Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 83:een 83:sta
  1. #61
    Lainaa (JarkkoV @ Syys. 04 2009,15:16) kirjoitti
    Itse vasta tilasin ja lätkäisin eBay:stä ostetun e-hyväksyntätarran yoshimuraani. Tarra maksoi vain 3,5£ postikuluineen, joten ajattelin että onpahan jotain näyttää gyille jos intoutuvat tutkailemaan tarkemmin. Mitään muuta dokumentteja ei kyllä löydy, koska tilasin sliparin jenkeistä käytettynä.
    Onko tollaista tapausta mitään mahdollisuutta saada muutoskatsastettua?

    Tuommone tarra: <a href="http://cgi.ebay.co.uk/E-MARKED-EXHAUST-STICKER-HONDA-YAMAHA-SUZUKI-KAWASAKI_W0QQitemZ200376598459QQcmdZViewItemQ


    QptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item2ea7603fbb&_trksi d=p3286.c0.m14" target="_blank">Linkki</a>
    Heti ne on puuttuneet sun rötöstelyihin, kun Page Not Responding!!

    Joo, mites tosissaan, kun on ostanut mopon käytettynä, eikä harmainta aavistusta, mitkä huilut siinä on ja vääryyden välttämiseksi ei viitsisi joutua ostelemaan satojen eurojen pillejä vaan, että jotakuta pikkuvirkamiestä miellyttää??
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  2. #62
    Lainaa (harald73 @ Syys. 04 2009,17:05) kirjoitti
    Lainaa (JarkkoV @ Syys. 04 2009,15:16) kirjoitti
    Itse vasta tilasin ja lätkäisin eBay:stä ostetun e-hyväksyntätarran yoshimuraani. Tarra maksoi vain 3,5£ postikuluineen, joten ajattelin että onpahan jotain näyttää gyille jos intoutuvat tutkailemaan tarkemmin. Mitään muuta dokumentteja ei kyllä löydy, koska tilasin sliparin jenkeistä käytettynä.
    Onko tollaista tapausta mitään mahdollisuutta saada muutoskatsastettua?

    Tuommone tarra: <a href="http://cgi.ebay.co.uk/E-MARKED-EXHAUST-STICKER-HONDA-YAMAHA-SUZUKI-KAWASAKI_W0QQitemZ200376598459QQcmdZViewItemQ




    QptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item2ea7603fbb&_trksi d=p3286.c0.m14" target="_blank">Linkki</a>
    Heti ne on puuttuneet sun rötöstelyihin, kun Page Not Responding!!

    Joo, mites tosissaan, kun on ostanut mopon käytettynä, eikä harmainta aavistusta, mitkä huilut siinä on ja vääryyden välttämiseksi ei viitsisi joutua ostelemaan satojen eurojen pillejä vaan, että jotakuta pikkuvirkamiestä miellyttää??
    Vissiin tuommoista tarraa meinattiin?

    <a href="http://cgi.ebay.co.uk/E-MARKED-EXHAUST-STICKER-YAMAHA-HONDA-SUZUKI-KAWASAKI_W0QQitemZ200375786515QQcmdZViewItemQ

    QptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item2ea753dc13&_trksi d=p3286.c0.m14" target="_blank">http://cgi.ebay.co.uk/E-MARKE.....c0.m14</a>

    Heräsi mieleeni semmoinen kysymys, että onko esim. täällä myytävissä tarvikevaimentimissa, joissa on e-hyväksyntä, tuommoisilla tarroilla kerrottu se asia, vai onko ne merkinnät kaiverrettu tms?

    Edit. No eipä se linkitys näytä toimivan paremmin meikäläiselläkään, mutta hakee vaan sieltä ebaysta: "e-marked exhaust", niin löytää tarrat..



    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  3. #63
    Lainaa (Vihdin Matti @ Syys. 04 2009,17:20) kirjoitti
    Lainaa (harald73 @ Syys. 04 2009,17:05) kirjoitti
    Lainaa (JarkkoV @ Syys. 04 2009,15:16) kirjoitti
    Itse vasta tilasin ja lätkäisin eBay:stä ostetun e-hyväksyntätarran yoshimuraani. Tarra maksoi vain 3,5£ postikuluineen, joten ajattelin että onpahan jotain näyttää gyille jos intoutuvat tutkailemaan tarkemmin. Mitään muuta dokumentteja ei kyllä löydy, koska tilasin sliparin jenkeistä käytettynä.
    Onko tollaista tapausta mitään mahdollisuutta saada muutoskatsastettua?

    Tuommone tarra: <a href="http://cgi.ebay.co.uk/E-MARKED-EXHAUST-STICKER-HONDA-YAMAHA-SUZUKI-KAWASAKI_W0QQitemZ200376598459QQcmdZViewItemQ






    QptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item2ea7603fbb&_trksi d=p3286.c0.m14" target="_blank">Linkki</a>
    Heti ne on puuttuneet sun rötöstelyihin, kun Page Not Responding!!

    Joo, mites tosissaan, kun on ostanut mopon käytettynä, eikä harmainta aavistusta, mitkä huilut siinä on ja vääryyden välttämiseksi ei viitsisi joutua ostelemaan satojen eurojen pillejä vaan, että jotakuta pikkuvirkamiestä miellyttää??
    Vissiin tuommoista tarraa meinattiin?

    <a href="http://cgi.ebay.co.uk/E-MARKED-EXHAUST-STICKER-YAMAHA-HONDA-SUZUKI-KAWASAKI_W0QQitemZ200375786515QQcmdZViewItemQ



    QptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item2ea753dc13&_trksi d=p3286.c0.m14" target="_blank">http://cgi.ebay.co.uk/E-MARKE.....c0.m14</a>

    Heräsi mieleeni semmoinen kysymys, että onko esim. täällä myytävissä tarvikevaimentimissa, joissa on e-hyväksyntä, tuommoisilla tarroilla kerrottu se asia, vai onko ne merkinnät kaiverrettu tms?

    Edit. No eipä se linkitys näytä toimivan paremmin meikäläiselläkään, mutta hakee vaan sieltä ebaysta: "e-marked exhaust", niin löytää tarrat..
    Ainakin varsin yleisesti käytettyyn moottorin toiminnan kohennusputki Leo Vince Oval II:een on stanssattu putken päähän ihan virallinen E-leima. Mitä nyt muistan, niin muistakin Suomessa suosituista ei-racing -tavisputkista löytyy yleensä vastaava merkintä, ainakin useimmissa Akroissa ja Yosheissa näkyy olevan ihan stanssattu tieliikennehyväksyntä unionin alueelle. Riippuu kai vähän mistä päin maailmaa hankittu...

    -hh-
  4. #64
    Lainaa (JarkkoV @ Syys. 04 2009,15:16) kirjoitti
    Itse vasta tilasin ja lätkäisin eBay:stä ostetun e-hyväksyntätarran yoshimuraani. Mitään muuta dokumentteja ei kyllä löydy, koska tilasin sliparin jenkeistä käytettynä.
    Onko tollaista tapausta mitään mahdollisuutta saada muutoskatsastettua?
    Jos katsastusmies ei osaa asiaansa, on näitä kuulemma sattunut.

    Eli ei se riitä että on mikä vaan E-hyväksytty putki, vaan pitää olla esittää se tyyppihyväksyntätodistus (tai mikä piru se pumaska suomeksi onkaan, Akrojen 30 sivun nipun päällä lukee EG-Typgenehmigungsbogen / EC Type - Approval Certificate).
    Siitä käy ilmi että juuri kyseinen pönttö on hyväksytty käytettäväksi kyseisen pyörän kanssa, ja melu- ja päästömittaukset on suoritetty hyväksytysti asianmukaisessa tutkimuslaitoksessa.

    Jos tuota valmista hyväksyntätodistusta ei ole kyseiselle pyörä/vaimennin-yhdistelmälle, se pitäisi itse hankkia eli teettää mittaukset jne mikä maksanee mennen tullen enemmän kuin keskiverto moottoripyörä, eikä taida onnistua missään Suomessa.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  5. #65
    tulostin yhdestä vaimenninehdokkaasta netistä tuoteselosteen ja käytin paikallisella konttorilla.

    katsoivat että on e-hyväksytty, ja paperista löytyi myös desibeli arvot tietyillä nopeuksilla ja kierroksilla.

    sen jälkeen sanoi vaan, että senkus tilaat, tuot tänne näytille ja sillä selvä. helppoa.

    niin paitsi pitää ensin hankkia ne pöntöt.. *
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  6. #66
    Jos valmistajan kotisivuilla on merkintä "Approved" putkien kohdalla, niin onkohan se nyt sitten yhtä kuin e-approved? Vai jumitunko byrokratian rattaisiin ajaessani putkella joka on vain "approved"?

    Valmistaja=Laser.
  7. #67
    Lainaa (Vihdin Matti @ Syys. 04 2009,17:20) kirjoitti
    Heräsi mieleeni semmoinen kysymys, että onko esim. täällä myytävissä tarvikevaimentimissa, joissa on e-hyväksyntä, tuommoisilla tarroilla kerrottu se asia, vai onko ne merkinnät kaiverrettu tms?
    ei kyllä ne on oikein kaiverrettuna.
    Noista tarroista..
    Pikkasen menee mettään ku aletaan pitämään viranomaisiakin tyhymänä.

    Siinä vaiheessa kun ne on liimattu kii ni on paha alkaa selitteleen onko kysees harhaanjohtaminen tms..vai tietämättömyys.




    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  8. #68
    kyllä kai se kaiverrettu pitää olla, muuten hyväksyntä lähtee sitä mukaa ku pyörää paineella pesee...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  9. #69
    No sitä vähän ajattelinkin, että turhaan sitten menee tuommoisia tarroja lätkimään, jos poliisit ovat tottuneet täällä aina kaiverruksia katsomaan, joten jätetään tarrat tilaamati ja ajellaan zsägällä, kuten tähän asti.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  10. #70
    Lainaa (Tuppervaari @ Syys. 04 2009,18:14) kirjoitti
    Lainaa (Vihdin Matti @ Syys. 04 2009,17:20) kirjoitti
    Heräsi mieleeni semmoinen kysymys, että onko esim. täällä myytävissä tarvikevaimentimissa, joissa on e-hyväksyntä, tuommoisilla tarroilla kerrottu se asia, vai onko ne merkinnät kaiverrettu tms?
    ei kyllä ne on oikein kaiverrettuna.
    Noista tarroista..
    Pikkasen menee mettään ku aletaan pitämään viranomaisiakin tyhymänä.

    Siinä vaiheessa kun ne on liimattu kii ni on paha alkaa selitteleen onko kysees harhaanjohtaminen tms..vai tietämättömyys.
    hmmmhh

    ihan esimerkkinä..viiminen kuva oikealta

    Näyttäs jottei kaiverrettu ole *

    edit: lisäys..

    Niin siis eiköhän tuo akrassa oleva ole ihan aito merkintä, vaikkei kuvan perusteella vissiin kaiverrettu olekkaan. Meitin Fasussa aikoinaan olleessa Devilissä oli e- merkintä vissiin ihan käsin pienessä darrassa maanantai aamuna kaiverrettu, meinaan sen näkönen oli se merkintä.. eli tyylejä taitaa olla monia.



    04 Buell xb12s

  11. #71
    Lainaa (Inkku @ Syys. 04 2009,18:31) kirjoitti
    ihan esimerkkinä..viiminen kuva oikealta

    Näyttäs jottei kaiverrettu ole *
    viikoloppu tuloos..laitanpa tohon vähän deittiseuraa sulle


    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,



    mutta jotta mullekki jotain, ,,,,,
    ni eipä nuokaan tarroilta vaikuta.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  12. #72
    Lainaa (Inkku @ Syys. 04 2009,18:31) kirjoitti
    hmmmhh

    ihan esimerkkinä..viiminen kuva oikealta

    Näyttäs jottei kaiverrettu ole *
    No tuo näyttää aikalailla samalta, kuin se tarra, mutta ei tuokaan kyllä mikään tarra ole, vaan kirjoitettu suoraan tuohon..

    Eipä nuo tarrat kyllä toisaalta konkurssiin veisi, vaikka ne tilaiskin testiks?

    Ääh.. Antaa olla. Mä sanon poliisille sitten, että "it wasn`t me. It was the other guy." Jos juttusille joskus käyvät..
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  13. #73
    muuten..kukas osaa selittää ton e merkinnän sielunhistorian?

    siitähän selviää vähän kaikkea mm.hyväksymismaa jne..
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  14. #74
    Lainaa (Inkku @ Syys. 04 2009,18:31) kirjoitti
    Näyttäs jottei kaiverrettu ole *
    Ilmeisesti laserilla tms. "kaiverrettu", mikä sitten onkaan tarkalleen korrekti termi? Mutta ei siis mekaanisesti kaiverrettu. En kyllä usko että on myöskään mikään "leima" tai "maalia" eikä tarra ainakaan.
    Piti oikein käydä omia vilkaisemassa, niissä on samalla tekniikalla merkintä.

    Koodista ilmenee hyväksyntämaa ja muut numerot ovat kai vain hyväksynnän "sarjanumero" tjsp?
    ETA: siis pönttöjen tapauksessa, ajoneuvon rimpsussa varmaan kerrotaan muutakin.

    e1 * *- *Germany
    e2 * *- *France
    e3 * *- *Italy
    e4 * *- *Netherlands
    e5 * *- *Sweden
    e6 * *- *Belgium
    e9 * *- *Spain
    e11 *- *United Kingdom
    e12 *- *Austria
    e13 *- *Luxembourg
    e17 *- *Finland
    e18 *- *Denmark
    e21 *- *Portugal
    e23 *- *Greece
    eIRL - *Ireland



    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  15. #75
    Mulla lukee putkessa reilusti että "For racing use only", eipähän tartte enempää ihmetellä. Vaan eipä tuo ole ketään kiinnostanut tähän asti. Keski-Eurooppaan ei kuulemma kannata välttämättä lähteä, nazi-polizei saattaa lätkäistä ajokieltoon. Suomessa en turhia stressaa moisella.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  16. #76
    viikoloppu tuloos..laitanpa tohon vähän deittiseuraa sulle


    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,[/QUOTE]


    Sait ylipuhuttua..sammutan koneen ja lähären pois tiält töistä.

    Matti jatkakoon!

    04 Buell xb12s

  17. #77
    Lainaa (Inkku @ Syys. 04 2009,18:54) kirjoitti
    sammutan koneen ja lähären pois tiält töistä.

    Matti jatkakoon!

    No pakkohan sitä on jonkun jäätävä tekemään duunit, kun kerran toiset livistää pokkana kotiin.

    Noh. Työn iloa vaan Inkku huomiselle! Itsehän käännän vain kylkeä aamusella.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  18. #78
    Lainaa kirjoitti
    Eli ei se riitä että on mikä vaan E-hyväksytty putki, vaan pitää olla esittää se tyyppihyväksyntätodistus (tai mikä piru se pumaska suomeksi onkaan, Akrojen 30 sivun nipun päällä lukee EG-Typgenehmigungsbogen / EC Type - Approval Certificate).
    Siitä käy ilmi että juuri kyseinen pönttö on hyväksytty käytettäväksi kyseisen pyörän kanssa, ja melu- ja päästömittaukset on suoritetty hyväksytysti asianmukaisessa tutkimuslaitoksessa.
    Juuri näin!
    Putkella ei voi olla yleistä hyväksyntää vaan pyörä malli + putki on hyväksytty melun ja päästöjen osalta. Pätevän todistuksen voi antaa ilmoitettu tutkimuslaitos. Tästä todistuksesta tulee ilmetä mitkä päästö ja melu vaatimukset täyttyvät (direktiivejä). Muutoskatsastuksessa katsastajan tulisi tarkistaa täyttyvätkö pyörän käyttöönottoajankohdan vaatimukset. Esim. päästömääräykset ovat tiukentuneet kolme kertaa tällä vuosituhannella.

    Putkimuutokset pitää muutoskatsastaa, koska tienpäällä poliisin on mahdoton sanoa hyväksyntänumeron (E-leima) perusteella mitkä vaatimukset täyttyvät ja riittääkö se.

    Aina voi taistella vastaan ja yrittää etsiä erilaisia vastauksia eri viranomaisilta. Nämä asiat on kuitenkin kirjattu rakennemuutospäätökseen ja moottoripyörien teknisiä vaatimuksia käsittelevään asetukseen.
  19. #79
    Lainaa (Utah @ Syys. 03 2009,17:57) kirjoitti
    Muuten, e-hyväksyntäpakko tuli voimaan Suomessa v.1989 alusta rekisteröidyissä pyörissä, monelta säästyy kun ajaa sitä vanhemmalla häksättimellä * *Turha tutkia e-merkintöjä...
    olisko kuiten -91 alusta?

    eikun joo... ei mitään...

    89-> alkaa tulla tiettyihin osiin vastaavuus vaatimuksia ja hyväksyntä vaatimuksia joihinkin osiin.


    öö paitsi -84 pitää jo olla E-hyväksyntä takaheijastimessa



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  20. #80
    Vaikea saada mitään tolkkua noista säädöksistä.

    Koitin käyttää lähteenä
    AKE - Katsastajan käsikirja (PDF) (kohta 8.2)

    AKE - MP ja L5 (XSL)

    Finlex - DIREKTIIVIEN JA E-SÄÄNTÖJEN MUKAISET VAATIMUKSET L-LUOKAN *AJONEUVOILLE SEKÄ JÄRJESTELMILLE, OSILLE JA ERILLISILLE *TEKNISILLE YKSIKÖILLE *(PDF)

    ja mielenkiintoisimpana Direktiivi 78/1015/ETY joka kuitenkin on kumottu(?) ja korvattu tällä *
    PDF versio (jossa näkyy myös kaikki kaaviot) löytyy täältä: 1997L0024:20061128:FI:PDF mutta tuon jälkeen on tullut ainakin 3 muutosta tai tarkennusta.

    siinäpä iltalukemista *

    joku viitseliäs voisi tehdä ajantasaisen yhteenvedon jota ymmärtää myös ammattikoululainen *



    e: itseäni lähinnä kiinnostaa melutasovaatimukset ja putkiston muutoskatsastus 7/90 käyttöön otetulle pyörälle ja miten mittaus tulisi suorittaa. *periaatteessa 78/82/84/84/86 dBA tai direktiivin tai E-säännön vaatimukset täyttävä, mutta jos saisi saman suomeksi


    joo tiedän että MMAF löytyy paljon keskustelua aiheesta



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  21. #81
    Lainaa (SamiN @ Syys. 05 2009,15:03) kirjoitti
    Vaikea saada mitään tolkkua noista säädöksistä.

    Koitin käyttää lähteenä
    AKE - Katsastajan käsikirja (PDF) (kohta 8.2)

    AKE - MP ja L5 (XSL)

    Finlex - DIREKTIIVIEN JA E-SÄÄNTÖJEN MUKAISET VAATIMUKSET L-LUOKAN *AJONEUVOILLE SEKÄ JÄRJESTELMILLE, OSILLE JA ERILLISILLE *TEKNISILLE YKSIKÖILLE *(PDF)

    ja mielenkiintoisimpana Direktiivi 78/1015/ETY joka kuitenkin on kumottu(?) ja korvattu tällä *
    PDF versio (jossa näkyy myös kaikki kaaviot) löytyy täältä: 1997L0024:20061128:FI:PDF mutta tuon jälkeen on tullut ainakin 3 muutosta tai tarkennusta.

    siinäpä iltalukemista *

    joku viitseliäs voisi tehdä ajantasaisen yhteenvedon jota ymmärtää myös ammattikoululainen *



    e: itseäni lähinnä kiinnostaa melutasovaatimukset ja putkiston muutoskatsastus 7/90 käyttöön otetulle pyörälle ja miten mittaus tulisi suorittaa. *periaatteessa 78/82/84/84/86 dBA tai direktiivin tai E-säännön vaatimukset täyttävä, mutta jos saisi saman suomeksi


    joo tiedän että MMAF löytyy paljon keskustelua aiheesta *
    Korjatkaa, jos joku huomaa asiavirheen.

    Melutason olisi oltava rajoissa mutta E-hyväksyttyjä kamppeita sun pyörässä ei tarvitse olla (pakoputkiston osalta). Mutta mutta... melumittaukseen on tietty standardi mutta katsastuspaikoilla ei ole tiloja tehdä tällaisia melumittauksia eli mittaus tapahtuu miten milloinkin katsastuskonttorilla ovat päättäneet tehdä.

    Tietenkin voit laittaa E-hyväksytyn putken mutta siltikin muutoskatsastuksessa pitää tehdä melumittaus (päästöistä en tiedä), jos ei löydy paperia, jossa todetaan, että putkisto täyttää E-hyväksynnän kriteerit juuri Sinun pyörämallilla.

    Esimerkiksi omasta moposta löytyy tällainen Yoshimuran putkella, jossa näkyy E1 hyväksyntä ja myös hyväksynnän numero.

    GSX 1400 Yoshimura
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  22. #82
    Lainaa (SamiN @ Syys. 05 2009,15:03) kirjoitti
    e: itseäni lähinnä kiinnostaa melutasovaatimukset ja putkiston muutoskatsastus 7/90 käyttöön otetulle pyörälle ja miten mittaus tulisi suorittaa. *periaatteessa 78/82/84/84/86 dBA tai direktiivin tai E-säännön vaatimukset täyttävä, mutta jos saisi saman suomeksi


    joo tiedän että MMAF löytyy paljon keskustelua aiheesta *
    7/90 käyttöönotetussa ei ole päästövaatimuksia. Ainoa vaatimus on melutaso, ohiajotestin raja-arvo kuutiotilavuudesta riippuen enintään 86 dB(A). Joillakin konttoreilla on mahdollisuus tehdä tuo testi, kaikilla ei, koska se vaatii jonkin verran avointa ulkotilaa.

    Yksinkertaistettuna testi menee niin, että kakkosvaihteella tullaan ryömimällä viivalle, josta täyskiihdytys parikymmentä metriä ja kaasu kiinni. Mittaus otetaan 7 metrin etäisyydeltä kummaltakin sivulta erikseen.

    Jos menee läpi, konttorisetä kirjoittaa otteeseen "pakoputkisto vaihdettu, merkki sejase, äänenvoimakkuus mitattu ohiajotestinä N dB(A)".

    MMAF:n saitilla on vähän kaikenlaista. Siellä kannattaa lueskella, jos tämäntyyppiset asiat kiinnostavat...

    Ja pakoputkilta ei sitten muuten vieläkään vaadita e-hyväksyntää. Varaosakatalysaattorilta vaaditaan, mutta sliparin voi silti vaihtaa myös hyväksymättömään malliin. Vaatimukset pitää toki hyväksynnän puuttuessakin täyttää.
    High Stuck Are Wit To
  23.  
  24. #83
    Kiitos vastauksista. *

    Edelleen ihmetyttää miksi putkisto pitäisi muutoskatsastaa jos melurajat ei ylity? Eikö riitä että putkisto vastaa alkuperäistä, ilman muutoskatsastusta? Eihän tuon ikäisten autojenkaan pakoputkia tartte muutoskatsastaa, vaan setä kuuntelee korvakuulolla konttorilla ja hylkää tahi ei hylkää - millä päällä sattuu olemaan.

    Miten valvonta tien päällä?

    E-merkintöjä tosiaan ei tarvitse tuossa olla putkiston(kaan) osalta. Valoissa ym pitää olla.

    Toinen juttu mitä hämmästelin, on se jotta minkäänlaista tyyppihyväksyntänroa ei tälle kawalle ole. Lienee luonnollista iän takia? Tarkistin AKE:lta.

    Vastaavuustodistuksen kanssa oli myös hieman teksi epäselvää pykälissä (...jollei muuten voida todeta... etc.) tosin tuo nyt ei ole aiheellinen kysymys, vain huomio.

    MMAF olen lueskellut paljon joo. Ei vaan ole tunnuksia sinne, enkä jaksa yhden kawasakin pakoputken takia tehdäkkään *


    Edit: AKE:lta pyytämässäni tiedoissa sanotaan:
    Melu ohiajossa 82,0
    Melu paikallaan * *-





    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123