Anteeksi typeryyteni mutta pitäisikö vanhan duken kieppimittari tehdä se "initial check" eli käydä pohjassa kun virrat laitetaan päälle? Mulla ei ainakaan tee.
käsittääkseni ei! korjatkaa jos oon väärässä..
Se maksaa kuka nauttii!
Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
Päivitetty eli 2007? -> ainakin tekee tuon tsekkauksen kieppimittarilla.
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Tuossa olisi kiikarissa tommonen Super Duke, mutta mietin että ylttääkö tämmönen 170cm pätkä ajamaan dukella? -10 malli kiikarissa. Nykyinen on kyl 690, mutta tuossa penkki on niin erimuotoinen.
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
Kaveri on 165 senttiä pitkä, vieläpä juuri Nitrouksen mainitsemaa pitkäselkäistä ja lyhytjalkaista mallia. Se ajeli ihan ongelmitta Super Dukella jokusen vuoden. Tai ei ainakaan julkisesti uskaltanut valittaa![]()
1835
Kaikki varmaan onnistuu mutta toinen juttu onkin onko se enään hauskaa
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Vähän taisi joutua kurkottelemaan, mutta ei mitenkään ihmeemmin. Välillä saattoi olla joku pirkkokin kyydissä, ja naarmuton mopo oli kun eteenpäin lähti. Toki kaveri tunnetaan lisänimellä Tunkki, eli jalan varaan pystyy varaamaan vähän keskivertokulkijaa enemmän painoa ilman että mopo siitä kummemmin kallistelee.![]()
1835
Omasta moposta alkaa ilmeisesti kytkimen työsylinteri porsimaan, kytkin irrottaa vasta ihan kahva pohjassa ja on jo ilmattu muutamaan kertaan. Käsittääkseni tyyppivika ja ainakin Oberon tarjoaa varaosana parempaa kuin alkuperäinen. Jätin mopon nyt Vantaan BW:n pihaan ja aattelin käydä huomenna kysymässä kustannusarviota. Jos maksaa taas musti ja mansikoita, niin nilkuttaa himaan ja tilaa kilkkeet netistä. Ei ilmeisesti oo paha rasti vaihtaa itse?
E. Juuh tarjosivat kolmen viikon päähän aikaaKiitos heihei ja Oberonin romut tilaukseen..
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Kysymys duke tietäjille: Kippasin pyörän oikealle kyljelle ja termostaatti sekä siihen tuleva liitin otti osumaa mutta luulin sen vielä toimivan. No nyt sitten kesän ainoana hellepäivänä meinas valoissa pyörä keittää, kun flekti ei lähde pyörimään. Eli ohjaako tuo syylärissä oleva termostaatti flektiä vai kenties jäähdyttimen toisiopiiriä ja miten termostaatin toiminnan voisi tutkia. Eli milloin sinne pitäs tulla virtaa?
Syylärissä pitäisi olla oikealla puolella kytkin, joka ohjaa flektiä. Termostaatti näyttäisi olevan sitten eri paikassa. Tuon kytkimen toimintaa voisi testata esim. keittämällä vettä kattilassa ja mittaamalla, että tapahtuuko lämmön noustessa mitään:
https://www.youtube.com/watch?v=lkwJoLBGr9Q
Samaan vaivaan sen kyllä sitten jo vaihtaakin jos ei ole hinnan kiroissa..![]()
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Eli se on juuri kai se sininen 3-napainen mökkylä syylärin oik kulmassa? Ei liene maksa monta kymppiä joten taidan suosiolla tilata uuden. Samalla vaan pitää uusia myös se johdotus minne asti se nyt sitten meneekään.
Juurikin se:
![]()
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Osaisko joku heittää sivistynyttä arviota miten vaikuttaa ajettavuuteen jos alkuperäisen stongan tilalle asentelisi tällaisen? Kliks
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
Tuo tanko näyttäisi olevan hyvin samankaltainen kuin vakio, joten tuskin juurikaan vaikuttaa ajettavuuteen. Ilmeisesti aavistuksen korkeampi tanko kuin vakio eli luultavasti ajettavuus vain huononee ainakin eturenkaan tuntuman ja pidon osalta ainakin jos on tarkoitus kurvailla hieman nopeampaa mutkapätkiä tai varsinkin radalla.
Jos taas haluaa helpolla huomattavasti parannusta vakion etupään tuntumaan, pitoon ja tarkempaa ohjausta, niin suosittelen LSL:n Drag bar XD2 tankoa http://www.lsl.eu/php/index.php#prod...l=LenkerFatBar
Tuo matala ja melko suora tanko oikeasti muuttaa pyörän tuntumaa todella paljon parempaan suuntaan. XD2 tankoa kannattaa lyhentää noin 1,5-2 cm molemmista päistä, niin menee vakio vaijerit yms. paremmin eikä muutenkaan ole "ylileveä".
Omassa dukessani oli aikanaan valmiina jo jokin Powerpartsin (?) tai LSL:n oranssi leveempi stonga, orkkis tuli mukana mutten sitä koskaan kokeillut laittaa tilalle. Tuntuma leveellä stongalla oli kuitenkin hyvä. Irrotteli edestä, pärjäs hyvin mutkalla ja pärjäsi radallakin. Voisin siis suositella. Toki jos tähtäimessä on esimerkiksi löytää hyvä ratamodi, niin sitten tuo pet:n ehdottamana orkkista matalampi stonga taas auttaa siihen asiaan.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Pitäis hommata etupukki dukeen tässä syksyn aikana,millaisia pukkeja teillä mahtaa olla käytössä?
Ja linkkivinkkiä voi laittaa jos jostain löytyisi jämy ja kohtuuhintainen pukki..
Nyt alkas mopo vihdoin olla mieleisessä kuosissa. Tupla vaimentimien tilalle vaihdoin mivvin alakautta kulkevan singlepönttön ja takatteen alta kaikki muovit pois, tilalle rosterista undertail omatekele. Samalla kilpi muutti asumaan takarenkaan eteen. Kirkas ledi takavalo/vilkut yhdistelmä odottelis postissa ja kirsikkana kakun päällä dymagin hiilarivanteet näyttää aivan loistavalle ja vie painoa pois pyörivästä. Vielä pitäs rotikka tai vastaava löytää ottopuolelle, joten jos pyörii nurkissa niin olisin kiinnostunut? Talvella katteet maalarille ja pyörä penkkiin.
En kehtaa vielä laittaa kun kesän konttaamisen jäljiltä on katteet naarmuilla😊
Kokemuksia kaivataan KTM 990 superdukesta. Ajoasento, luotettavuus, ajettavuus yms. Harkinnassa 2009 vuoden malli.
Pistäkääs omia kokemuksia, risuja ja ruusuja jakoon![]()
Katsotko 990 SD vai SDR (R mallia) ?
Ajoasento on aika henkilökohtaista, luotettavuus noissa... ihan ok, ajettavuus ketterä, mutta ei-R malli kyllä kaipaisi ohjausiskaria kun on kova lennättää etufillaria. Pärjää ilmankin, mutta ravistelee herkästi, sekä jos käyt esim radalla ajamassa niin n. 170 kmh jälkeen alkaa jo tärräämään hieman stonga. Yleisimmät "viat" noissa lienee olleet joskus joiltain mennyt jännitteensäädin rikki, vanhemmissa kuin -09 oli mittareissa jotain vikaa, ja vesipumppu on "hyvä huollattaa" ajoissa, siis ennenkuin huolto-ohje suosittaa, niillä kun saa ongelmia jos on ennenaikojaan hajoillut. Ihan pirteä ajettava 180kg / 120hp mopoksi, ehdottoman suositeltavaa on vaihtaa siihen orkkis putken ja katin tilalle slipari + karttapäivitys. Toimii hieman paremmin ala ja keskialueen vääntö-tehokäyrä.
Mulla oli yks tollanen 2009 mallinen perus SD sliparin ja kartanvaihdolla, 8000km ostaessa ja 34000km myydessä, hyvin pelitti ja mukava mopo oli.
Edit: Tosiaan joo, se R malli on sitten noin +10hp tehoa, ohjausiskari valmiina ja jotain muuta pientä eroa siinä oli. Ykspaikkasia ovat R:t vakiona, mutta niihinkin saa vaihtamalla sen perusmallin kakspaikkasen penkin tilalle jos sellasta sattuisi kaipaamaan.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)