Hei,
Onko kenelläkään ideaa miten voisi kehittää hyvän kahvan mistä kyytiläinen voi pitää kiinni GSX-R 1000 K8.
*Vinkkejä otetaan ilolla vastaan... Onko kaupallisia ratkaisuja vai pitääkö alkaa itse vääntää raudasta tai muovista???
miks kyytikeke ei voi pitää kuskista kiinni![]()
600rr
Onhan noita. Useimmissa on mukana matkustajan kuljetukseen sopiva moottoripyöräkin. Anteeksi.![]()
Niin on on, mutta ei välttämättä tarvii pyörään asennella..
Ratkaisuna jenkka kahvat![]()
Tässä:
Löytyy muuten yllättävän läheltä (osasto " apuvälineet ja eväät ajoon ") TÄÄLTÄ
Jenkkakahvat rules! Pyörään jos laitat jotkut kahvat ni joutuu kyl kyytiläinen kurottelee epämukavissa asennoissa. Ellei sitten jotain remmiä penkin väliin..
Suzuki GSX-R600
Ekaks olin et ei vittu, mut sit olin et ei saatana
Saahan kyyditettävä pitää kuskista kiinni. Mulla on juuri samanlainen pyörä eikä ongelmia ole...Pyörä on kyllä enemmän yksin ajettava. Vaimo lähtee vain kaupunkiin kyytiin. Pakolliset ajot vaikka jätskikiskalle...
![]()
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Mun mielestä kaikista moottoripyöristä voisi jollakin asetuksella kieltää kaikenlaiset kyytiläisen kiinnipitokahvat sieltä takaa... Aina ja vain kulettajasta kiinni jos kiinni täytyy pitää
Vaikka tuolta
R1
Siinä tapauksessa multa saisi poistaa koko takapenkin, mun kyytiin ei tule kukaan joka yrittää pitää musta kiinni.(JP_445 @ Helmi. 02 2009,13:25) kirjoitti
Vain ja ainoastaan siitä kahvasta taka/sivulta. Piste.
Tää on nyt tätä 'toivotaan, toivotaan', eli ettei mitään satu. Oikein kunnolla kun jarrutetaan, vaikka kyytiläinen osaisi varautuakin, niin kyllä alkaa ottamamaan joku yli 50kg mammakin pikkasen kuskin käsien päälle jos ei se mistään kiinteästä rakenteesta pidä kiinni.(JP_445 @ Helmi. 02 2009,13:25) kirjoitti
Sen takia sen kyytiläisen toinen käsi on siinä kuskissa kiinni ja toinen tankin takareunaa vasten. Ihan vain muutaman kerran mm. rataa kahdestaan kiertäneenä tiedän tasan tarkkaan ettei se kyytiläinen tuolla menetelmällä selkään pamahda... Miten sitten kun se näppivoima loppuukin kesken siellä takana... Sormet helppaa kahvasta ja kyytiläinen on jo valmiiksi riittävän kaukana kuskista että saadaan oikein kunnon törmäys aikaiseksi... No jokainen tekee hommat tyylillään ja minä noudatan aiempaa mallia...(hidas57 @ Helmi. 02 2009,15:40) kirjoitti
On kyllä niin huono/kevyt keulainen ajettava tuo gixxu jo 50kg kyytiläisen kanssa, että on syytä unohtaa kaiken maailman kauhukahvat ja pitää vain ja ainoastaan kuskista kiinni, mikä nyt onkin se ainoa tapa jos meinaa tuollaisen kyydissä olla. Kaikki muu on vaarallista, aivan sama kuinka varovaisesti yrittäisi ajella.
Mielestäni näillä nykyisillä kilosilla saa muutenkin unohtaa kakspäällä ajot suosiolla, eivät vaan sovellu siihen tippaakaan.
Supermoto
Itse asiassa tuollaisen gixxun päältä lähtee kuin raketti, mikäli ei pidä kuskin vyötäisiltä kiinni ja jarrutetaan kunnolla. Kyytiläinen istuu lähtövalmiina melko korkealla tarakalla, jos siellä selkä suorana kuikuilee.(hidas57 @ Helmi. 02 2009,15:40) kirjoitti
![]()
Supermoto
Itseasissa tässä on ratkaisu ja kiitos kaikista osallistuneista.
http://www.renntec.co.uk/iqs....rs.html
Hyvät pointit kaikilla...
1. Istuu korkealla ja voi lähteä kun raketti jos pitää kuljettajasta kiinni tai ei...
2. Toi että pitää tankista kiinni ja takaa on paras vaihtoehto kontrolli vyötärölle ja toinen käsi takana... Jos osaa...
3. Pitää polvilla kiinni niin ei tarvitse ollenkaan käyttää käsiä...
4. Jos pitää kuljettajasta kiinni ja äkkijarrutus paino siirtyy kuljettajan käsille huonoa / vai hyvää![]()
5. Pitää kiinni takaa "kunnolla" milloin jarrutuksessa paino ei siirry kuljettajanpäälle... Ja kuljettaja pääsee liikkumaan vapaasti kun ajaa... Kyytiläinen seuraa myös omalla painolla
Tilanne (1) Oletetaan, että kyytiläinen pitää pyörän takaata kauhukahvasta kiinni ja kyytiläisen huomio herpaantuu hetkeksi jonnekkin ja kuski sattuu tekemään kiihdytyksen niin kyytiläinen on ihan varmana selin jalat kuskin kypärän korkeudella ja todennäköisesti myös tippuu kyydistä.
Tilanne (2) Entäs jos kyytiläinen pitää kahvasta kiinni kovassa jarrutuksessa joka tulee vielä yllättäen..vaikka kuinka kova karpaasi olis kyseessä ei tasan tarkkaa pysty pitämään kiinni ja lopputuloksena rysäys kuskin ja kyytiläisen kesken..ja..ja lopputuloksen voi vaan arvailla.
Entä jos sattuu sama, kuin tilanne 1:sessä, mutta kyytiläinen pitää kuskista kiinni? Todennäköisesti kyytiläinen pystyy tarraamaan kuskista kiinni vaikka tilanne yllättäisikin tosin ei sekään takaa, että pysyy kyydissä!
Sama, kuin tilanne 2:sessa, mutta kyytiläinen pitää kuskista kiinni..ote todennäköisesti lipee, mutta kyytiläinen puristaa jo valmiiksi kuskista jolloin livetessä kyytiläinen ottaa vaistomaisesti tankkia vasten käsillä tukea jolloin kuski voi vielä ohjata pyöräänsä.
Kyytiläinenhän pyrkii monesti pystyyn kantatessa pitäessään kiinni pyörän takaata kahvoista, mutta jos kyytiläinen pitää kuskista kiinni on kyytiläisen aika hankala pistää vastaan kantatessa.
Tää on mun näkemys enkä usko olevan kovin metsässä!
Mun kyytiläiset pitää vain ja ainoastaan musta kiinni, koska arvostan omaa ja kyytiläisen henkeäni ja terveyttä sen verran paljon etten viitsi edes ottaa sitä pientäkään riskiä!
Eipä tuota tarvitse hirveämmin ihmetellä, että mikä on oikea tapa mennä kakspäällä kyykkärillä, matkasohvat erikseen. Jokainen joka omaa kokemusta enemmän tuosta hommasta kyykyllä, tietää kyllä varmasti mikä on ainut ja oikea tapa, eikä siihen kuulu ainakaan kauhukahvat takana. Nuo kuskin vyötärölle tulevat kahvat vois menetelläkin tietyissä rajoissa, eipä ole vaan kokemusta itsellä.![]()
Supermoto
Ainakin radalla hyväsi havaittu keino on tuo kuskista mahdollisimman alhaalta kiinni... Tietty jos sattuu samaa sukupuolta kuskaamaan niin sitten saattaapi tulla sanomista jo kaveripiiristäkin. No kuitenkin. Normaali liikenteessä Toinen käsi periaatteessa koko ajan valmiudessa sinne tankille ja toinen rennosti kuskin vyötäisillä mahdollisimman alhaalla ja katse edessä... Jos haluaa maisemia katsella tai ottaa torkut niin sitten sinne Wingin kyytiin tai bussilla kotiin. Kaksi päällä molemmat ovat vastuussa omasta osastaan ajossa. Jos se kyytiläinen koittaa kokoajan lukea siitä takanaan olevasta tangosta minne seuraavaksi mennään ja millä kallistuksella niin myöhässä tulee reaktiot. Kun on sievässä kontaksissa muljettajan kanssa niin ei paukahtele selkään eikä ole tekemiset myöhässä kuskin liikkeisiin verraten ja vielä kun malttaa katsella sinne menosuuntaan niin voipi jopa ennakoida niitä kiihdytys ja jarrutus paikkoja...
Kyllä JP puhuu asiaa, ja paljon!
En minä ainakaan oman emäntäni antaisi siitä tavarankiinnitys raudasta kiinni pitää.., vaikka omasta moposta ei sitä kyllä löydykkään.
En uskaltais edes liikkeelle lähteä ilman että halaus ote on valmis..![]()
Kiinnipitokahva, ei kylläkään takamallia. Tulee tankinkorkin päälle.Löytyy myös GSX-R K8 malli www.vinxxgrip.ch
Vielä olisi yksi pointti tarjolla. Mulla ton kyytiläisen kauhukahvan puutteen ongelman tellussa ratkaisi takarackki+ takalaukku jossa pieni selkälevy (noja). Telineen sivuistakin voi pitää kiinni ja laukkuun voi nojata, kun haluttu vauhti on saavutettu. Ostat ns. yleismallin takatelineen ja pienen sievän takalaukun. Samalla saat pyörääsi yksilöllisen ulkonäön joka varmasti herättää kateutta.
Heh, hyvää pohdintaa saatiin aikaiseksi. Kaikki riippuu kaikesta. Mutta käsi ylös, kuka haluaa istua tollasen gixxun kyydissä itse? On meinaan aika vastenmielinen ergonomia. Messuilla kattelin kun pari oikeen pimpsakan näköistä tylliä istui R1:n päällä, niin jo oli kauniit raajat vaikean näköisessä asennossa, ihan kuin aikuinen lasten potalla. Minihame tähystäjän paikalla istuneella...
Minähän en mistään mitään tiedä, mutta...
Pyöräkoulunsetä sanoi, ettei nuo takakahvat ole muuhun tarkoitettu kuin pyörän taluttamiseen ja hallintaan kun nostellaan keskituelle jne...
Näyttivät oikein pujotteluvideonkin kahdella tapaa toteutettuna, toisessa pidettiin kiinni takakahvoista ja toisessa kuskista. Ei sen jälkeen oo tarvinnu arpoa kumpi on fiksumpaa.![]()
Pirun pätevän näköinen laitos. Hintava tosin..(Tripl3 @ Helmi. 04 2009,00:10) kirjoitti
Joku kyläseppä varmaan tuollaisen osais tehdä itekki. Eihän siihen tarvi ku adapterin korkin päälle pikairrotusta varten, niitähän saa erikseen jostain noihin tankkilaukkuihin.
Whoa, tuohan on näppärän näköinen kapistus...(Tripl3 @ Helmi. 04 2009,00:10) kirjoitti
Vielä kun samaan hevosenkenkään sais tuon tahi bags-connectionin tankkilaukun tilanteesta riippuen...
Voisipa melkein lainata tuota ideaa, tilailla tuollaisen bags-connectionin pda-pidikekappaleen ja muokata siihen kahvat pidikkeen sijaan...
Abusus non tollit usum