Millä keinoin kannattaisi käydä noiden hyönteisten kimppuun, joita jäähdyttäjään kerääntyy? Passaako sinne lotrata pesuaineita ja vettä miten haluaa?
Uskaltaa kun et mitään teollisuus-painepesuria käytä. Sinnehän se vesi sateellakin roiskuu.(Le Motard @ Heinä. 17 2009,11:53) kirjoitti
Superbike #7
Tuo manuaali suosittelee jotain Motorex Clean and Polish tai jotain sinnepäin ainetta tuohon kiillotushommaan, tuota voi olla aika vaikea saada joten mikä vaha olis hyvä noihin osiin? Maalipinta on niin outo, etten kyllä osaa valita mitään järkevää vahaa?
Armor All Bike Wipesejä käyttelin ihan menestyksekkäästi, mutta niissä on se naarmutushomma, kun ovat liinoja. Vituttaisihan se mahtavasti vetästä itte vahingossa uuteen pyörään naarmu.
Ehkäpä Storm motor osaisi auttaa?(Le Motard @ Heinä. 17 2009,12:06) kirjoitti
Heiltä pitäisi löytyä noita motorexin tuotteita...
Jos siis haluaa tuota ohjekirjan suosittelemaa merkkiä/ainetta käyttää...
Kävin hakemassa Stormilta Chain Cleanerin ja Chainlubea, otin sitä teflonpitoista, eikä se minun mielestäni mihinkään roisku vaikka myyjä niin väitti. Ei ollut soppelia pesuainetta, se Motorex mitä siellä oli kuulemma ei ole oikein hyvä mattapinnoille, jää rantuja. Meinas myös, että Chain Cleanerilla vois putsata muutakin, mutta se oli todella tymäkkää tavaraa, kun suihkautti haarukkaan ja pyyhkäisi vanhalla sukalla niin lähti iso mälli sitä grafiittirasvaa, eikä mitään jäänyt jäljelle. En menis ihan joka paikkaan sen kanssa suihkuttelemaan. Ketjuihin mainiota ainetta.
Huuhtelin, pyyhkäsin lämpimällä vedellä, kuivasin, käytin lämpöseks, pyyhkäsin ArmorAllin liinalla läpi ja putsasin ja rasvasin ketjut. Ihan hyvä tuli. ArmorAll jätti sekin rantuja, mutta kun käytti pyörivää liikettä ja hieroi ihan kämmenellä niin ne katosivat ihan hyvin.
Huomasin tuossa pestessä koneen kyljessä muutamia kummallisia reikiä. Kummankin sylinterin kyljessä näyttäs olevan tommonen kirkas ympyrä, jonka keskellä on reikä jossa kierteet, mitähän varten moinen?
Sitten kummankin sylinterin kannessa on myös keskellä alhaalla reikä, mutta siinä ei ole kierteitä?
Pähkäilin, että ne vois olla jotain kiinnityspisteitä eri rungoille tai sitten niihin tulee jotain lisävarustetta, mutta kummallista, että noin ovat näkyvillä, eikä mitään suojaa?
Voisivat myös olla osien koneistamiseen liittyviä apureikiä?
Niiden kannen sivussa olevien lautasmaisten "tulppien" takana on nokkaketjun rattaat.
Koneen kiinnitys runkoon liene toteutettu suht samanlailla kaikissa LC8 konetta käyttävissä pyörissä?
RC8:ssa erilaiset kiinnikkeet?
Turhat suojat vaan painaa ja haittaa koneen kor... siis huoltamista...
Katselin Googlella isoja kuvia niin näyttää sama reikä olevan R Super Dukessa ja Supermotossa ainakin.
http://motopassione.blogosfere.it/im..._SM_orange.jpg
Siis tuossa kuvassa vasemman sylinterin oikeassa laidassa.
Tankin terävästä, korkeimmasta takakulmasta on maali hieman pois, huomaa kun katsoo ajossa alaspäin, muuten sitä ei oikein huomaa. Ongelmalle ei varmaan oikein mitään voi tehdä. En tiedä, onko kyseessä valmistusvirhe vai kuljettajasta johtuja, en usko, että tekstiilitakki tommosta tekee näin vähässä ajassa, varsinkaan kun ei siihen juuri missään vaiheessa kosketa. Katselin tuota KTM orkkistankpadia, mutta se ei tule sen kulman yli, joten siitäkään ei apua ole, ja se on ärrämalliin tarkoitettu. Miksei katalogissa ole normaalimallille omaa padia?
Tilasin Stormin verkkokaupasta tuota manuaalin suosittelemaa Motorexin vahaa, jospa sillä lähtis.
Välillä kun starttaa, empii startti ehkä jonkun 0,1 sekuntia, kuin olisi väärässä kohdassa tai jotain, mutta olen pistänyt tuon ominaisuuden piikkiin. Ei kolahtele vääntörajoitin tai muutakaan ihmeellistä ole paljastunut vielä.
Paljonko ensihuolto maksoi, uutena ostaneet? Elokuussa vasta aika, ja nyt on 700km lasissa![]()
Haha, johan nyt on. Nyt tuo maalihomma ei sitten enää näy. Valo vissiin siitä taittuu jotenkin kummasti![]()
Stongan yksi kiinnitysmutteri hankaa tankkiin ainakin mulla. Kaivertanut siihen tankkimuovin etummaisen kiinnitysmutterin luokse itselleen kolon. Siis se pultti, joka on sillä tavalla viistossa siinä keskellä. Kukaan muu huomannut samaa?
Tietääkö kukaan löytyykö suomen niemeltä mistään noita pikakaasu settejä varastosta? Liikkeissä sanovat että ei ole tehtaalla, ja saatavuus joskus ensi kuussa ehkä..
KTM SuperDuke
Okei, selailin hieman nettiä, ja superduke.netissä oli muutama säie aiheesta, eli tankin etummainen kiinnitysmutteri ei sovikkaan rungon reikään, reiät eivät ole linjassa tai jotain.
Ongelma lienee samaa perää, mulla on hangannut yläkolmion se keskellä oleva kiinnityspultti, joka on viistossa, itselleen tilaa tankin etukiinnityspisteen kohdalle. Aivan selkeä suunnitteluvirhe. Kun stogan kääntää äärioikealle, eli oikea kahva tulee kohti pyörää, ottaa se pultti selvästi kiinni siihen tankin etuosaan kiinnityspultin tietämille. Onneksi tankki ei ole terästä tai mitään metallia, silloinhan voisi tulla pieni ylläri prototyyppiajolla, kun stonga ei käännykään
Katselin kuvia, niin näyttäisi olevan samantyyppinen tai juuri sama yläkolmio myös Superomotossa ja Adventuressa, joissa sillä on huomattavasti enemmän tilaa liikkua.
Mulla on nyt alla Pirelli Dragon Supercorsa 190/55-17. Ohjauskulma muuttuu tolla renkaalla jyrkemmäksi, koska renkaan halkaisija kasvaa aika hyvin. Mutkaan taittuu Corsa3:sta (180/55-17) vielä hieman paremmin, mutta avauksisssa alkaa herkästi ravistamaan. Tuohon toki auttaa ohjausiskari. Hitaassa ajossa (lue parkkipaikalla ja muussa matelussa) ohjaus tuntuu tahmealta. Tiedä sitten johtuneeko toi myös ohjauskulman muuttumisesta vaiko pehmeästä etukumista mikä tuli alle samaan aikaan.(Nitrous @ Heinä. 09 2009,20:15) kirjoitti
"The Slow And Pathetic"
Reginan ketjut ainakin mun -06 SD:ssä. Rattaista ei tietoa.(Le Motard @ Heinä. 12 2009,22:13) kirjoitti
Ensiasennuksena oli Pirelli Diablot. Vaihdoin Diablo Corsa3:iin ja nyt alla Dragon Supercorsat.
"The Slow And Pathetic"
Itsellä on omassa tuo R mallin tankin suoja ja kyllä sen siihen saa ihan kohtalaisesti istumaan.(Le Motard @ Heinä. 16 2009,12:13) kirjoitti
![]()
"The Slow And Pathetic"
Onkos porukka käynyt radalla mittauttaa ääniä? Motoparkkiin olisi tarkoitus lähteä, mutta en oikein tiedä miten nuo Acran pyöreät titaaniputket menee nykyrajoista läpi.
KTM SuperDuke
Nyt kun on ihmisiä paikalla(vissiin) niin kattokaapa niitä yläkolmioitanne, onko hiertänyt se pikkupultti siihen tankkimuoviin? Häirittee tuo aika perkeleesti, eikä noita ihan joka kulmalla kasva pyöriä, mistä käydä vertaamassa.
Tuo ärrän tankkilätkä ei suojaa tuota ylimmäistä kulmaa tankista, joka on hiertymäaltis, eli aika turha ja onhan siinä se ylimääräinen r-kirjainkin![]()
Tuossa -08 mallissa jää sen pikkupultin ja tankkimuovin väliin n.3mm rako,eli ei ota kiinni.
Niin,joo..nyt on minunkin pihassa -08 musta duke.En ole kerinny hehkuttamaan,kun on pitäny ajella kokoajan! *![]()
Käännä paikallaan stonga yli oikealle ja katso jääkö väliä.(Repis @ Heinä. 30 2009,18:13) kirjoitti
Että semmosta. Onpahan ainakin "omanlainen" pyörä.
edit: niin ja tuo johtuu uskoakseni siitä tankin sopimattomuudesta runkoon. Esteettinen haitta näköjään jo tässä vaiheessa, kyllä se nyt mahtuu kääntymään
Mulla taitaa mennä -06malli 95...96 ykkösellä. piikkiä pienemmällä eturattaalla. (muistaakseni 16 hammasta)(Le Motard @ Elo. 03 2009,23:10) kirjoitti
RC8R 2012
EnduroR 2013
Ei hierrä mun SD:ssä. Jää mullakin väliä sen n. 3mm.(Le Motard @ Heinä. 30 2009,17:30) kirjoitti
Ei ainakaan mun vatsalla ota takki kiinni tohon tankin yläkulmaan.*Suojassa on kyllä muuten jo naarmuja, jotka ilman suojaa olisivat nyt tankissa.
"The Slow And Pathetic"
Ei ole naarmun naarmua tankissa vaikkei mitään lätkää siinä olekaan rumentamassa. Takissa on upotetut vetoketjut ja housuissa myös.(Duudsoni @ Elo. 05 2009,13:49) kirjoitti
Suoja lienee semmosta pehmeää kiiltävää kumimaista muovia? Siihen tulee naarmu jo pahasta mulkaisustakin.
Tiputin earin tuosta edestä tuonne koneen sisälle, onkohan mahdollista, että se pääsis sulamaan johonkin kriittiseen paikkaan? En hoksannut mitä kautta se sinne meni, mutta maahan asti ei tullut. Perkele![]()