Katso äänestykset tulokset: BMW Strikes Back !.... till The Final Victory - kohti lopullista voittoa

Äänestäjät
251. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Level 1 = Olen kuullut juttuja, ajokokemuksia ei ole (vielä)

    128 51,00%
  • 2. Level 2 = Olen ollut ~ vuoden BMW-omistajana

    33 13,15%
  • 3. Level 3 = Omistajana 2 - 4 vuotta, jaksaa vain kiinnostaa

    36 14,34%
  • 4. Level 4 = Omistajana 5 - 8 vuotta. Aina vaan suu virneessä

    25 9,96%
  • 5. Level 5 = Omistajana 9 - 12 vuotta. Mitäs hyvää vaihtamaan

    9 3,59%
  • 6. Level 6 = Omistajana 13 - 20 vuotta. Eikös tämä jo kerro jotain..

    2 0,80%
  • 7. Level 7 = Takana useita Beemereitä. Ainakin 100tkm ongelmitta

    7 2,79%
  • 8. Level 8 = Takana useita Beemereitä. Ainakin 150tkm ongelmitta

    0 0%
  • 9. Level 9 = Yli 200 tkm takana. Korkeintaan malli voi vaihtua...

    4 1,59%
  • 10. Level 10 = Ajan vain BMW:llä. That´s it.

    7 2,79%
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 92:sta
  1. #31
    Lainaa (pecha @ Helmi. 04 2009,09:10) kirjoitti
    Lainaa (sarkka @ Helmi. 04 2009,08:18) kirjoitti
    ~1v K12RS:llä.

    Sen jälkeen voi olla minkä merkkinen pyörä vaan, jossa yhdistyy ainakin:
    - kardaaniveto, kun ajaa yli 20tkm kesässä työmatka-ajoja, ei todellakaan enää jaksa kiinnostaa vetoketjun kanssa räplääminen.
    - väännökäs moottori, jo alakierroksilta alkaen
    - suojaavat katteet matka-ajon mukavuutta nostamaan
    - säädettävä pleksi
    - kahvanlämppärit käsiä lämmittämään matka-ajossa
    - säädettävä ajoasento (kahvat, istuin, tapit) eri asento radalla ja kadulla
    - Pitkät huoltovälit ja toimintavarmuus
    - pitkä toimintasäde on eduksi.
    - tilavat, alkuperäislaukut, joiden käyttäminen, eikä poistaminen pilaa pyörän kokonaisuutta.
    - alustan oltava hyvä ja helposti säädettävissä eri kuormaustilanteisiin

    = tähän asti luetelluilla spekseillä löytyisi vielä useitakin, lähinnä kustom-tyyppisiä ratkaisuja ja sitten Rocket.

    Mutta kun samasta pyörästä pitää löytyä vielä ainakin:
    - riittävästi huipputehoa nauttimaan sporttisesta ajosta
    - ajo-ominaisuuksia myös satunnaiseen rata-ajosta nauttimiseen
    - paino mahdollisimman paljon alle 300kg, jotta jaksaa radallakin veivata
    - säädettävä ajoasento, päästävä kyykympään asentoon radalla

    No, nythän sitten valinnan varaksi jääkin: ?
    hmmm... siis ainakin K1300S, toisaalta jos tinkii reilusti rataketteryydestä ja rata-ajoasennosta niin myös K1300GT. Ja kyllähän myös KawaGTR1400 sopii jo aika lähelle. Mitäs muita... ?


    Joo, vastauksia en tähän listaani kaipaa.
    Olen sitä jo aiemminkin kysellyt, eikä ole varteenotettavia vaihtoehtoja valitettavasti keppivetoisena tarjolla.

    Täysin toinen vaihtoehtoinen genre on sitten Adventure-tyyppinen ratkaisu. Siinäkin keppiveto rajaa valinnan varan R12GSA:han ja Guzziin, joista Guzzi putoaa toimintasäteensä takia pois.

    Mutta, siis jos joku muu merkki tekee hyvän pitkän matkan sporttipyörän huoltovapaalla keppivedolla, niin voihan sitä taas harkita.

    t: Sarkka
    Jep, jep,
    nyt ja tällä hetkellä on minun käyttöpyörässäni keppiveto yksi ehdottomista valintaperusteistani.

    Tämä on hauska palsta, vaikka kirjoitin vain henkilökohtaiset valintakriteerit, niin taas joku vastailee niihin kuin olisin tehnyt jonkinlaisen vertailun vaihtoehtojen välillä. En tehnyt.
    Lainaa kirjoitti
    Eli missään puoliuskonnollisessa hurmiossa ei kannata ainakaan muille alkaa julistamaan yhden toisiovetotavan ylivertaisuutta muihin nähden. Jokaisessa löytyy plussia ja miinuksia, ja jättämällä kardaanin pois ns.välttämättömien varusteiden listalta joku toinen (ei siis sinä, minulle kelpaa täysin mainiosti, ettet kelpuuta mitään muuta kuin kardaanin) voi laajentaa valikoimaansa jo aika merkittävästi.
    Missä on se minun puoliuskonnollinen hurmio? Missä julistan sen ylivertaisuutta? Totean vain sen olevan omiin tarpeisiini nyt ainoa vaihtoehto, jonka otan huomioon. En todellakaan niitä millään tavalla kenenkään toisen valinnoiksi tarjoillut!

    Olen samaa mieltä jo valmiiksi, mikään toisiovetotapa ei ole yksiselitteisesti paras.
    Lainaa kirjoitti
    En kritisoikaan valintaasi millään muotoa, vaan mainitsen vain, että mikään vaihtoehdoista ei ole yksiselitteisesti paras, yhtälöön kuuluu kiinteästi mukaan myös pyörän käyttäjä, sekä hänen ajotapansa ja mieltymyksensä
    .
    Minä jaksoin ketjujen kanssa räplätä vielä, kun ajomäärät pysyivät alle 15tkm/kesä. Silloinkin tosin laiskuus välillä voitti, enkä sadeajopäivän jälkeen niitä jaksanut rasvailla. Muutaman kerran kun toistui, olikin ketju pian vaihdossa.

    Itselleni ketju toisiovetona on edelleen varteenotettava vaihtoehto, jos jossain vaiheessa käyttötarpeet muuttuvat tai on mahdollista hankkia useita pyöriä:
    - kurapyörä, siis enska/crossiajoon ketjulla varmasti paras. Kevyt, toimiva ratkaisu, lähtökohtaisesti jokaisen lenkin jälkeen tarve ja mahdollisuus huoltaa
    - radalle eri pyörä, varmasti on ketju taas paras ratkaisu. Joka ajokerran jälkeen mahdollista huoltaa ketjut. Tuskin sadeajoa.
    - Jos ajomäärät laskevat joskus tai into lopahtaa niin, että ajelen vain keskimääräisen muutaman tonnin kesässä vain aurinikoisella säällä. Taas jaksan niitä huoltaa, joten ketju on silloin hyvä vaihtoehto.

    Ja vielä kerran selvyyden vuoksi: Korostan, tämä on vain minun tämän hetken henkilökohtainen arvostukseni. En tyrkytä sitä kenellekään muulle faktana.

    Joo, ja remmiveto olisi kanssa kiinnostava, koska sekin on huoltovapaa. Mutta kun niitäkään ei ole isoissa sporttisissa matkapyörissä liiemmälti näkynyt. Josko Buell tarjoaisi vähän paremmin matkantekoon soveltuvaa mallia uudella koneellaan varustettuna...

    Joten myönnytys sinulle, laajennan katsontaani tässä hetkessä myös remmiin. Onneksi en ole tatuoinut mitään, mihinkään.
    Lainaa kirjoitti
    Tunnut olevan tatuoinut sanan ´kardaani´ otsaasi melko isolla. Kaikissa toisiovedon toteutustavoissa on omat hyvät ja huonot puolensa, joten se on viime kädessä ihan henkilökohtainen valinta, mikä sopii itselle parhaiten.
    Hyvä, että et kritisoi, en minäkään missään nimessä kritisoi kenenkään muun valintaa. Jokainen tekee valintansa omista lähtökohdistaan.
    Lainaa kirjoitti
    En kritisoikaan valintaasi millään muotoa, vaan mainitsen vain, että mikään vaihtoehdoista ei ole yksiselitteisesti paras, yhtälöön kuuluu kiinteästi mukaan myös pyörän käyttäjä, sekä hänen ajotapansa ja mieltymyksensä.
    edit: ei meinaa millään nuo lainaus-koodit sattua kohilleen. säädän. Sorry.
    T: Sarkka



    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  2. #32
    Lainaa (mvps @ Helmi. 04 2009,11:21) kirjoitti
    Lainaa (sarkka @ Helmi. 04 2009,08:18) kirjoitti
    Joo, vastauksia en tähän listaani kaipaa.
    Olen sitä jo aiemminkin kysellyt, eikä ole varteenotettavia vaihtoehtoja valitettavasti keppivetoisena tarjolla.
    Wastaan silti tällä linkillä, aika lähelle noihin sun spekseihin päästään.
    Kawa GTR1400 on yksi varteenotettava vaihtoehto, kuten jo alkuperäisessä viestissä mainitsinkin.

    Se sopii erittäin hyvin tarpeisiini. On vieläpä edullisempi ostaakin.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  3. #33
    Sori, en tarkoittanut, että sinä olisit ´puoliuskonnollisessa hurmiossa´ kardaanin puolesta.

    Jopa melko usein kuitenkin kuulee näistä asioista keskusteltaessa väitettävän, että se olisi se ainoa oikea vaihtoehto matkapyörään, ja tästä rohkenen olla eri mieltä. Se on ihan hyvä vaihtoehto, mutta silti vain yksi muiden joukossa, eikä suinkaan ainoa.

    Joskus ennen ei esim. kettingit eikä rattaat tupanneet kestämään, mutta se oli ennen.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #34
    Lainaa (pecha @ Helmi. 04 2009,13:21) kirjoitti
    Sori, en tarkoittanut, että sinä olisit ´puoliuskonnollisessa hurmiossa´ kardaanin puolesta.

    Jopa melko usein kuitenkin kuulee näistä asioista keskusteltaessa väitettävän, että se olisi se ainoa oikea vaihtoehto matkapyörään, ja tästä rohkenen olla eri mieltä. Se on ihan hyvä vaihtoehto, mutta silti vain yksi muiden joukossa, eikä suinkaan ainoa.

    Joskus ennen ei esim. kettingit eikä rattaat tupanneet kestämään, mutta se oli ennen.


    jee, yhteisymmärrys selkeä.

    Pakko siis paljastaa oma perimmäinen syy: patalaiskuus. Pilasin muutamat ketjut peräjälkeen rasvaamattomuudella. Eikä siinä automaattiset voitelijatkaan enää olisi auttaneet/auta.

    Se nyt vaan ei aina huvita (yleisimmin puolen yön jälkeen) työmatkalla hotelliin päästyäni alkaa ketjuja rasvailemaan. Aamulla ei tule mieleenkään pikkutakki päällä sitä touhata. Ja kotiin/seuraavaan kohteesen lähtiessä on niin kiire olevinaan ettei ehdi. Ja keskimäärin Suomen kesässä sataa melkein joka matkalla (tai siltä se joskus tuntuu).

    Siis konkretisoi henkilökohtaisen valintaperusteeni tässä ajassa tuo tarina.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  5. #35
    Itse ajoin viime talvena ketjupelillä 1/2 vuoden reissun täältä Sydneyyn kaksipäällä, vaihtamatta toisiovetoon kertaakaan yhtään mitään.

    Ketjurataspaketti laitettiin uusiksi ennen lähtöä, ja kiristin ketjuja ehkä 3-4 kertaa matkalla. Voitelin niitä kyllä aika säännöllisesti, tosin kuivissa ja lämpimissä olosuhteissa kerran päivässä (=alkuillasta, majapaikkaan päästyä) riitti hyvin. Aasiassa ei ketjusprayta yleensä ollut myöskään saatavana, joten voiteluaineena oli yleensä moottoriöljy, joka levitettiin ketjulle esim. kankaanpalasella. Olin itsekin hieman yllättynyt siitä, ettei kyseinen öljy sotkenut pyörää juurikaan, kunhan sitä vain osasi laittaa ketjuun sopivan määrän, mikä vaati alkuun hieman harjoittelua. Ja kun touhusi tämän, niin siinä yhteydessä tuli ikäänkuin itsestään vähän samalla tsekkailtua, ettei kuoppateillä ole kiinnityspultit löystyneet, tai mitään muuta normaalista poikkeavaa näkyvillä.

    Vastaavanlaiselle retkelle olisin kyllä voinut lähteä myös kardaanipelillä, mutta sitten, jos olisi jotain propleemaa tullut jossakin hevonkuusessa, niin ketjuveto on huomattavasti iisimpi korjata takaisin nippuun - voi vaikka vaihtaa sen kaikki komponentit uusiin, jos tarve on.

    En itse asiassa edes kuljettanut noihin muita varaosia mukana, paitsi eturatasta, muutaman lenkin varaketjua ja paria ketjulukkoa, näitäkään ei tosin tarvittu.

    Ketju ja rattaat oli matkan jälkeenkin, 35000 ajettuina, vielä melko hyvässä kuosissa, ja niillä olisi ajanut vielä ainakin 5000, mutta vaihdoin ne samalla, kun siinä tuli vähän muutakin huoltoa tehtyä.

    Tämä vain esimerkkinä siitä, kuinka valintaperusteet voivat olla hyvinkin erilaisia.

    Kävin joskus Alpeilla ja Pohjois-Epsanjassa R1100S:llä, se oli reilun 7tkm retki, ja kardaani oli kyllä ihan huoleton ja hyvin toimiva ratkaisu, ajotuntumaan se tosin vaikutti ihan selvästi, muttei asialla ole tuollaisessa touring-ajossa juurikaan merkitystä.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  6. #36
    Lainaa (pecha @ Helmi. 04 2009,14:36) kirjoitti
    Itse ajoin viime talvena 1/2 vuoden reissun täältä Sydneyyn kaksipäällä, vaihtamatta toisiovetoon kertaakaan yhtään mitään.

    Ketjurataspaketti laitettiin uusiksi ennen lähtöä, ja kiristin ketjuja ehkä 3-4 kertaa matkalla. Voitelin niitä kyllä aika säännöllisesti, tosin kuivissa ja lämpimissä olosuhteissa kerran päivässä (=alkuillasta, majapaikkaan päästyä) riitti hyvin. Aasiassa ei ketjusprayta yleensä ollut myöskään saatavana, joten voiteluaineena oli yleensä moottoriöljy, joka levitettiin ketjulle esim. kankaanpalasella. Olin itsekin hieman yllättynyt siitä, ettei kyseinen öljy sotkenut pyörää juurikaan, kunhan sitä vain osasi laittaa ketjuun sopivan määrän, mikä vaati alkuun hieman harjoittelua. Ja kun touhusi tämän, niin siinä yhteydessä tuli ikäänkuin itsestään vähän samalla tsekkailtua, ettei kuoppateillä ole kiinnityspultit löystyneet, tai mitään muuta normaalista poikkeavaa näkyvillä.

    Vastaavanlaiselle retkelle olisin kyllä voinut lähteä myös kardaanipelillä, mutta sitten, jos olisi jotain propleemaa tullut jossakin hevonkuusessa, niin ketjuveto on huomattavasti iisimpi korjata takaisin nippuun - voi vaikka vaihtaa sen kaikki komponentit uusiin, jos tarve on.

    En itse asiassa edes kuljettanut noihin muita varaosia mukana, paitsi eturatasta, muutaman lenkin varaketjua ja paria ketjulukkoa, näitäkään ei tosin tarvittu.

    Ketju ja rattaat oli matkan jälkeenkin, 35000 ajettuina, vielä melko hyvässä kuosissa, ja niillä olisi ajanut vielä ainakin 5000, mutta vaihdoin ne samalla, kun siinä tuli vähän muutakin huoltoa tehtyä.

    Tämä vain esimerkkinä siitä, kuinka valintaperusteet voivat olla hyvinkin erilaisia.

    Kävin joskus Alpeilla ja Pohjois-Epsanjassa R1100S:llä, se oli reilun 7tkm retki, ja kardaani oli kyllä ihan huoleton ja hyvin toimiva ratkaisu, ajotuntumaan se tosin vaikutti ihan selvästi, muttei asialla ole tuollaisessa touring-ajossa juurikaan merkitystä.
    Olisikohan mahdollista, että olisin tuosta retkestänne taannoin lehdestäkin lukenut?

    Joka tapauksessa teidän reissulle.

    väännän vielä kuitenkin hiukan.

    Lähtökohta tuossa teidänkin matkassa oli täysin eri, kuin oma ajossani. Esimerkiksi tuohon sinun mainitsemaan matkaan olisin itsekin voinut lähteä ketjupelillä, koska siinä ollaan matkassa nimenomaan moottoripyöräilyn takia ja lähtökohtaisesti päivittäiselle rasvailulle on aikansa ja paikkansa.

    Itsellä moottoripyörä on työmatka-ajokki, laiskalla miehellä, joka haluaa yhdistä kuitenkin tämän nautinnollisen harrastuksen työhön. Ja siinä onnistunkin. Päivittäinen rasvailu ei vain enää jaksanut kiinnostaa minua.

    Tai no joo, mitäpäs tässä vääntämään.
    Olen varma, että meillä on kyllä asiasta yhteinen ymmärrys: toisiovetoa ei pidä yleisesti laittaa paremmuusjärjestykseen itseisarvona.

    Se on makuasia sanoi koirakin kun...

    t.Sarkka
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  7. #37
    juu, olen kirjoittanut retkestämme Moto-1:een. Matka oli unohtumaton, täytyy olla todella kiitollinen, että on sellaisen päässyt tekemään!

    On tullut aiemminkin todettua, mutta todetaan vielä, että mielestäni kaikista eniten hyviä puolia, ja samaan aikaan vähiten huonoja puolia, olisi koteloidussa ketjussa.

    Sillä ajelisi nykyisillä ketjuilla ilman rasvauksia ja todennäköisesti ilman sen kummempia säätämisiäkään varmaan lähemmäs satatonnia. Harmi vaan, että sellainen ei ole kovin silmää miellyttävä ratkaisu (mutta mahtaako karskissa reissupyörässä tosin olla edes väliä, miltä toisioveto näyttää??).. ja oma veikkaus on, että myös ketjunvalmistajille sopii mainiosti vähän tiheämmät vaihtovälit.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #38
    Lainaa (pecha @ Helmi. 04 2009,15:32) kirjoitti
    On tullut aiemminkin todettua, mutta todetaan vielä, että mielestäni kaikista eniten hyviä puolia, ja samaan aikaan vähiten huonoja puolia, olisi koteloidussa ketjussa.

    Sillä ajelisi nykyisillä ketjuilla ilman rasvauksia ja todennäköisesti ilman sen kummempia säätämisiäkään varmaan lähemmäs satatonnia. Harmi vaan, että sellainen ei ole kovin silmää miellyttävä ratkaisu (mutta mahtaako karskissa reissupyörässä tosin olla edes väliä, miltä toisioveto näyttää??).. ja oma veikkaus on, että myös ketjunvalmistajille sopii mainiosti vähän tiheämmät vaihtovälit.
    Asiaa.

    Mitenkähän tuollainen koteloitu ketju toimsi, jos siinä olisi kolme ketjunohjtainta.

    Takarattaan etupuolella moelmmin puoin puristaisi ketjulinjan takahaarukan vahvuiseksi. Eturattaan takana riittäisi yksi ohjuri alapuolella.

    Kestäisi kyllä, varmasti. Eikä siis pakosti tarvitseisi rumaakan tehdä. Kevykin voisi vielä olla. Hissi-ilmiötä ei olisi.
    hmm.. toisaalta, mikä siinä olisi sitten parempi kuin remmissä? Keppivetoon nähden varmasti kevyempi ja ei hissi-ilmiötä vaikkei rakennellakaan sitä estäviä rakenteita.

    Mielenkiintoinen ilmiöhän on tuo, mitä tehdään ja miksi. Onhan se niinkin, että tehtaan ei kannata välttämättä tehdä liian kestävää konstruktiota.

    Btw, taitaa mennä aika pahasti OT.

    t. Sarkka
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  9. #39
    Jos ja kun keski-ikäisillä (niinkuin itsekin) pyörillä tykkää ajella, niin ei taida bemari olla oikein vaihtoehto, luulen olevan lussunpuoleisia. Ja kun luki sitä koeajoa siitä yleistekniikkalehdestä, niin voipi tuo lause "Herrasmies lopettaa BMW:hen" toteutua liiankin kirjaimellisesti, pysyn hontissa.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  10. #40
    Kiva kysely. Mchuurre se vasta kunnon pemaristi onkin, jessss.



    En päässy ku level 4 tasolle, mutta siitä huolimatta yhtä en vaihda...

    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  11. #41
    Level 3

    "Bemarin ostaminen on köyhille kallista ja muille saman hintaista!"

    Puimuri Rules
    Olen jyrkästi samaa mieltä...
  12. #42
    Lainaa (Repa @ Helmi. 03 2009,21:52) kirjoitti
    Mitähän tuohon nyt pitäisi sitten sanoa. Itsellä ei ole kuin 4 puimuria, tosin yksi niistä on nelipyöräinen. Mutta yhteensä puimurihevosia on tallissa liki 800 eli aika hyvän kokoinen karja.

    Kun ekan puimurin hankin 1986 olin myyty laadun osalta. Eikä ole pettymyksiä tullut. Kilometrejä on takana ihan riittävästi puimureilla, jos toki monilla muillakin merkeillä. Mutta vaikea olisi vaihtaa toiseen merkkiin. Ehkä takaisin Goldwingiin?

    t. Repa
    No hei siis onko noissa sun puimureissa tosiaan 200 hummaa per peli ? Taitaa olla virkeä kotilo ?
    BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
  13. #43
    Kyykky Bmw:tä on tullut koitettua, ihan positiivinen fiilis jäi
    kyseisestä pelistä. Ehkä jossain vaiheessa voisi harkitakkin...
  14. #44
    Luettuani alkukommentin by Mr McHuurre: pistäppä Huurre aamulääkitys kuntoon niin heräät tuosta unesta...
  15. #45
    Lainaa (HSRC @ Helmi. 04 2009,20:24) kirjoitti
    No hei siis onko noissa sun puimureissa tosiaan 200 hummaa per peli ? Taitaa olla virkeä kotilo ?
    Kotilossa kolmisensataa...

    Ja KS:ssä on kans jokunen turpoheppa...

    Eikä ne kaks muutakaan alle sadan jää.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  16. #46
    Natsi vaan tietää kuinka koneet ja laitteet tehdään! ei voi mitään...nipponia ei ole ollut ei autoa eikä pyörää...jumala mua armahtakoon ettei ikinä tulisikaan

    Joku viisas on sanonut että 150hv ei ole urheiluauto ja 2.0 on limsapullo...kui se sitten menisi pyörissä?
    Muijaani voit arvostella, pyörääni et
  17. #47
    Noista mopoista ei kokemusta. Mutta BMW:stä kyllä muuten.
    Ollut 316i -90,316i -00, 325ci -03 118d -05 118d -08.
    Hyviä vehkeitä on ollut.
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
  18. #48
    Lainaa (Juri -72 @ Helmi. 06 2009,21:00) kirjoitti
    Joku viisas on sanonut että 150hv ei ole urheiluauto ja 2.0 on limsapullo...kui se sitten menisi pyörissä?
    No jos nyt alkuun tuplais noi tehot.
    Sylintereitä mopoon vähintään neljä ja autoon vähintään kahdeksan.

    Ja sitten pitäis painot saada kohdilleen. Mopo alle 200 kg ja auto alle 1500 kg niin alkaa teho/painosuhteet olla kohdallaan. Ja vakuutusyhtiön edustaja hykertelee käsiään.

    No minulla on vielä matkaa noihin lukuihin. Ainakin painojen osalta... Eli pappamallilla ajelen nyt, ja jatkossakin.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  19. #49
    Lainaa (Juri -72 @ Helmi. 06 2009,21:00) kirjoitti
    Joku viisas on sanonut että 150hv ei ole urheiluauto ja 2.0 on limsapullo...kui se sitten menisi pyörissä?
    No jos nyt alkuun tuplais noi tehot.
    Sylintereitä mopoon vähintään neljä ja autoon vähintään kahdeksan.

    Ja sitten pitäis painot saada kohdilleen. Mopo alle 200 kg ja auto alle 1500 kg niin alkaa teho/painosuhteet olla kohdallaan. Ja vakuutusyhtiön edustaja hykertelee käsiään.

    No minulla on vielä matkaa noihin lukuihin. Ainakin painojen osalta... Eli pappamallilla ajelen nyt, ja jatkossakin.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  20. #50
    BMW auto on joskus ollut (520i) ja vikalista oli aivan mykistävä, pyöräthän on varmaan ihan hyviä... Tänä vuonnahan se bemari tulee superbikeen näyttään duculle ja japseille miten se homma oikein hoidetaan.
    siunaa varjele
  21. #51
    Omalta kohdaltani tuo äänetys jäi valitettavasti tekemättä, koska oikeaa vaihtoehtoa ei ole löytynyt. Tuosta äänestyksestä puuttuu ainakin yksi vaihtoehto. Mikä numero se sitten olisi, niin sen saa aiheen aloittaja ihan itse päättää. Vaihtoehto xx en ole vielä ollut BMW:n omistaja ja tuskin tulen ikinä olemaan.
    Ahdettu 1216
  22. #52
    Lainaa (suiza 1200 @ Helmi. 08 2009,00:21) kirjoitti
    Omalta kohdaltani tuo äänetys jäi valitettavasti tekemättä, koska oikeaa vaihtoehtoa ei ole löytynyt. Tuosta äänestyksestä puuttuu ainakin yksi vaihtoehto. Mikä numero se sitten olisi, niin sen saa aiheen aloittaja ihan itse päättää. Vaihtoehto xx en ole vielä ollut BMW:n omistaja ja tuskin tulen ikinä olemaan.
    Tuntuu niin pahalta tuo ylenmääräisen negatiivisuuden tuoksu, että pitää antaa oma, vaatimatonkin, panos palautteen muodossa.

    Ei tällaisessa threadissa voi olla vaihtoehtoa "ei koskaan", koska se sotii perusajatusta vastaan (BMW on lyömätön, sanokaa juntit mitä sanotte).
    Sori, pääsi tuo sivupersoona lausumaan mielipiteensä minun siihen mitenkään puuttumatta tai mitenkään pyytämäti. Kuiteski, vannomati paras...
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  23. #53
    Hmmm... Vuonna 1977 Yamaha 350RD, sitten toinen samanlainen nuorempi, sitten tuutti, toinen tuutti, CB 1100, sitten tulin herätykseen: BMW K 100 RT, K1100 LT, K 1200RS, K 1200LT, ohessa F 650, K 1200GT, sitten näin valon = 1200 GSA. Ei vaihtohaluja tällä hetkellä. Ajettu lähemmäs 600 000km, joista Bemareilla lähes 500 000. BMW-aikana ei yhtään menoa hiljentävää teknistä vikaa.

    Mihinkäs levelillä tällä sijoittuisi?
  24. #54
    mykistävää ja henkeäsalpaavaa kirjoitusta huurteelta kuinkahan monta yötä se on valvonut lukiessaa varmaan noita perä vitutus topicceja kun tän heitti ilmoille. tosiaan totta joka sana minkä tohon rustasi. samaa mieltä sinä että vanhoilla baijerin tuotteilla voi mennä vaikka alaskaan pilkille niin ja kai se on se huurre sielläkin käyny? ilman ongelmia. nykysistä en tiedä ku en ole paremmin tutustunut.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  25. #55
    Lainaa (Kunkku @ Helmi. 08 2009,07:57) kirjoitti
    Ajettu lähemmäs 600 000km, joista Bemareilla lähes 500 000. BMW-aikana ei yhtään menoa hiljentävää teknistä vikaa.
    Ihan tyypillinen bemarimiehen tarina.
    Dixi et animam levavi
  26. #56
    Level 1.Matkasohvien omistajilta usein kuultu kommentti on,että viimeinen pyörä on sitten Gold Wing tai Bmw:n vastaava.Kaikkia muita on jo kokeiltu,näihin päädytään.
    Mulla lähtee 25:s kesä josta viimeiset 8vuotta japsi-nakulla.
    Jos pyörässä täytyy olla seuraavat kriteerit:kardaani,hyvä säänsuoja,paljon tavaratilaa,stereot,vakkari,jne niin listasta jää puuttuu enää se tärkein eli turvallisuus.Sitä ei pyörään saa rahallakaan.Aivan sama ajaa autolla,Wingin ja LT:n hinnalla saa jo Mersun.
    FLHTCUSE4
  27. #57
    kyllä nykyään saa pyörään aika mukavasti varusteita jos vaan on valmis siitä maksamaan. ja onko se auto sitten sen turvallisempi. eikä 36 tonnilla kummosta mersun rohjaketta saa. esim mesen s 65 amg maksais noin350 tuhatta muutaman kuukauden ootolla samalla tavalla sekin romuttuu. olipa taas epäselvä sepustus
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  28. #58
    Level 1

    Ajokokemusta ei ole eikä tule
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  29. #59
    Lainaa (SB2 @ Helmi. 08 2009,14:08) kirjoitti
    Level 1

    Ajokokemusta ei ole eikä tule
    Ei tolla kalustolla.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Tsc @ Helmi. 08 2009,13:37) kirjoitti
    Level 1.Matkasohvien omistajilta usein kuultu kommentti on,että viimeinen pyörä on sitten Gold Wing tai Bmw:n vastaava.Kaikkia muita on jo kokeiltu,näihin päädytään.
    Mulla lähtee 25:s kesä josta viimeiset 8vuotta japsi-nakulla.
    Jos pyörässä täytyy olla seuraavat kriteerit:kardaani,hyvä säänsuoja,paljon tavaratilaa,stereot,vakkari,jne niin listasta jää puuttuu enää se tärkein eli turvallisuus.Sitä ei pyörään saa rahallakaan.Aivan sama ajaa autolla,Wingin ja LT:n hinnalla saa jo Mersun.
    No tässähän se puhuu oikein Suuren Asiantuntijan ääni... *

    Ajele ihan rauhassa sillä nakujapsillasi ja tule onnelliseksi!

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen