onhan siinä riskinsä, jos jää putkea/lohkoa vasten sopivasti niin varmaankin sulaa. Itelle tulee ensimmäisenä mieleen akkukotelo, eli se lumikola koneen alla. Siinä on molemmin puolin aika ottavat siivet joiden alle voi sujahtaa sähköjohtojen väliin.(Le Motard @ Elo. 06 2009,21:54) kirjoitti
edit: tarkemmin kun kuvasta tutkailee, niin onhan tuolla aika hiton monta kolosta muutakin, joihin voi sujahtaa...
Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
Pari kesää jo ajeltuani tulin siihen tulokseen, kun putki otti radalla oikealta puolelta tonttiin kiinni, että jotain on alustalle tehtävä. Lueskelin ohjeita jousen esijännityksen säädöistä ja kävin toimeen.
Painumat tuli mitattua ja takajousta kiristettyä kolme kierrosta ja edestä yksi kierros. Olipahan ero! Ihan kuin olisin käynyt pyöräkaupassa, niin erilainen pyörä oli ajaa. Jos se ennen oli hyvä mutkapätkillä niin nyt se on loistava. Suosittelen kaikille jos ei ole jo tullut tehtyä. Ensi viikolla vielä Ahvenistolle testaamaan.![]()
KTM SD -06
Mitenkäs mukulakivillä kireämmillä säädöillä? Mulla on vielä standardiasetuksella ja nytkin on välillä ongelmia suitsia sitä, ettei laukaise koko paskaa johonkin Punton takaloosteriin.
Onko kokemuksia miten hanakka KTM on ollut vaihtamaan noita muoviosia uusiin? Näin tuota tankkia irroittamatta onko se minkälainen tuo tankinpäällinen vai onko kyseessä ihan itse polttonestesäiliö? Löysin netistä korjausoppaan mutta sitä ei saanut ladattua koneelle ja nyt se sitten katosi
Ajattelin, että tuonhan saisi varmaan uuden takuuseen jos alkaisi oikein itkemään. Kyllähän tuo ottaa päähän aina kun katsoo hieman haaroväliä kohden.
Onneksi oli tipahtanut nätisti vain tuohon valomaskin sisälle. Sieltä sen sai pinseteillä pois. Huh, pitää olla vähän varovaisempi, ajattelin aluksi, että onpa näppärä säilyttää earit tuossa pienessä syvennyksessä virtalukon vieressä.(Le Motard @ Elo. 06 2009,21:54) kirjoitti
Paljonkos noi akran pömpelit hehtaarilla kustantaa? 1000? 1500?(Duudsoni @ Heinä. 30 2009,14:45) kirjoitti
wille
Jos on e-hyväksytyt, joissa tulee katit mukana (irrallaan), hintaa vajaat 2000.(wille @ Elo. 19 2009,10:15) kirjoitti
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Mikähän noissa pöntöissä muuten oikeasti maksaa?(Midas @ Elo. 19 2009,16:04) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Mikähän tuohon nyt tuli. Vähän starttivaikeuksia huoltoaseman pihassa... hörähti kyllä käyntiin mutta FI-valo jäi palamaan ja kone sammui samantien. Ehkä sekunnin ehti käydä. Kolmannella yrityksellä vasta pääsi liikkeelle ja sen jälkeen toimi normaalisti. Joku väliaikainen häiriö?
ex: SuperDuke
ex: CBR1000RR
ex: GSX-R600
Itellä oireili hieman samalla tavalla, mutta hyytyi myös ajon aikana välistä. lopulta lopetti yhteistyön ja vika paljastui ECU:sta.
KTM SuperDuke
Ensimmäinen oire siitä, että akku on pikkuhiljaa finito. Saman ilmiön saa helposti esille jos ajaa tosi lyhyttä ajoa, ettei akku ehdi latautua. Pari kertaa käynyt niin, että pyörä kyllä lähtee käyntiin, mutta mittaristo tekee sen jälkeen samat liikkeet kuin virrat päälle kääntäessä ja latauksen+FI-valo palavat muutaman sekunnin.(Eskola @ Elo. 28 2009,21:28) kirjoitti
Superbike #7
Merkki?(seppo02 @ Elo. 19 2009,16:10) kirjoitti
Superbike #7
Okei. Tämä kuulostaa itseasiassa aika todennäköiseltä. Jo jonkin aikaa on tuntunut että akku ei pyöritä starttia yhtä nopeasti kuin ennen. Ja nytkin vika ilmeni kun ajoin kotoa muutaman kilometrin huoltikselle ja olin sieltä lähdössä. Ja muutenkin aika lyhyttä ajoa ollut viime aikoina.(Nitrous @ Elo. 28 2009,23:31) kirjoitti
Täytyy laittaa akku lataukseen ja ajella sen jälkeen joku pitempi siivu.
Akku on kyllä edellisen omistajan toimesta uusittu joskus viime vuoden keväällä (Yuasa), ja olen sitä viime talven aikanakin lataillut, mutta eihän näistä koskaan tiedä...
ex: SuperDuke
ex: CBR1000RR
ex: GSX-R600
Tuntuu tuo Duke olevan kohtuu kuluttava tuolle akulle. Omankin kohdalla huomasin kesällä, kun tuli ajettua vaan pelkkää työmatkaa ja kyläpyöritystä, että välillä starttasi vaivalloisen kuuloisesti. Varsinkin viileämmällä kelillä. Ja pyörä on kuitenkin tänä keväänä ostettu, eli akkukaan ei ole vanha.
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Mullakin kesti akku vain kaksi kesää, vaikka oli talvet irti ja latingissa. Hankaloitaa vielä hommia kun ainakaan minä en saa dukea tönimällä käyntiin, takarengas lukkoon vaikka 6 olisi silmässä.
Tähän perään vielä, toissapäivänä alko mopo röpöttään ja nykiin aina kun kaasun väänsi rivakasti (aloitti keuliin) auki. seitsemän tonnin jälkeen kaikki tehot kadoksissa paukutti vaan semmosta kummallista röpöttelyä, vähän kun toinen sylinteri olis tippunut pelistä.
Bensaa täys tankki, mikään merkkivalo ei syttynyt, öljyä on.. ajeli rauhassa niin ei mitään propleemia.
palasin lenkiltä, pesin pyörän ja käpistelin bensaletkua ja taaemman sylinterin tulpanhattua, mopo tulille ja ongelma hävinnyt. saa nähdä mitä jatkossa tapahtuu. Tulpanhattu liikkui ehkä vän alaspäin, toivotaan että siinä vika. onko muille sattunut vastaavia?
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0
Itsellä kävi vanhanaikaiset pari viikkoa sitten kahvilla pysähtyessä. Olin sammuttanut pyörän tappokykimestä ja unohtanut virtaavaimen virtalukkoon. Valot päällä mopo seisoi sen parikymmentä minuuttia, kun kahvista nautiskelin. Eipä enää jaksanutkaan pyöritää käyntiin. Eikä ollut toivoakaan työntää käyntiin. 2-vaihteella vähän lupas, mutta ei. Isommilla taas vaatis vauhtia niin paljon enemmän, ettei avunkaan kanssa saanut työnnettyä niin kovaa. Apu virralla sitten lähti käntiin, kiitos avuliaan autoilijan.(peruskallio @ Elo. 29 2009,09:53) kirjoitti
Lienee akun vaihto talvella edessä.
"The Slow And Pathetic"
Juu, alle vartti tuntuu riittävän tuohon akun tyhjäämiseen kun jättää valot päälle. Itsellä kävi sama homma tuossa kesällä kun pysähdyin hetkeksi jutuille, ja tavoistani poiketen sammutin mopon tappokatkaisijasta...(Duudsoni @ Elo. 31 2009,10:38) kirjoitti
Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
Latasin akkua pari tuntia ja olen sen jälkeen koittanut ajaa edes vähän pitempiä siivuja. Ongelma hävisi toistaiseksi...
ex: SuperDuke
ex: CBR1000RR
ex: GSX-R600
Pyörä ollut parkissa kaksi viikkoa, kun en ole ehtinyt ajelemaan ollenkaan. Nyt meinasin lähteä pienelle iltalenkille, mutta eipä tuo jaksanut startata.Muutamia kertoja pyöritti laiskasti, mutta ei ehtiny edes lupaamaan kun alkoi rele naksuttaa...(jhayrin1 @ Elo. 31 2009,11:52) kirjoitti
Aika erikoinen piirre kyllä, ku entinen kava lähti vielä pakkaskeleilläkin kuin palmun alta...
Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
Täh, mulla maksoi kokoputkisto 1800 rosteria ja titaania... Ei hyväksyntää...(Midas @ Elo. 19 2009,16:04) kirjoitti
F = dp / dt
Näyttäis olevan E-hyväksytyt katilliset Akrat alkuperäiseen käyrästöön tosiaan maksavan 1800 euroa: http://www.motokeidas.com/shop/produ...s.php?p=134109. Tämän takia köyhäilin ja ostin LeoVincet ilman katteja... säästöä yli 1000 egeä kun ulkomailta tilasin...(wizard11 @ Syys. 07 2009,21:14) kirjoitti
Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
Olisko jollain R:n perää kaikkine kilkkeineen myynnissä?
Just tuollaiset laitoin omaani. Tietenkin päätökseen vielä vaikutti, kun tuossa R:ssä oli Akran alkukäyrästö jo vakiona niin tuo setti kävi suoraan. Ja saapahan vaikka virallisesti rekisteriotteeseen muutettua. Kun jaksaisi käydä konttorilla killerit paikallaan... Niin ja tosiaan ne katit on irralliset. Ja kaikkihan varmaan arvaa onko ne putkien sisällä vai tallissa laatikossa...(Tachometer @ Syys. 07 2009,21:26) kirjoitti
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Tietääkö kukaan, onko -08 malliseen tullut jotain karttapäivitystä? Mulla on vakiolaite. En muistanut kysästä kun varasin syyshuoltoa.
No sain käytettynä sen verran sopivaan hintaan, että raaski ostaa. Muuten olisin itsekin tilannut Leo Vincet.(Tachometer @ Syys. 07 2009,21:26) kirjoitti
"The Slow And Pathetic"
Monesti päivittävät automaattisesti ja voithan vielä huoltoon jättäessä kysäistä kartta päivitystä.(Le Motard @ Syys. 28 2009,15:22) kirjoitti
Mulle aikonaan laitettiin jo 1000km huollossa acran kartta, kun sammuili välllä. Eipä tarvinut erikseen vaihtaa karttaa, kun laittoi acrat kiinni.
"The Slow And Pathetic"
Kävin mielenkiinnosta koeajamassa kyseistä pyörää kesällä. Oon elämäni aikana ehtinyt noin 20 eri mopoa ajamaan tuon Duken lisäksi ja näistä kaikista tämä oli hirvein/kamalin pyörä ajaa. Pyörä täristi niin paljon esim 50km/h nopeudessa että 15min jälkeen alko tosissaa tunto lähtemää sormista. Kaasu oli taajamassa aivan järkyttävä muihin ajamiini pyöriin verrattuna. Millin liike kahvassa nykäs pyörää heti ärsyttävästi eteenpäin. Tuli olo kuin olisi keinuhevosen kyydissä ollut.Saako pyörää säädetty PC III:lla inhimillisemmäksi? Twinihän on tietysti aina twini, ei siitä rivinelosen luonteista saa.
Itselleni pyörä oli täysi pettymys siihen nähden mitä kuullut ylistystä ja kehuja muilta. Ehkä noi japsivehkeet sopii mulle sit vaan paremmin![]()
636 -06
Toinen tykkää tyttärestä, toinen äidistä.(Zip @ Loka. 16 2009,12:15) kirjoitti
Kesän alussa vaihdoin zx-6r -06 jolla ajelin yli kaksi kuukautta mutta kun koeajon sd:een jäi kawa samantien siihen kauppaan. Nyt ei ole pyörän vaihdon tarvetta.![]()
Vespa GL150 -63 (m) /PappaTunturi -65 (m) / KTM 690 SMC-R -17 / Joitain leluja millä yleisille teille ei
saisi mennä...
Oot jyränny ihan turhan isolla vaihteella.(Zip @ Loka. 16 2009,12:15) kirjoitti
Taajamassa ykkönen ja kakkonen on ne käyttökelposet vaihteet. Tuo tärinän sieto on todella henkilökohtainen ominaisuus. Itselläni puutuivat kädet aiempien rivinelkkujen puikoissa jo suht lyhyellä ajolla, kun taas tvinin kanssa ei ole ollut kertaakaan ongelmia.
Ainakin -07-malliin päivittyi ruiskukartta tuossa kesällä, ja kaasunvaste pehmeni, sekä ilmeisesti alakierrosten seos hieman rikastui. Nyt tuolla pystyy ajamaan jopa mukulakivilla ilman mitään nykimistä. Jos kaasunvaste olisi ollut uudesta asti tuollainen, ei kovin monella olisi ollut sanomista siitä. Edelleen kyllä löytyy herkkyyttää pienelläkin liikkeellä kun niin haluaa.
Superbike #7
Dukella ajetaan rennosti ja koneelle annetaan happea reippaasti. Oot jyränny taajamassa jollain kolmosella tai nelosella aivan liian vähällä kahvalla, jyrinä ja tärinä on taattu kun kone taistelee päästäkseen eteenpäin.(Zip @ Loka. 16 2009,12:15) kirjoitti
Onhan se eri laite jos on tottunut puristamaan kahvoja ja pakaralihaksia yhteen nipponin kusiaisen seljässä ;)
Oletko vielä putkea vailla? Pirkkalan AVK:lla nätti olevan duken alkuperäinen änkkäri 60€.(Nitrous @ Heinä. 11 2009,17:51) kirjoitti
Lähempää en tarkastellut, mutta ehjältä/naarmuttomalta parin metrin päästä katseltuna näytti.
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0