Aika hyvin täällä on käsitelty noita, mutta kertauksen vuoksi:
Vesipumpun akseli ja stefa kannattaa vaihtaa 30 000 km:n välein. Näin sanoi Racing Biken huoltomies. Itsellä oli selkeää kulumaa akselissa, stefa väljä ja toinen akselin laakereistakin jumissa, kun vesipumppu tarkastettiin 30 000 km huollossa. Akseli ja stefa maksaa alle neljäkymppiä. Halpaa siihen verrattuna, että öljyt ja vedet pääsisivät sekaisin. Uudemmissa malleissa konstruktiota on päivitetty.
Etujarrujen sylinterit saattaa kerätä likaa ja jumahtaa. Kannattaa tsekata, että sylinterit liikkuvat kunnolla jarrusatuloissa. Jos ei, puhdistus auttaa. Kannattaa tsekata myös että palat pääsee liikkumaan kunnolla. Tähänkin puhdistus ja liukupintojen voitelu kuparitahnalla auttaa.
Joillakin on ollut ongelmia mittariston kanssa, mutta ei ilmeisesti kuitenkaan ihan yleisin probleema. joihinkin on kuitenkin vaihdettu takuuseen mittaristoja.
Yleisesti kannattaa tarkistaa pulttien kireys. Erityisesti eturattaan pultti saattaa löystyä ajan kanssa (Mutterissa on prikka, joka on parilta sivulta taivutettu - taivutukset saattavat kääntyä siten, että mutteri pääsee löystymään).
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Niin ja stana ei saatu HM shifteriä toimimaan tuossa mun romussa.. prkl.
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
XB Lightningia ihaillut siitä asti kun ne tuli markkinoille. Nyt kun Bulu on lopetettu niin alkoi olla viimeiset ajat milloin noita löytyy vielä kohtuullisilla kilsoilla... Eipähän jää ainakaan harmittamaan ettei tullut hommattua.Samanlaista ketteryyttä on bulusessa kuin dukessakin, vaikka tehoa ei tosiaan liikaa olekaan.
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Nytkun mopo alkaa olla läjässä ilmeni takaiskarissa ongelmia. Kasauksen jälkeen takapää on ollu toisi jäykkä, luulin esin että jousessa on esijännitystä liikaa mutta ei ongelma siitä johdu. Löysäsin kaikki sääto ruuvit auki asentoon ja luonne ei juuri muuttunut. Ilmeisesti paluuvaimennuksen säätö on jotenkin jumissa vaikka säätö kyllä pyörii. painuma on tosi onneton ja sairaan jäykkä kopura koko keppi.
Ei kellään oo ollu vastaavaa onkelmaa? Visii pakko purkaa iskari taas pois ja yrittää jotenkin koputella sitä että neula aukeaisi.
Varmaan käyni niin että kun olen säädön kääntäny kiinni ja ruvennu aukasemaan sit ni ruuvi kyllä pyörii aivan normaalisti mutta säätö ei muutu..
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Eikös noissa LC8:n iskareissa ole ollut tuollaista (säätöjen) jumiutumis taipumusta?
Iskari huoltoon, maksaa sen +100e ja on taas uuden veroinen vaimennin alla...
juu on sehuolettu. Kaveri vaihtoi öljyt ja laittoi kaasut. Pätevä ja kokenut heppu kyseessä. Tuskin se niihin neuloihin edes koski. Juu ne kyllä pyörii normaalisti. Eikä se viimekesänä tommunen ollu. Varmaan jääny mulla itellä jotenki jumii ku laitan aina säädöt kiinni ja rupean laksemaan napsuja auki päin. Voi helvetti onkohan tuo lähetettävä jollekkin valtuutetulle wp huolto ukolle jos siellä on oikeesti jotain paskana!
ktm superduke 990 -07 "faselift"
^Kysäsepä vielä siltä huollon tehneeltä kaverilta, että miksi tästä tämmöinen tuli. Kuulostaa siltä, että huollossa on mössitty jotain ihan kympillä. Ei noita säätöjä rikki saa jos niitä vaan normaalisti pyörittelee.
Superbike #7
Nythän tuo pyörä on tallissa.. kelit vaan ei anna ajella niin olis aikaa vaikka vaihtaa se vesipumpun akseli ja stefa.. Jotakin tuolla paisuntasäiliön pohjalla nimittäin on. En vielä sen tarkemmin ole tutkinu. Onkohan toi mitenkä työläs homma jos sen itse tekis. Onko kyseessä osat 0760123073 ja 60035054044?
Mitä öljyä ootte käyttäny SD:ssä?
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Motorexin tuotteet pyöri koneessa koko sen 35tkm, mitä sen itse omistin. Ja kone sitten todellakin vaatii kuumapään viskositeetiksi sen 50. En muista Motorexin tuotenimiä tähän hätään, mutta puolisynteettisellä vaihteisto alkoi tahmaamaan kun kone lämpeni kunnolla ja se ei muutenkaan tuntunut kestävän koko öljynvaihtoväliä. Täyssynteettisellä toimi loistavasti, vaikka öljy vähän suolaisen hintaista olikin.
Superbike #7
Joo löytyikin joku keskustelu missä on puheita noista.
Taidan silti säästää ja ostaa motonetistä kampanjatuotteena shellin täyssynteettistä 15w50.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Kevättä kohti mennään ja Dukekuume senkun nousee. Mutta miten on, kannattaako tuohon kakspaikkaseen "ärrään" enää rahoja laittaa? 1290 myös tulossa joskus mutta siinä taitaa hinnat ja vakuutuskulut taas olla eri luokkaa..
Tuntuu että on jäänyt jonkunverran oikean ärrän herkuista matkanvarrelle (putkisto, mittaristo, joku muu mikä?). Tarjontaakin ylivuotisista ja vähän ajetuista on tosi vähän, ainakin toistaiseksi. Parashan olisi jos jostain löytyis muutaman tonnin ajettu -11 mutta ei ole ainakaan vielä natsannu.![]()
KTM 990 SMR -11
ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
Tulipas heitettyä pieni testilenkki sdukella ja etujarru jäi laahaamaan... No saipas turattua tallissa hetken ja jarrut olis taas iskussa![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Tuo on muuten tyyppivika noissa Duken jarruissa. Sinne kertyy satulan ja palojen väliin paskaa, joka aiheuttaa sen, että palat alkaa kantamaan. Eli männät painaa palat levyyn kiinni, mutta pala ei pääse palautumaan levystä kunnolla. Itse otin tavaksi putsata nuo satulat max. 5tkm välein.
Superbike #7
Sehän on just aisaa jos edessä snadisti laahaa. Kas kun sillon se pysäyttää keuliessa hetken päästä eturenkaan ja alastulo saa aikaan kivan kirskahduksen ja pikku etuburniksen(Aahahaaa ku lapsettaa)
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Naurattaa siihen asti kun sitä kirskahdusta seuraa etusen lukkiutuminen ja musta viiva, joka osoittaa hieman sivuun kulkusuunnasta. Mulla toi Duken etujarru veti kerran jumiin sillä tavalla, että oli pakko pysähtyä motarin varteen kun alko koneesta loppua puhti kesken viedä pyörää eteenpäin. Pari minuuttia sai odotella jarrujen jäähtymistä, että mopo liikkui käsivoimin.
Superbike #7
Kuuluukohan moinen muuten huolto-ohjelmaan missään vaiheessa, mahdatko muistaa ? Meinaan että jos 15 tuhannen huolto maksaa reilut 700€ ainakin ärrässä jossa on venttiilien tarkastus (titanium venat toisella puolen poikkeuksena normi dukeen) ja tarvittaessa säätö niin luulis tuohon hintaan kuuluvan jo jarrujenkin tsekkaus. Mulla ne on uudesta asti ollu aika pinnassa ja pukilla pyörittäessä hidastuu pienen kihinän saattelemana aika ripeesti. Nesteiden vaihto nimittäin kyllä kuuluu. Pitääkin tsekata huolto-ohjelma.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Kertokaahan SD:tä viritelleet onko tuolla motohooliganin airboxilla oikeesti suurempaa hyötyä? Itellä SAS poistettu käytöstä, mutta vakio ilmanputsarilla mennään. Entäs mistä ootte tilaillu kaatumatatteja?
<p>-08 Superduke R</p>
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Kysymystä voisi laajentaa että onko mistään mopojen virittelystä mitään hyötyä?![]()
Hooliganin boxilla saa ainakin miehekkäät imuäänet, huoltohommat helpottuu ja ympäristö säästyy kun voi vain pestä sitä suodatinta.
Kunnolla säädettynä ainakin omassani ajomukavuuskin muuttui kyllä pari napsua paremmaksi. Tehovaikutuksesta en valitettavasti pysty faktaa kertomaan koska vakiopömpelillä en koskaan käynyt penkissä.
wille
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Hooliganin boxin kannattaa ostaa jo imuäänien takiaMulla on dragracelta ostetut kaatumatatit oisko ollu bike design merkkiset ja ihan laadukkaan näköset kikkareet.