Joo, on SAS ja sliparit. Pitääpä alkaa suunnittelemaan tuota SASin tulppaamista. Mulla ei kyllä juurikaan paukuttele putkissa, enemmänkin saisi pätkytellä
Mites olette muuttaneet SD990 välityksiä? Tuntuu että hiukan tiheämpi saisi olla välitys, taajamassa on usein vaikea päättää ajaisiko kolmosella vai nelosella ja kutonen ei oikein ole hyvä alle satasen vauhdissa.
<p>Tallissa Bulu & Trumppa</p>
Ajaa sit vitosella. Tuntuis, että aika usein tonnitwinit eivät kaipaa isointa vaihdetta alle motarinopeuksissa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Muistaakseni 16-40 on nyt enkä kaipaa ainakaan yhtään kireämpää. Tietysti jos haluat että pyörä on enemmän yhdellä kun kahdella pyörällä koko ajan niin laita vaikka 45 taaksemulla on vaan nuo prioriteetit enemmän motari/matkakäytössä. Nyt taitaa huutaa kutosella jotain 6000 125kmh
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Supermoto 990R taisi olla 16/41 vakiona ja oli aika nappiin sellaiseksi kompromissi välitykseksi tuolle moottorille. 3-4 vaihteet oli ns.herkkualueella normi vauhtien puolesta ja jaksoi nostaa etusen pelkällä kaasulla. 6-vaihde oli hyvä loikkari +110kmh vauhteihin touringissa.
Supermoto
Mulla on 990SM:ssä 16/44. En tiedä onko mopossa ja/vai kuskissa vikaa, mutta ei kyllä nouse nenä kaasulla nelosella. Eikä kyllä kolmosellakaan ilman reiluhkoa avitusta. Vai johtuuko sitten R:n puutteesta. Kutosta ei edelleenkään pysty käyttämään alle satasen vauhdeissa, joten mielestäni ihan hyvät välit. Ainakin jos ei ihan päivittäin motaria sahaa.
No joo, kuskin tekemisillä on aika iso vaikutus aina kun poristaan näistä eri pyörien keulimisherkkyys hommista.
Lähinnä tuo oli itsellä sitä että jos körötteli mutkasta ulostulossa n.60-80km/h niin kolmosella oli pyörää suoristaessa nätti nostaa hytti pystyyn ilman isompaa avittelua kun oli noilla väleillä ns. sopivasti alueella. Tuolla nelosella taas tuli hytiteltyä lähinnä suoraan körötellessä motari vauhdeista, tosin sehän onkin jo sellaista hieman leppoisampaa hommaa ja yleensä tulikin laitettua ainakin toinen jalka takatapeille ja silloinhan nuo kiipeää pystyyn kuin tyhjää. Hidasvauhtista takarenkaalla ajoa nurkissa tuli harrastettua 2-vaihteella ja kytkimellä ylös.
Supermoto
Liukasta joulua!
IMG_0652.jpg
Edit: jaa se viskas tuon väärinpäin.. nocando..
Hyvän näköistä. Haluatko kertoa millä renkailla/ rengas koolla noi ilmeisesti vakiovanteet on päällystetty?
TKC80 edessä muistaakseni 120/90-17 ja takana 150/70-17. Olisi pitänyt ottaa eteen kapeampi mutta menee noillakin. Nastat on bestgrippiä 4mm keskellä ja 7,5mm reunoilla. Pitää ihan mukavasti mutta valitettavasti tämän laitteen väännöllä takapää on täysin tunnoton riippumatta kaasun asennosta tai vaihteesta. Jäitä odotellessa josko siellä olisi paremmin pitoa.
Tervehdys! Olisiko kellään käyttöä Superduken ledivilkkusarjalle? Tämä malli: http://www.motokeidas.com/shop/tuott...ke-76014937044
Ostin ne 2006 mallisen Dukeen, mutta ei ne siihen ilman piuhojen katkomista ja kolvausta sopineet. Plug and play 2007 vuosimallista lähtien. Satasen setti lähtisi viidellä kympillä. Siis täysin käyttämätön kitti.
KTM SD -06
Voisin sovitella 990 SM:n kun takavilkuilla on taipumusta kastua sisältä. Laitoin yv:tä.
ecu kartta kysymys: Pyöränä 2008 Super Duke, kaikinpuolin vakio laite. TuneEcuun hiukan tutustuin ja TuneEcun sivuilla oli tarjolla parikin karttaa vakio laitteille.
KM611EU0702S01Map.hex KTM 990 SuperDuke 07-08 model years with standard exhaust
KM611EU0704501Map.hex KTM 990 SuperDuke 07-10 model years with standard exhaust
Avasin ja vertailin noita, mutta en löytänyt mitään eroa. Mitä asioita tuolta pitäisi/voi tutkia että olisin varma että sopii omaan pyörään/ecuun?
En vielä vertaillut pyörässä olevaan karttaan, mutta oletan että jotain parannuksia noihin on tehty (?)
Pyörätön
History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
Random kartan lataaminen netistä tod. näk. muuttaa pyörää, mutta ei välttämättä hyvään suuntaan. Jos sulla on olemassa piuha ja säätöohjelma niin käy säädättämässä mopo penkissä. Kustannus on pari-kolme hunttia ja saat just sun yksilöön kohdillaan olevan kartan. Yksilöerot on kuitenkin sen verran isoja, ettei valmis kartta juuri koskaan toimi kunnolla.
Superbike #7
Moro!
Löytyisikö joltain nurkista ylimääräiset takamatkustajan jalkatappirungot?
Moro.
Pyöränä 2006 vuoden SDuke. Vaihdettu sliparit, sas poistettu ja ilmanottoa paranneltu. Kannattaako pyörä viedä dyno säätöön näiden muutosten takia?
Toinen kysymys koskee kulutusta. paljonko muilla pyörät kuluttaa? Itsellä menee matka ajossa n. 7.3l /100km. Heti kun vähä reippaampaa ajoa niin kulutus pomppaa ja tuntuu että tankilla saa olla jatkuvasti. Toki pieni tankki vaikuttaa myös.
Mulla sas ja kaikki muut lelut poistettu, itg suodin ja hyvin virtaava putki. Sanoisinko äärimmäisen rikas kartta sisällä mutta o2 käytössä. Kulutus sekalaisessa reippaassa ajossa 6,3L/100km. Oletko muuttanut fi-karttaa miten ja onko sulla omat lambdat pelissä? Jos pudotat o2set pois, voi kulutus vähän pompsahtaa. Mopedi käyttää siten vain kahvan asennon määräämää soppaa, mikä on matka-ajossa ihan vtn liikaa.
Edit. Polttoainevalo syttyy n. 155-160km, miten muilla?
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Sit täytyy ainakin karttojen vaihtoon varailla aikaa..
Lambdoihin tai muuhun ei ole koskettu, vain putket, sas ja ilmanotto muokattu, joka siis vakiosuodattimella mutta ne kolmio levyt kotelon sivusta leikattu auki ja imutorvi vaihdettu itg vaahtomuovisuodattimeen. Edellisestä unohtu että rc 8 imutorvet myös vaihdettu.
Bensa valo syttyy siinä 130-150km kohdalla yleensä.
Onko porukalla minkälaisia tankkilaukkuja SuperDukessa? Parinpäivän reissu lähestyy ja vaatteet menee kuivasäkissä penkin taakse kiinnitettynä. Tarvitsisi jokin muu laukku olla myös pikkutavaralle ja muulle mitä tarvitsee nopeasti ottaa esille. Reppua koitan välttää ettei tarvitse selässä kantaa mitään.
Tilavuudeksi riittää luultavasti n.10L
Givi Tanklock BF02 adapteri ilmeisesti kävisi SD tankin kaulukseen ja siihen joku sopiva pikakiinnityslaukku esim XS307. Kätevä systeemi kiinnittää ilman magneetteja ja remmejä.
https://www.svh.fi/Givi-XS307-tankki...ck/126/120506/
https://www.svh.fi/Givi-Tanklock-kii...h/3911/140963/
http://superduke.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=17137
Tässä samaisessa ketjussa joskus vuonna 2011 väiteltiin melko kiivaasti Superduken tehoista ja keulimiskyvyistä. Noissa keskusteluissa oli väitteitä että Superduke ei kaasusta helposti keuli. Itsellä toista kesää vakiokuntoinen 2008 SuperDuke ja olen asiasta samaa mieltä. Olin siinä käsityksessä että kyseinen laite on jo vakiona melko brutaali laite, mutta ainakaan tämä yksilö ei ole. Ihan huoletta voi kaasun kanssa runtata menemään.
Tarkoitus ei ole nyt käynnistää samaa väittelyä uudestaan, ennemminkin että onko tässä pyörässä jotain vikaa.
Kyllä mielestäni laite silti ihan pirteästi kulkee, ei vaikuta tukkoiselta. Toki en tiedä miltä mahdollisesti pitäis tuntua
Venttiilit pitäisi tarkastaa/säädättää ainakin. Mutta pitäisikö vakiopyörää jossain käyttää säädettävänä/uutta karttaa sisään?
Pyörätön
History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Näin moottoritekniikkaa opiskelleena ja moottorien kanssa koko ikäni pelanneena minua vain on ihmetyttänyt, miksi dukessa on niin helvetin huono hyötysuhde verrattuna ueimpiin muihin moottoreihin. Duke ja se Yamaha varmaankin kulkivat samalla energiamäärällä sen lenkin.
Yleinen asennehan on, että se on vain rock’n roll kun moottori vie paljon bensaa ja on niuhottamista ajatella sitä. Vain köyhät laskevat bensakuluja.
Minua asia kiinnostaa ihan teknisessä mielessä, että mistä se suuri kulutus johtuu ja minne se hukattu energia menee. Äkkiä ei tule mitään selvää syytä mieleen. TL1000 teki samaa kaupunkiajossa, mutta siinä oli selkeä suunnitteluvika.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21