en oo käyttänyt killereitä irti. enkä toisaalta edes tiedä miten ne lähtee irti kun se kuusiokolo näyttää olevan hitsattu kiinni.(jukka990 @ Kesä. 17 2008,15:54) kirjoitti
No mökät ainakin jo piisaa ja kyllähän ilman killejä varmaan 100db paukkuu sitten keposaan.
Nykyiset: KTM 990 SUPERDUKE -07, GAS GAS TXT 280 PRO -04, TRIUMPH BONNEVILLE 650 -71, HONDA CB 125 -73, PAPPIS -67
Ja entiset: raisu, honda xr75, honda xr80, manki, gagiva n90, kawa vn750, honda cb 350, fantic 301,
Lähtevät irti 4 mm kuusiokoloavaimella, ei ne pienet heppaukset pidä niitä kovin tiukasti.(wegeljeff @ Kesä. 22 2008,22:14) kirjoitti
Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
Nonni toinen huilu jäi matkalle. ruuvi ja reunus tallella mutta se putki lenteli melkein kaverin naamalle. Nyt on sitten toisella puolella vähän kovempi meteli.(jukka990 @ Kesä. 23 2008,10:02) kirjoitti
Saakeli vaan kun pitäis mennä maanantaina rataa kiertään mut veikkaan et ei kyllä pääse ilman killereitä. Toivottavasti pystyvät toimittaan pikaisesti uuden.
Nykyiset: KTM 990 SUPERDUKE -07, GAS GAS TXT 280 PRO -04, TRIUMPH BONNEVILLE 650 -71, HONDA CB 125 -73, PAPPIS -67
Ja entiset: raisu, honda xr75, honda xr80, manki, gagiva n90, kawa vn750, honda cb 350, fantic 301,
Kuis siin noin kävi ?(wegeljeff @ Heinä. 01 2008,23:19) kirjoitti
Voisikohan sinne laittaa jonkun toisesta päästä lutatun putkenpätkän hätävaraksi jos kerran kiinnitykset on tallella ?
Kokeillaanko ?
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Saattavat saada toimitettua mulle uuden ajoissa.(IlDuce @ Heinä. 02 2008,09:41) kirjoitti
Ei siihen oikeen mitään omaa patenttia saa kun se hajos hitsaus saumoista. jos siihen virittäis jonkun oman putken niin sitä ei sais yläpäästä kuitenkaan kiinni joten taas sais joku takana varoa.
Nykyiset: KTM 990 SUPERDUKE -07, GAS GAS TXT 280 PRO -04, TRIUMPH BONNEVILLE 650 -71, HONDA CB 125 -73, PAPPIS -67
Ja entiset: raisu, honda xr75, honda xr80, manki, gagiva n90, kawa vn750, honda cb 350, fantic 301,
Onkos kenelläkään tietoa tuosta öljyputken mittavälistä, eli paljonko on min ja max väli? Tuli tuossa käytyä pikku matka reissukin heitettyä, tai ainakin tuolla sinkku perällä tuntu ihan matkalta, n.1600km pariin vuorokauteen. Keskikulutus taisi olla siinä 5,7l.
KTM SuperDuke
Min- ja Max- viivojen väli on vain 3 dl, eli ei kannata lorauttaa liikaa jos meinaa lisätä mukäli öljy lähenee alarajaa. Alle 6 l/100 kulutuksella on ajeltava jo aika nätisti(Paha-Setä @ Elo. 09 2008,00:54) kirjoitti
![]()
Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
Onko muuten kellään ollut ongelmia SD:n sähköjen kanssa? Oma teki alkuviikosta aika mielenkiintoisia temppuja. Kaffepaussin jälkeen laitoin normaalisti avaimen virtalukkoon ja avainta kääntäessä ei vehkeessä ollutkaan mitään eloa, ei siis lainkaan virtaa. No mistäs alat etsimään siinä illan hämärtyessä vikaa...penkin alta katselin että sulakkeet on ok ja heiluttelin johtoja sekä liittimiä myös virtalukon alta, ei auta. Ei muuta kuin tuulenohjain akun päältä pois ja tutkimaan josko vika löytyisi täältä. Ensinnäkin ihmetystä herätti kuinka suojaamattomat kaikki liittimet pääsulakkeen lähellä ovat. Kaikki johdot ja liittimet märässä kura-öljy-ties misssä paskassa. No ei ihme jos tilttailee. Näitä heiluttelemalla koneeseen löytyi eloa, joskin valitti vikakoodia "10.1" ja "soft 3.2" mittarissa, sekä kello näytti ihan omiaan ja ulkoilman lämpömittari vilkkui lumihiutaletta mutta matka jatkui. Onko muilla ollut vastaavia probleemia?
Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
Vielä kun olis hyviä nuo Itävallan ihmeet. Muutamaa on kokeiltu ja kaikin puolin...noh...karmeita kokemuksia. Lisäksi testimenestys kehnohkoa ja värikin sopii suoraan Huoneistokeskuksen kiinteistövälittäjälle. Janoiset koneet, pienet tankit ja käsittämättömät istuinkorkeudet. Tosin vääntävät ja ajossa mukavat koneet, ja lisäksi ihan ok:n näköisiä pelejä.
Hui, tulipa purnattua...Kuitenkin melko lailla totta.
No eihän tuo mittaväli sitten järin iso ole, näin kyllä ajattelinkin. Ei oo kyllä itellä ollu mitään ongelmia sähköjen kanssa, ensimmäisten kilometrien jälkeen. Silloin vika oli ECUssa.
KTM SuperDuke
Voisitko valottaa vähän lisää kokemuksiasi? Tuollaisenaan aika turha kommentti. Kulutus tollasta 6-7L/100km, ja tankki 18L, eli ihan normaalia mun mielestä. Istuinkorkeus on kieltämättä aika suuri, mutta helposti tälläinen vähän reilu 170cm pituinenkin ylttää istumaan. Värejä on muitakin kuin oranssi, tosin se on se oikea väri.(t_l_i @ Elo. 09 2008,09:07) kirjoitti
![]()
Superbike #7
Omassa '08 dukessa on kaasukahva muuttunut aika "raskaaksi", eli se ei liiku niin sulavasti kuin pitäisi. Osaako kukaan arvailla missä vika voisi olla, itse kahvassa vai jossain muualla? Aika rasittava ajaa, kun kaasu ei palaudu kuten pitäisi.
Eihän kahvakumi hankaa kiinni reunasta? Vaijerien rasvaus auttaa, itellä ei ihan jumiin ole päässyt mutta just huoltovälillä se pikkasen jäykkenee. Ei ole haitannut vielä kun palautuu kuitenkin omin avuin, ja näyttää ne jotain sille huollossa tekevän kun niin sulavasti liikkuu sen jälkeen. Varmaan joku osaa sanoa paremmin, onko jossain vaijerin saumassa tai vastaavassa heikko lenkki josta paskaa pääsisi kuoren sisään.(dzero @ Elo. 16 2008,01:15) kirjoitti
Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
Paina huoltsikalla paineilamaa kumin ja stongan väliin ja työnnä kahvakumia sisäänpäin, alkanut varmaan hinkkaamaan kahvapainoon ulkoreunastaan.(dzero @ Elo. 16 2008,01:15) kirjoitti
Onko muuten kenelläkään tarvetta kaatumatapeille? yks sarja olis vielä jäljellä, voin halukkaalle laittaa hintaa/kuvia s-postiin. materiaaleina alumiini / muovi, cnc-koneistettuja.
Edit: Niin itellä se kahva teki samaa, ekella kertaa oli toinen niistä kuusiokoloista siinä kahvan vieressä päässy löystyyn ja sen kaasukahvan "kansi" hinkkas siihen pyörään mikä liikuttaa vaijeria. löysäs molemmat ja kiristi uudelleen niin korjaantu. Toisella kertaa se hinkkasi kahvapainoon ja paineilamalla iskuun
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0
Itelläkin oli samanlainen ongelma. Oli päässyt kahva liikkumaan sen puoli senttiä ulospäin ja hankasi kahvapainoon. Kahvaa löysälle ja vähän sisäänpäin ja homma luistaa jälleen.
KTM SuperDuke
Olen käynyt nyt ahkerasti radalla ja pikkuhiljaa alkaa jo kulkemaan. Muutamassa paikassa motoparkissa vaan tulee pyörän rajat vastaan, eli pakoputkisto ottaa mahan alta tiehen kiinni. Lueskelin tuolta ulkomaisilta foorumeilta ja tuo on tapahtunut muillekin. Onko muilla täällä käynyt samoin ja onko siihen muuta lääkettä kuin vauhdin vähentäminen pahoissa paikoissa? Jossain puhuttiin jäykemmistä jousista. Onko kellään sellaisia?
KTM SD -06
Nythän sais racemmat iskarit tohon SD:hen melko kohtuu hintaan... Muistaakseni alle 750e oli "racing fork". Kannattaa kysästä lähimmältä KTM diileriltä.
Pain is just weakness leaving the body
Noita WP:n jousia kannattaa kysellä paikallisen diilerin lisäksi myös totaltekistä.
Omaan kottaraiseen (640a tosin) tuolta löytyi jouset jäykkyyksillä joita ei ktm:n luettelot tunteneet...
Onko muilla ongelmia superduken kylmäkäynnistyksessä? Viime aikoina aamulla Oulussa ollut muutama aste lämmintä aamulla eikä starttimoottori meinaa millään jaksaa pyörittää moottoria. Just ja just sain käyntiin viiden startin jälkeen. Vaihdoin akun keväällä. Öljyt on muistaakseni castrolin 15w 50. Voisko öljyt olla liian jäykät näin kylmälle kelille vai mikä ihme tuossa mättää?
Hyvin on lähtenyt käyntiin, vaikka ei tuo uutenakaan yhtä reippaasti pyöritä kuin vaikka japsit. Öljyiksihän suositellaan 10W/50 (5W/40 alle +0C). Vaikea sanoa mikä mättää, varsinkin jos akussakin on potkua. Mutta jos lämpimämmillä keleillä lähtenyt iloisemmin, niin jotenkin se lämpötila kait vaikuttaa(ympyrä @ Syys. 09 2008,14:50) kirjoitti
![]()
Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
Mulla starttimoottori pyörittää korvakuulolla varmaan 2 kertaa hitaampaa 0C kuin +10C kelissä. Lämpimällä lähtee käyntiin tosi hyvin. En ostanut yuasan akkua, koska se oli niin kallis.(jukka990 @ Syys. 09 2008,14:57) kirjoitti
Mulla on advance 1550 eikä ainakaan 0C tehnyt tuskaan, liitokset ja akku ok?(ympyrä @ Syys. 09 2008,14:50) kirjoitti
F = dp / dt
Mä oon päässyt pienimmillään jonnekkin 7l/100km, suurimmillaan 12l/85km.(Paha-Setä @ Kesä. 16 2008,19:00) kirjoitti
Akran kokotööttörö ja softa, 2+3 rajoittaja pois 17/38 välitys.
F = dp / dt
Ei oo käynnistämisen kanssa ollut ongelmia. Kytkin vaan takertelee kylmänä. Öljyn lämmittyä toimii sitten taas normaalisti. Mulla öljynä Tällä hetkellä 15w-50 Teboil Superbike 4T, joka luonnollisesti on liian jäykkää kylmille keleille.(ympyrä @ Syys. 09 2008,14:50) kirjoitti
"The Slow And Pathetic"
Jos kellään kokoputkiston vaihtaneella olisi jäänyt alkukäyrät niin olisin valmis/kiinnostunut ostamaan ne poikeen!
Viestiä vaan, jos löytyy![]()
Voisiko joku SD asiantuntija/pidempiaikainen omistaja kertoa, mihin kaikkeen kannattaa varautua, jos moisen laitteen aikoo hankkia. Tietoa löytyy jos jaksaa kahlata topicit läpi, tiedän sen. Olen lukenutkin kaikki läpi, mutta nyt kun monella alkaa olla jo varmaan tuhansia kilometreja takana niin faktoja lienee tarjolla.
Lähinnä haen tukea negatiiviseille väitteille: Pultit ja mutterit lentelee pitkin mäkiä, startin ongelmat, mystiset sähköviat. Takarenkaan nopea kuluminen ei kuulu näihin![]()
Saa kehuakin. Kiitos.
P.S. Kiinnostaisi kovasti, onko kukaan ajanut ko. vehkeellä kymmeniä tuhansia? Vai meneekö paaliin jo 50tkm kohdalla?
?
Tässä 15tkm aikana tapahtunutta:(Smistik @ Loka. 13 2008,14:00) kirjoitti
1. Tihkutti jäähdytysnestettä letkun välistä-> korjaus: uus klemmari vanhan tilalle (Huono tsäkä)
2. Yksi öljysäiliön kiinnitysruuvi pyörän oikealta puolelta oli tippunut-> uusi ruuvi (Osittain omaa huolimattomuutta, pitäs sillon tällön kiristellä.)
3. Öljyntarkistusletku murtui ja tihkutti öljyä ulos. Tämä on sit tyyppivika, joten kannattaa ostaa valmiiks varalle tuollainen letku tai uusia se aina öljynvaihdon yhteydessä. Ja kun vanhan letkun irrottaa niin kannattaa tarkistaa ne tiivistepinnat, ettei oo yhtään rosoo niissä. Omassa oli se alempi tiivistepinta koneistettu huonolla terällä, ja uus letku rupes vuotamaan banjon juuresta kun ei naarmua tiivistepinnassa huomannu. Korjaantu sit vesihiomapaperilla.
Eli kaiken kaikkiaan huoleton peli on ollu tähän asti. Ja kaikki noi ylläolevat on korjattu takuuseen.
Ai niin, meinas unohtua:
4. Takaiskarin paluuvaimennuksen säätö oli jumissa. Syyn aiheuttajaksi epäilen toistaitoista lehdistön edustajaa. Tää yksilö ollut meinaan Nordicin koeajopyöränä. Takuuseen tuli sit uudet sisukalut iskariin. (Epäilisin että yksittäistapaus).
En kehu uhallakaan kun negatiivista halusit kuulla.
Voisin jopa harkita tosta omastakin luopumista, laita privaa jos kiinnostaa. Etunen on vaihtokunnossa, ja 22,5tkm huoltoon matkaa 1500km. Täydellinen huoltokirja ja öljyjä vaihdeltu suositusta tiheämmin. Nostaa keulaa ja perää, sekä taittuu mutkapätkillä, että radalla. Itse tosin vain sunnuntaisin kirkkoon ajellu.![]()
Superbike #7
-08 mallilla tuli ajettua tänä kesänä 7000 km. Sinä aikana ei mitään vikoja, öljyä lisäsin muutaman desin lähinnä rata ajon seurauksena. Kestävyydestä en mitään vielä tiedä, mutta ajoltaan mukavin pyörä millä olen ajanut(Smistik @ Loka. 13 2008,14:00) kirjoitti
jouni
Oman SD:n mittrissa on nyt 60tkm, ja hienosti pelaa.
Ostakaa pois -> Nettimoto
Tunturi Tiger -> Suzuki TS X 125 -> KTM GS 125 -> Husqvarna TE 610 E -> KTM Super Duke
Mulla -06 mallilla reilu 11tkm tälle kesälle kasassa. Ei ole oikeestaan mitään ongelmia ilmennyt. Öljyä tosiaan joutuu ratakeikkojen jälkeen lisäillä niin kuin Brand x mainitsikin.
Ainoa "vika" joka tulee mieleen niin heti toisena ajopäivänä katos yks sivuposken kiinnitys ruuvi, oli ilmeisesti unohtunut kiristää luovutus huollossa. Muuta ei tuu mieleen. Loistava pyörä kaiken kaikkiaan mun käyttöön ja ajotyyliin.
"The Slow And Pathetic"