Kuinka paljon tuon ulkonäkö poikkeaa äkkiä vilkaistuna esim Firebladesta?(maddog @ Helmi. 05 2009,19:46) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Minä olen ajanut. Lempinimi "rivi URAL", pitää kyllä hyvin paikkansa.(K100 @ Helmi. 08 2009,12:28) kirjoitti
Mun mielestä tossa on aimoannos saakelin tyylikästä VeTuRia.
Ei haittaa lainkaan!!![]()
"Kukas v**tu sä oot?"
-Angus Young-
Et liene kuitenkaan Uralilla ajanut?(750S @ Helmi. 08 2009,12:34) kirjoitti
![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
No, en mutta Ladalla on tullut ajettua. Uskoisin, analogia ajettavuuteen löytyy..(Ekku @ Helmi. 08 2009,18:24) kirjoitti
![]()
[quote=Teuwo,Helmi. 05 2009,16:26]Ducatihan on tunnetusti pärjännyt tasan kahdella tapaa:
A)motoGPssä samanlaisella aparaatilla kuin muut eli nelosella.
B)SuperBikessa säälisäännöillä eli reippaasti isommalla L-mosalla kuin kilpailijat.
quote]
B) Ei ihan pidä paikkaansa. Eikös se 999:n iskutilavuus ollut aikalailla saman suuruinen kuin muutkin kilokyykyt? Säälillä mentiin 600-luokassa, jossa 2-pyttyinen sai olla 750-kuutioinen ja kolmipyttyinen 675 cc.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Ei se K-satanen nyt niin huono ajettava ollut. Vähän jäykennystä jousitukseen ja hieman luonteeltaan kiinnostavampi moottori, niin kyllähän sillä olisi ajanut.(750S @ Helmi. 08 2009,21:01) kirjoitti
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Mun mielestä sporttipyörän ulkonäöllä ei ole juuri merkitystä; kunhan kulkee ja toimii.(tapjar @ Helmi. 05 2009,07:51) kirjoitti
Kauneuskisat, muotihommat ja muut trendivillitykset on sitten erikseen.. Se on vähän sama juttu miehille, kuin että värjäisi omaa tukkaansa, kulkee muotivaatteissa tms. hömpötyksiä.
Usein nämä eksoottisilla pyörillä ajelevat ovat ehkä keskimääräistä tunteellisempia kavereita. Voisipa joitain ehkä kuvailla jopa herkiksi runoilijasieluiksi![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Täytyy olla samaa mieltä. Aika nopeaa menisi mopo vaihtoon jos ulkonäkö olisi se "juttu". Pitäisi vaihtaa suoraan 1098 ducatiin, joka nyt muuten on sitten keskeneräinen...(Tylyttäjä @ Helmi. 09 2009,14:27) kirjoitti
Eihän tämä S1000RR ole yhtä hienon näköinen kuin HP2 Sport, mutta eipä tarvitse kauaa miettiä kumman ottaisi, koska toisesta puuttuu urheilupyörään soveltuva moottori kokonaan. Muutenkin moottori on koko pyörän sydän ja kaikista tärkeimmässä roolissa kun kokonaisuutta katsoo, varsinkin katukäytössä. Itsellä ainakin on moottori/moottorin luonne kaikista tärkein asia kun mopoa valitsee. Alustan puolesta on kaikki nykyaikaiset sporttipyörät mulle riittävän hyviä, vaikka eroja onkin.
Supermoto
Ehdottomasti samaa mieltä, silloin kun ajetaan kilpaa. Enzo Ferrari taisi sanoa aikanaan, että auto on kaunis kun se voittaa.
Silloin ei ole ulkonäöllä merkitystä, vaan ainoastaan nopeudella ja kestävyydellä. Minä taas kun en aja kilpaa, niin mulle pyörän ulkonäölläkin oli merkitystä silloin kun minulla oli sporttipyörä. Nyt kun on tuo R1200GS niin ulkonäöllä ei voi olla taaskaan merkitystä kun se on niin ruma härveli..!
SOU?(ttuttu @ Helmi. 08 2009,12:34) kirjoitti
No miksihän niitä M-autoja sitten mahdetaan tehdä.(K100 @ Helmi. 08 2009,12:28) kirjoitti
Kykenevää suunnittelijaa mahtaa riepoa jos pomo Güntterin käsky käy olla tahallaan paska...
Olisiko mahtanut pyöräpuolen jamppoja "hieman" nolottaa - ilmiselvästä käytössä olevasta osaamisesta huolimatta - pakolla vääntää kantikkaita rumiluksia kun M GmbH on tuottanut luokassaan mitä suorituskykyisimpiä ja kauneimpia vaunuja.
Nykyään sentään ovat Münchenissäkin tajunneet että kasvu edellyttää markkinasegmentin levittämistä.
Kaikki jotka haluavat pyörän jonka varustelistalle kuuluvat suksiboksi ja webasto ovat jo ostaneet omansa ja luultavasti, kiitos ahneuden takia heikenneen laadun, katselevat jo muuta merkkiä...
Vakiferrarien kyykyttäminen nyt ei ole moottoripyörälle niin minkäänlainen saavutus, kuten nyt esim. viimekesäisestä R6 vs. Super Saloon Audi koitoksesta hitaammatkin voivat päätellä.
Tixtexit päällä, mistään mitään tajuamattomalle naapurille, elvistelevälle kuskille se kyllä voi olla kova homma.
K100lla ajoin joskus vuosia sitten ja lievästi ilmaistuna en ollut kovin vaikuttunut. Joskin uskoisin että sen aikainen BMW laatu oli varmastikkin hyvä joten höskät puoltava paikkaansa matkailussa.
Joka ei toki ole peruste urheilu- ja kilpailuhistoriastaan tunnetulle merkille tehdä pelkästään moisia henkilösiirtimiä.
Kilpailu jalostaa rotua ja toimivat ratkaisut ovat kauniita.
Jos BMW pyörien omistuiset jousitussätökset jne. olisivat todellisuudessa ylivertaisia niillä olisi pärjätty GP puolella jo ajat sitten.
Vaan niinpä karskahti ELFin kuin muudenkin pellepelottomien kirveet kiveen - ei sillä etteikö yrittämisestä ansaitsisi pisteitä.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
[QUOTE= (tapjar @ Helmi. 09 2009,12:00)]Tonnisissa nelosissa oli imuilmakuristimet.Teuwo,Helmi. 05 2009,16:26 kirjoitti
Sitä ennen kuristamattomat neloset oli 750cc ja V2 sai olla tonninen.
Nykyisin 1200cc V2ssa on kuristin - jonka kokoa tarkastetaan melkoisen harvalla välillä.
Olen vankasti sitä mieltä että väitteet siitä että Ducatilla ei ole varaa vaikkapa V4 malliin ovat silkkaa p*skaa - niinpä vaan Apriliakin sai moisen ulos ja Ducati nyt kuitenkin oli jo tarjousta myöten ostamassa koko lafkaa...
Kyse on vaan siitä että haluavat kaupata markkinastrategiansa mukaisesti L-moottorisia pyöriä, jossa ei ole mitään vikaa, mutta alivertaisen rakenteen takia se ei olisi kilpailukykyinen tai osien minimaalisen eliniän takia tulisi kalliiksi.
Lobbarit liikkeelle ja säännöt uusiksi - a vot taas on markkinointi kilpailutoiminnalla halvempaa...
Jos taas edes osa vehkeistä olisi neloskoneisia *jouduttaisiin kilpailemaan teknisillä ominaisuuksilla ja siinäpä tulisi mielikuvamarkkinointia helpommin pataan...
L-moottorien tekemisessä ei ole mitään pahaa mutta urheilullisessa mielessä säännöt pitäisi olla samat kaikille.
Tonnisissa tuotantopeleissä ajetaan tonnisella - oli pyttyjä 1 - 21.
Jos ei kiinnosta niin ajattakoon sitten vaikka pelkkää MotoGP tallia Marlboron rahoilla.
Organisaatiopoliittiselta kannalta ymmärrän toki WSB motivaation tehdä myönnytyksiä näkyvyyttä ja siten massia tuovalle merkille.
Siksi BMW lähteminen vaikeimmalle tantereelle, eli neloskoneisella mukaantulo, onkin erityisen arvostettavaa.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Vapiskaa SuperBike ja SuperSport sääntöjen laatijat sillä Suomesta löytyy jankuttajia jotka kyllä jaksavat jatkaa niin kauan että muutatte epäoikeudenmukaiset sääntönne. Eiköhän sama valitus ala 675 sääntöä vastaan kunhan sillä voitetaan ensimmäinen kilpailu.
Vielä kun joku valmistaja sais heitettyä tonniseen kyykkyynsä wankel moottorin, eikös niistä lähde aikalailla reiluja litratehoja?![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Hehe lähteehän niistä.
John Player Special Norton oli perin nopea omalla Wankel pyörällään tuossa 80/90 lukujen taitteessa esimerkiksi Man-saarella.
Sitten homma kosahti - muun muassa sääntöpoliittiseen kiistaan tavasta jolla moottorin kokoa laskettiin.
Nortonin tulkinnan mukaisesti kusiaiseksi ilmoitetun vehkeen kilpuriversio polki n.135 heppaa renkaalta joka oli luokkaa hyvin sen aikaiselle nysvätylle katutonniselle.
(esim. 1gen. pyöreälamppuiselle FZR-1000 luvattiin sama koneesta.)
Tulisen version ongelma oli toki se että se pani huohotuskaasut suoraan pihalle joten se ei menisi oikein mistään päästöistä läpi...
Ja edelleen huomautan että ymmärrän kyllä eri kilpasarjojen ansaintapolitiikan kannalta olemassaolevan tarpeen saada mukaan valovoimaisia valmistajia tekemällä myönnytyksiä säännöissä.
Mutta edelleen urheilullisessa mielessä näen moisen toiminnan suunnilleen yhtä mielekkäänä kuin sen että KOK sallisi juoksukisojen lähdössä 10% etumatkan valkoisille ja aasialaisille urheilijoille koska EPO, HGH etc. maksavat niin paljon paljon ja alan toimijoille ja sitä kautta KOK'lle olisi tulossa
kunnon massit jos joku kiinalainen tai japanilainen jeppe saataisiin 100m Olympiavoittajaksi...
Näissä nettiväittelyissä käy aina niin, että toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäistä.(Teuwo @ Helmi. 09 2009,19:13) kirjoitti
M-autoja tehtiin, koska markkinat niitä pyysivät. 80 -luvulla ja osin 90 -luvulla varmasti katsottiin, ettei moottoripyöräpuolella ole Bemarilla markkinoita tykkivehkeille.
Guntherin käsky olla tahallaan paska??? Kuolema tulee tehtaalle kuin tehtaalle, jos pitää tehdä vain paskaa.
Vakioferrarin kyykyttämisellä tarkoitin ihan muuta. Olin muuten itse katsomassa kun Jukkasetä ajoi R6R:llä kilpaa yli 400 hevosvoimaista Skylineä vastaan. Näytti kun kisa olisi loppunut lähtösuoralle. Sen verran nopeammin mp kiihtyi, vaikka melkoinen helvetinkone se Skyllekin oli.
Nyt Bemari on tehnyt Superbiken, jolla ehkä pärjää kisoissakin, sitähän ei vielä tiedä miten. Häpeäkö sitten jatkuu jos pyörä ei ole kilpailukykyinen?
Eli sinulle mikään muu moottoripyöräilyssä ei merkkaa mitään kuin 200 -heppaiset RR-pyörät. Kaikki muu on häpeällistä. HD ei käsittääkseni ole tehnyt ainuttakaan pyörää, joka pärjäisi suorituskyvyssä edes Bemarille. Sehän se vasta häpeällistä onkin?
Niinkuin meikäläisen nimimerkistäkin voi päätellä minulla on ollut joskus K100 -mallinen pyörä vuosimallia -84. Käyty on reissussa, johon olisi pitänyt lähteä endurolla, ilman mitään ongelmia. Joku vuosi sitten koeajoin 20 vuotta vanhaa K75 -mallia. Tuntui kuin uudella pyörällä olisin ajanut, niin tiukassa kunnossa oli. Epäilisin, ettei moni muu merkki pysty samaan.
Ja en ole tixtex-heppu, varmaankin ensi kesän jokkiskoitoksissa taas tavataan?
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Nope - jo pelkästä urheilullisesta yrittämisestä pisteet, varsinkin tasavertaisesta yrittämisestä.(K100 @ Helmi. 11 2009,14:01) kirjoitti
Harley ei ole tehnyt pitkään aikaan mitään jolla olisi juuri mitään tekemistä suorituskyvyn kanssa - niinpä silti ei voi mitään odottaakkaan.(K100 @ Helmi. 11 2009,14:01) kirjoitti
BMW on taas paljonkin joten siltä sopii jotain odottaakkin...
Ei sokeaa henkilöäkään voi syyllistää siitä jos tämä on ei ole kovin kummoinen taidemaalari.
Se että pidän Harleyta kokolailla mobilismin harrastamisena, oli peli uusi tai vanha ei tarkoita sitä ettenkö olisi auliisti korjannut kaveri(e)n myyränkarkoittimia niiden oikeutellessa. *
Ei juuri eroa siitä että pidän avoimella perällä talvikelissä valoihin sutimaan jäävien 1,3 corollojen jätättämisellä elvisteleviä Audikuskeja täysinä spedeinä - mutta en esimerkiksi myöskään kokenut itseäni esteelliseksi sotkemasta 15 kilometriä fillarilla vesisateessa kaivelemaan pois kaverin type44 "lötkö" turboquatron kanteen katkennutta pakosarjan pulttia.
Sitäpaitsi moni kova seppä joiden taitoja tulee aina arvostaa, kuten vaikka Roland Sands, *rassaa hurlidurleja - meneekö taidot kohteessa hukkaan on sitten eri asia.
Käsittääkseni toin jo aiemmin esille uskoni vanhojen bemarien hyvään laatuun.(K100 @ Helmi. 11 2009,14:01) kirjoitti
Valitettavasti tuskin toteutuu - lomat menee vuorilla ja viime kesän saldon ollessa 350 kieppaa tragikoomista lyllerrystä matopurkissa ei viivalle tulossa olisi paljoa mieltä.(K100 @ Helmi. 11 2009,14:01) kirjoitti
Hyvä puoli tietysti olisi se että hitaimmillekkin tulis hyvä mieli kun pääsisivät ainankin minusta ohi
Edelleen uskon vakaasti että M GmbH suunnittelijat ovat voimakkaasti suorituskykyoriontuneita, miksei he sinne muuten olisivat halunneetkaan ja pelkästään touringi painotteisten vehkeiden tuottaminen pyöräpuolella on melkoisen varmasti siepannut kovasti.
Tutkainta ja rahahanan pitäjää vastaan ei ole käynyt insinörtin potkiminen - mutta mielenkiintoista olisi tietää millä kriteerein on päädytty tulokseen että markkina joka himoaa nopeita M-autoja ei ole valmis perinteisten vahvojen mallien lisäksi myös M-pyörille?
Oonkohan mä tulossa vanhaksi mutta mä en tajunnu tosta viimeisestä vastineesta puoliakaan - että mistä tuossa puhutaan?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Morjens!
Löysin vasta tänään 19.2.2009 tämän keskustelu ketjun ja päätin kirjoitella muutaman rivin.
Eli se suomen ensimmäinen Bmw hp2 sport josta linkin kautta oli muutama valokuvakin on minun silmäteräni.
Tilasin pyörän mp-messuilta 2008 ja sain pyörän jo heti huhtikuussa. Ennen tätä hp2 mallia en olisi edes voinut kuvitella ostavani bemaria, sen verran sportti kuski olen luonteeltani. Tämä ostos oli rakkautta ensi silmäyksellä jota en ole katunut. Tämä minun pyöräni piti alkuun olla maahantuojan esittelypyörä, mutta päättivät luovuttaa sen heti asiakkaalle. Ajoin pyörällä kesällä 2008 noin 7500km ja olen ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen. Muutaman kerran kävin ajamassa Ahveniston ja alastaron radoilla ja totesin, että tämä pyörä on todellakin rata ajoon tarkoitettu. Edelliset pyörät joilla ajelin olivat Fireblade Hondia vuosimalleiltaan 1999, 2004 ja viimeisin oli 2006. Tehoahan noissa uudemmissa japanin laitteissa oli vähän eri tavalla, mutta ajettavuutta ei edes voi verrata tähän Bemuun. Sen verran loistava on hp2:sen alusta. Minulle pyörän ajettavuus on tärkeämpi asia kuin ne 30-50 lisä hevosvoimaa, niitä hevosia en ainakaan minä pysty järkevästi hyödyntämään edes radalla.
Pisin päivä matka jonka ajoin Bemulla oli reilu 1100km.
Siihen tätä mopoa ei kyllä ole luotu, sen verran paikat tuli kipeäksi. Vesi kielellä odotan jo ensi kesän rata ajopäiviä ja muita kurvailuita .
Onko sun pyörä ek@ pelkästään siellä espanjan auringon alla?
Itsekin aika paljon Malagan seudulla pyörin ja ja käyn siinä Kari Tiaisen luona ajelemassa enduroa, pari päivää olen ajanut sitä Bmw hp2 enduroakin (aivan järjettömän makea laite sekin).
Itselläkin on käynyt ajatus mielessä katupyörästä espanjaan.
Jos siellä muillakin noita laitteita olisi niin ajatusta voisi alkaa taas lämmittelemään.
T: Sami
sorry, tuli vahingossa vastattua väärään ketjuun.
Piti laittaa boxeri osastolle
T: Sami
Osa moottoripyöräilijöistä on aika ihmeellistä sakkia kun pyörässä täytyy olla "sitä jotain", sitten kun tarkemmin kysyy mitä se on, ei osata antaa mitään vastausta... Tehokkuutta, toimivuutta, luotettavuutta, ei ainakaan noita, tuntuu välillä että se "sitä jotain" tarkoittaa enemmän päinvastaisia ominaisuuksia.
Mitä sitten jos bemarilla on ratapyörä valikoimissa? ei se niitä ihmeellisiä ufohärpäkkeitä sieltä mallistosta silti poista eikä bemarin merkki siitä huonone.
Nimenomaan. Jokaiselle jotain.(TSK @ Syys. 17 2009,11:02) kirjoitti