Ja jos haluu tosta vikurin ja pystyynpomppivan ajettavan niin takaa comppi ja rebound kiinni ja keulasta rebound auki. Alkaa meinaan sutimaan ja keulimaan iham yrittämättäkin.
Superbike #7
690 enduro on vielä paljon korkeampi ja karkeilla renkailla. Viime soratierallin jälkeen tankkasin 8.8L kun trippi näytti 192km. Matkaköröttelyä rajoitusten mukaan menee vähän yli neljällä.
Speed triplestä sain 10hv lisää ja 1,5L kulutuksesta pois. Siinäkin oli ihan suunniteltu juttu miksi kulutti vakiona suht reippaasti.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ihmettelin jo edellisellä sivulla, mutta ihmettelenpä uudestaan. Mikähän ihme tekee SMR:n keulasta noin kevyen kun SM ja duke eivät ole niin hanakoita keulimaan? Eikös kaikissa ole sama kiuas vaihteistoineen päivineen?
Takahaarukan kulma ja jousituksen säädöt, kuten Nitrous mainitsi, vaikuttaa keulimiseen ainakin. Istumapaikka ja pyörän painojakauma.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tosin ei ole SMR vikuri pystyynpomppija, päinvastoin. Meikäläisen mielestä ominaisuuksiltaan yksi parhaista moottoripyöristä ajaa takarenkaalla (ja muutenkin). Onhan se hieman eläväinen "kovemmissa" vauhdeissa, mutta ei ole mikään vikuri.
Mitä tulee tuohon keulimiseen niin yleensä vaan käännetään tuohon tarkoitukseen kaasua auki aivan liian hitaasti. Kotarin vajaamukisessa on kyllä ihan mukavasti kiukkua kun kahvaa käyttää agressiivisesti. Takajarrulla voi hieman liikauttaa pyörää ennen kuin avaa kaasun niin se helpottaa vähän tuntuman hakua.
Tosin fiksumpaa ja kehittävämpää on ajaa aluksi hiljaa ja nostaa pystyyn kytkimen kanssa takajarrua laahaten.
Supermoto
Kun se nyt on vaan niin että osa porukasta osaa keulia ja osa ei. Vakio 990sd vakio ratastuksella ei varmasti keuli vahingossa itekseen. Itse lukeudun noihin jälkimmäisiin ja kyllä vähän tiuhemmalla välityksellä duke keulii kakkosella ihan vaan tuppia kääntämällä, vaikken mitään osaakaan.
Juuri tätä tieto hain. Eli pointti ei ollut että laite pitää saada keulimaan, vaan että millainen laite on käytökseltään vakiokuntoisena. Jos toimivana vakiopelinäkin saisi olla varovainen kaasunkäytön kanssa että ei ole hyttipystyssä tai mustaa vanaa tiessä, niin sitten omassa pyörässä on tehoja hukassa..... Vakio 990sd vakio ratastuksella ei varmasti keuli vahingossa itekseen. .....
Kyllähän tuo ihan mukavasti kulkee ja kiihtyy, mutta mainospuheiden mukainen laite mielestäni se ei ole. Tykkään silti koneen erilaisuudesta. Tähän mennessä menty erilaisilla nelipyttyisillä kyykkypyörillä ja niihin verrattuna hyvin erilainen.
Pienillä kierroksilla tuntuu että nyt ei oo kaikki paikat koneessa kireydessään. Ei alle 3krpm oikein tohdi ajella, yli 4krpm alkaa kuullostaa paremmalta.
Mutta mitä olette mieltä vakiopyörän säädättämisestä tai kartan vaihdosta. Onko mitään sanottavaa hyötyä?
Pyörätön
History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
Tekisi mieli vaihtaa tyylisuuntaa pystympään, ja Duke kiinnostaisi yhtenä vaihtoehtona.
Tässä on vaan sellainen pieni ongelma, että pituutta on siunautunut 160 senttiä ja sekin varsin persjalkaisesti. Nyt on allekirjoituksen mukainen peli, jonka handlaan kyllä kun sitä on tiputettu koiranluillla kolme senttiä alemmas. Ihan koko jalkaa en saa siinäkään maahan, mutta päkiät kyllä minkä koen itselleni riittäväksi. Ihan pelkän ukkovarpaan varaan en uskaltaisi pysähtymisiä jättää.
Kun lähtökohdat on nämä, niin onko minulla mitään mahdollisuuksia Duken suhteen? Cycle-ergon mukaan mahdollisesti, jos sitä saa tiputettua, mutta jotkut speksitiedot antavat sellaisia korkeuslukemia että hirvittää. Kiikarissa ehkä joku vm 2009 tai sitä luokkaa. Onko joku madaltanut näitä tai onko asiasta muita mielipiteitä? Ymmärrän kyllä, että madaltamisella on aina omat efektinsä ajettavuuteen, mutta minkäs teet.![]()
MV Agusta Brutale 910R -08
Ex: Suzuki SV 1000S -06
Linkuton perä Dukessa, pitää holkittaa iskarin sisältä lyhyemmäksi. Onnistuu about jokaisella iskaripajalla. Huolto samalla iskarille niin olisiko 100-200€. Keulan lasku niinkuin SV:ssäkin.
Penkki räätälille ja matalammaksi? Saisi varmaan ainakin vähintään sentin korkeudesta, eikä vaikuttais ajettavuuteen.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Juu, iskarihommaan on tarvittaessa tekijäkin jo tiedossa, ja penkin höyläily lie myös mahdollista, mutta eniten kiinnostaa, että onko jollain ihan käytännön kokemusta jo tästä? Onko siinä penkissä oikeasti mistä höylätä, ja paljon se sillä iskarilla maksimissaan tippuu? Ja kumpi on istumakorkeudessa lähempänä oikeaa totuutta, cycle-ergon ilmoittama 836 mm vai täällä ( https://bikez.com/motorcycles/ktm_99..._duke_2009.php )ilmoitettu 855 mm?
MV Agusta Brutale 910R -08
Ex: Suzuki SV 1000S -06
Oikeaa kokemusta ei ole, tuon mallin iskaria olen sentään huoltanut.
SD:ssä on katumopoksi aika pitkät joustot, 160mm takana. Eiköhän tuosta ainakin 30milliä höylää ilman suurempia ongelmia, keula on 135mm, eli sinnekkin jää joustomatkaa vielä kun saman verran tiputtaa. Iskarin saa sinällään holkitettua niin lyhyeksi kuin se nyt painuu. Mahdollisimman pitkäksi toki kannattaa jättää.
Moro!
Onkos muilla ilmennyt moottorijarrulla ja ryntäyttäessä sellaista hassua ”rallatusta”/kolinaa/nakutusta? Eli todella hetkittäistäistä ja tuntuu myös olevan melko satunnaista. Lueskelin noista jakoketjujen kiristinongelmista ja ketjujen ralltuksista mutta vois myös olla ehkä joku pakovuoto tms. Todella vaikea paikallistaa. Ilmeni yhtäkkiä.
Pyörä 990 sd -09 18tkm ajettu. 15tkm huolto tehty keitaalla.
KTM RC8-R 1190 -11
ex.KTM SD 990 R -08
ex.KTM SD 990 -09
Alkuperäiset ketjut ja rattaat?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Jau!
Taisinpas tehdä kaupat 990dukesta . Vm 2007 ja ajettu alle 30000km... Huollot pitäisi olla kunnossa ja myyjän mukaan huippu tuoteEns viikon La oon menossa kattomaan pyörää ja hakemaan kotiin. Sikana ärsyttää se etumaski kun se on mun silmään kun telkän pönttö! Mistä osia että sen saa "kevyemmän" näköiseksi.. Miten porukka tuunannut sitä?! Mitäs muuta siitä kannattaa katsastella. Kaverilla samanmoinen pyörä niin se lähtee koekuskiksi mun mulla on vielä kortin ajo hivenen kesken... Acranputkistoa ja mappia ajettu kuulemma liikkeessä
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuossa on riskinä innostua lajista.
Linnunpöntöstä: vasta vaihdoin aika samalla johtosarjalla tehtyyn 950 Kotariin pikkumaskin. Siellä pöntössä on sähköspagettia parin illan puhteeksi jos aikoo saada ne siististi pakattua pienempään tilaan.
Suurimman osan liittimistä kun korvaa suoralla liitoksella ja pätkii ylimääräiset johdot hemmettiin sekä majoittaa vilkkureleen ja sen kaverin olevan diodin rungon puolelle, tulee siisti.
Sinällään se pönttö sopii mielestäni Dukeen kuin nakutettu. JMH on varmaan nähnyt sen Tuonon johon oli tuollainen laitettu? Varsin maukkaasti istu Fiiuunkin.
^
AF1-foorumilta muistan yhden tosi siistin fiiun. Valkoinen se oli.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Dudii No eihän siinä ole 30000 huolto vielä tehty.. Öljyt vaihdettu hetki sitten mutta taitaa huoltoohjelman mukaan nuo venttiilinvälykset kuulua nyt katsottavaksi (15000km katsottu viimeksi). Onko tuo nyt sellainen MUST juttu vai vieläkös sitä voisi siirrellä eteenpäin. Mitä ootte maksanu kyseiseen pyörään venttiilien tarkastuksesta?
Mitä on itämaantietäjät mieltä, venavälyksiä kattelen tuossa ja ensinnäkin etupytyn toinen pako puoli aavistuksen plussalla, eli 0,35 liuska menee väkisin survomalla sisään, oisko välyspalan vaihto välttämätön? Olisin jo tehny mutten omista yhtään vaihtopaloja. Toinen kysymys, nokka-akseleissa joitain kymppejä päittäisvälystä, onko normaalia?
Mikä raja?
Jos 0,30 ja 0,35 menee survomalla, niin seurailisin vielä vain. Välys on alle 0,35.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.