Onko tosiaan niin että Dukessa ohjauslaakeria kiristetään vaan tuolla 27mm? alumiinipultilla? Ei oo erikseen mitään kiristys- ja lukitusmutteria? Alkanu keulassa tuntumaan klonksetta ja pitäs viikonlopulla katella missä vikaa...
<p>-08 Superduke R</p>
Eikös SDukessakin sentään ole se poikittainen pultti yläkolmiossa joka lukitsee tuon akselin mutterin paikoilleen...
Tutki nyt ennen kun ostat uuden laakerin, ettei väljä ole liukuputkien ja liukulaakereiden välissä.
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0
Joo pitää tarkastella kuhan saa keulan ylös. Keula on huollettu 5tkm sitten muuten.
<p>-08 Superduke R</p>
Ennen kun ostat laakerin niin kokeile kiristää laakeri. Eli löysää yläkolmiossa oleva emäputken lukituspultti ja kolmion pultit etuputkille. Sitten tiukkaa emäputken mutteri.
RC8R 2012
EnduroR 2013
Saapui tuossa tänään LeoVincen röörit Dukeen. Nyt pitäisi päästä säädättämään ECU:lle kartat kuntoon. Onnistuisikohan jonkun orggilaisen luona / missä tiedätte, että noita voisi käydä laittamassa?
Uudellamaala, mielellään PK-seutu/lähistö.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Täältä ilmoittautuu uus duke kuski!
Mitkä ne vakiovälitykset on ja mitä porukka täällä suosittelee? Taitaa olla vakiovälit paikallaan kun tuntuu niin pitkiltä... Leovincen sliparit löytyy mutta kartta puuttuu, niin onkos täällä kukaan tuolla tune-eculla ohjelmoinut näitä? Vähän on erillainen ajettava kuin tuo vanha 690 smc-r![]()
Ktm 690Enduro/smc -12vm
Onko mitä eroa -08 ja -09 dukeissa? Itellä on -09 ja tuolla tune-ecu sivuilla ei ole karttaa -09vm. Käykö siis -08 vai -10 kartat?? Tai -11vm kartat?
Ktm 690Enduro/smc -12vm
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Joo. Mulla on tuo oma -09, tiiä sitte onko ylivuotinen, ajoin siihen -07-08vm kartan niin pelaan hyvin, lopetti moottorijarrulla paukuttamisen ja ehkä vähän tehoakin perstuntumalta tuli lisää.
Ktm 690Enduro/smc -12vm
Kokeilepa näpyttää valmistenumero decoderiin, niin selviää varmasti vuosimalli. Itselläkin on ylivuotinen joka paljastui mallivuodeksi 2009.
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Tuo selvinnee valmistenumeron perusteella myös KTM:n omalla varaosahaulla?
Voisin vaihtaa pienellä välirahalla LeoVincet niihin pyöreisiin akrapoviceihin. Mie tykkäisin pienemmistä äänistä ja joku halukas sais lyhyemmät ovaalit vaimentajat akrojen tilalle.
yv:llä tavottaa.
KTM 990 Superduke -06
ex. KTM SXC 625 -05
ex. Honda CB600f -05
ex. Honda CBR600f -91
Sopii.
<p>-08 Superduke R</p>
Mites tiukalla muut pitää super duken ketjuja? Mulla kävi pyörä 15tkm huollossa ja yhtenä huoltotoimenpiteenä oli ketjujen löysäysNoh eihän siinä mitään, mutta nyt ketjut raplattaa, pärisee ja kolisee alle 4000 kierroksen niin paljon, että hävettää.
Muistaakseni viime kesänä kiristin ketjuja ja ei ne nyt musta kovin kireellä ollu ennen huoltoakaan, nyt ne tosin sitten roikkuu ihan kunnolla. Mittaan kireyden laittamalla 7mm paksun vanerin palasen ylös painetun ketjun ja swingin väliin siihen mistä kireys mitataan. Oon pitäny sopivana kireytenä sellaista, että 7mm pulikka mahtuu juuri ja juuri ketjun ja swingin väliin, mutta ketju ei ota kiinni, toisin kuin nyt. Onko laakerit vaarassa vai huolto ollut liian innokkaana kun tällaista menevät tekemään? Kokeiltiin kireyttä myös kuski päällä ja eipä sillä vaikutusta juurikaan ollut.
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Reilun tuuman ilman kuormaa. Tosin ajan omaani aika tiukoilla alustasäädöillä eli en käytä mitään massiivista joustovaraa hyväkseni. Niin, tai ajoin silloin kun vielä sain ajaa![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Mulla ainakin on takahaarukassa kuva missä on suurinpiirtein näin: 7mm ketjun yläpinnasta takahaarukan alapintaan.
Kuulostaa kyllä tuo 7mm aika tiukalta. Itelläki se rapiat 20mm ollu ilman kuormaa välyksenä ja hyvin on rokannu.
<p>-08 Superduke R</p>
Juurikin näin tuota ketjun kireyttä ja mittaamista tuossa yritin kuvata. GW ja Henq mittaa siis, että ketjun vapaa liike on 20mm - 25mm. Käväsin superduke foorumilla pikaisesti lukemassa mitä ketjujen kireydestä on kirjoitettu ja aika moni oli sitä mieltä, että KTM:n suosittelema 7mm on jo melko löysä. Ja nyt se on sitten tuotakin löysempiPitää ilmeisesti itekkin kokeilla mitata vapaata liikettä..
Edit: mitattu, 35mm vapaata liikettä, eisssaaaa..
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Ostin tänään Dukeen tuon koko öljynfiltterisetin, mut nyt jäi yks kuparitiiviste ylimääräseks? Mihinkä tuo kaikkein pienin kuuluu? Setissä on siis 3 kuparitiivistettä, yks pohjaropulle ja yks öljysäiliön ropulle.
<p>-08 Superduke R</p>
MH-ilmaboxi tulossa, pyörässä lisäksi MH-toisioläpät, vastukset, Leovincen sliparit. Ja SAS poistettuna.
Karttana tällä hetkellä acra smoothend ja pyörä pelaa mainiosti. Vakio acramappiin erona se että alhaalla on 1000rpm enemmän käytettävää.
MH-boxin takia pitäs nyt sitte loihtia kartta kuntoon ammattilaisen toimesta.
Löytyykö Oulu, Tornio, Rollo -akselilta Tuneecu säätäjiä?
Missä on lähin ja paljonko tämä säätö kustantaa?
KTM 990 Superduke -06
ex. KTM SXC 625 -05
ex. Honda CB600f -05
ex. Honda CBR600f -91
Mitespaljon Duket syö teillä öljyä? 14.000km kohilla öljynvaihto ja lisäsin täyteen, tossa 18.000km kohilla about huomasin että sehän on kuiva ja kaadoin taas täyteen. Nyt karvan alle 20.000 ja näyttää että öljyt ois noin puolessavälissä. Ei taida ihan normaalia olla, että 4tkm välein joutus lisää öljyä?
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)