Sivu: 35 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2533343536 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1021:stä 1050:een 1079:sta
  1. #1021
    Lainaa Aristobaali kirjoitti Katso viesti
    Voisko joku kertoa missä Super Dukessa sijaitsee torvi? (En tarkoita penkin ja ohjaustangon välissä olevaa)
    Äänimerkki ei nimittäin toimi, enkä edes löytänyt kyseistä laitetta. Kiitos jo etukäteen!
    Samassa paikassa kun akku. Eli eturenkaan ja moottorin välissä, oikealla puolella jos en väärin muista.
    Kawasaki Ninja zx-6r -99
    Suzuki GSX-R600 -04
    KTM 990 Super Duke -09
    Kawasaki Z800 -14
    KTM 990 Super Duke -10
  2. #1022
    Uusi duken omistaja täällä terve! 08 rekisteröity ja mittarissa 23tkm

    Alkoi vähän huonosti yhteiselo kun jo näin pari viikkoa omistaneena eilen jätti duke hetkittäin tielle. Kesken kiihdytyksen virrat hävisivät ja sen jälkeen mittaristosta hävisi kaikki muut valot paitsi taustavalo. Pyörä kyllä lähti käyntiin uudestaan ja pystyin ajamaan kotia. Eli mikään muu ei mittaristossa toimi kuin taustavalo.

    Seuraavana päivänä mittaristoa purkaessa huomasin että sitä on ennenkin purettu ja juotettu mutta tällä kertaa ei saatu enää pelaamaan joten joutuu varmaan ostamaan uuden mittarin suolaiseen hintaan .

    Kun pistin maskia kasaan ja testailin vielä mittaria että toimiiko teki pyörä vielä kummallisen tempun kun se lähti käymään mutta sammui muutaman sekunnin päästä. Teki tätä monta kertaa. Etumaski oli siis tässä vaiheessa levällään piuhojen varassa. Noh löin kasaa maskin ja mittariston ja koitin niin taas pyörä kävi ihan normaalisti eikä sammunu, tosin mittaristo on edelleen pimeänä .

    Huomenna menee pyörä motopalveluun huoltoon jossa alunperin piti vaan vaihtaa pakoputken grafiittirengas kun se vuotaa, josta ilmeisesti johtuu reilumpi paukkuminen putkessa. Akran sliparit löytyy ja ohjelmisto pitäisi olla päivitetty. Saavat kattoa samalla löytyykö mitään vikakoodeja.

    Onko muilla vastaavia kokemuksia ollut? Kysyisin vielä lopuksi onko pieni paukkuminen normaalia moottorijarrulla? Mulla se tuppaa tekemään sitä aika tavalla tällä hetkellä.
    Viimeksi muokannut: thebbi; 01.07.2021 klo 18:12.
  3. #1023
    Lainaa thebbi kirjoitti Katso viesti


    Onko muilla vastaavia kokemuksia ollut? Kysyisin vielä lopuksi onko pieni paukkuminen normaalia moottorijarrulla? Mulla se tuppaa tekemään sitä aika tavalla tällä hetkellä.
    Paukuttaa putkessa hirmiästi joo jos se grafiittirengas on loppu tai putki vuotaa muualta. Omassa ei pystynyt edes kuvittelemaan moottorijarrua ilman pauketta putkessa.

    SAS-järjestelmä jos on paikallaan niin sekin heittää ilmaa pakopuolelle ja pistää paukuttelemaan moottorijarrussa.
    GSF1250S

    SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
  4. #1024
    Ei taida olla vm08 mittaristo millään tavalla naimisissa sen pyörän käymisen kanssa, joten sulla on nyt eri vika sen sammuilun kanssa. Akun kaapeloinnit yleensä paskana kun ui siellä kuravedessä tai jalan kytkin.
    -Elämä voittaa joka kerta, paitsi sillä viimeisellä kerralla-
  5. #1025
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Ei taida olla vm08 mittaristo millään tavalla naimisissa sen pyörän käymisen kanssa, joten sulla on nyt eri vika sen sammuilun kanssa. Akun kaapeloinnit yleensä paskana kun ui siellä kuravedessä tai jalan kytkin.
    Löysin aiheeseen liittyvän videon

    https://www.youtube.com/watch?v=mOt9jWuf_lc

    Tuo selittäis kyllä miksi se sammui, koska siellä maskissa oli tommone "sensori" jossai luki up ja jos se oli vika asennossa niin pyörä luuli että seon kumossa ja näinollen sammutti itsensä.
  6. #1026
    Lainaa thebbi kirjoitti Katso viesti
    Löysin aiheeseen liittyvän videon

    https://www.youtube.com/watch?v=mOt9jWuf_lc

    Tuo selittäis kyllä miksi se sammui, koska siellä maskissa oli tommone "sensori" jossai luki up ja jos se oli vika asennossa niin pyörä luuli että seon kumossa ja näinollen sammutti itsensä.
    Ai sulla on kaatuma-anturi katteessa? -05 pyörässä se oli muistaakseni rungossa. Joo toki nuoli pitää olla ylöspäin.
    -Elämä voittaa joka kerta, paitsi sillä viimeisellä kerralla-
  7. #1027
    Lainaa thebbi kirjoitti Katso viesti
    Uusi duken omistaja täällä terve! 08 rekisteröity ja mittarissa 23tkm

    Alkoi vähän huonosti yhteiselo kun jo näin pari viikkoa omistaneena eilen jätti duke hetkittäin tielle. Kesken kiihdytyksen virrat hävisivät ja sen jälkeen mittaristosta hävisi kaikki muut valot paitsi taustavalo. Pyörä kyllä lähti käyntiin uudestaan ja pystyin ajamaan kotia. Eli mikään muu ei mittaristossa toimi kuin taustavalo.

    Seuraavana päivänä mittaristoa purkaessa huomasin että sitä on ennenkin purettu ja juotettu mutta tällä kertaa ei saatu enää pelaamaan joten joutuu varmaan ostamaan uuden mittarin suolaiseen hintaan .

    Kun pistin maskia kasaan ja testailin vielä mittaria että toimiiko teki pyörä vielä kummallisen tempun kun se lähti käymään mutta sammui muutaman sekunnin päästä. Teki tätä monta kertaa. Etumaski oli siis tässä vaiheessa levällään piuhojen varassa. Noh löin kasaa maskin ja mittariston ja koitin niin taas pyörä kävi ihan normaalisti eikä sammunu, tosin mittaristo on edelleen pimeänä .

    Huomenna menee pyörä motopalveluun huoltoon jossa alunperin piti vaan vaihtaa pakoputken grafiittirengas kun se vuotaa, josta ilmeisesti johtuu reilumpi paukkuminen putkessa. Akran sliparit löytyy ja ohjelmisto pitäisi olla päivitetty. Saavat kattoa samalla löytyykö mitään vikakoodeja.

    Onko muilla vastaavia kokemuksia ollut? Kysyisin vielä lopuksi onko pieni paukkuminen normaalia moottorijarrulla? Mulla se tuppaa tekemään sitä aika tavalla tällä hetkellä.
    Yksi todennäköinen vian aiheuttaja voi olla rikkinäinen jännitteensäädin. Mulla mittaristo sammu taustavalo jäi vaan palaan ja ajovalon polttimo meni. Pyörä pysy kyllä käynnissä. Tuli kuntoon uudella jännitteen säätimellä.
  8. #1028
    Tuo regu on kyllä semmoinen että osaa aiheuttaa hassuja oireita ja niitä hajoileekin jonkun verran. Jos mittaat latausjännitteen niin saat hajua sen kunnosta.
  9. #1029
    Lainaa eepra kirjoitti Katso viesti
    Yksi todennäköinen vian aiheuttaja voi olla rikkinäinen jännitteensäädin. Mulla mittaristo sammu taustavalo jäi vaan palaan ja ajovalon polttimo meni. Pyörä pysy kyllä käynnissä. Tuli kuntoon uudella jännitteen säätimellä.
    Täytyypä kattoa nuo jännitteet. Tuliko mittaristo kuitenki kuntoon sen uuden säätimen myötä?

    Mulla kävi pyörä huollossa ja ottivat vikakoodit, mistä ei löytynyt mitään. Uusi mittaristo nyt kuitenki tulee pyörään kun tuo paikallaan oleva on jo monee kertaa availtu ja tinailtu niin se hajoaisi kuitenki hetkenä minä hyvänsä. Tuohon tulee vähän uudemman mallinen mittaristo, josko se kestäisi vähän enemmän kosteusrasitusta.
  10. #1030
    Lainaa thebbi kirjoitti Katso viesti
    Täytyypä kattoa nuo jännitteet. Tuliko mittaristo kuitenki kuntoon sen uuden säätimen myötä?

    Mulla kävi pyörä huollossa ja ottivat vikakoodit, mistä ei löytynyt mitään. Uusi mittaristo nyt kuitenki tulee pyörään kun tuo paikallaan oleva on jo monee kertaa availtu ja tinailtu niin se hajoaisi kuitenki hetkenä minä hyvänsä. Tuohon tulee vähän uudemman mallinen mittaristo, josko se kestäisi vähän enemmän kosteusrasitusta.
    Joo mittari tuli kuntoon kun vaihdoin säätimen, mulla se mittari sammu ja taustavalo jäi vaan palaan sitten vähän ajan päästä se rupes taas toimiin normaalisti taas sammu jne jne. Tuli jotain jännitepiikkejä kun etuvalon polttimokin palo samaan aikaan. Mittailin normaalilla yleismittarilla mutta sillä ei näkynyt niitä jännitepiikkejä ois tarvinnu paremman mittarin...
    Kannattaa muuten samalla tarkistaa ja selviä sitä maskin takana olevaa johto"pesää" mikä siellä on ettei oo mitkään johdot hiertynyt rikki.
    Onko sulla ajovalon polttimo ehjä?
  11. #1031
    Lainaa eepra kirjoitti Katso viesti
    Joo mittari tuli kuntoon kun vaihdoin säätimen, mulla se mittari sammu ja taustavalo jäi vaan palaan sitten vähän ajan päästä se rupes taas toimiin normaalisti taas sammu jne jne. Tuli jotain jännitepiikkejä kun etuvalon polttimokin palo samaan aikaan. Mittailin normaalilla yleismittarilla mutta sillä ei näkynyt niitä jännitepiikkejä ois tarvinnu paremman mittarin...
    Kannattaa muuten samalla tarkistaa ja selviä sitä maskin takana olevaa johto"pesää" mikä siellä on ettei oo mitkään johdot hiertynyt rikki.
    Onko sulla ajovalon polttimo ehjä?
    Kaikki valot pelaa ja johdot näytti ihan ehjiltä, joten veikkaanpa että se mittari vaan tuli tiensä päähän. Mulla se meni kerrasta mykäksi eikä näytä mitään elon merkkejä. Vain taustavalo palaa.
  12. #1032
    Pyörä tuli nyt kuntoon ja uusi mittari on paikallaan ja pelaa. Alkuperäinen vika ei ollu edes mittaristo vaan niinkin pieni kuin murtunut sulake. Enpä ois ikinä tuommoista itse älynyt. Päälisin puolin näytti ehjältä ja mittarilla myös mutta kun sulakkeen jaloista nitkutti niin näki että seon poikki. Nyt löytyy ylimääräne mittaristo jos joku joskus tarvii
  13. #1033
    Lainaa thebbi kirjoitti Katso viesti
    Pyörä tuli nyt kuntoon ja uusi mittari on paikallaan ja pelaa. Alkuperäinen vika ei ollu edes mittaristo vaan niinkin pieni kuin murtunut sulake. Enpä ois ikinä tuommoista itse älynyt. Päälisin puolin näytti ehjältä ja mittarilla myös mutta kun sulakkeen jaloista nitkutti niin näki että seon poikki. Nyt löytyy ylimääräne mittaristo jos joku joskus tarvii
    Hep! Saako varata? Kaveri osti tunti sit 990sd jossa mittaristossa halkeama. Voisi ostaa sen sulta pian.
    Kawasaki Ninja zx-6r -99
    Suzuki GSX-R600 -04
    KTM 990 Super Duke -09
    Kawasaki Z800 -14
    KTM 990 Super Duke -10
  14. #1034
    Lainaa LuutnanttiLaakkonen kirjoitti Katso viesti
    Hep! Saako varata? Kaveri osti tunti sit 990sd jossa mittaristossa halkeama. Voisi ostaa sen sulta pian.
    Tokkopa. Vastasin sulle jo privassa. Se mittari ei sit oo ihan missää uutta vastaavassa kunnossa kun sitä on availtu parii otteeseen ja edelline omistaja on porannu takakanteen jonkun vedenpoistoreiän
  15. #1035
    Lainaa thebbi kirjoitti Katso viesti
    Pyörä tuli nyt kuntoon ja uusi mittari on paikallaan ja pelaa. Alkuperäinen vika ei ollu edes mittaristo vaan niinkin pieni kuin murtunut sulake. Enpä ois ikinä tuommoista itse älynyt. Päälisin puolin näytti ehjältä ja mittarilla myös mutta kun sulakkeen jaloista nitkutti niin näki että seon poikki. Nyt löytyy ylimääräne mittaristo jos joku joskus tarvii
    Missä sijaitsi tämä sulake? Itsellä samaa vikaa.
  16. #1036
    Lainaa Ooverhus kirjoitti Katso viesti
    Missä sijaitsi tämä sulake? Itsellä samaa vikaa.
    Eiköhän se ole sielä satulan alla semmone pikku rasia missä on sulakkeita rivissä. En itse sitä siis vaihtanu vaan huollossa laittoi mutta en usko että niitä muuallakaan on. Ohjekirjasta näkee mikä sulake on oikea.
  17. #1037
    Oisko kellään äänenvaimentimia myydä? Itsellä oli pyörässä jotkut kiinanänkät ei tahdo kestää repeilee liitoksista. Tai jos on tietoa mistä sais kohtuu hintaan.
  18. #1038
    Lainaa Ooverhus kirjoitti Katso viesti
    Oisko kellään äänenvaimentimia myydä? Itsellä oli pyörässä jotkut kiinanänkät ei tahdo kestää repeilee liitoksista. Tai jos on tietoa mistä sais kohtuu hintaan.
    Dominatorin pöntöt omaan tilailin, oli halvimmat mitä löytyi. Ei oikein tahdo olla saatavilla fiksun hintaisia muita. Enkä mä nyt niistäkään tiedä oliko ne erityisen hyvät. Paremmat kuin ne kiinan röpöttimet mitkä omassakin oli mutta aika mökäisät silti.
    XL motossa on jotain kummallisen näköisiä kapistuksia ja hinnat tuntui ainakin silloin vaihtelevan päivittäin.

    Ebay yms. oli aika tiukassa vahdissa josko löytäisi käytettynä jotain akrapovicin tai leo vincen sarjoja mutta todella vähän tuntuu olevan liikkeellä käytettynä.
    GSF1250S

    SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
  19. #1039
    Jep ei tahdo käytettynä löytyä ku vakioputkia.
  20. #1040
    Asentelin eilen uusia palikoita SuperDukeen ja hipelöin TuneECU softaa.
    -Rottweiler intake kit
    -Lyhyemmät imutorvet
    -SAS poisto
    -Lambda antureiden poisto (softalla)
    -Secondary Butterflies pois
    -Ruiskujen synkkaus

    Kyllä muuttui pyörä positiiviseen suuntaan ja paljon, nyt pystyy ajamaan alle 3000 rpm ilman,
    että rykii ja yskii. Elokuun lopussa vielä penkissä säädöt.
    KTM 1290 Super Adventure S -23
    Ex.KTM SuperDuke 990 -10
    Ex. Kawasaki Z750 -08
  21. #1041
    Lainaa Aristobaali kirjoitti Katso viesti
    Asentelin eilen uusia palikoita SuperDukeen ja hipelöin TuneECU softaa.
    -Rottweiler intake kit
    -Lyhyemmät imutorvet
    -SAS poisto
    -Lambda antureiden poisto (softalla)
    -Secondary Butterflies pois
    -Ruiskujen synkkaus

    Kyllä muuttui pyörä positiiviseen suuntaan ja paljon, nyt pystyy ajamaan alle 3000 rpm ilman,
    että rykii ja yskii. Elokuun lopussa vielä penkissä säädöt.
    Tässä miettiny kanssa mitä tohon pyörään vois vielä puuhailla.
    -SAS poistettiin juuri (smartmoto kitti)
    -säädetty
    -ohitettu ja poistettu lambdan anturit.
    -Edessä on piikkiä pienempi eturatas (uudet ketjut ja takaratas myös)
    -2&3 vaihteen rajoitin ohitettu
    -tehty pyörästä omaan silmään sopiva.

    Kuis toi ruiskujen synkkaus & toisioläpät ja intake kit? Olisiko esim ruiskujen synkkaus tekemisen arvoinen ja milläs/kukas sitä tekisi pk-seudulla?
    Kawasaki Ninja zx-6r -99
    Suzuki GSX-R600 -04
    KTM 990 Super Duke -09
    Kawasaki Z800 -14
    KTM 990 Super Duke -10
  22. #1042
    Lainaa LuutnanttiLaakkonen kirjoitti Katso viesti
    Tässä miettiny kanssa mitä tohon pyörään vois vielä puuhailla.
    -SAS poistettiin juuri (smartmoto kitti)
    -säädetty
    -ohitettu ja poistettu lambdan anturit.
    -Edessä on piikkiä pienempi eturatas (uudet ketjut ja takaratas myös)
    -2&3 vaihteen rajoitin ohitettu
    -tehty pyörästä omaan silmään sopiva.

    Kuis toi ruiskujen synkkaus & toisioläpät ja intake kit? Olisiko esim ruiskujen synkkaus tekemisen arvoinen ja milläs/kukas sitä tekisi pk-seudulla?
    Et voita yhtään mitään lambdan poistolla, paitsi kasvaneen kulutuksen kun se tällä pyörällä ei ole kohtuullinen alkujaan. Kaasuläpän asentotunnistin määrittää yhdessä kierrosluvun kanssa mitä karttaa ecu milloinkin käyttää. Nyt kun nyppäät ne lambdat pois, sulla on koko ajan closed loop käytössä ja soppa maistuu myös tasakaasulla ajettaessa.
    -Elämä voittaa joka kerta, paitsi sillä viimeisellä kerralla-
  23. #1043
    Kuis toi ruiskujen synkkaus

    Vaikuttaa aika paljon käytökseen..Tuneecu käyttöön ja säädät itse..Itsellä smt 10vm ja just tein ja samalla tps säätö..Eli imukotelon kansi pois ja putsari pois..Pyörä käymään ja säätöruuvi näkyy vivustossa..Sitten säädät arvot lähelle toisiaan..Tps kuumana tasan 0,60 niin pitäis olla tikissä..Dukessa joutuu varmaan kanssa ottamaan tankin pois ja laittamaan takas säädön ajaksi mutta kannattaa tehdä..Käy paljon tasaisemmin kone
    Hanaa...
  24. #1044
    Moro,

    Löytyiskö keltään tasapainoakselin laakerin "Väliprikkaa" merkinnät oli muistaakseni 204E/22u. Kasatessa huomasin oman olevan poikki.
  25. #1045
    Jos joltain löytyy myytäväksi ylimääräinen ehjä mittaristo SD990:seen niin laittakaa mulle viestiä. (Uudemman mallinen eli 2008 sopiva)

    Omaan on vaihdettu Koson mittari ja siinä ei ole polttoaineen varoitusvaloa eikä koneen lämpöjä eikä todnäk öljynpaineen varoitusvaloakaan niin olisi kiva saada alkuperäinen mittaristo jostain.

    500€ tuommosesta joutuisi uutena köyhtymään

    Edit. Mittaristo löydetty. Kiitoksia paljon asianomaiselle
    KTM EXC-F 250 Six Days -15
  26. #1046
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Et voita yhtään mitään lambdan poistolla, paitsi kasvaneen kulutuksen kun se tällä pyörällä ei ole kohtuullinen alkujaan. Kaasuläpän asentotunnistin määrittää yhdessä kierrosluvun kanssa mitä karttaa ecu milloinkin käyttää. Nyt kun nyppäät ne lambdat pois, sulla on koko ajan closed loop käytössä ja soppa maistuu myös tasakaasulla ajettaessa.
    Tarkoitatko ylipäätään vai tekemällä se noin, että jättää anturit paikalleen (jolloin ne menee kuulemma paskaksi ajan kanssa) ja härkkii vaan softaa? En tunne KTM pyöriä hyvin, mutta kiinnostaa kyllä ja siksi täälläkin pyörin.

    Mä otin Thunderbirdistä katalysaattorin ja lambda-anturit pois. Anturien johtoihin vastukset eli pyörä luulee anturien olevan paikallaan. En poistanut niitä softalla. Tulppasin anturien reiät, uutta karttaa sisään ja reilun 500km ajon jälkeen pyörä vetää kuin härkä, kulkee niin perkeleesti ja soppaa menee sekalaisessa ajossa viime mittauksella 5.66L/100km. Ei paha 1700cc ja 350kg pyörälle, 150kg kuski kyydissä ja jonkun matkaa menty jopa kaksi päällä. Täysin positiivinen kuva jäi modauksista.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  27. #1047
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitatko ylipäätään vai tekemällä se noin, että jättää anturit paikalleen (jolloin ne menee kuulemma paskaksi ajan kanssa) ja härkkii vaan softaa? En tunne KTM pyöriä hyvin, mutta kiinnostaa kyllä ja siksi täälläkin pyörin.
    KTMn ECU toimii kahden polttoainekartan kanssa F (closed loop) ja L (open loop), eli suora kaasuvastekartta ja O2-sensorien ohjaama kompensoitu kartta. Raja-arvot on määritelty ja muunneltavissa esim tuneeculla kaasupäpän asennon ja kierrosluvun mukaan, minkä kartan mukaan polttoainetta syötetään. Kompensoitu kartta yrittää tehdä optimaalista seosta antureiden välittämän tiedon perusteella esim tasakaasulla ajettaessa. Kun voimaa tarvitaan toisin sanoen kaasua avataan, ECU hyppää käyttämään F-karttaa mikä syöttää ainetta antureista riippumatta ennalta karttaan määritellyllä arvolla. Eli sinulla on just sama "voima" käytössä kaasua avattaessa O2 antureista riippumatta, mutta jos antureita ei ole pelissä ollenkaan ei ECU osaa käyttää L-karttaa ollenkaan ja syöttää edelleen kartassa olevan polttoainemäärän, mikä on yleensä pahasti rikkaalla. Eli syötät koneeseen bensaa vaikkei se sitä tarvitse.

    Olikohan riittävän epäselvä kommentti..
    -Elämä voittaa joka kerta, paitsi sillä viimeisellä kerralla-
  28. #1048
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    KTMn ECU toimii kahden polttoainekartan kanssa F (closed loop) ja L (open loop), eli suora kaasuvastekartta ja O2-sensorien ohjaama kompensoitu kartta. Raja-arvot on määritelty ja muunneltavissa esim tuneeculla kaasupäpän asennon ja kierrosluvun mukaan, minkä kartan mukaan polttoainetta syötetään. Kompensoitu kartta yrittää tehdä optimaalista seosta antureiden välittämän tiedon perusteella esim tasakaasulla ajettaessa. Kun voimaa tarvitaan toisin sanoen kaasua avataan, ECU hyppää käyttämään F-karttaa mikä syöttää ainetta antureista riippumatta ennalta karttaan määritellyllä arvolla. Eli sinulla on just sama "voima" käytössä kaasua avattaessa O2 antureista riippumatta, mutta jos antureita ei ole pelissä ollenkaan ei ECU osaa käyttää L-karttaa ollenkaan ja syöttää edelleen kartassa olevan polttoainemäärän, mikä on yleensä pahasti rikkaalla. Eli syötät koneeseen bensaa vaikkei se sitä tarvitse.

    Olikohan riittävän epäselvä kommentti..
    Kiitos. Tämä oli riittävän selvä kommentti.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  29. #1049
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Eli sinulla on just sama "voima" käytössä kaasua avattaessa O2 antureista riippumatta, mutta jos antureita ei ole pelissä ollenkaan ei ECU osaa käyttää L-karttaa ollenkaan ja syöttää edelleen kartassa olevan polttoainemäärän, mikä on yleensä pahasti rikkaalla.
    Olikohan riittävän epäselvä kommentti..
    Miksi se kartta olisi rikkaalla jos ecu on säädetty?
    Superbike #7
  30.  
  31. #1050
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Miksi se kartta olisi rikkaalla jos ecu on säädetty?
    Vähän kanssa mietin. Samin autopajalla säädätetty ja kilsoja tulee kyllä just yhtä paljon kun ennen säätöä per tankillinen fossiilimehua. Ajossa taas tuntuu, että säätö muutti kyllä tuntumaa vedossa ja tasakaasulla ihan huomattavasti. On tässä tietty kanssa sas poistettu, ketjut ja rattaa vaihdettu, takapään laakereita vaihdettu jne, mutta tuntuu kyllä hyvältä tuon käynti ja muutenkin moottorin toiminta.
    Kawasaki Ninja zx-6r -99
    Suzuki GSX-R600 -04
    KTM 990 Super Duke -09
    Kawasaki Z800 -14
    KTM 990 Super Duke -10
Sivu: 35 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2533343536 ViimeinenViimeinen