Voi voi. Ei ota koville, ei ollenkaan. En enää edes omista Super Dukea. Pari viikkoa sitten myin, kun ei enää aika riittänyt moottoripyöräilyyn. Ehkä taas ensi kesänä tai seuraavana, nyt kotimopona 525 SX Racing ja sekin keulii pelkällä kaasulla, kaikilla neljällä vaihteella, soralla ja pellolla.(Sledgehammer @ Elo. 11 2011,10:45) kirjoitti
Kommenttini perustuvat puhtaasti omiin kokemuksiini Super Dukesta, ei mielikuviin. Ja kokemukseni Super Dukesta poikkeavat ilmeisen paljon omistasi. *![]()
Lähinnä ajoin kirjoituksella takaa sitä, että kierrokset on oltava kohtuu alhaalla, että saa kiipeämään pystyyn.(Sledgehammer @ Elo. 11 2011,10:45) kirjoitti
Kwakassa oli joo väännön puutetta, mutta kierrokset kohalleen 9tonniin ja kraana auki pumpun kera niin kiipes sekin ylös. R4 keulitaan teholla, v2:sta väännöllä.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Onko kukaan selvittänyt että minkälaiset vastukset tuossa motohooliganin eliminaattorissa on? Ei tarvis lähteä tilailee ku tietäs mitkä satiaiset ninne tökkäis. Lätkät nyt löytyy mistä vain. Mitä merkirystä niillä "perhoslätkillä" on mitä siellä kaupataan?
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Ne loiventaa sitä nykimistä. Eliminaattorista ei mitään hajua, mitä piti sisällä(mikok @ Elo. 11 2011,21:37) kirjoitti
![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Ne on niitä vastuksia, joilla lambdat tai sassin saa pois pelistä niin, ettei vikavalo pala. *Jos en nyt ihan väärin muista niin ne taitaa saada kyllä Tune ecullakin pois päältä. Kakkosläppien vaihto pitäis vaikuttaa myös jonkinverran kaasuun vastaamiseen. Tune ecu kannattaa kyllä imuttaa läppärille ja hommata se kaapeli. Saa vaikka läppärungotkin synkattua, kun on mappimittarit läppärillä.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
kai tähän nyt omakin lusikka täytyy soppaan työntää. Ihan mielenkiinnosta aloin miettimään et kuinkas kovaa sitä dukea siellä radalla viedäänkään kun alkaa koneenposket kulumaan.(Sledgehammer @ Elo. 11 2011,11:37) kirjoitti
Kattelin videopätkää alastarosta kotisivuiltasi ja näytti n.1:40 aikoja kello keräävän (siis se tallenteen oma ei mikään sadasosan tarkka) ja älkää ampuko jos päässäni laskin 10 sekkaa pieleen... *jollei ajat tuosta lähemmäs 10s. ole laskeneet, ei kyl tappienkaan pitäisi vielä maata raahata. Tietysti jos suorilla on säästellyt ja mutkat ajanut sit täysillä.
mitä keulimiseen tulee niin oma kokemus on et duke ei nosta sitä hyttiä ellei kahvaa käännä melko alhaisilta kiekoilta heti tappiin asti, eli joku mutkan avaus mikä tehdään "vähitellen" ei kyl sitä keulaa ala mitenkään yltiöpäisesti keventään.
Joskus radalla moinenkin ihme sattunut mut sillon on planeetat olleet sopivassa linjassa.
Edittiä vielä peesiin, hienot kotisivut muuten!
Oma mopo alkanut paukuttaan moottorijarrussa putkeen enemmän ja enemmän, tulee komeeta 10cm lieskaa pimeellä perseestä. Takanatulijat valittaa et meinaa tulla löysät housuun.. Saastehärvelit on paikallaan ja leovincet olleet -07 lähtien kiinni karttavaihdettu putkien tulon jälkeen. Paukutus on alkanut paheneen viime kesänä ja mielestäni lisääntyy kokoajan. Autaako ne lätkät moiseen? nykimiseen ja muuhun tottunut vuosien varrella että en ala sen takia moisia hankkimaan.. venttiilivälykset, ilmanputsari ja tulpat vaihettu/tarkastettu viime talven aikana..
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0
Itselläni ei ainakaan vielä ole ottanut mitkään rojut maahan pyörällä, mutta mie roikun ja elän muutenki tuon pyörän päällä aika paljon(peruskallio @ Elo. 11 2011,22:18) kirjoitti
![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
En oo itse aikoja edes katsellut. *Suorilla on tullut säästeltyä, kun ei niillä repimisestä mitään iloa oo. Jos ei ajeta kilpaa niin miks keskittyä semmoseen, minkä tekeminen ei vaadi mitään. *No nyt tarttee kyllä alkaa seuraavaksi vähän reenaamaan sisääntuloja suuremmista nopeuksista. *Se jarruttaminen on yllättävän hankalaa, jos haluaa saada semmosia aivan nappiin menneitä suorituksia.
Nopeita (tai niitä missä on vähän kovempaa omasta mielestä menty) kiekkoja en oo saanut taltioitua. *Milloin on ollu akku loppu tai kamera jääny kotiin. *Kamerakin on lainakalustoa ja alunperin aattelin vaan kokeilumielessä testata miten se toimii. Ikävästi kyllä värinät välittyy kuvaan. *Siihenkin on yks patentti tehty, mutta en oo päässy vielä testaamaan sitä.
Oon ajellu semmosia kyytejä, että ainakin omasta mielestä riskit ovat vielä suht pienet. *Alastarossa ei oo raapassu kuin kerran tai kaks, mutta Ahvenistolla se on ollu vähän isompi ongelma. Sillan jälkeen mäen päällä meinaa raapia ja varikon mutkassa myös. Nyt olis ekan kerran kunnon nakit alla että sais vetää ihan urku auki, mutta viimeksi taas sateet pilasivat ajot. Tähän asti on ajeltu ensiasennusdiabloilla... *Pikkasen on -05 renkaat jo huonot pidoltaankin ja ei toi diablo ainakaan kovin ketterä oo mutkiin taittumaan. *Jos ens tiistaina menis Ahvenistolle vielä koittaan niin sais renkaatkin siihen kuntoon, että kehtaa ajaa talvisäilöönAutto muuten vauhteihin hitosti ajella parin kilpurin perässä, jotka vartavasten lähtivät ajamaan linjoja ja välillä katselivat sen verran perään, ettei tipu kyydistä. Ihan mittarista huomasi, että kyytiä alkaa olla toista kymppiä lisää kurveissa. Piti vaan kokoajan hokea itselle, että mulla ei oo slicksejä alla
Edit:
Mulla ei pauku kuin suurilta kierroksilta jarrutettaessa. Tarkoittaa käytännössä yli 6000r. Niistä jengoista ei muutenkaan uskalla kaasua vetästä yht äkkiä kii, kun alkaa toi konejarru vähän tekeen temppuja. Ne lätkät auttaa kyllä vähän siihen ongelmaan,mutta ei poista sitä täysin.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Ahvenisto on huono rata siihen yrittämiseen nimim. kokemusta on(Sledgehammer @ Elo. 11 2011,22:55) kirjoitti
tosin märällä radalla sekin kaato sattui, mutta kyllähä se aina tympäsee..
Ja tosiaan tuolla pyörällä ainakin tuntuu voimakkaasta jarrusta mutkaan kääntäminen vähän hankalammalta, kun se moottorijarru hidastaa vielä entisestään sitä vauhtia jarrutuksen lisäksi, niin monesti ollaan jo kävelyvauhdista taittamassa, kun vauhtia taas voisi olla huomattavasti enemmän ja taittaminen menee hankalaksi / rytmi menee sekaisin
Itellä nyt viimeset ratapäivät tälle kautta on 13.8. Alastarolla ja 27.8. ja 28.8. Kemoralla.
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Ootko katsonut ettei takapytyn käyrästä se grafiitti tiiviste ole vainaa? Mulla jossain vaiheessa se oli palanut poikki ja silloin pauke ja liekit olivat melkoiset...(peruskallio @ Elo. 11 2011,22:18) kirjoitti
Ja kyllä, normaali paukkuminen hävisi kokonaan kun purki SAS:n pois ja laittoi ne lätkät.
wille
Miten paljon muuten tuo keulakulmanmuutos mahtaa vaikuttaa kaarreajossa. *Tossa mun superissa on vissiin sama kulma, kuin uudemmassa ärrässä, mutta uudemmassa perus superissa on taas loivempi (mikäli oon lontoota päässäni oikein kääntänyt). *Aika ärhäkästi toi kyllä menee sisään. *Varsinkin suoremmilla sarvilla. *Mitään ratapeliä en oo tosta tekemässä, kun Ducati on sitä varten. *Jos se olis sitten valmis ensi kesäksi. *On jo Microtecin ecu wb kitillä ja muut hilut olemassa. *Motti pitäis tehdä kuntoon ja vähän runkoa muokkailla ja maalauttaa koko raato sitten lopuksi. *Eihän sitä ihan vakiona vo sinne millään laittaa
Märällä en oo ajanut ollenkaan. *Ajan kyllä suoraan varikolle jos visiiriin ilmestyy piskoja. *Mielummin kaadan kuivalla kuin märällä. *Jotenkin tuntuu siltä, että märällä kaataminen on puoliksi tahallista (omaa tyhmyyttä kun edes lähtee). *Vituttais kipata mopo nurin jostain 60km/h vauhdista.
Pakuttelusta vielä: Kato ettei oo putki mistään halki. Sitten alkaa pauke jos sinne menee ilmaa putken ulkopuolelta.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Juu, kyllähän se omaa tyhmyyttä oli.. vähän alle 100 km/h vauhdista meni nurin siellä tarunmutkan jälkeisessä mutkassa.(Sledgehammer @ Elo. 11 2011,23:09) kirjoitti
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Niinhän se on että on vaan niitä jotka ovat kaataneet ja niitä, jotka eivät VIELÄ ole kaataneet. Selvää se on, että joskus se vahinko käy jos tuota ihan kehittymismielessä tekee.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Kyllä tuon kaadon jälkeen meni kaikki omassa ajossa takapakkia vähintään vuoden(Sledgehammer @ Elo. 11 2011,23:13) kirjoitti
tai siltä ainakin tuntui alastarossa viimeksi.. lähdin kesken päivän poies ku tuntu et mikää ei suju.
Lauantaina taas uusiksi koittaan.
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Oon sitä putkea yrittänyt tiirailla, mutta mistään ei käsikopelolla tunnu puhaltavan, eikä näy missään tummempaa kohtaa. Eikös tuo saastehärveli ole yhteydessä pakopuoleen? voiko sen kautta mennä ilmaa jos joku venttiili vaikka jumittanut?(Sledgehammer @ Elo. 11 2011,23:09) kirjoitti
Vaikuttaako ilma samanlailla jos vuotaa juuri ennen änkkäriä? toisen änkkärin liitos tuntuu löysähköltä ja ehkä ja vähän tummaa siinä liitoksen ympärillä. Molemmista rööreistä tosin lieskaa iskee.
Ei toi itseä kauheesti haittaa, villat vaan luultavasti palaa lieskojen myötä. Semmosta pientä papatusta on aiemmin pitänyt mutta nykysellään lähtee välillä melkoisia haulikonlaukauksia papatuksen lomasta.
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0
Sama. Ja kierrosten ollessa <4000rpm.(peruskallio @ Elo. 11 2011,23:27) kirjoitti
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Jos sen sassin haluaa poissulkea, niin sitten vaan letku irti ilmanputsarilta ja joku tulppa sinne sisälle. Voihan joku sassin letkukin kyllä olla halki ja vaikutus vois olla saman suuntainen.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Itellä meni sieltä juuresta (koneenpuolelta) tiivisterengas rikki ja sen jälkee rämisi ja paukku![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Mulla alkoi eilen paukuttamaan putkessa moottorijarrulla ja jopa pelkästään kierrättämällä vapaalla. Ongelmaksi selvisi, että takapytyn pakokäyrän toinen kiinnitysmutteri oli tippunut matkan varrelle ja toinen oli löystynyt varmaan melkein sentin. Tainnut mutterit jäädä tehtaalla "hieman" löysälle. Vuosimalli -10 ja kilsoja 6700km.(wille @ Elo. 11 2011,23:06) kirjoitti
Honda CBR 1000RR SC59
Dodiin, nuilla asetuksilla tuli nyt tuolla Alastarolla ajettua ja hyvältähän se tuntui vrt. niihin mitä oli aikaisemmin. Pyörä parani siis huomattavasti. Ajat pyöri todennäköisesti siinä 1.35.x - 1.37.x välillä.
Seuraavat muutokset on:
- G2 Quick Throttle (.50 cam)
- LSL Fatbar Dragbar (suora tanko)
Ensi kaudelle:
- KTM Powerparts luistokytkin
- HM quickshifter
- Renkaiksi Dunlopin D211 GP Racer soft eteen ja medium taakse
Tietääkö joku miten PP -tuningin jalkatappisarjasta saisi käännetyn kaavion aikaiseksi SD:hen? Niitä kun ei PP tuning itse myy käännetyllä kaaviolla..
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Kuinka paljon tossa vaihdepolkimessa kuluu olla ns tyhjää liikettä? itellä poljin heiluu aika reilusti ylös alas... Aika reilu on myös rusaus ainakun ykkösen tuppaa ensimmäistä kertaa päällä ajoon lähdettäessä. Varmaa normaalia![]()
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Kannattanee tarkistaa että onko se poljin kuinka hyvin siinä akselin päässä kiinni...
Eiköhän Duken kaavio käännettä TÄLLÄ kaikenlaisiin tappeihin? Ainakin tähän *SIIRTOSARJAANkävi heittämällä(mattipoeka @ Elo. 14 2011,09:19) kirjoitti
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Jos homma lähtee tuolla muutoksella rokkaan, ni tilaukseen lähtee heti huomenna(vepe @ Elo. 14 2011,21:02) kirjoitti
![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Hei,(mattipoeka @ Elo. 14 2011,21:34) kirjoitti
Tähän vielä palatakseni. Superduke.net:stä luin, että tuo käännetty kaavio ei mahtuisi toimimaan enää jos on asentanut jonkun quickshifterin mallia HM.. eli silloin joutuisi käyttämään normi kaaviota + säädettävät jalkatappisarjat + quickshifter kombinaatiota.
Kenelläkään täällä kokemusta PP tuning jalkatappisarjoista, käännetystä kaaviosta sekä quickshifteristä, että mahtuuko ne toimimaan?![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Tuossako sitä mennään?
Kuva
KTM SD -06
Juu, siinähän sitä. Ajo vielä hukassa kaadon jälkeen, jonka seurauksena ajoasento vielä aivan liian pysty ja paino liian takana.(madagi @ Elo. 15 2011,13:54) kirjoitti
Asioita mitä pitää siis hioa paljon:
- Ajoasento ja katse (paino väärässä paikkaa ja kaadon jälkeen taas katsoo metrin eteen..)
- Ajolinjat ja paljon aikaisempi avaaminen (ei luota renkaisiin avauksessa)
- Jarrulta kaasuun nopeampi siirtyminen
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Olis ihan mahtavaa saada 3-5 SuperDukea samaan aikaan tuonne radalle, niin näkisi miten muut tuolla menee![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Mulla on nyt kolmatta kesää toi kotarin oma kaavion käännin ja hyvin on toiminut. Tosin siirtosarjoja ei ole eikä sifteriä.(mattipoeka @ Elo. 14 2011,21:34) kirjoitti
Seuraavat muutokset ei tiedossa, kun tällä kaudella tuli vihdoin tuo ohjausiskari hankittua.
Siirtosarja olis toki kiva ja shifter, mutta taitaa lompakko olla sitä mieltä, että nykyiset on ihan hyvät.![]()
"The Slow And Pathetic"