Sivu: 15 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 1079:sta
  1. #421
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (peruskallio @ Loka. 17 2009,09:58) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 11 2009,17:51) kirjoitti
    Edit.Edelleen kaivataan kokemuksia 190-renkaasta ja vakioputkea pyörään.
    Oletko vielä putkea vailla? Pirkkalan AVK:lla nätti olevan duken alkuperäinen änkkäri 60€.

    Lähempää en tarkastellut, mutta ehjältä/naarmuttomalta parin metrin päästä katseltuna näytti.
    Ei ainakaan tällä hetkellä ole tarvista, koska melut pysyi vielä rajoissa nykyiselläkin putkella, vaikka hetken jo näyttikin pahalta. Mutta kiitos vinkistä silti.
    Superbike #7
  2. #422
    Ajattelin laittaa akun laturiin ja manuaalissa varotellaan, ettei saisi kytkeä suoraan laturia akun ollessa kiinni sähköjärjestelmässä ellei kyseessä ole KTM:n oma laturi, joka näyttää tommoselta normaalilta tupakinsytkälaturilta. Eiköhän tuo mun CTEK lataa tuonkin akun sen ollessa prätkässä kiinni vahingoittamatta sähköjärjestelmää? Vai onko tuossa jotain muuta huomionarvoista?

    Ei viittis turhaan repiä akkua irti pyörästä kun on sen verran ärsyttävästi siihen asennettu.
  3. #423
    Takuu mitätöityy jos lataat akkua muulla kuin valtuutetulla Oranssilla KTM-sähköllä.
    Tee Virallinen Oranssi KTM-sähkösopimus lähimmällä valtuutetulla (kyllä, oranssilla) KTM-edustajallasi.
    Saat Virallisen Oranssin KTM-sähkölaskun joka on tuplasti entinen sähkölaskusi, ja painettu valtuutetulle Oranssille paperille virallisella KTM-kirjasintyypillä.


    Ajattelin SMT:n akkua törkeästi ladata epävirallisella, vääränvärisellä CTEKillä, kaiken uhallakin. Ostin kyllä juuri uusia Virallisia Oransseja KTM-osia joten ehkä se tasapainottaa.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  4. #424
    Tarkoitin, että ajattelin kytkeä laturin irroittamatta akkua(kaapelit jäävät kiinni) pyörän sähköjärjestelmästä.

    Kai se tuo KTM:n tupakinsytkälaturi on niin jeesuslaite, että suojelee pyörää jotenkin pahalta virralta.

    Kunhan nyt ensin saisi sen helvetin akun tuolta esille
  5. #425
    Koomisen vaikeaksi tehty tuo akkuun käsiksi pääseminen. En viitsinyt ottaa akkurasian kylkeä irti kun se ei siitä suostunut lähtemään suosiolla ilman minkäänlaista näkyvää estettä. "Siirrä johdot sivuun ja avaa akkukotelon kansi" just joo, ei viittitä mainita, että johtoja ei oo suunniteltu liikuteltaviks ja ne on kiinteästi siinä akkukotelossa kiinni.

    Noh, sain kotelon sen verran auki, että laturin johdot sai napoihin. Eikä yhden ainoaa muovinpalasta löytynyt pyörän alta operaation jälkeen, saavutus sinänsä.



  6. #426
    Kotareissa on eroja, kuten viineissä. SMT:ssä akkumulaattori taas on siinä heti tyrkyllä kun penkin nostaa pois, voisi ottaa navat irti ja/tai nostaa koko akun pois ihan käden käänteessä. Miksi lie tuossa D:ssä niin hankalaa sitten. En kyllä silti ajatellut jaksaa irrottaa mitään mistään.
    Jotain juttujahan on kerrottu siitä että pyörän sähköjä on saatu rikki kun on otettu kaapeleilla autosta virtaa niin että auton moottori on ollut käynnissä, ja auton laturi on tunkenut niin paljon ampeereita ettei ole mp:n järjestelmät kestäneet tjsp.
    Ainakin tuossa minun CTEKissäni on erikseen auton ja mp:n kuva valittavissa, ja "mopotilassa" latausampeereita on rajoitettu joten eiköhän sitä uskalla käyttää.



    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  7. #427
    Varmaan kyseessä sama CTEK XS3600, mikä minullakin on. Nappuloita ovat nuo henkilöauto, mopedi ja sitten se lumihiutale joka muistaakseni yrittää työntää vähän enemmän latausvirtaa akulle.

    Super Dukessa akku on siellä "etupuskurissa" eturenkaan takana. Ensin pitää ottaa alakate irti, irroittaa johtopaketti, avata akkukotelon kylki, ennenkuin koko kapistusta edes pääsee näkemään. Laturia ei edes saa kytkettyä suoraan, vaan pyörän napajohdot on pakko irroittaa, sen verran ahtaassa paikassa se siellä on, joten ongelma ratkesi itsekseen. Piti hieman taivuttaa noita CTEK:in ruuvattavia johtoja, että ylettyivät akun navoille. En viitsinyt kytkeä sitä välillisesti pyörän omia johtoja pitkin, mikä olisi varmaan onnistunut sekin näin jälkeenpäin tuumien ehkä helpommin.

    En tiedä, onko tuo nyt niin tarpeellista ladata tuota akkua ylläpitolaturilla, kun on uutukainen ja säilytys lämpimässä tilassa, mutta pelottelut S-Duken akun riittämättömyydestä normikäytössäkin ovat menneet näemmä perille.
  8. #428
    Lainaa (Le Motard @ Marras. 14 2009,13:48) kirjoitti
    Varmaan kyseessä sama CTEK XS3600, mikä minullakin on. Nappuloita ovat nuo henkilöauto, mopedi ja sitten se lumihiutale joka muistaakseni yrittää työntää vähän enemmän latausvirtaa akulle.

    Super Dukessa akku on siellä "etupuskurissa" eturenkaan takana. Ensin pitää ottaa alakate irti, irroittaa johtopaketti, avata akkukotelon kylki, ennenkuin koko kapistusta edes pääsee näkemään. Laturia ei edes saa kytkettyä suoraan, vaan pyörän napajohdot on pakko irroittaa, sen verran ahtaassa paikassa se siellä on, joten ongelma ratkesi itsekseen. Piti hieman taivuttaa noita CTEK:in ruuvattavia johtoja, että ylettyivät akun navoille. En viitsinyt kytkeä sitä välillisesti pyörän omia johtoja pitkin, mikä olisi varmaan onnistunut sekin näin jälkeenpäin tuumien ehkä helpommin.

    En tiedä, onko tuo nyt niin tarpeellista ladata tuota akkua ylläpitolaturilla, kun on uutukainen ja säilytys lämpimässä tilassa, mutta pelottelut S-Duken akun riittämättömyydestä normikäytössäkin ovat menneet näemmä perille.
    Juu ei tarvi irroittaa akkua, jos vaan on laturissa tarpeeksi sirot hauenleuat. Alakate vaan irti, siihen tulee ne akulta tulevien kaapeleiden päät ihan nätisti näkyville.
    Ja sulakken irroittamalla saa piirin poikki pyörään päin.
    Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
  9. #429
    Mites noissa Sdukeissa, onko kyytiläiset valitellu, että pakoputkisto lämmittäis kovastikin? Näyttää putket olevan aika lähellä hanuria.
    buell xb12s -> ktm superduke
  10. #430
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (wheel @ Marras. 25 2009,15:46) kirjoitti
    Mites noissa Sdukeissa, onko kyytiläiset valitellu, että pakoputkisto lämmittäis kovastikin? Näyttää putket olevan aika lähellä hanuria.
    Pitempään jos taajama-alueella ajelee niin alkaa kuulema olemaan pöksyt hiukka kuumana, mutta matkaa ja maantietä menee ilmeisesti ihan kivasti.
    Superbike #7
  11. #431
    Paljonkos tähän isoon pahaan Dukeen maksaa se 2 vuoden lisätakuu? Kaikki jälleenmyyjät joilta olen kysynyt,ovat antaneet hieman eri summia.. *Jos jollakin sattuisi se lappunen olemaan vielä tallessa?
  12. #432
    12 kk 194,16 € ja 24kk näköjään 386,29€. ja pitää tehdä sopimus 23kk kuluessa käyttöönotosta. Sisältää tiepalvelun euroopassa.
    RC8R 2012
    EnduroR 2013
  13. #433
    Mitäs putkia porukala on? Olen yrittänyt mettästää hyvää&halpaa, jolla sais koneen pöhinät vähän paremmin kuuluviin. Zardin, Akrapovicin ja LeoVincen tiedän ja ne ovat aika peruskamaa. Brittifoorumilla mainostivat FMF:n putkia, mutta en löytänyt oikein mistään asfalttipuolelle niitä.

    Hakusessa olis varmaan pelkät mufflerit, painolla ja teholisäyksellä ei niin hirveää merkitystä. Kunhan näyttää julmalta ja kuulee vähän selkeämmin koneen elämän.

    Niijoo ja remuksen tiedän kanssa
  14. #434
    Wings?

    Sivuilta tosin löytyy vaimentimia vain Adv, SM ja SE malleihin?
    Vaan kysyminen ei maksa mitään...
  15. #435
    Mä ostin Ebaystä QD Exhaustin hiilikuitu putket hinta oli vajaa 900 euroa
    K1300R ja K1600GT
  16. #436
  17. #437
    Ajat on huonot ja maailmantaloutta riivaa lama, joten päätin itsekin hieman säästää ja tilasin alumiiniset Leot. Italiasta viestittivät, että tänään lähti.

    Oikeasti olisi halunnut Remukset, mutta ei oo rahaa.



    KTM SD -06
  18. #438
    Lainaa (Seikkailu_R @ Joulu. 19 2009,10:50) kirjoitti
    Wings?

    Sivuilta tosin löytyy vaimentimia vain Adv, SM ja SE malleihin?
    Vaan kysyminen ei maksa mitään...
    Kyselin tuolta noin vuosi taakse päin ja antoivat ymmärtää, että ei ole edes tulossa, mutta niinhän ne asiat monesti aikaa myöten muuttuu.
    "The Slow And Pathetic"
  19. #439
    Lainaa (Supertuke @ Joulu. 19 2009,21:50) kirjoitti
    Noi FMF:t on aika rouheen näköset. Vissiin toimivat nuo muutkin sliparit akran kartalla ihan ok?
    wille
  20. #440
    Lainaa (madagi @ Joulu. 21 2009,15:38) kirjoitti
    Ajat on huonot ja maailmantaloutta riivaa lama, joten päätin itsekin hieman säästää ja tilasin alumiiniset Leot. Italiasta viestittivät, että tänään lähti.

    Oikeasti olisi halunnut Remukset, mutta ei oo rahaa.
    Leoissa on ainakin komeimmat äänet mitä Dukeissa olen kuullut. Tosin mielipide saattaa olla hieman puoleellinen... *

    Lainaa (wille @ Joulu. 23 2009,11:08) kirjoitti
    Lainaa (Supertuke @ Joulu. 19 2009,21:50) kirjoitti
    Noi FMF:t on aika rouheen näköset. Vissiin toimivat nuo muutkin sliparit akran kartalla ihan ok?
    Ainakin putkessa paukkuminen väheni huomattavasti Leoissa ja tuntui vetävän myös paremmin Akran kartalla.

    Ongelmana kaikissa slipareissa on käsittääkseni, että kone saattaa sammua vaihdetta vaihtaessa, jos kierrokset ehtivät laskea liikaa. Tämä johtuu siitä, että tyhjäkäynti saattaa tippua liian alhaiseksi kytkimen kanssa leikkiessä.

    Itsellä ongelma esiintyi muutamia kertoja, kunnes tyhjäkäyntiä nostettiin pienen väännön jälkeen huollossa. Vääntö puolestaan johtui siitä, että tyhjäkäyntiruuvi on säädetty tehtaalla ja sinetöity, joten sen kääntäminen vaikuttaa takuuseen. Ruiskukoneessa kun kaikki tarvittavat säädöt pitäisi vissiin pystyä tekemään ruiskuboksin kautta. No ainakaan Dukessa ei siis ilmeisesti kartalla pystytä vaikuttamaan tyhjäkäyntiin.

    Tässä tapauksessa huolto sai maahantuojalta luvan rikkoa sinetin ilman takuun raukeamista.
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
  21. #441
    Lainaa (Tachometer @ Tammi. 11 2010,23:53) kirjoitti
    Ainakin putkessa paukkuminen väheni huomattavasti Leoissa ja tuntui vetävän myös paremmin Akran kartalla.

    Ongelmana kaikissa slipareissa on käsittääkseni, että kone saattaa sammua vaihdetta vaihtaessa, jos kierrokset ehtivät laskea liikaa. Tämä johtuu siitä, että tyhjäkäynti saattaa tippua liian alhaiseksi kytkimen kanssa leikkiessä.

    Itsellä ongelma esiintyi muutamia kertoja, kunnes tyhjäkäyntiä nostettiin pienen väännön jälkeen huollossa. Vääntö puolestaan johtui siitä, että tyhjäkäyntiruuvi on säädetty tehtaalla ja sinetöity, joten sen kääntäminen vaikuttaa takuuseen. Ruiskukoneessa kun kaikki tarvittavat säädöt pitäisi vissiin pystyä tekemään ruiskuboksin kautta. No ainakaan Dukessa ei siis ilmeisesti kartalla pystytä vaikuttamaan tyhjäkäyntiin.

    Tässä tapauksessa huolto sai maahantuojalta luvan rikkoa sinetin ilman takuun raukeamista.
    Mulla sammuili jo uutena vakio vaimentajalla. Ensimmäisessä huollossa laittoivat Acran kartan, joka auttoikin aika hyvin. Eipä tarttenut karttoja päivitellä, kun vaihtoi sliparit.
    "The Slow And Pathetic"
  22. #442
    Lainaa (Tachometer @ Tammi. 11 2010,23:53) kirjoitti
    Ruiskukoneessa kun kaikki tarvittavat säädöt pitäisi vissiin pystyä tekemään ruiskuboksin kautta. No ainakaan Dukessa ei siis ilmeisesti kartalla pystytä vaikuttamaan tyhjäkäyntiin.
    Outoa jos ei tehtaan kaluilla pysty tyhjäkäyntiä ronkkimaan? TuneBoylla ainakin pääsee SuperDuken tyhjäkäyntejä ropaamaan suoraan ECUsta:


    Näkyy olevan riippuvainen koneen lämmöistä, kylmällä koneella korkeampi käynti. Tosin jos kone stumppaa niin jossain muualla tunessa on mätää kuin tyhjäkäynnissä. Pitäisi 1470rpm riittää pitämään mylly käynnissä lämpimänäkin.



  23. #443
    Lainaa (Talttapää @ Tammi. 12 2010,09:32) kirjoitti
    Lainaa (Tachometer @ Tammi. 11 2010,23:53) kirjoitti
    Ruiskukoneessa kun kaikki tarvittavat säädöt pitäisi vissiin pystyä tekemään ruiskuboksin kautta. No ainakaan Dukessa ei siis ilmeisesti kartalla pystytä vaikuttamaan tyhjäkäyntiin.
    Outoa jos ei tehtaan kaluilla pysty tyhjäkäyntiä ronkkimaan? TuneBoylla ainakin pääsee SuperDuken tyhjäkäyntejä ropaamaan suoraan ECUsta:


    Näkyy olevan riippuvainen koneen lämmöistä, kylmällä koneella korkeampi käynti. Tosin jos kone stumppaa niin jossain muualla tunessa on mätää kuin tyhjäkäynnissä. Pitäisi 1470rpm riittää pitämään mylly käynnissä lämpimänäkin.
    Jospa huollossa ei pysty kuittamaan vikakoodit ja vaihtamaan ruiskukartan, mutta ei säätämään yksittäisiä arvoja?
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
  24. #444
    Luin tuolta internetin helvetillisistä syövereistä semmoista, että joillakin olis jääny jotain harmajaa santaa jäähdytysjärjestelmään tai löytynyt sieltä ja se olisi peräisin valuprosessista. Kun se moska kiertää siellä niin se tappaa sitten vesipumpun ja syö tiivisteen, ja ajan kanssa sitten pahempaa. Onko jollakulla tullut vastaan tämmöistä, kun olette huuhdelleet jäähdytysjärjestelmää?

    Sitten semmosta, että Akrapovicin ja muiden valmistajien putkilla kävis pannu muka viileämpänä kuin vakioputkilla. Onko tuohon jotain perää? Mulla ainakin pimeällä havaittavissa takapytyn putken hehkumista, kuten varmaan monella muullakin ja helteellä lämmöt on aika korkealla. Riittääkö tuohon 'viilentämiseen' pelkät takavaimentajat vai pitääkö ostaa täysränni? Luuliskait sen hieman ainakin näin järkeillen auttavan jos on avarampi ränni.

    Vielä semmonen juttu, että yks lehti anto sivuillaan semmosta infoa, että normaalimallin tuotanto muka loppuu 2010. Kukaan tähän saanut perää?



  25. #445
    Lainaa (Le Motard @ Tammi. 21 2010,10:17) kirjoitti
    Luin tuolta internetin helvetillisistä syövereistä semmoista, että joillakin olis jääny jotain harmajaa santaa jäähdytysjärjestelmään tai löytynyt sieltä ja se olisi peräisin valuprosessista. Kun se moska kiertää siellä niin se tappaa sitten vesipumpun ja syö tiivisteen, ja ajan kanssa sitten pahempaa. Onko jollakulla tullut vastaan tämmöistä, kun olette huuhdelleet jäähdytysjärjestelmää?

    Sitten semmosta, että Akrapovicin ja muiden valmistajien putkilla kävis pannu muka viileämpänä kuin vakioputkilla. Onko tuohon jotain perää? Mulla ainakin pimeällä havaittavissa takapytyn putken hehkumista, kuten varmaan monella muullakin ja helteellä lämmöt on aika korkealla. Riittääkö tuohon 'viilentämiseen' pelkät takavaimentajat vai pitääkö ostaa täysränni? Luuliskait sen hieman ainakin näin järkeillen auttavan jos on avarampi ränni.

    Vielä semmonen juttu, että yks lehti anto sivuillaan semmosta infoa, että normaalimallin tuotanto muka loppuu 2010. Kukaan tähän saanut perää?
    Valotetaanpa tätä vesipumppu onkelmaa hieman. Kaikilla LC8eilla se on joskus edessä . suurin syy siihen on tiivisteen/pumpun rakenne, korkeat akselin (1:1) rpm ja tuo mainittu santa systeemissä. Kun motissa alkaa olemaan kilometrejä noin 20tkm,, sitä öljynsuodatinta kannattaa viimeistään alkaa vilkuilemaan sillä silmällä että aaltoileeko sen paperin laskokset. jos aaltoilee todennäköisesti glykolia on jo systeemissä.

    Jos nokkaketju pitää luvattoman pitkään (+3sek) ääntä ja kaupanpäälle öljyvalo vilkahtelee silloin tällöin, ON vesipmppu täysin valmis. TS glykoli on kyllästänyt öljysuodatinpanoksen paperin ja estää suodattimen jälkeistä öljynkierto. Esim nokkaketjun kiristimille ja akseleille kanteen josta äänet. Öljynsuodattimessa ei ole kierron varmistavaa ylipaineventtiiliä niin kuin normi-pelti-öljynsuotimessa on (tukkeutumisen varalle).

    Jos suodatin tukkeutuu, öljy ei kierrä.

    Onko glykoli öljyn seassa katastrofi? Ei ole jos sen pumpun korjaa ja vaihtaa ölpät. Joku tonni glykoleilla öljyssä kesää tee. MUTTA jos ei noin tietoisesti TEE niin se on katastrofi. Syöpyy se kuitenkin. Nokat paskaks ja käy rumasti. Lapsenomainen rehellisyys LC8ia kohtaan pelastaa monelta muulta turhuudelta. .

    Sitten noi pakokäyrät. Luulin itekki että kuivalla käy ja rikki se on mutta tyhjäkäynnillä ne hehkuu. Vallankin takaputki. Mutta on ominaisuus. Ei kannata tyhjäkäyttää kuivassa korkeassa heinikossa. Jos haluaa ettei hehku niin ostaa titaanisen rännin. Sen punahehkun C on paljon korkeampi kuin tavallisen kromatun teräksen. (No mie ostaiin kyllä ränniin mevällä rahalla bensaa ja vaihtaisin uudet sarjat ((ei todellisuudessa koskaan)) jos ne palaa puhki.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  26. #446
    Löysin sopivan hintaisen ja tyyppisen sliparin, jonka ajattelin tilata. Ongelma on se, että se on jenkkivalmiste eikä siinä ole E-hyväksyntää. Ei mitään hajua miten kovat mekkalat siitä lähtee, mutta ei käsittääkseni mitään tajutonta, koska kyseessä "kisaputki" ja ulkonäkö aika normi.

    Mitenkä tämä nyt menee tämän E-hyväksynnän kanssa jos haluan tuon sliparin otteeseen tai kun konstaapeli siitä kiinnostuu? Ei mitään käryä tästä hommasta, kun edellisissä pyörissä putket olleet valmiina enkä koko asiaa ole ajatellut. Onko sen oltava otteessa sen putken jotta mennään kaikkien pykälien mukaan ja joskus oli puhetta, ettei niitä saa otteeseen vaikka olis mitkä hyväksynnät. Miten tuo rekisteröiminen menee käytännössä, pyörän kanssa konttorille, pyörän ihmettelyä ja uusien lappujen tulostaminen?

    Ei viittis tilata putkea tähän pyörään(näköjään tuplahintaisia muihin nähden) ja vielä maksaa tien päällä siitä lisää.
  27. #447
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  28. #448
    "Jos moottoripyörään vaihdetaan siihen tarkoitettu E-merkitty varaosakatalysaattori tai äänenvaimennin, sitä ei yksinään tarvitse muutoskatsastaa. Jos samalla tehdään muita muutoksia, joiden seurauksena teho kasvaa enemmän kuin 10 %, on muutokset katsastettava."

    Elikä kun ei ole "E-approved", niin muutoskatsastukseen menee eikä varmana läpi ilman katalysaattoria, näinkö? Kyseessä on Graves Motorsportin slipari.

    Italiasta sais Mivvin vaimenninta tüv-hyväksynnällä, eikö tuo ole silloin laillinen Suomessakin, laita paikalleen ja unohda? Tuohon saa lisäosana vielä katalysaattorin ja sille sovitepätkän, jos on siitä kiinni. Kuvissa on joka osassa e-merkit ja niiden perässä vastaavat numerot. About touhutonnilla pääsis tuon Mivvin kanssa, Akrapoviccia on joka jätkällä ja se on vähän hintavampi. Graves on jotain 900 sekin.. ehkä asiallisimman näköinen. Hot Performancea joutuu odottamaan tuomiopäivään asti, ja FMF:n kanssa on varmaan myös ongelmaa tuon hyväksynnän kanssa, lisämausteena sen joutuu tilaamaan toiselta mantereelta. LeoVince ei jotenkin sytytä.
  29. #449

    Tyyppihyväksyttyjen Euro 2-tasoisten (direktiivi 2002/51/EY, voimaan täysimääräisesti 1.7.2004) tai sitä uudempien moottoripyörien moottoria ja pakoputkistoa saa muuttaa vain sellaisilla osilla, jotka on testattu pakokaasupäästöjen ja melun osalta direktiivissä säädetyllä tavalla. Varaosakatalysaattorin ja äänenvaimentimen tulee olla kyseiseen moottoripyörämalliin hyväksyttyjä ja e-merkittyjä.

    Tyyppihyväksytyssä moottoripyörässä on ns. valmistajan kilpi, johon on merkitty valvonta-arvo (dB(A)) melulle. Mittaustulos ei saa olla enempää kuin 5 dB(A) korkeampi kuin valvonta-arvo.


    Eli jos pyöräsi on tyyppihyväksytty, siihen saa vaihtaa kyseiselle pyörälle tyyppihyväksytyn tarvikevaimentimen. Ja sen kanssa on vielä tuo 5dB virhemarginaali. Eikä tarvitse muutoskatsastaa.
    Mutta mitään muuta siihen ei saa ruuvata. Vain vanhat ei-tyyppihyväksyt pyörät voi varustaa ei-tyyppihyväksytyllä vaimentimella. Niille oli tuolla sitten määritelty melurajat eri ikäisille ja kokoisille.
    Näin minä tuon ymmärtäisin.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  30.  
  31. #450
    Lainaa (Talttapää @ Tammi. 12 2010,09:32) kirjoitti
    Lainaa (Tachometer @ Tammi. 11 2010,23:53) kirjoitti
    Ruiskukoneessa kun kaikki tarvittavat säädöt pitäisi vissiin pystyä tekemään ruiskuboksin kautta. No ainakaan Dukessa ei siis ilmeisesti kartalla pystytä vaikuttamaan tyhjäkäyntiin.
    Outoa jos ei tehtaan kaluilla pysty tyhjäkäyntiä ronkkimaan? TuneBoylla ainakin pääsee SuperDuken tyhjäkäyntejä ropaamaan suoraan ECUsta:


    Näkyy olevan riippuvainen koneen lämmöistä, kylmällä koneella korkeampi käynti. Tosin jos kone stumppaa niin jossain muualla tunessa on mätää kuin tyhjäkäynnissä. Pitäisi 1470rpm riittää pitämään mylly käynnissä lämpimänäkin.
    Oisko tässä ollut kyseessä kuitenkin ettei läppien perussäätö ole riittävän auki jolloin tyhjäkäyntimoottori ei kerkii reagoida ja stumppaa.
Sivu: 15 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen