Itsekin jouduin pohtimaan tuota akun irroitusta jokusen tovin, mutta lopulta se kansi aukesi kohtuullisen kivuttomasti kun tosiaan katkaisi ne nippusiteet ensin ja sitten veti sen ison mokkulan irti kannesta. Sen jälkeen kansi irtosi helposti.
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
joo tuo minun ongelma aiheutui todennäköisesti tuosta läppien perussäädöstä kuten Nova mainitsi. Siihen vaivaan jää ainoaksi mahdollisuudeksi kajota fyysise sti läppien asentoon.(wizard11 @ Maalis. 19 2010,22:36) kirjoitti
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Joo, ei nasan mutta lähelle... Irrotus oli itse asiassa aika helppo kun otti "valkosen boksin" ja akkukaapelit irti, takasinlaiton kanssa meni jo suunnitteluksi. Optimate-ongelma ei ratkennut kuin ns. jatkojohdolla eli piuha poikki ja uutta väliin. Nyt maatti optimoi tallissa latinkia.(wizard11 @ Maalis. 19 2010,22:35) kirjoitti
Saattaa olla että olis ollut helpompi kun olis napannut koko kannen irti, mutta mä en saanut taivutettua sitä niin paljon että olis lähtenyt saranoilta. Kannattaa muuten tarkastaa piuhat, mulla oli yhdestä johtonipusta suojakuori jo hiertynyt pois, vetelin päälle itsevulkanoivaa ja käytin nippusiteitä säästelemättä josko se ehkäisisi hieromista.
Omistajan käsikirja neuvoo muuten irroittamaan akun miinusnavan johdot ennen latausta, jotta vältyttäisiin sähkölaitteiden vaurioilta. Onko tämä oikeasti ongelma? Itse nimittäin kytkin CTEKin pistokkeen valmiiksi latausta varten, ettei tarvitsisi jumpata sen kannen kanssa
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Enpä tiedä, muistelisin superduke.netistä lukeneeni että normaalin ylläpitolatauksen tapauksessa ei olisi ongelma vaan lähinnä silloin kun akku on ihan sippi. No, se nähdään, mulla on optimate kiinni nyt, pitää huomenna katsoa vieläkö mopo on hengissä.(Tachometer @ Maalis. 19 2010,23:02) kirjoitti
Minä ainakin surutta vetäsin c-tekin kiinni sinne valomaskin takaa löytyviin jatkuvan virran liittimiin. Tosin tuo minun c-tek on vain tuo pikkumalli joka maksimissaankin lataa vain 0.8A virralla.(s&s @ Maalis. 20 2010,11:35) kirjoitti
wille
Kiitos ohjeista, eiköhän homma näillä suju - ja asennusöljyt mukaan!(s&s @ Maalis. 19 2010,20:34) kirjoitti
![]()
Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
Mukavasti toimii tuo bilteman pukki ja minulle ilmeisesti sattui maanantaikappale kun kaikki reiätkin näyttivät olevan kohdillaan. Taidan kyllä vielä sorvauttaa tuohon aavistuksen tiukemmin paikoilleen sopivan adapterin kun tuo pienin kuitenkin jonkun verran hölskyy reiässä.(Le Motard @ Maalis. 17 2010,20:39) kirjoitti
Superbike #7
1. Kaksi ruuvia irti alakatteesta alapuolelta(jukka990 @ Maalis. 19 2010,17:36) kirjoitti
2. Kaksi kuusiokoloruuvia irti alakatteesta, yksi kummaltakin sivulta
3. Alakate irti vetämällä varovasti eteenpäin, vähän kattoa ettei naarmiinnu eturenkaaseen tai lattiaan
4. Se valkoinen sulakekotelon kansilipare irti, siinä on sisäänpainettavat hampaat ja nyt voit irroittaa sen johdon, joka kulki sen valkoisen kannen lävitse.
5. Sulakekotelo lähtee irti akkukotelosta vetämällä voimalla itseenpäin, on muoviliuskakumityynyvirityksin kiinni kummaltakin sivultaan. Itse nytkyttelin sitä sivulta toiselle, ettei lähde paloineen päivineen irti.
6. Johtonippu on muoviklemmarilla kiinni kotelon kyljessä, klemmarin saa auki rikkomatta sitä kun vähän viitsii perehtyä. Muistaakseni sitä klipsua kun painoi alaspäin ja veti, niin se tulee se hammas pois sieltä istukastaan
7. Johtonippu on nyt vapaa, voit irroittaa akkukotelon kannen kiinnitysruuvit
8. Kotelo tulee nyt hieman auki, sinne mahtuu työkalu väliin, jotta saat akun kaapelit irroitettua
9. Pujota pluskaapeli ulos akkukotelon kannesta alaspäin nyhtämällä
10. Voit nyt työntää johtonipun sivuun kotelon kannen edestä, itse työnsin sen perään päin oikealle
Asennus menee päinvastaisessa järjestyksessä. Pluskaapeli on oltava juuri oikein siinä kotelon kannen urassa, jotta kansi menee kiinni. Se onnistuu helpoiten kiinnitämällä kaapeli ensin napaan, mutta jättää naparuuvin vielä löysälle ja etsii vetämällä ja pyörittämällä sen uran siitä kannesta. Sitten kiristää ruuvin niin johto jäykistyy ja pysyy nätisti paikoillaan. Kansihan menee paskaksi jos sen vääntää väkisin auki kun kaapeli on vielä paikoillaan.
Itävallassa osataan nämä kompaktit rakenteetitse selvisin tuosta operaatiosta onneksi katkomatta ainoatakaan nippusidettä, eikä pyörän altakaan löytynyt muovinpaloja. Ei se kyllä onnistu mitenkään niin kuin manuaalissa neuvotaan.
Huomasin itsekin, että on vähän väljä. Ei kyllä haitannut toimintaa mielestäni. Siinähän niitä on mukana aihioita mistä tehdä haitoille asti.(Nitrous @ Maalis. 20 2010,16:53) kirjoitti
Iso kiitos! Nyt tuli selvät ohjeet tällaiselle yksinkertaisellekin kaverille!(Le Motard @ Maalis. 20 2010,17:26) kirjoitti
![]()
Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
Jos ei vieläkään ota onnistuakseen, niin ne voi käsittääkseni surutta irroitella kaikki liittimet siitä johtonipusta, jotta saa lisää löysää. Akun maakaapelin kanssa siinä miinusnavassa on joku vihreä johto, joka saattaa liuskahtaa piiloon ja jäädä sitten kiinnittämättä, kun se maakaapeli haluaa helpoiten siirtyä suoraan sinne koneen sisäsuuntaan. Saat myös johtoihin liikkumavaraa varovasti nyhtämällä niitä sieltä akkukotelon yläpuolelta eteenpäin.
Muistaa sitten kiinnityksessä vielä, että nehän porautuvat muoviin ne akkukotelon ja alakatteen ruuvit, niin sopiva työkalu on pieni ruuvimeisseli. Itse laitoin varoiksi lukitetta kaikkiin ruuveihin, kun ovat saaneet minut peloteltua, että ropisevat ajossa pitkin tietä. Sen saa paskaksi helposti alakatteen ja akkukotelon, kun niitä alapuolisia ruuveja on vaikea nähdä jos vetää sen vikakierteille tai liian kireälle. Lattialla makoiluksi menee köyhällä kun ei ollut pukkeja.
Niitä alaruuveja ei tarvitse irroittaa kokonaan, vaan löysääminen riittää. Alakatte liukuu uria pitkin irti kun on irrottanut sivuilla olevat 2 ruuvia ja löysännyt ne alaruuvit.(Le Motard @ Maalis. 20 2010,18:13) kirjoitti
Superbike #7
Joo, ei tarvitse välttämättä. Itse otin irti, putsasin vanhat mössöt pois ja laitoin tuoreet väliin.
Suunnitteilla olis vaihtaa pyörä Super Duke -06 nykyinen on enduro 690 -08,mitä pitää huomioida pyörää ostaessa? onko tyyppivikoja?kytkimestä olen jotain kuullut, -06 on ilmeisesti kanssa ruiskulla? LC8 koneelle ei ole koskaan pyörää ollut onko kuinka kestävä kone ja mikä on huoltoväli,mitä muutoksia malliin -07 ja -08.
Kiitos.
KTM 1290 Adv. S -23,Suzuki VL 1500 - 02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20 Suzuki M1800R-10 Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400 .KTM690SMR-09 .Yamaha FZ1-S-06 .Kawasaki Z1000-08 .KTM950Supermoto -07 .KTM690E-08 .
-07 on kuulema vähempi ruokaisempi plus siinä on isompi tankki eli käyttösäde on isompi ja tietenkin "katteet" on vähän eri malliset. Mittaristo on myös uudemman mallinen -07:ssa.(Huntter @ Huhti. 12 2010,11:39) kirjoitti
Siinä nyt äkkiseltään mieleen tulevat muutokset. Niin ja 16-piikkinen eturatas vakiona.
Huoltoväli on 7500 km ainakin 2006 mallissa. Ruiskulla ovat kaikki SD:t.
Fiksummat lisätköön ja korjatkoon.
Edit: niin ja en voi muuta kuin suositella. Ite oon tykäänyt kuin hullu puurosta! *
Tosin kyllä aina välillä tulee ikävä edesmenneitä supermotoja.
"The Slow And Pathetic"
05/06 -mallin suurimmat erot 07/08 -malleihin:(Huntter @ Huhti. 12 2010,11:39) kirjoitti
- Takaiskarin päivitys 2007.
- Mittaristo.
- Katalysaattori 2007 alkaen.
- Tankki, etuvalomaski ja lokasuojat.
- Kirkas takalamppu 2007 lähtien
- Radiaalijarrut edessä 2007 lähtien.
- Ilmeisesti erilaiset ylä- ja alakolmiot.
- Vesipumppua päivitetty 2007 ja ilmeisesti vielä kertaalleen 2008.
- EFIä päivitetty vähän väliä (esimerkiksi minun 2007-malliin ei suostunut latautumaan 2008-mallin kartat huollossa)
- 16-piikkinen eturatas 2007 lähtien
Esimerkiksi Nettimotossa monia ylivuotisia 2005/2006 -malleja myydään 2007 tai 2008 -mallisina. Vaikka tankki ja maski olisivat vaihdettu uudempiin, niin noista etujarruista tunnistaa varmimmin 05/06 -mallin.
2007 ja 2008 -malleissa ei kovin radikaaleja eroja keskenään, mutta ne erottaa toisistaan siitä, että 2008 eteenpäin takaswingi on musta.
Itsellä ei 27 500 km:n jälkeen vielä ole ilmennyt mitään kummempia vikoja. Joidenkin yksilöiden sanotaan syövän öljyä, mutta itsellä ei ole tarvinnut lisätä öljyä huoltovälilllä lainkaan.
Ketjut ja rattaat ovat vaihtokunnossa siinä 30 000 km:n kohdalla ja takarengasta saa vaihtaa 5000 - 7000 km välein.
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
05-06 mallisessa on nykyisen R-mallin geometria, eli niistä löytyy tuo ylijyrkkä ohjauskulma. 2005 vuotinenhan on kaikkine puutteineen fanaatikkojen mielestä se ainoa oikea Super Duke.
07' mallisen erottaa uudemmista kirkkaasta takahaarukasta.
Missäs teillä tuo haspulaattori pitää tyhjäkäyntiä?
Itsellä lämpimänäkin välillä vaeltaa 2000:n ja 3000:n välillä ja sen ollessa tasassa kiekat on jotain 1900rpm. Kyseessä siis 350km ajettu vakiopöntöillä. Toivon mukaan tulee kuntoon edes ku saan putket vaihettua...
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Siinä vähän päälle tonnin pitäs lämpimänä papattaa. Jos liikkeestä kerran ostit, käy ihmeessä näyttämässä. Voi olla, että vain tyhjäkäynnin säätö on viturallaan, mutta yhtä hyvin voi olla rikkonainen lämpötila-anturi.(Vonikka @ Touko. 07 2010,20:47) kirjoitti
Superbike #7
Liikkeestä ostin uutena mut lähin Kottaraishuolto on 100km päässä niin meinasin että kärvistelis vaikka tuonne ekahuoltoon tuon kanssa. Ajattelinkin että ei tuo nyt ihan normaalia pitäs olla kun kyseessä kuitenkaan ei HD ole(Nitrous @ Touko. 08 2010,11:18) kirjoitti
![]()
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Putken hitsaus pettänyt... Huomasin, että lehdet pöllysivät pyörän alla kun se oli paikallaan ja katsoin, mistä ilmavirta oikein voi tulla. Prkl, hitsissä selvä halkeama ja sieltähän se puhalti.
Mitäs tuolle voisi tehdä? Olisiko kellään jäänyt hyllyyn ylimääräistä alkukäyrästöä, kun vaihtoivat Akraan?
KTM SD -06
Hitsaat/hitsautat takas umpeen? Tuo kuulema tyyppivikoja, että putkiston saumat rupiaa rakoileen, varsinkin jos pyörässä slipari.
Kyllähä tuo vehe kilisee ja kolisee, ihmettele yhtää
bomberi foorumilla joku hiljattain kauppas orkkisputkistoa, laitoin privalla linkin
Z750-> 2 x KTM Superduke -> KTM 690SMC
Hiukan häiritsevä fiitseri tullu sdukessa vastaan , että jos jostain syystä starttaamisen saa kämmättyä, niin ajotietokoneen kello resetoi. Pari kertaa oon onnistunu tuossa ja molemmilla kerroilla kello nollaantunu, onko tuo ihan ominaisuus?![]()
Z750-> 2 x KTM Superduke -> KTM 690SMC
Enpä ole kuullut moisesta... jotain oikosulussa?(MatKa @ Touko. 19 2010,20:53) kirjoitti
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Kuulosta äkkiseltään siltä että mikäli mittaristossa on olemassa sisäinen patteri niin se on loppu. Nyt kun pyörä ei käynnistykkään niin virrat käy riittävällä tavalla poikki ja mittari resetoituu... Mut tosiaan ei ole sattunut omalla kohdalle eikä ole minkään valtakunnan tietoa mutta mutu on tuo mitä sanoinkin..(MatKa @ Touko. 19 2010,20:53) kirjoitti
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
En usko, että on sisäistä patteria, koska kello nollaantuu, kun akunnavat kytkee irti.(Vonikka @ Touko. 20 2010,07:17) kirjoitti
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07