1. Level 1 = Olen kuullut juttuja, ajokokemuksia ei ole (vielä)
2. Level 2 = Olen ollut ~ vuoden BMW-omistajana
3. Level 3 = Omistajana 2 - 4 vuotta, jaksaa vain kiinnostaa
4. Level 4 = Omistajana 5 - 8 vuotta. Aina vaan suu virneessä
5. Level 5 = Omistajana 9 - 12 vuotta. Mitäs hyvää vaihtamaan
6. Level 6 = Omistajana 13 - 20 vuotta. Eikös tämä jo kerro jotain..
7. Level 7 = Takana useita Beemereitä. Ainakin 100tkm ongelmitta
8. Level 8 = Takana useita Beemereitä. Ainakin 150tkm ongelmitta
9. Level 9 = Yli 200 tkm takana. Korkeintaan malli voi vaihtua...
10. Level 10 = Ajan vain BMW:llä. That´s it.
Eka pyörä 80 luvulla R 800 ja 1 kesä ajoa ja vaihto moottoripyörään....![]()
Civis Pacum, Para bellum
Kerro ny huurre niistä lukuisista bmw prätkillä tehdyistä ennätyksistä ja kilpailuvoitoista.
siunaa varjele
Niin siis ei ole eikä tule (kokemusta BMW kalustolla)(hra1150 @ Helmi. 08 2009,14:18) kirjoitti
Selvisikö kun et näköjään ihan ymmärtänyt?![]()
![]()
Pari juttua aiheisiin:(kuusysi @ Helmi. 08 2009,16:31) kirjoitti
1. Miksi ihmeessä kukaan ihminen haluaisi sitoutua, olla uskollinen tai vannoa jonkun yhden merkin ylivertaisuuteen?
- Itse olen uskollinen vain vaimolleni. Jokainen tosin taablaa tämänkin tyylillään.
- Ymmärrän johonkin ajoneuvoon kiintymisen, uskollisuuden tai muun fanaattisen suhtautumisen ainakin siinä tilanteessa, että ko. henkilö esimerkiksi omistaa kyseisen ajoneuvomerkin valmistajasta merkittävän osakemäärän.
- Muita syitä en millään pysty keksimään, kerrotteko minulle. Siis nyt kysyn sekä Bemarin puolesta puhujilta, sekä sitten niiltä, jotka täällä sitä haukkuvat ja jonkun oman merkin tai valmistusmaan ylivertaisuutta mainostavat.
2. Miten näkyy käyttöajoneuvossa jonkun merkin menestys kilpailuissa? Siis käytännön ylivoimaisuutena suhteessa johonkin toiseen merkkiin?
- itse omistin aikoinaan useita PSA-konsernin autoja peräkkäin. Tämä "uskollisuus" johtui ainoastaan siitä, että työntantajani toi ko. merkkejä maahan ja niillä oli maahantuojan edustus kotikaupungissa, josta sai niin hyviä alennuksia, että ostaminen oli hyvinkin edullista. Kyseisest merkit (esim. Peugeot) menestyivät useissa kilpailuissa ja useita vuosia peräkkäin. Kuitenkin autoista kokemuksena jäi erittäin huonon laadun mielikuva. Tätä mielikuvaa valitettavasti tukevat edellen lukuisten tuttavien ja ystävien sekä sukulaisten kokemukset sekä viimeaikojen autojen vikatilastot.
Minusta eri merkkisten ajoneuvojen omistaminen peräkkäin on rikkautta. Onneksi on vielä valittavissa useista merkesitä, joista osa on hyvinkin omalaatuisia. Nyt pyöränä Bemu, autoina Seat ja Volvo. Todennäkäisestti seuraavat autot Chrysler ja Toyota ja pyöränä Bemu tai Kawa (pyörän valintaperuseeni olenkin jo aiemmin tässäkin topicissa perustellut)
t: Sarkka
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Tätä samaa ihmettelen minäkin, ihmisillä on erilaisia tarpeita ja mieltymyksiä. Jos joku merkki olisi aivan "oikeesti" ylivertainen kaikilla alueilla niin kai sillä sitten olisi markkinaosuudet lähellä 100 prossaa.(sarkka @ Helmi. 08 2009,17:19) kirjoitti
makuasioita sanoi koira kun pallejaan nuoli![]()
Siksihän näitä corolloja eniten ostetaankin... Siis suzukeja. *(Oltsu @ Helmi. 08 2009,17:44) kirjoitti
![]()
Supermoto
Millekäs levelille semmonen laitetaan, että kun pyörää viimeksi
olin ostamassa, katselin BMW:tä ja myyjä totesi mulle, vanhalle papalle, " ei oo sun juttus ". En ole ostanut Ducati-
koneisia ketjuvetoisiani merkkiliikkeestä, joten sekin vaikeuttaa levelin asetantaa.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Täysin samaa mieltä. Noista voitoista ja ennätyksistä vain haluaisin ihan mielenkiinnosta lisätietoja, kun toi mchuurre niin voimakkaasti niistä meuhkaa.(sarkka @ Helmi. 08 2009,17:19) kirjoitti
siunaa varjele
level 3. Merkki on selvinnyt ja ei ihan heti vaihdu. Malli on hiukan vielä hakusessa. K1200GT on kyllä mukava mutta jos vaikka K1200RSporttia kokeilisi.
Tapeilta paitsi kaffe paussit.
LT, RS,2xGS.
Level 4 ja 7 käy molemmat. GS:n kans varsinkin suu virneessä edelleen.![]()
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Yhdeksäs vuosi alullaan ja kolmas Bemu tallissa. K 1200 RS:illä ja K 1200 S:llä reilut 100.000 huoletonta kilometriä takana.
No jaa, viime kesänä sivutuen kytkin irtisanoi sopimuksensa ja sammutti mopon moottoritielle. Mutta eipä noissa muuten mitään vikaa, ei pienintäkään..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Samoihin meni, paitsi: GS - RT - GS(PSmo @ Helmi. 09 2009,20:15) kirjoitti
Level 9 alkaa. Harrastuksen tosin aloitin "veturipuolikkaalla" kuten -72 TM asian ilmaisi. Eli kaverin Moto-Guzzia V7 -72 ulkoiluttamalla ja sitten löytykin oma Bemuja matka jatkuu.
R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
(hra1150 @ Helmi. 08 2009,14:18) kirjoitti
![]()
Totuuden sanoja, jälleen kerran.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
(hra1150 @ Helmi. 08 2009,17:56) kirjoitti
![]()
![]()
Ei H*****i! Ja aina paranee.![]()
![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Level !!!! anteeksi piti laittaa että 1...ei ole harkinnassa...anteeksi hankinnassa...tuo bemu...onhan jossakin mallissa aika hieno väritys mutta..mutta...![]()
<br />
K1200S:ää tekis mieli!metriäkään en ole kyllä laitteella ajanut.
pari pikku hidastetta:
1.aika kovat hinta pyynnöt
2.ei oo rahhoo
3.sama kuin 1,ja2 *
täytyy kyllä käydä laitos jossain ajamassa,jos vaikka sais lottovoiton joskus,niin tietää sitte etukäteen,tai jotain *
E:nelipyörästä pemaria ei kyllä tule,sakemanni kyllä pitää olla
Yamaha FJ 1200-88
Yamaha TZR 125-88
Honda CB 125-77
Honda Monkey -76-88(useita)
`juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
-jaakko parantainen
www.pappatuuninki.fi
Ei löydy sopivaa kohtaa mullekaan.
Löytyy kyllä Bemarin mp ja auto ja muitakin.
Sopiva kohta voisi olla : "Ajan bemareilla, mutta ei ne siitä itse kehumalla yhtään parane, eivät ole lähelläkään täydellisiä ja voisin ajaa jollain muullakin".
Lopuksi voisi vielä lisätä vaihtoehdon : "ajan mielummin italialaisella"![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
BMW rocks! Kolmas kesä menossa ja kyyti loistavaa800 ST kulkee mukavasti ja sakut osaa tuon koneiden tekemisen.
Me like!
"Mind is like parachute; it works better when open."
Level 2. Ensi kesänä jo toinen "Eurooppaa ristiin rastiin"-quest Gessulla, ja sen suoritettuani siirryn levelille 3, ei epäilystäkään.![]()
Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
Moronia!
Menee tuohon 2. kategoriaan meikäläinen. Toinen vuosi aloitettu toissapäivänä.![]()
Caponord etv 1000
Sattumalta sain eteeni ruotsalaislehden "Allt om MC" nro 12 2007. Siinä testattiin BMW K 1200GT ja Kawasaki 1400GTR. Molemmat olivat erinoimaisia sporttouringejä raskassarjassa. Pieni + Bemarille mutta jos Kawa saa pikkasen enemmän vetoa pohjarekisterissä ja lämpökahvat vakiona, se mennee Bemarin ohi.
Tietysti laatuu maksaa mutta välirahalla saa kunnon turistireissu Euroopan mantereella *
Siis Eläköön Kawasaki!!![]()
Petski
Jaa piti vielä lisätä että level num. 11 voisi olla vaikkapa NEXTlevel...kun siirrytään moottoripyöräilyssä ylöspäin ja hankitaan BMW merkkisen moottoripyörän...ja sen kunniaksi *(lämmittäjä @ Huhti. 18 2009,15:23) kirjoitti
![]()
<br />
Level 4 taisi just täyttyä.R1100RT oli hieno pyörä, upea ajaa ja viat 0 kpl. Huollot oli helppoja kotioloissakin. Nyt 2009 harrastus jatkuu HD RoadKingillä eli kokeillaan nyt tätäkin, mukavia on ainakin kevään ajot olleet. Palataan Bemuun jos on tarvis!!!
(Ekku @ Huhti. 18 2009,15:57) kirjoitti
![]()
![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Level 7. 2kpl. k-100 rs,r 1150 r(3-kpl.Hondia) nyt f800 gs ......enemmän teitä....(mchuurre @ Helmi. 03 2009,20:05) kirjoitti
ja pitempi kesä
ps.laatu lähtee ruostumattomasta torx-ruuvista
Päästy vasta level 3. R 1100 S - K 1200 GT - R 1100 S. Se GT siitä välistä vaihtui kotiloon, S:llä mennään edelleen. *ps. siitä ruostumattomasta torx- ruuvista irtoaa kyllä eloksointi *.