Joo, siellä samassa paikassa säätivät. Käyrät näyttää aika hyvältä, sais vaa scannattua kuvan jossai...(mattipoeka @ Syys. 09 2011,20:32) kirjoitti
Tollasen kävin biltemasta hakemassa ja kävi suoraan mittarin luona olevaan ulosottopiuhoihin kiinni, nyt saa naville virrat. Huomenna pitäis suunnistaa reilu 250km mökille, saas nähä missä kunnossa paikat on rupeaman jälkeen![]()
Semmottiienklanniksi vain kirjoitin tuon
Hi,
My engine gave up yesterday at track day. I was going 215 km/h on the main straight.. then the oil pressure light showed red light. After that there was some oil coming from the right side of the bike (opposite of clutch cover) and some metallic noise.. might be water pump because engine was running nice when came back to pit except the noise.
So the guestions are:
- rebuild or buy a new engine?
- any performance parts available to SD engine?
- does SD-R engine fit to SD chassis? any other problems with SD chassis and SD-R engine swap?
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
ouch. Kerrothan toki löydökset sitten kun tiedät enemmän... Multa sais kyllä ehkä SDR koneen, runko tulee kaupanpäälle(mattipoeka @ Syys. 18 2011,12:27) kirjoitti
![]()
wille
Tottahan toki ilmoittelen. Tuolta löytyikin vähän viripalikkaa, jos tuota nyt joutuu paljon alkaa uusiksi laittaa.. toki uus moottori ebaysta olis varmaa halvin vaihtoehto.. niilläkin näyttää olevan vain n. 2000 e hintaa, toki 900 e pintaan löytyy huudettavia kohteita.(wille @ Syys. 18 2011,19:48) kirjoitti
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Taitaa olla turhan kalliita nuo motit + sen asentaminen vasta kallista onkin(Sledgehammer @ Syys. 19 2011,07:58) kirjoitti
Onko nuita muuten tehty? ja jos on niin linkkiä!
Toki tuota varmasti tulee viritetty, jos tuon uudelleen rakentaa..
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Dodi, seuraavat osat mennyt:
- Kytkin + kytkin kruunu
- Öljypumppu
- Vesipumppu
- Koneen poski
Kytkin "räjähtänyt" tuonne sisään rikkoen nuo muut![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Ikävä kuulla...(mattipoeka @ Syys. 20 2011,12:41) kirjoitti
Itseltä sitten hävisi koko mopo viime yönä. Katsellaan nyt 30 päivää, että mitä tapahtuu.
Onneks en kerinnyt mitään luistokytkimiä, tuneboyta jne siihen hommata, ja suorempi stongakin on vielä varastossa.
"The Slow And Pathetic"
Mitenhän moinen on mahdollista? Luulisi ettei sen kytkimen nyt kovin helpolla pitäisi noin posahtaa. Ei noista kotareiden konerikoista nyt ainakaan paljoa ole juttua löytynyt netistä.(mattipoeka @ Syys. 20 2011,12:41) kirjoitti
SuperDuke 2011.
Sanoi korjaajakin, ettei ole aikaisemmin nähnyt(GoA @ Syys. 20 2011,15:01) kirjoitti
![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Mekaniikka on siitä ovela keksintö, että se voi mennä rikki.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Jep. On nuita näemmä mennyt muillakin..(willik @ Syys. 20 2011,15:31) kirjoitti
Linkki foorumille
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Update:
Joutuvat avaamaan koneen jonku 20 e osan takia, prkl..
Sama kohta alkaa hakee viripalikkaa sittetäältä
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Pari linkkiä vastaaviin tapauksiin.. kuulemma ei KTM nordicin mukaan ole Suomessa ensimmäistäkään tapausta.
http://www.advrider.com/forums/showt...=229038&page=3
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=242468
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=230129
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=234865
http://cpmodem.smugmug.com/gallery/4...98697195_4F3SX
"By the time you read this, KTM should already have addressed the problem at the factory level, and dealers will be alerted to check the clutch-spring bolts on all the Super Dukes that pass through their hands." - Paul Dean (Cycle World)
Kannattaa siis tarkistaa nuo kiinnitykset..
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Helvetti ku mulla on huono englanti. Eli mikä sen sun hajoamisen tarkalleen ottaen aiheutti? Voiko vian poistaa ennenkuin tilanne on tuo edellä mainittu? Eihän tuo iso homma olis tuonne kopan alle kurkistaa... Jaksamisia vaa rempan suhteen. Paljonkohan tommusele korjaukselle tulee hintaa? Onkohan motista muuta rikki ku edellämainitut ku jouduit kuiteski vähä aja ns ilman öljynpaineita? Sun ei ois pitäny ylistää kestävyyttä sillo parkissa
Tuskin sua kiinnostaa. Mutta et kehtais mitata niitä sun kaatumatappien pituuksia Runkosta mihin se kiinnittyy tapin päähän? Vois talvella veistellä samanlaiset...
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Käsittääkseni osassa haljennut "outer clutch basket" eli kytkimen ulko kruunun / korin "väkäsiä" ja osassa vain kytkimen sisällä olevat pultit irronneet, kun tehtaalta väärillä momenteilla kiinni..(mikok @ Syys. 22 2011,21:46) kirjoitti
Koneeseen "itessään" ei tullut vikaa, koska koneessa kuitenkin öljyä oli, mutta paineet jonkin verran kadoksissa, ainoa vain, että kaikkea muuta meni tuolta kytkimen läheltä rikki ja osat kyllä pysyneet siellä "kytkimen" puolella. Tai jotenki näin remppaaja kertoi
Voinhan mitata jos vain joskus taas pyörää näen![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Syyshuolto tehty ja 40-piikkinen takaratas asennettu. Lisäksi tuli laitettua akran putket tilaukseen.Kallis syksy mutta talvi aikaa maksella. Ensi keväänä sitten nauttimaan uudelleen menosta.
SuperDuke 2011.
puljusta RK ketjuratas paketin tuohon dukeen, mutta eihän tarvikevalmistajilta löydy 16/40 välitystä prk. Etuset on 16 ja 17, taakse löytyy 37, 38 ja 41. Miten on laittais 17/41 verrattuna 16/40:seen?? 16/41 ovat varmasti liian lyhyet. Nyt mopossa 16/38 ja ovat omaan makuun pitkät...
Pakko varmaa tilata poverparts hunajaa ni tulee mieleiset välit. Mistä muut on setit tilannu??
Nytten sitten löytyy mikkelinmainospuusta alkuperäisen näköiset superduke tarrat tietokannasta. Eiditointi ei maksanu ku vaivaset 80€! no nyt on tarrat ja väri voi muuttua.
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Kyselin tuolta superduke.net foorumilta eräältä Tead nimimerkillä kirjoittaneelta henkilöltä, että kuinka paljon tuo SD häviää RC8R:lle. Ihan mielenkiintoinen oli tuo vastaus..
Oschersleben
KTM RC8R 1.31,24 2011
Yamaha R6 1.33,83 2009
KTM Superduke 1.34,50 2010
Nürburgring GP
KTM RC8R 2.06,54 2011
Yamaha R6 2.08,83 2011
KTM Superduke 2.10,04 2010
Lausitzring
KTM RC8R 1.44,89 2011
Yamaha R6 1.48,90 2009
KTM Superduke 1.48,92 2010
To make a long story short
1000cc > 600cc > Superduke
The difference between 1000 and 600 depends on the track, between 1-3 Seconds
600cc to Superduke about 2 seconds, maybe less. Everything with the same tyres and comparable suspension (stock stuff a little modified)
Kyseinen henkilö ajaa siis kilpaa nykyisin RC8R:llä ja ennen ajoi SuperDuke battlea. Ensi kaudelle on koittamassa saada wildcardia IDM sarjaan, eli varmaankin ihan pätevä kommentoimaan sinänsä nuita eroja
Tead:n tyylinäyte roikkumisesta SuperDukella
Ja taasen RC8R:llä.. Kiva tuo PacMan kuva kyljessä..
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Rupesin tekemään tuohon dukeen ns 15t huoltoa. Eli miltei kaiken vaihto ja tarkastus. Homma tyssäs tulppien vaihtoon. en löytänyt mistään avainta millä olisin saanu vanhat pois kannesta. Minkä kokoinen ja mistä semmoisen vois hankkia millä homma onnistuu?
Ja kaiken lisäksi uusi tulppa joka oli stormin luettelosta katottuna NKG LKAR8AI-9 pitäis olla käypänen, mutta ei se edes käy tulpan hattuun kiinni! Vanhemman ohjekirjan (-05 ja -06) tulpan pitäis olla DCPR8e. Stormin vihko kuitenkin näyttää tuohon uudempaan -07 ja eteenpäin eri tulpan? Voiko joku homman suorittanut auttaa ja kertoa mikä nyt on oikea?
ktm superduke 990 -07 "faselift"
kiitos. Ei ollu vakio setissä avainta. Juu motopalvelu sanoi kanssa että se olis tuo KR8DI. tiiä sit miks tuo stormin luettelo antaa -07 eteenpäin LKAR9BI9 tulpan, se on ihan erinlainenkin...
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Jeje, pyörä käynyt tulilla ja hyvin pelittänyt![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Lopullinen arvio ei vielä ole valmis(mikok @ Loka. 20 2011,21:37) kirjoitti
![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Mitenkä, onko porukka kuin tiheeseen huollattanu iskareita näistä dukeista? Mattipoika on ilmeisesti ainakin jotain öljyhommia teetättäny?
Mitä öljyä tuonne etupumppuihin pitää laitaa? Ja entä takapää, oisko sekin syytä huoltaa joskus ja mitäs sinne? Määristä mitään hajua kellään? Nyt vehkeellä ajettu 24tkm.
Jossain olin lukevinani nuo esijännitys mitat, eli miten paljon painuu tyhjänä ja lastattuna iskarit kasaan. Muistaako joku mittoja?
ktm superduke 990 -07 "faselift"
No tänää vaihdettiin öljyt ja putsattiin kaikki osat. Kyllähän nuo oli aika mustiks menny. Aika simppeli homma loppujen lopuksi. Oljyn pinta pistettiin 110mm. Ohje löytyi superduken netistä. Tiedä sitten onko oikein. Öljyiksi tun 7.5w castrol täysisynteettinen. Sitä meni joku n 1.2 l.
Yksi asia kyllä ihmetytti suuresti. Menosuuntaan vasemmassa iskarissa oli yksi muovinen rikka enemmän jousen välissä kuin oikeassa. Eli vasen on jo valmiiksi enemmän esijännittynyt kuin oikea. En sitä kuitenkaan pois jättäny ku se nyt siellä oli. Mutta kyllä ihemtyttää...
Pitää vielä huollattaa tuo takanenkin samalla ku maaluttaa tuon takasvingin mustaksi....
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Et sattumalta mitannut onko jouset täysin identtiset?
Tuossa omassa papattimessa oli kanssa alkuperäisillä jousilla muutaman millin ero esijännitys prikoissa, ja jousien pituuksissa myös.
Noniin, nyt on ens ajokaudelle pyörä hankittu! Tuli ostettua Lontoon tienoilta 07 super duke. Mitäköhän asioita kannattas ensimmäiseks tarkastella kun se Suomeen saapuu? Onko tuossa "faceliftissä" mitään tyyppivikaa tai heikkoa kohtaa mikä antaa yleensä periks?