02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Uudemman mallisesta SuperDukesta hajosi mittaristo. Googlen tietojen mukaan ei niin tavaton ongelma näissä pyörissä.
Akku irti pienen hetken ja takasin kiinni, mittaristo toimii jokusen sekunnin. Sitten pienen vilkuttelun jälkeen sammuu. Taustavalo palaa, muuten kaikki pimeenä. Pyörä lähtee käyntiin ja tuntuu toimivan muuten normaalisti.
Liittimiä tarkastelin ja avasin mittaristonkin, mutta silmämääräisesti ei näkynyt mitään ongelmaa.
Kysymys onkin että kun tilaa uuden niin miten/missä kilometrit aseteaan oikeaksi? Suomen liikkeissä sellaset 150-200€ mittaristoissa lisähintaa verrattuna jos tilaa netistä. Tuo oikean ajomäärän asettaminen vaan mietityttää....
EDIT: vastausta KTM merkkiliikkeestä: km-määrä asetetaan tehtaalla kun tilataan uusi. Vanhaan mittariin hekään eivät pysty muutosta tekemään.
Viimeksi muokannut: prinne; 22.08.2019 klo 16:18.
Pyörätön
History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
Tilasitko mittariston nyt netistä ? Onko kaikissa dukeissa muovi tankki?
Tuli ostettua ensipyöräksi syksyllä -08 SD.
Siistikuntoinen yksilö, jossa kuitenkin yli 60tkm mittarissa.
Huolloista on dokumentaatiota.
Huolia ilmennyt tämä kevään aikana;
- mittaristo sammahtelee, koodit Soft 33.3 ja 10.2
- jäähdytysnestettä katoaa
- moottoriin ilmaantui terävä raksuttava sivuääni
- vaihteet takertelee
- kytkin ei irrota aina kunnolla
Vaihdoin öljyt, suodattimen ja nesteet. Molemmat ok - ei merkkejä glykolista öljyn seassa.
Öljynsuodattimen lamellit oli aaltoilevat. Tuolla muilla foorumeilla mainitsivat sen olevan merkki ongelmista öljynpaineiden kanssa.
Mistä lähtisitte liikkeelle? Vesipumpun korjaussarjaa ensimmäisenä?
Venttiilien ja nokkaketjujen tarkastelua?
Kuvan ottamisen jälkeen on tullut vaihdeltua tuohon vilkut ja tailtidy yms.
Onko foorumilaisille tuttu yksilö?
C5F46C00-DEBA-4EE9-BC47-13F0EFF30FED.jpg
Viimeksi muokannut: tomi.selkala; 27.05.2020 klo 00:36.
Tuo öljynsuodatyimen aaltoilu oire jäähdytinnesteestä öljyn seassa, eli vesipumppuun korjaussarja.
Kytkimen suhteen nesteiden tarkistus, ilmaus.
Jos ei auta ja/tai oireet palaa, uusi työsylinteri liene se oikea ratkaisu.
Nokkaketjujen kiristimet?
Kaikki aika yleisiä lc8 koneille...
Pitääkin laittaa hiluja siis tilaukseen.
Takapytyn ketjunkiristimen otin ulos ja se vaikutti ehjältä.
Korjausoppaan mukaista välystä ei kuitenkaan ollut lainkaan. Korjausoppaan mukaan tuo olisi merkki venyneestä ketjusta tai kuluneesta ketjunohjaimesta. Taitaa tulla isompi remontti...![]()
Seikkailu R esittikin oleellisimmat. Tuo säkättävä sivuääni luultavimmin tulee kiristimistä mutta ne taas toimii öljynpaineella joka putoaa kun öljyn joukkoon päässyt glykoli turvottaa öljynsuodattimen. Eli se saattaa korjaantua vesipumppurempalla ja öljynvaihdolla sekin.
Kiristimen kunnon huomaa mielestäni parhaiten pumppailemalla sitä öljyastiassa. Siinä ön yksisuuntavena, joten se täyttyy öljyllä. Kun se on täysi, koita puristaa kasaan. Jos öljyä tulee varren välistä>vaihtoon. Jos ei, päästä vähän öljyä pois painamalla sinne ohkaisen pään koloon vaikka rukarilla ja puristamalla kiristintä kasaan ja laita nippuun.
Niitä menee vähän vaihtelevasti. Yhdestä oli toinen kiristin horona jo 20 tonnissa, nykyisessä ei ainakaan huoltokirjassa merkintää että olisi vaihdettu, itse vaihdoin 92 tonnin kohdalla.
Siellä kytkimen työsylinterin ja eturattaan nurkilla kun turaa niin kannattaa tarkistaa myös tuo öljysuutin ettei ole tukossa
http://www.ktm950.info/how/Orange%20..._cleaning.html
Sikälimikäli ymmärsin oikein niin kytkimen öljyäminen tapahtuu tuon suuttimen kautta.
GSF1250S
SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
Mitenhän taikosi -06 dukeen käänteisen vaihdekaavion? Motokeitaasta kyselin niin orkkis osan valmistaminen on lopetettu. SATO:n valmistamia löytänyt vain kaksi ja nekin jenkkilässä verojen yms jälkeen noin 100 euroa..
Ei muuten väliä, mutta ratapyörässä on käänteinen kuvio niin tahtoo mennä vaihot sekaisin molemmin puolin.
Mulla on ainakin KTM:n oma(?) vaihdekaavion kääntäjälinkku.
Ainakin KTM:n logo siinä on stanssattuna.
Vihdoin pyörä saatu kuntoon. Kaikki pelaa nyt.
Vaati: vesipumpun korjaussarjan, moottorin huolellinen puhdistus, kolme öljynvaihtoa (Motorex), kytkimen ilmauksen, kaikkien polttimoiden vaihto ja uuden jännitteen tasaajan.
Lisäksi tuli palautettua alustan säädöt tehdasasetuksiin.
77961829-DD2B-45DF-9392-7C2CFB029837.jpg
Onko muilla ollut ongelmia vapaavaihteen tunnistimen kanssa?
Kylmänä tuntuis toimivan mut kohta ei enää tunnista vapaata, ei syty N-valo, sammuu jos laittaa jalan vaik vapaalla. Joku anturi tiensä päässä?
Mulla ihan samaa vikaa, tai siis ei oikein toimi enää ollenkaan, vaihde anturi varmaan temppuilee on siellä eturattaasta vähän taaksepäin, joskus jollain toiminu kun putsannu maadoituksen tuosta, itellä ei tuo auttanu eli pitää ostaa uus. Varmaan vasta syksyllä vaihdan, motokeitaalla tais olla jonkun 130e kyseinen kapistus.
https://www.motokeidas.com/shop/tuot...art=C086113410
tuolta osa 25
m*0*m
60011023100 Gear position sensor, kuten yllä mainittu niin se on siellä eturattaan \ seisontatuen takana kahdella kuusiokoloruuvilla kiinni.
Kannattaa samalla vaihtaa sen O-rengas kun irrottaa, yksi yleisimmistä paikoista mistä nuo LC8t kusoo öljyt pihalle.
Ruuvit on pienet ja moottorissa kierrettä vähän eli kiristys maltillisesti. Tai hakee valmiiksi sopivan helicoilin.
Kuulemma.
GSF1250S
SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
Kiitos, pitää tarkastaa tuo ja tilailla tarvittaessa uus
Vähän tutkiskelin tota, olin anturilta lähtee 3 piuhaa joista 2 vedetty poikki, ilmeisesti näissä vakiona ollut joku tehonrajoitin ohjelmassa 2 ja 3 vaihteella , tämä varmaan ohitettu piuhat katkomalla. Pitää joku päivä seurata lisää jäljellä olevaa piuhaa jos löytyis joku kosketushäikkä tms.
Pjöö, vihreä johto muistaakseni vapaalle, muut 2 ja 3 vaihteille.
Jos akran kartta työnnetty ecuun joskus niin poistaa myös tuon rajoittimen ja piuhojen napsiminen turhaa.
GSF1250S
SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
Löytyyks mitään kuvaa mihin toi jäljellä oleva piuha menee? Tuol sen verran piuhaa ja en viittis kaikkia repiä auki et sais kunnolla seurattua
senssori.jpg
Korjausmanuaalista löytyy vain 950 mutta ei kai tuo hirveästi eroa tuon anturin kohdalta 990.
Samaan liittimeen niiden kaikkien kolmen johdon sieltä anturista pitäisi joka tapauksessa mennä eikä se johto mitenkään mahottoman pitkä ollut.
GSF1250S
SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
Joo, no pitää seurata piuhaa kuhan kelit sallii, aattelin kattoo et liitokset kunnos yms. Ton ohjeen perusteella kyl vois mitata anturin toimivuudenki, kiitos
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=195
Sieltä ekasta postauksesta löytyy koko workshop manual 950 \ 990 härveleihin
GSF1250S
SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
Moro. Ois pari pulmaa SD:n kans -08vm mittaristo näyttö halki. Mistäs uutta vai pystyykö "lasin" vaihtaa. Ja toinen mikä eniten mietityttää. Pyörällä ei aja ku 150km ja syttyy polttoaine valo ja sillä ajaa tasan 36kilsaa ja sitte meno hyytyy. Syökö kaikilla matka ajossakin näin raakasti beneä. Ja välit on orkkikset.nyt apuja kehiin.
Nii, sulla on toi pitkän matkan malli.
Omalla -05 missä pienempi tankki ajaa sen 120 - 130km ennen valon syttymistä.
Ei näillä kannata ihan hirveän pitkää euroopan tourneeta suunnitella ilman tarkkaa syynäystä mistä saa lisää polttoainetta.
Mittaristo löytyy KTM varaosakoodilla 61114069300 ja maksaa ihan holtittomasti, ainakin motokeitaalla. Siihen en osaa sanoa saako sen purettua ja pelkän lasin vaihdettua.
Ehkä ebaystä fiksuin katella käytettyä mittaristoa jos ei pelkkää lasia saa irti.
GSF1250S
SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
Kyllä sen pelkän lasin saa vaihdettua. Kannattaa tosiaan väijyä käytettyä/rikkinäistä mittaria. Uusi maksaa hunajaa.
Onko kellään täällä tullut seuraavia huolia eteen:
1. Omaa (990 sd, 2010) pyörää tuossa pihalla peitteen alla ja pesujen jälkeen seuraillut ja mittaristoon on nyt alkanut kosteilla säillä kertymään kondenssivettä. Tulee siis siihen päälimmäisen muovin sisäpintaan. Mittaristo on muuten siistimmässä kunnossa kuin kaverin 2013 valmistetussa sd:ssä, epäilen jopa ettei olisi vaihdettu.
-Ajattelin asiaa korjailla avaamalla mittariston ja laittamalla jotain töhnää tiivisteen väliin, mutta mitä?
2. Etujarru täristää. herkistelty niitä kellunta rinkuloita LA-racingin ohjeistuksen mukaisesti, muttei juuri auttanut.
-satuloiden puhdistus bräkkärillä ja miedolla fairy-&vesisekoituksella ja hammasharjalla?
Kawasaki Ninja zx-6r -99
Suzuki GSX-R600 -04
KTM 990 Super Duke -09
Kawasaki Z800 -14
KTM 990 Super Duke -10
Mikä pärkkele siinä on, että nyt polttelis ostaa Kotari? Kun pari mopedia jo on ja kilsoja ei kumpaankaan tule sutena, niin vielä pitäisi saada "tonninen" KTM. Auttakaa nyt s..tana miestä hädässä. Mikä se on kun vaivaa? Kaverilla tuollainen 990 Duke ja siitä se jäi. Eihän mulla ole enää edes tilaa... Argh.......
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Mittaristoon kertyvä kosteus (kondenssivettä) lähtee paremmin pois, kun ei tuki ihan kaikkia reikiä.
Onko muilla ollut sellaista ongelmaa että pyörä alkaa aina pätkimään kun kierrokset ylittää 8? Tai ylipäätään jossain vaiheessa. Siihen asti toimii mukisematta täydelläkin kaasulla.
Akun voltit tarkistettu käynnissä, lataa normaalisti.
06 vm ja 55tkm.
Sen verran netistä löytänyt että yksi vika voisi olla tukkeutunut bensapumpun suodatin, mutta mitähän muuta.
Suodatin voi olla, noilla kilsoilla ei ole haitaksi vaihtaa sitä jo varoiksi. Puolat osaa joskus nousta paikaltaan, kannattaa nykäistä ylös ja painaa uudestaan kunnolla pohjaan.