Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Orastavaa kaupankäyntiä havaittavissa meikäläisellä kyseiseen pyörään. Onko jotain tyyppivikoja, tai muuta huomioitavaa tuon vuosimallin / yleensä hayabusassa, jonka pyöräkuumeen kourissa kouristelevan ostajan pitäisi ottaa huomioon?
    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
  2. #2
    Tätä on tullut jonkun verran viljeltyä Busanistit
    Mutta vastaus kysymykseen: ei ole vikoja!
    Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
    Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
    Suzuki Hayabusa -07
    Suzuki 1200s bandit -03
    Kawasaki zx10r -06
    Honda 600cbr -98
  3. #3
    Vuosimalli johon kaikki lapsenviat korjattu ja ensimmäinen malli jonka ECU:a pystyy nykytiedolla säätämään! Toki kannattaa varmistaa että kyseessä tosiaan on k2 eikä ylivuotinen vanhempi.



    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  4. #4
    Itseäni kiinnostaisi myös seuraavaksi pyöräksi Busa, mutta mitä nämä lapsenviat on, joita on ollut aikaisemmassa mallissa? *



    Honda CBR 600 F Sport -03 --> Kawasaki ZX-6R -05 --> Kawasaki Z800 Sugomi Edition -16 --> Yamaha Tracer 900 GT -18 --> Moto Guzzi v85tt - 20 —> Yamaha Ténéré 700 -21 - -> Ducati Multistrada V2 -23 - - > HD Sport Glide -24 - -> LiveWire S2 Alpinista -25.
  5. #5
    Ainakin alumiininen takahäkki,jota on murtunut kovan kuorman alla.02-->takahäkki rautaa.
    Suzuki gsx750f -00 *--> Suzuki gsx1300r -07 --> KTM 530 exc -08 —> KTM 250 exc-f -10 —> KTM 300 exc -10 —> Husqvarna TE 250 -14 —> Husqvarna TE 250 TPI -18 —> Kawasaki ZZR 1400 -11 —> Suzuki intruder M1500 -11
  6. #6
    Lainaa (Stuntman @ Tammi. 06 2009,23:48) kirjoitti
    Itseäni kiinnostaisi myös seuraavaksi pyöräksi Busa, mutta mitä nämä lapsenviat on, joita on ollut aikaisemmassa mallissa? *
    99-00: ulkoinen pumppu josta irtoaa kuparimönjää joka pitkällä tähtäimellä tukkii suuttimien sihdit ja aiheuttaa käyntihäiriöitä (puhdistus auttaa toki), nokkaketjun kiristin (joka kyllä pitäisi olla kaikkiin vaihdettu takuutyönä), alumiininen takahäkki joka ei tourinkikuormaa (lue: kolmea laukkua + vaimoa) kestä, tähänkin toki aftermarket vahvikkeita saa. Ei mitään fataalia siis. 2002-2007 32bit ECU on tosiaan täysin säädettävissä.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  7. #7
    Olikos siellä keulaputkien pinnoitteessa jotain irtoamisongelmia?

    Juu, ei ole omaa kokemusta, kuulopuheita...
    Harri
    ZZR-1100 D
  8. #8
    Lainaa (hsippo @ Tammi. 09 2009,13:24) kirjoitti
    Olikos siellä keulaputkien pinnoitteessa jotain irtoamisongelmia?

    Juu, ei ole omaa kokemusta, kuulopuheita...
    En ole nähnyt enkä kuullut.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  9. #9
    Lainaa (hsippo @ Tammi. 09 2009,13:24) kirjoitti
    Olikos siellä keulaputkien pinnoitteessa jotain irtoamisongelmia?

    Juu, ei ole omaa kokemusta, kuulopuheita...
    Ohan noita, kullanvärinen pinnoite tuppaa irtoilla, ei yleistä mutta ei o pelkästään busakohtainen. Käsittääkseni muissakin malleissa ollu kyseistä ongelmaa.
  10. #10
    Eli 2001 on vielä tautinen...

    Mitenkä noissa kone kestää? Jos oletetaan että on vakio ja km lukema pitää paikkansa ja on huollettu ohjelman mukaan, niin onko 50tkm paljon Busalle?

    Punnitsen tässä vaihtoehtoja seuraavaksi laitteeksi.
    Retired
  11. #11
    Lainaa (TwinTenox @ Helmi. 03 2009,04:56) kirjoitti
    Eli 2001 on vielä tautinen...

    Mitenkä noissa kone kestää? Jos oletetaan että on vakio ja km lukema pitää paikkansa ja on huollettu ohjelman mukaan, niin onko 50tkm paljon Busalle?

    Punnitsen tässä vaihtoehtoja seuraavaksi laitteeksi.
    Eiköhän ole jo taudit lääkitty noissa vanhemmissakin
    Mutta noista kilometreistä... 50tkm on kuulemma sisäänajo moottorille Itsellä ei vielä kokemusta kun on vasta 15tkm täynnä ko. pyörällä Tällä pyörällä ajetaan varmaankin tuo 50tkm rikki, aikaisemmin on vaihtunut ennen kun on saanut edes 10tkm ajettua (ei siis ollut busaa aiemmin).
    Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
    Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
    Suzuki Hayabusa -07
    Suzuki 1200s bandit -03
    Kawasaki zx10r -06
    Honda 600cbr -98
  12. #12
    Lainaa (TwinTenox @ Helmi. 03 2009,04:56) kirjoitti
    Eli 2001 on vielä tautinen...

    Mitenkä noissa kone kestää? Jos oletetaan että on vakio ja km lukema pitää paikkansa ja on huollettu ohjelman mukaan, niin onko 50tkm paljon Busalle?
    ...omassa 2001 mallisessa mittarissa kohta 87tkm. Syksyllä teetätin "ylläpitohuollon", jossa lähinnä käythin pyörä läpi sillä mielin, että toisetki 87tkm voi ajella huoletta.

    Asiansa osaava huolto totesi, että ei tartte moottorhin tehä mittään.

    Ajoin alkusyksystä K8 mallin, ja totesin, että Busa ei muuttuis meikäläisen ajotottumukshin niin paljoa paremmaksi, että maksaisin siitä 6-8teur väliä. Ne minulle oleelliset asiat, jotka Busassa sykähyttävät ja tekevät siitä minulle tällä hetkellä parhaan vaihtoehon, ovat jo tuossa "vanhakoppasessa" sillä tasolla ettei tuorhempaa ole tarvetta noilla välirahoilla alkaa vaihtamhan.

    ...niin ja minulle tärkiät asiat ovat

    - mukava kaksin, erittäin mukava yksin ajella
    - matkapyörien aatelia minun ajotottumuksille (95% tätä ajoa)
    - kiva myös mutkapätkillä, myös kaksi päällä!
    - riittävästi tehoa ("se on se tunne että tarphen tullen lähtee loihakhasti")
    - vääntöä kivasti nautinnollishen ja helphon matkantekhon
    - iso asia myös hyvähenkinen mallikerho busanistit, jonka foorumilta saa hyvin jelppiä, neuvoja, ohjeita yms...eikä pieni asia ole myöskhän yhteiset tapaamiset ja ajelut *

    Suosittelen. Lämpimästi.

    edit: ...niin ja tuolla oli ajettu n 50tkm kun ostin loppusyksystä 2006. Olen kolmas omistaja. Pari kessää itte ajellu tuolla ja liki 40tkm kilometriä. Nautinnollista kilometriä.



    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  13. #13
    Ei kai tuossa muita suurempia vikoja ole kuin tehon puute. Ja senkin saa korjattua rahalla...

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  14. #14
    Lainaa (Repa @ Helmi. 03 2009,12:38) kirjoitti
    Ei kai tuossa muita suurempia vikoja ole kuin tehon puute. Ja senkin saa korjattua rahalla...

    t. Repa
    Vaivaako bimmeriä sama vika, vai onko apua kun on ylipaineistettu? Paljon tuossa sun puimurissa on muuten tehoa ja onko ns. bolt-on setti? *
    Supermoto
  15. #15
    Mulla on nyt 45hv alla, et tehonpuute ei varmaan ole se ihan ensimmäinen asia mikä tulee vastaan.

    TRX:n n. 90hv riittää jo kaikkeen, mutta olisihan se kiva välillä että olisi tehoa hiukan enemmän. Kaikkea ei ole pakko käyttää.

    Seuraavaksi pyöräksi vaihtoehtoja on reilusti. Edes tyyli ei ole täysin vielä hahmottunut. Tosin koko vaihtoprosessi riippuu parin kaupan onnistumisesta. Kiva on kyllä siitä huolimatta katsella jo uutta. Tosin Shadowinkin suhteen on suunnitelmia jos sen kanssa tulee 09 kausi vielä ajettua.

    Niin ja kiitos vastauksista. Km lukema ei siis haittaisi.



    Retired
  16. #16
    Lainaa (jaulis @ Helmi. 03 2009,20:40) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 03 2009,12:38) kirjoitti
    Ei kai tuossa muita suurempia vikoja ole kuin tehon puute. Ja senkin saa korjattua rahalla...

    t. Repa
    Vaivaako bimmeriä sama vika, vai onko apua kun on ylipaineistettu? Paljon tuossa sun puimurissa on muuten tehoa ja onko ns. bolt-on setti? *
    Joo, on se pultattu paikalleen. Mutta leikki leikkinä.

    On se periaatteessa lähes bolt-on setti, mutta hinta sisältää asennuksen, penkityksen ja TÜV-hyväksynnän. Eli pakettiin kuuluu puhallin hukkaportteineen, pakosarja, katalysaattori, vaimennin, ilmansuodatin, airbox kiinnikkeineen, ahtopaineen tunnistin, tehokkaampi polttoainepumppu, polttoaineen paineentasaaja, toiset ruiskusuuttimet, lisä-ECU, öljy- ym letkut, lisäöljysäiliö moottorin alle, huohotin pönttö ja öljyn imupumppu jolla lisäöljysäiliöstä öljy siirretään takaisin kiertoon.

    Mopoon on joitakin modifikaatioita pitänyt tehdä. Esim. paksumpi kannen tiiviste kun nuo 13:1 puristukset lienevät hitusen korkeat välijäähdyttimenkin kanssa. No sitten on lisätty paluuputki polttoainetankkiin. Loput muutokset ovatkin enemmän sähkökytkentöjä. ECUja on nyt kaksi, molemmille ruiskupaketeille omansa, eli alkuperäiset ruiskut ja ECU ovat paikallaan ja mopo toimii kuten originaali puimuri normaaliajossa. Toinen ECU on lisätty, mallia MAB Power ja toimii vain ylipainealueella ohjaten toista ruiskusettiä. Tällä järjestelyllä on saatu täytettyä päästörajoitukset. Muutenhan kaksilla ruiskuilla ei olisi paljonkaan järkeä.

    Puimurihan on selvästi alitehoinen vakiona 167 hepallaan , mutta puhallin paikkaa pahimmat puutteet. Tuo setti mikä mulla on, on MAB Powerin uutena asentama (sisäänajon, 2000 km, jälkeen).

    MAB Power lupaa 250 hepoa 0.7 barilla. Mulla on käytössä 1.0 bar eli muutama lisähepo pitäisi löytyä tuon 250:nen päälle eli ehkä hiukan lähempänä 300:a kuin 250:tä. 1,5 bariin asti olen kokeillut, mutta venttiliern jouset ovat liian löysät jos vedättää rajoittimelle yli barin paineilla. Ja jos ajaa jatkuvasti yli 1.1 barin paineella, niin kampuran kanssa tulee murheita MAB Powerin mukaan. Eli kampuran osalta kyllä sukisuki on selkeästi vahvempi. Mutta kyllä tälläkin useimmiten perille ajoissa ehtii.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  17. #17
    Lainaa (Repa @ Helmi. 03 2009,21:33) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Helmi. 03 2009,20:40) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 03 2009,12:38) kirjoitti
    Ei kai tuossa muita suurempia vikoja ole kuin tehon puute. Ja senkin saa korjattua rahalla...

    t. Repa
    Vaivaako bimmeriä sama vika, vai onko apua kun on ylipaineistettu? Paljon tuossa sun puimurissa on muuten tehoa ja onko ns. bolt-on setti? *
    Joo, on se pultattu paikalleen. Mutta leikki leikkinä.

    On se periaatteessa lähes bolt-on setti, mutta hinta sisältää asennuksen, penkityksen ja TÜV-hyväksynnän. *Eli pakettiin kuuluu puhallin hukkaportteineen, pakosarja, katalysaattori, vaimennin, ilmansuodatin, airbox kiinnikkeineen, ahtopaineen tunnistin, tehokkaampi polttoainepumppu, polttoaineen paineentasaaja, toiset ruiskusuuttimet, lisä-ECU, öljy- ym letkut, lisäöljysäiliö moottorin alle, huohotin pönttö ja öljyn imupumppu jolla lisäöljysäiliöstä öljy siirretään takaisin kiertoon.

    Mopoon on joitakin modifikaatioita pitänyt tehdä. Esim. paksumpi kannen tiiviste kun nuo 13:1 puristukset lienevät hitusen korkeat välijäähdyttimenkin kanssa. No sitten on lisätty paluuputki polttoainetankkiin. Loput muutokset ovatkin enemmän sähkökytkentöjä. ECUja on nyt kaksi, molemmille ruiskupaketeille omansa, eli alkuperäiset ruiskut ja ECU ovat paikallaan ja mopo toimii kuten originaali puimuri normaaliajossa. Toinen ECU on lisätty, mallia MAB Power ja toimii vain ylipainealueella ohjaten toista ruiskusettiä. Tällä järjestelyllä on saatu täytettyä päästörajoitukset. Muutenhan kaksilla ruiskuilla ei olisi paljonkaan järkeä.

    Puimurihan on selvästi alitehoinen vakiona 167 hepallaan , mutta puhallin paikkaa pahimmat puutteet. *Tuo setti mikä mulla on, on MAB Powerin uutena asentama (sisäänajon, 2000 km, jälkeen).

    MAB Power lupaa 250 hepoa 0.7 barilla. Mulla on käytössä 1.0 bar eli muutama lisähepo pitäisi löytyä tuon 250:nen päälle eli ehkä hiukan lähempänä 300:a kuin 250:tä. 1,5 bariin asti olen kokeillut, mutta venttiliern jouset ovat liian löysät jos vedättää rajoittimelle yli barin paineilla. Ja jos ajaa jatkuvasti yli 1.1 barin paineella, niin kampuran kanssa tulee murheita MAB Powerin mukaan. Eli kampuran osalta kyllä sukisuki on selkeästi vahvempi. Mutta kyllä tälläkin useimmiten perille ajoissa ehtii.

    t. Repa
    Ei paha ollenkaan. Voisin kuvitella hintaa aika suolaiseksi, mutta toisaalta taas laillinen peli ja hieman paremmin "alueella" verrattuna vakio puimuriin. Kyllähän siitä hauskuudesta voi aina hieman kukkaron nyörejä raotella... *

    Kieltämättä itselle on tullut kaikkia hulluja ajatuksia joissa tuollainen puimuri voisi olla ihan hyvä vaihtoehto busalle, mikäli nyt alkaa tuo kyykkääminen maistumaan puulta jossain vaiheessa ja rupeaa tuollaista rauhallisempaa mopedia laittamaan. Ehkä ensi kesän jälkeen... Tuolla puhaltimella tuo puimurikin on varmasti sopivan liukasliikkeinen tuollaiseksi rauhalliseksi pötkyläksi. Bussi olisi hieman yleisempi/edullisempi tietysti kun ruvetaan paineistamaan, mutta tuollainen bimmeri on kyllä houkutteleva. Uskaltaako kysyä paljon on arvoa tuollaisella BMW/MAB power setillä?
    Supermoto
  18. #18
    Lainaa (jaulis @ Helmi. 03 2009,22:02) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 03 2009,21:33) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Helmi. 03 2009,20:40) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 03 2009,12:38) kirjoitti
    Ei kai tuossa muita suurempia vikoja ole kuin tehon puute. Ja senkin saa korjattua rahalla...

    t. Repa
    Vaivaako bimmeriä sama vika, vai onko apua kun on ylipaineistettu? Paljon tuossa sun puimurissa on muuten tehoa ja onko ns. bolt-on setti? *
    Joo, on se pultattu paikalleen. Mutta leikki leikkinä.

    On se periaatteessa lähes bolt-on setti, mutta hinta sisältää asennuksen, penkityksen ja TÜV-hyväksynnän. *Eli pakettiin kuuluu puhallin hukkaportteineen, pakosarja, katalysaattori, vaimennin, ilmansuodatin, airbox kiinnikkeineen, ahtopaineen tunnistin, tehokkaampi polttoainepumppu, polttoaineen paineentasaaja, toiset ruiskusuuttimet, lisä-ECU, öljy- ym letkut, lisäöljysäiliö moottorin alle, huohotin pönttö ja öljyn imupumppu jolla lisäöljysäiliöstä öljy siirretään takaisin kiertoon.

    Mopoon on joitakin modifikaatioita pitänyt tehdä. Esim. paksumpi kannen tiiviste kun nuo 13:1 puristukset lienevät hitusen korkeat välijäähdyttimenkin kanssa. No sitten on lisätty paluuputki polttoainetankkiin. Loput muutokset ovatkin enemmän sähkökytkentöjä. ECUja on nyt kaksi, molemmille ruiskupaketeille omansa, eli alkuperäiset ruiskut ja ECU ovat paikallaan ja mopo toimii kuten originaali puimuri normaaliajossa. Toinen ECU on lisätty, mallia MAB Power ja toimii vain ylipainealueella ohjaten toista ruiskusettiä. Tällä järjestelyllä on saatu täytettyä päästörajoitukset. Muutenhan kaksilla ruiskuilla ei olisi paljonkaan järkeä.

    Puimurihan on selvästi alitehoinen vakiona 167 hepallaan , mutta puhallin paikkaa pahimmat puutteet. *Tuo setti mikä mulla on, on MAB Powerin uutena asentama (sisäänajon, 2000 km, jälkeen).

    MAB Power lupaa 250 hepoa 0.7 barilla. Mulla on käytössä 1.0 bar eli muutama lisähepo pitäisi löytyä tuon 250:nen päälle eli ehkä hiukan lähempänä 300:a kuin 250:tä. 1,5 bariin asti olen kokeillut, mutta venttiliern jouset ovat liian löysät jos vedättää rajoittimelle yli barin paineilla. Ja jos ajaa jatkuvasti yli 1.1 barin paineella, niin kampuran kanssa tulee murheita MAB Powerin mukaan. Eli kampuran osalta kyllä sukisuki on selkeästi vahvempi. Mutta kyllä tälläkin useimmiten perille ajoissa ehtii.

    t. Repa
    Ei paha ollenkaan. Voisin kuvitella hintaa aika suolaiseksi, mutta toisaalta taas laillinen peli ja hieman paremmin "alueella" verrattuna vakio puimuriin. Kyllähän siitä hauskuudesta voi aina hieman kukkaron nyörejä raotella... *

    Kieltämättä itselle on tullut kaikkia hulluja ajatuksia joissa tuollainen puimuri voisi olla ihan hyvä vaihtoehto busalle, mikäli nyt alkaa tuo kyykkääminen maistumaan puulta jossain vaiheessa ja rupeaa tuollaista rauhallisempaa mopedia laittamaan. Ehkä ensi kesän jälkeen... Tuolla puhaltimella tuo puimurikin on varmasti sopivan liukasliikkeinen tuollaiseksi rauhalliseksi pötkyläksi. Bussi olisi hieman yleisempi/edullisempi tietysti kun ruvetaan paineistamaan, mutta tuollainen bimmeri on kyllä houkutteleva. Uskaltaako kysyä paljon on arvoa tuollaisella BMW/MAB power setillä?
    8190 ekua, Saksassa. Halpaa kuin saippua....

    Mutta voin minäkin omastani kohtuuhinnalla luopua... Tosin mopon annan kyllä sitten kaupan päälle...


    t. Repa



    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  19.  
  20. #19
    Lainaa (TwinTenox @ Helmi. 03 2009,04:56) kirjoitti
    Eli 2001 on vielä tautinen...

    Mitenkä noissa kone kestää? Jos oletetaan että on vakio ja km lukema pitää paikkansa ja on huollettu ohjelman mukaan, niin onko 50tkm paljon Busalle?

    Punnitsen tässä vaihtoehtoja seuraavaksi laitteeksi.
    Mistä kohtaa? 2001 nimenomaan on ensimmäinen vuosimalli johon on korjattu kaikki lastenviat jo tehtaalta lähtiessä.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport