilmeisesti hollantilainen putka? Jos vaikka tulis asiaa sinne päin joskus. Mobilistista löysin ilmoituksen että kirstihoyden@hotmail.com lupaa avustaa mp,een osien etsinnässä saksasta, pistin meiliä,saa nähä mitä se tuo tullessaan.
    En nyt suoraan muista tarkalleen noiden loppukirjaimien tulkintaa. Viimeinen kirjain taisi olla vuosimalli.

CMS:n sivuilla näytti olevan seuraavat yhteystiedot:
    Artemisweg 245
    8239 DD Lelystad
    The Netherlands

Joko olet kysynyt siltä paikalliselta Suzuki-kauppiaalta? Voi yllättää positiivisesti. Tähän mennessä olen saanut muistaakseni kaikki kaipaamani hilut omaan vuoden -83 mopoon.
    Arttu
    GSX pyöriä löytyypi tuolta.
    Mulla on kanssa samanlainen mopeti. Siinä on alkuperäiset käyrät ja Siton alkuperäisen näköiset ja malliset vaimentimet. Tilasin ne Stormilta vuonna 2001, jollonka maksovat 1822 mk. Vieläköhän noita löytys...En kyllä tiedä hyväksyiskö museotarkastaja niitä?
    Taitaa GSX:n muutkin osat olla kattelussa, kun se on museoikään jo ehtinyt. Mutta varmaan löytyy kun jaksaa etsiä.
    Noihan on hyvät sivut noi "gsx" sivut. Vissiin toi on sitten -80 vuotinen kun on pikkutankki. Rekisteriotteessa on kyllä -81, liekkö myyty ylivuotisena. Ymmärsinköhän oikein että malli on e muualla kuin japanissa(et). En löytänyt stormin sivuilta kuin 4-1 putkia, liekkö loppu. Pitää kysyä. Kävikö ne Siton putket paikoilleen ilman muutoksia? Tietääkö kukaan Ruotsista purkaamoja joista kannattais kysellä(nettisivuja)? On tää aika hakusassa, mutta eipä anneta periks. Möin ton pyörän 23 vuotta sitten ja harmitti niin pirusti, aattelin että kun vielä jostain löytäs niin ostais takasin. No löytyhän se, viimekuussa! Jos löytäis noi osat vähän nopeemmin?
    Nuo vuosimallikirjaimet on hiukan hämäriä, kun niitä et välttämättä löydä itse pyörästä mistään. Ja hyvin paljon mahdollista, että on myyty ylivuotisena. Oma pyörä on ensirekisteröity -85, mutta vuosimalli -83, valmistettu loppuvuodesta -82. Aiheutti alkuunsa hiukan hämmennystä kun kyseli osia -85 pyörään...

Ruotsin purkaamoista tulee mieleen klassinen Spinnin Wheel http://www.spinnin-wheel.se/ Itse en ole tuolta mitään ostanut, mutta tiedän, että sieltä on hankittu tännepäin paljon osia.
    Arttu
    tässä ketjussa sivuttu tuota vuosimalliasiaa:
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....gs650gt
    Vähänpä noita vanhoja GSX on tullut vastaan. Kaikissa on ollu tuo pikku tankki, eli katalogin mukaan T tai ET, jos oikein tulkitsen.
    Aikanaan tilasin nuo vaimentimet koodilla 105-1260, ja sitä ei enää Stormin luettelo tunne. Vaimentimet sopivat suoraan alkuperäisiin käyriin. Ne on muuten kaksinkertaiset, joten eivät tummu päältä.

Tuoltakin noita voi kattella. Koodit on muistaakseni samat kuin maahantuojalla.
    Jotain löyty www.klasmo-bikes.de, mutta sivut ei tuntunu toimivan, liekö enää pystyssä koko firma. Ostin sieltä etuputkien väliin tuen (gabelstabilator).

Lainaa (xt20 @ Helmi. 10 2009,21:23) kirjoitti
    Tota gsx/gs eroa olen ihmetellytkin kun varaosanumeroita olen kattellu, että niinkuin sama pyörä sitten. Tietääkös kukaan mitä eroa näillä e,et ym. malleilla on?
    GS = 8 venttiilinen
    GSX = 16 venttilinen

E, ET, EZ, EX... erot ovat lähinnä kosmeettisia => ajovalon muoto, mittaristo, pulttien kannat yms.
    Aha. Taitaa sitten olla niin että gs/gsx moottoreissa ei ole paljon vaihtokelpoisia osia. Pitää taas kysellä kun ei tiedä. Elikkä kuinka pitkään tuo 16 valve säily samanlaisena? Mihinkä vuosimalliin asti löytyy vaihtokelpoisia osia?
    Pakoputki ongelma helpotti vähän, ostin varaosapyörän josta puuttuu moottori mutta jonkinkuntoiset alkuperäisputket tuli mukana ja muuta romua pyörän verran. Uusistakin putkista sain tarjouksen mutta hinta oli aika kova, karvan verran yli 1500e. Sen verran selvitin myös paikallisen merkkiliikkeen kanssa asiaa että Suzuki ei toimita enää täydellisiä putkia. Elikkä just niitä tärkeimpiä,uloimmat käyrät/vaimentimet. Muut osathan menee käytettyinäkin. Samalla reissulla kuulin että jostainpäin Suomea löytyy kuulemma pari kontillista vanhaa uutta suzuki osaa, pitää selvittää, saa nähä ,ainahan niitä huhuja on. Lopulta löytyy vanha Java. Mikä muuten aiheutaa jenkamittarissa "jälkeen jäämistä"? Tasakierroksilla näytää vissiin ihan oikein.
    Lainaa (Riku @ Helmi. 25 2009,19:46) kirjoitti
    GS = 8 venttiilinen
    GSX = 16 venttilinen
    Jep, näin se menee täällä Euroopassa. Mutta pitkin nettiä penkoessaan kannattaa muistaa, että jenkeissä myös 16-venttiiliset on GS:iä.
    Arttu
  18.  
    Kokemuksen perusteella voin sanoa, että tarkista alakerran laakerit. 3 ja 4 ovat aika heikosti voideltuja. Itsellä meni 4 kampuran laakerit aika pahasti paskaksi. Joten laitoin -92 1100 GSX-R.n myllyn vanhan tilallle+ paljon muuta.