Ei ole yksittäistapaus, mulla on sama homma omassa SM:ssä. Minun tapauksessa vika on kyllä iskarissa eikä käyttäjässä, olen pyöritellyt sitä silkkihansikkain ja silti se on jumissa. Mitäs osia sinne tarkalleen ottaen piti vaihtaa?(Nitrous @ Loka. 13 2008,15:31) kirjoitti
-Timo
Selvä juttu, luulin, että oli jumissa liiallisen voiman käytön takia. Oli se ruuvi sen verran nylppääntynyt. Enpäs nyt ole ihan varma, mitä kaikkea tarkkaan ottaen sinne vaihtui, mutta muistelisin, että vanhasta iskarista ei jääny kuin ulkokuoret, ja jousi, sisäosat uusiks. Kannattaa pirauttaa vaikka racing bikeen, siellä pitäs tietää asiasta.(hetian00 @ Loka. 21 2008,08:48) kirjoitti
Edit: Niin juu, iskarin sisukset kaikkine säätöinen tuli yhtenä jöötinä, ainakin jos oikein ymmärsin.
Superbike #7
Miten paljon merkkaa jos vaihtaa sliparit kyseiseen laitteeseen?
Onks mitää testiraporttia ennen ja jälkeen kenelläkään?
SUZUKI B-KING
ite kun ostin tuon SD-R:än ja siinähän on tuo akran alkuputki,kysyin että miten paljon lisää voimaa akran vaimentimet tuo vielä, niin sanoi dietmar että pari kaakkia vaan mutta painoo lähtee rajusti..(AF-1 @ Loka. 25 2008,20:21) kirjoitti
tuossa tavan sd:ssähän on orkkis alkuputki paljon ohuempi ja taka pytyn putki on paljon lyhempi kuin akrassa...
mutta jos jotain konkreettista muutosta haluaa tehoon niin kannattaa vaihtaa koko putki.. tietysti pelkillä pöntöilläkin tulee voimaa vähän ja varsinkin kivat pörinät ja painoo lähtee mutta....mutta...![]()
FUCK THE RULES..!!!
KTM RC8R-12, KTM SX 250-04
exät
KTM Super Duke R 990-08 Suzuki DR 600-89
niin ajattelin vaan siks kun kokeilin tota dukee ja tuntu sika lussulta.
Mulla oli yhteen aikaan sv1000 ja siinä putket teki toisen elämän kautta linjan.
Ajattelin et jos sama tapahtuu dukessa niin ei se nt niin paha olis....vaikka tärisee
SUZUKI B-KING
tärisee...??(AF-1 @ Loka. 25 2008,23:42) kirjoitti
ootko ajanu yks mukisella yli 250 nelarilla..??? ei SD tärise häiritsevästi kuitenkaan, itellä luvattuu 132hp takaselta.
pitäs vielä nuo pöntöt vaihtaa kevyempiin ja säätää parempi kartta dynossa.. mutta onhan tuossa V2:ssa vääntöö aika kivasti alhaalta rivariin verratuna... tykkäään kovasti...
jos tota SD:tä nyt sv1000 vertaa iin onhan nuissa ktm:issä nyt paljon parempi ajettavuus... alusta kuitekin ihan eri sarjasta j aika helppo modata paremmaks tarvittaessa...
tuossa aiemmin kun kirjottelin tuosta putkenvaihtelusta niin tietysti pitää vaihtaa ruiskun karttaa myös..
EDIT:kirjotus härot
FUCK THE RULES..!!!
KTM RC8R-12, KTM SX 250-04
exät
KTM Super Duke R 990-08 Suzuki DR 600-89
Uusi Super Duken omistaja ilmottautuuSamalla toinen postaus foorumille
Pyörä siis 08 vuosimallin SD jossa Akran putket ja kartta.
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Siis missä sulle on luvattu 132 takapyörältä?(psymax @ Loka. 26 2008,01:56) kirjoitti
Ei en ole ajanut 1 mukisella 250 nelarilla mua ei kiinnosta sellaset.
Mikä ihmeen vertailu voidaan suorittaan 250 cc 1 sylinterisen ja 990cc 2 sylinterisen välillä
Se super duke mitä kokeilin Espoon Bikeworldissa ei ainakaan kulkenut mihinkään papatti vain.
SUZUKI B-KING
Olisko viittaus 250 nelariin liittynyt tohon tärinään? Jo pelkästään LC4:sten jälkeen SD ei tärise juuri ollenkaan. Tottakai rivinelosen jälkeen saattaa täristä paljonkin..(AF-1 @ Loka. 26 2008,21:19) kirjoitti
"The Slow And Pathetic"
Onnittelut hyvästä valinnasta!(mattipoeka @ Loka. 26 2008,21:03) kirjoitti
![]()
"The Slow And Pathetic"
no tätä tärinää juuri hain..(Duudsoni @ Loka. 28 2008,11:18) kirjoitti
tuossa omassa "tohtorissakin" se tärinä aika omaa luokkaansa..
ja siitä 132 hevosesta... superduke R luvattu teho.. en oo penkkiin sitä vielä kerenny haalaamaan.. sitten tietää tarkemmin..![]()
FUCK THE RULES..!!!
KTM RC8R-12, KTM SX 250-04
exät
KTM Super Duke R 990-08 Suzuki DR 600-89
Mitenkäs millä miehet on kuljettanu matkatavaroita? Onko tuohon jotain pehmyttä laukkusarjaa KTM:ltä, jos haluaa vähän pitempää reissua käydä tekemässä? Ja saakos tuohon normi SD:hen, kuinka edullisesti ohjausiskarin?
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Tuossa on mun ratkaisu:(mattipoeka @ Marras. 02 2008,14:56) kirjoitti
Kuva
Takalaukku on Lidlistä, jonka silvoin ja modasin SDhen sopivaksi. Ei ollut kallis ja loistavasti pelasi koko reissun.
Ohjausiskarina mulla on LSL:n versio. Ei ollut kallis. Kato vaikka tuolta:
Twinshack
Sain iskarin vasta tässä syksyllä eikä ole kuin vasta yhden ratapäivän kokemus, mutta toistaiseksi olen tyytyväinen. Etupää rauhottui juuri sen verran kuin halusin.
KTM SD -06
Tankkilaukuksi suosittelen lämpimästi Bags Connectionin Engage Sportia. Noissa Bags Connectionin tankkilaukussa on sellainen kätevä pikalukitussysteemi: Bensakorkin kiinnitysruuveihin asennetaan hevosenkengänmuotoinen kiinnityslevy (20 eur):(mattipoeka @ Marras. 02 2008,14:56) kirjoitti
Bags Connectionin laukun mukana tulee kiinnityslevyyn sopiva vastakappale, joka kiinnitetään laukun pohjaan:
Engage Sport maksaa R.M. Heinolla 143 eur. Hieman hintava, mutta huomattavasti kätevämpi kuin hihnoilla tai magneeteilla kiinnitettävä. Lisäbonuksena se, että laukku ei kosketa tankkia lainkaan -> ei naarmuja.
Takalaukku on itsellänikin vielä hakusessa. Superduke.netissä KTMax on ratkaissut ongelman Bags Connectionin Rear Bagilla (kuvassa myös tuo Engage Sport -tankkilaukku):
Rear Bag maksaa R.M. Heinolla 133 euroa.
Tähän asti ongelmana on ollut se, että 07-08 -malleihin ei ole oikein saanut muuta kuin tuon KTM:n oman ohjausiskarin. LSL:ltä kuitenkin ilmestyi hiljattain ohjausiskari myös uudempaan malliin. Luulenpa että se on halvin tällä hetkellä (Stormilla 249 euroa):(mattipoeka @ Marras. 02 2008,14:56) kirjoitti
LSL TITAN ohjausiskarisarja Superduke 990 '07-
LSL TITAN ohjausiskarisarja Superduke 990 '05-06
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Mulla on matkatavaroiden kuljetus toteutettu näin: eli KTM:n oma tankkilaukku ja perus putki. Poikittain kiinnitettynä istumatilaa jää vähän paremmun kuin alla olevassa kuvassa.(mattipoeka @ Marras. 02 2008,14:56) kirjoitti
Tuota Tachnometerin mainitsemaa Rearbagia mietin myös talvella messujen jälkeen, mutta unohtui sitten kevään aikana.
Kuinkakohan toi rearbag pitää vettä? Putki on ainakin hyvinkin vesitiivis oikein pakattuna.
edit: Rearbag lisäys..
edit2: muuta
"The Slow And Pathetic"
Joo bags collectionin laukut lähti itellekki tilaukseen.. juurikin vastaavat kuin tuol foorumil.. mitkäs tuos muuten on vakio rattaat? Kannattaako nuo 16/40 laittaa heti?
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Vakiovälitykset ennen 2007 mallia 17/38 ja 2007 jälkeen 16/38. Täältä voit tarkastella kuinka välitykset muuttuu. Itsellä 2006 malli, johon tonnin huollossa vaihdettiin 16-piikkinen eteen ja sekin jo muutti luonnetta paljon paremmaksi.(mattipoeka @ Marras. 08 2008,19:27) kirjoitti
"The Slow And Pathetic"
Sitä paluuvaimennuksen säädön jumittumista jotkut ihmettelivät.
Johtuu siitä että sinne mekanismiin menee vesi ja ruoste jumii sen.
Säätömekanismi aukeaa kun kiertää niistä säätöruuvin ympärillä olevista pikkukoloista kiinnipitäen sen peitelevyn pois.
Alta löytyy napsut aiheuttava mekanismi, ja kartiopää joka vastaa vaimentimen läpi menevässä tangossa olevaan kartioon.
Se tanko pyrkii jousipaineella alas ja se ruuvin kartio puolestaan pitää sen käyttäjän valitsemalla tasalla.
Omassa 950 SM:ssä oli tuo murhe
mutta voitelun ja puhdistuksen jälkeen on säätö toiminut hyvin vaikka ruuvin pää ehtikin hiukka nylppääntyä.
Loppuun varoituksen sana. Kun sen ruuvin takana olevan kartion ottaa pois,työntää sitä tankoa painava jousi sen tangon alas niin että kartiot eivät kohtaa ja säätö ei toimi.
Edellä mainittu vaati kohtuu paljon luovuutta ja tupakkia että sain sen koottua niin että säätö pelaa.
Tuo laskee myös kuinka paljon joutuu siirtämään taka-akselia jos ei halua muuttaa kejun pituutta. Eikös vakioketjut ole 110-lenkkiset? Ei ole jaksanut laskea lenkkien määrää, mutta näin muistelisin...(Duudsoni @ Marras. 10 2008,16:02) kirjoitti
Jos esimerkiksi muutetaan välityksiä 16/38 -> 16/40 niin taka-akselia joutuu siirtämään 8,42 mm eteenpäin. Voipi olla, että samalla siis joutuu kääntämään nuo akelin päissä olevat säätöpalat toisinpäin... Toinen vaihtoehto on sitten laittaa 111-lenkkiset ketjut, jolloin askeliväli pysyy käytännössä samana.
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
112 varmaankin meinasit. Vähän huono laittaa parittomalla jaollista ketjua, kun ei lukkolenkki mene enää paikalleen.(Tachometer @ Marras. 10 2008,19:11) kirjoitti
No totta tuokin...(Talttapää @ Marras. 10 2008,20:39) kirjoitti
Eli siis: jos se vakiolenkkimäärä on tuo 110, pitää takarengasta siirtää 8,42 mm eteenpäin 16/40 ratastuksella. Jos vaihdetaan ketjuksi 112-lenkkinen, niin takarengasta pitää siirtää 7,52 mm taaksepäin.
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Hei!
Minkälaiset alustasäädöt sopis minunlaiselle sällille..
Painoa kamppeet pääl semmonen 82 kg, muuten olenkin persjalkainen eli 177 cm pitkä.
Eli jos joku on nuita kovasti hakenut ja on suurinpiirtein samanlaiset mitat ni ois kiva tietää miten on säätänyt keulaa ja perää.
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
[QUOTE= (Duudsoni @ Marras. 06 2008,08:28)]Mun Rearbag ei ainakaan päästä pisaraakaan läpi missään kelissä, loisto-ostos!mattipoeka,Marras. 02 2008,14:56 kirjoitti
Ainoo huono puoli on, että tulee vähän turhan lähelle kuskia, pitkillä matkoilla ei juuri asentoa vaihdella.
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Just äsken kävin espanjalaiselta honda/ktm edustajalta utelees hintoja 2008 dukeille.
Normaali makso 11900 ja r 13000 ilman sen kummempaa tinkimistä eli ei paljo eroa suomeen.
En sitte tiedä paljonko noi antaa tinkiä mikä se kulttuuri siinä suhteessa on mutta eräs mielenkiintoinen oli mv agusta brutale 14000e sekin 08 mallinen.
SUZUKI B-KING
Joo hinnat tuntuu olevan muualla maailmaa kohdallaan verrattuna tänne verottajanparatiisiin![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Kun kattoo noita Suomen hintoja esimerkiksi Motokeitaan sivuilta, niin 2008 mallisena normaali maksaa 17130 ja R 18720 euroa. Reilu 5000 euroa ei ole paljon???(AF-1 @ Joulu. 02 2008,00:16) kirjoitti
2009 hinnastoa ei vissiin ole vielä tiedossa?
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
2009 hinnasto: ktmhinnasto2009.pdf
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Mitenkäs oletteko kilpailuttanut vakuutuksia? Näyttää lähtöbonuksilla olevan siinä 1600 e / vuosi nuo vakuutukset täydellä kaskolla?
Mihin hintaan ja mistä olette hommanneet vakuutuksia?
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Pohjolassa tällä hetkellä. 40/70 bonukset, vakuutus n. 1100€ vuoteen. Tälle vuodelle varmaan vaihtuu vakuutusyhtiö, kun Pohjola korotti hintoja, ja tarttis saada radalle toimivan vakuutuksen.(mattipoeka @ Tammi. 16 2009,23:52) kirjoitti
Viime vuosien verteilun perusteella, suurin vakuutukseen vaikuttava tekijä on asuinpaikka.
Superbike #7
Itsellä Veritaksessa. Muistaakseni 822 euroa täyskaskolla. Liikennevakuutuksessa 10% bonus ja kaskossa 70%.(Nitrous @ Tammi. 17 2009,00:04) kirjoitti
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07