Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Kesä ajettu KTM625 SXC -05 pelillä,7183km ja 118,3 tuntia ajettu,tässä yhteenvetoa nastarengaskautta odotellessa.Prätkä on enskamalli LC4,ei vaimennettua takanapaa,jousitus, Keihin FCR41 kaasari ja änkkäri erottaa 640 lc 4 mallista, kuristukset poistettuna n,60 pollea.Ensivaikutelma on että kotarilla ylimääräisiä muttereita linjalla jotka lisätään koneeseen kokoonpanon jälkeen eli järkyttävä mekaaninen hälinä koneessa ,jos olisi japsi en ajaisi metriäkään ennen remonttia.Vissiin tulee kaupanpäälle äänet koska toiminut kuin kello tähän asti.Viritykset:Akra Ti kokoputki,ilmaputsarikotelon kansi rst/verkko KTM,alu pohjapanssari(lisää meteliä suuntaa hälyn ylös.),runkosuojat.
  2. #2
    motovanteet tuli hommattua 3,5/4,5x17 Behr kultavanne/punainen Talon napa. Mulle oli turha 1600 € investointi kaikkine kilkkeineen ,huippu hyvä ajaa mutta vika vain että motolle sopivaa mikroautoradanomaista tietä on vain mikroautoradalla! Eli kaikki suorat jossa saa 5 .silmään on jo liian pitkiä.Prätkän huoltoväli on 5000 km ,itse 2500 välein suodattimet/öljyt tsekaan ventiilit(säädetty kerran).Ajo pääasiassa omalla luvalla enskaa ,pääasiassa pientä soraränniä ,pyörä on ihan nappi peli tähän hommaan voimaa on kohtuullisesti 15/42 välityksellä millä yli 160 km/h soralla.
    Keulii 3.lla kaasusta kun vähän nyppää.olisin tietty ottanut 525 EXC tai jonkun muun kisakoukun mutta pannu olis jo Bäng!
  3. #3
    Näillä kilometreillä, jos Aprilian *RXV 5,5 antaa samat huoltovälit 5 tkm ja ehkä kestää niin siihen vaihtuu. Motoista ja enskoista kiinnostuneille voin sanoa että jättää litran öljytilalla olevat kisapelit kauppaan jos ei vaihda pyörää vuoden välein tai ole kastemadon hermot kun peli poikii.KTM 625 ,660 SMC ja 625 SXC jo valmiiksi Keihinillä varustettuja joten 200€ hintaerolla saa 1000 € kaasarin kun kuitenkin prätkää viritetään.Kuristuksena pyörissä on neulat suuttimet ja luistin liikkeen rajoitin ja ritilä änkkärissä,täysteho osat tulee pyörän mukana.Ainakaan mun pyörän rek.otteesa ei ole merkintää 17" vanteista joten laiton, 17"vanteilla ,nopeusmittarin ainakin vaatisi uusiksi.Vannepaketin mukana tuli *eu- hyväksyntä paperit.Kotarin alkuperäistä mittaria ei saa enää ohjelmoitua 17" vanteelle.Käytän alkuperäistä 260 mm etujarrulevyä edessä ja riittää kadulle mainiosti. Vaihtoon enskasta motoksi menee noin 20 min, ketjusuoja ei sovi motoon ja takavanne ahdas asentaa tekemättä naarmuja vanteeseen.Hauska peli leluksi kun ei viitti enää remuta kadulla tutkia vältellen ja tuuria venyttäen,edellisellä pelillä SuizaTLR 1000 kaikki tuuri tuli jo käytettyä Soralla ei kukaan kyttää ,mitä nyt vesurimiehiä vähän varoo. Eskarenkaita Pirelli MT21 ajettu 3 settiä läpi nyt siirryn täyteen halpaan crossirenkaaseen koska soralla rengas kuluu silmissä!Pisin enskalenkki 400km ,parilla kahvitimmalla kävi jo vähän ahterin päälle n.7 h muuten aika nastaa.Motovanteilla pisin lenkki n.250 km ,matkapyöräksi ei prätkästä ol kuin masokisteille,siirtymät soralle on tuskaa pikku kaupunkiräppäily hubaa mutta keuliessa saa olla tarkkana ettei jää kortti reissusta.Motovanteilla keulii huomattavasti huonommin kun keula laskee n50 mm vrt.17/21" vanne, takanapa on motovanteilla mulla vaimennettu mikä olisi muutenkin allroad käytössä must ,ketjut koittaa muualla kuin tosi toimissa mielellään kiertyä kaulan ympärille tai siltä ainakin kuulostaa.
    Olin hommaamassa Honda XR 650 R saksasta mutta *kukaan ei saanut siihen rek.papereita suomeen. *Kyllä KTM oli sittenkin helpompi esim huollot 5000 km vastaaan Hondan 1000 km.Seuraavaksi lähtee kansi Sommer KTM:lle Saksaan muotoiluun ja lyödään virinokka jotta saadaan mäntyyn merkki vielä korkeammalle kuin nyt .En kehu kotaria mutta ei ollut muutakaan vaihtoehtoa kuin SXC : lähes kisapyörän tehot ,hyvä jousitus,139 kg paino, toimii ehkä (40 tkm??) , kotarin tapauksessa aina ehkä.Japsit XT/TT ,DR-S katuenduroita mutta todella mietoja verrattuna kotariin.Huiput motona n.180 km/h mutta muistutaa piikillä ajoa (makuulla), 150 ottaa heittämällä.Katupyriin en enää sekoa jos ei tule lotosta että saa hommata koko setin prätkiä. Enska/motoilu on käynnistyksestä 110 % hupia kun katupyörällä sai paska jäykkänä muutaman täyskaasukiihdytyksen päivässä varastettua. Joten piikirengaskeliä vartoomaan *ja lunta kaulukseen!! *
  4. #4
    Mulla ollut kanssa mielessä just toi SXC, vaihdoin kesällä Banditin Bemun GS Dakariin, hyvä pyörä sekin, mutta kun ajelut on 90% soraa niin kevyempää peliä tekis mieli. Harmi vaan, että liikkeitä ei näytä vaihto kiinnostavan.
  5. #5
    Koeta moto-raumaa ne saattas käydä kiinni ,mutta ainahan sitä on vaihtoon tuomassa sitä pyörää jota kukaan kuin sinä ei osta.Kokemusta on 17 pyörän verran .Oman SXC hommasin moto-keitaasta, 10600 € suoralla kaupalla.
  6. #6
    Sori vielä aiheesta moto/enduro ,endurosta saa tehtyä vanteet vaihtamalla välttävän moton ,välipalalla saa 320 mm etujarrun jos tarvii mutta toisin päin hankalampaa .Esim : SMC 660 kotari tyrmättiin maahantuojalla omaksi vaihtoehdokseni kun kysyin enskaksi muuttoa ,sanoivat jousituksen olevan liian jäykkä enskaan ja 320 mm jarrulevyä joutuu käyttämään myös enskavanteilla koska satula tulee kiinni suoraan haarukkaan ilman välipalaa joten SXC kävi helpommin molempiin . Jousituksen säätöihin ei tarvi koskea jos ei ole löysennetty kokonaan enskaan. hommasin etupäähän esijännityksen säätökorkit mutta sekin oli turha ostos vaimennuksen säätö riittää mainiosti ainakin omaasa ajossa kummillakin vanteilla.
  7. #7
    Lainaa (finnsxc @ Loka. 30 2005,18:52) kirjoitti
    ...Kuristuksena pyörissä on neulat suuttimet ja luistin liikkeen rajoitin ja ritilä änkkärissä,täysteho osat tulee pyörän mukana.
    Missä kohtaa tuo änkkärin ritilä on? Itselläni on 04/05 SXC, josta maahantuoja otti ainakin kaasarista kuristukset pois, tuosta pakarijutusta en tiedä, mutta otan kyllä selvää.

    Tässä vaiheessa (n. 4800km ja 78h) vaikuttaa erinomaiseltä peliltä, toinen etustefa piti vaihtaa heti kärkeen kun alkoi vuotaa. Liekö käytön puutteesta johtuva vika kun on ylivuotinen peli kyseessä.

    Öljyjä olen vaihdellut n. 25 tunnin välein, mikä kilsoissa tekee vähän puolentoista tonnin molemmin puolin. Renkaina olen käyttänyt mitä tahansa krossirenkaita on kohdalle sattunut. Etusena MT21 oli mielestäni huono ja vaihdoinkin sen pois vaikka nappulaa oli vielä jäljellä vaikka kuinka.

    Talvirengaskelejä täälläkin odotellaan...
  8. #8
    Jos sormi menee änkkäriin sisälle ritilä ja kuristukset poistettu , ritilän saa lyötyä ulkopuolelta pois ja on kaikissa EXC ja SXC malleissa uutena. Kantsii laittaa sportti-ilmanputsarin kansi ja snorkkeli pois kotelosta, 168 pääsuutin ,neula 4-ylhäältä niin saat kaikki irti .SXC on sama ilmanputsari kuin 65 SX 2-t juniorien mopossa olisiko säästö mennyt vähän liian pitkälle ,sais kyllä saada vieläkin vapaammin ilmaa . Lisää hepoja saa koko putsarikotelon modifoinnilla ja K&N filttereillä mutta ei taitane luonata oikein kurahommiin.

    Tsekkaa:http://www.ktm-sommer.de/PDF_2005/176_191_TUNING.pdf

    http://www.racingbikesidecar.fi/ktm/.../airfilter.htm
    Airboxcover 584.06.003.200 32,40€
  9. #9
    Täytyy kokeilla tuota sormitemppua. Snorkkelin olen ottanut pois ja neulaa nostin yhdellä pykälällä. En nyt muista, monennessa se on mutta tasakaasuveto tasaantui mukavasti. Pääsuuttimen koosta ei ole tietoa, vakio se pitäisi olla enkä nyt kyllä muista mikä se on.

    Tuo putsarin kansi on ilmeisesti se sivulle tuleva. Kai tuossa aukossa jokin verkko on, ettei linnut ja muut jyrsijät pääse koteloon pesää tekemään. Kuinkahan kestävä tuo lienee ryteikössä ajoa ajatellen. Että meneekö siitä mikä tahansa risu tai korsi läpi... Luulisi, että satulan alapuolista kantta olisi järkevämpi avartaa.
  10. #10
    Kansi on rosteria ja tulee alkuperäisen kannen tilalle suoraan sivumuovin alle , ja siihen pistehitsattu rst-verkko,ei pesi linnut , multa verkko kyllä irtosi pistehitseistä parin kuukauden päästä ,imupulssi repelee verkkoa senverran vaikka kaikki lävet auki ,nyt liimattu harvempi alumiiniverkko tilalla.
    Sihti on vaimentimen päässä ja on vaimentimen sisäputken eka osa ja näkyy varmasti jos on paikoillaan
  11.  
  12. #11
    Mulla tasakaasulla alle 80 km/h vaudeissa nykiminen alle 1/8 kaasulla ja pienellä kuormituksella helppasi jonkin verran power blade kaasarin kiihdytys suppilo ,oikeastaan muuta hyötyä ei siitä olekkaan .Moto vanteilla ja vaimennetulla takanavalla kulkee huomattavasti jouhevammin samoilla säädöilla . Pikkuvauhdeissa joutuu ajaan pykälää liian pienellä vaihteella ettei ketjut ryi.

    http://www.ktm-sommer.de/Seiten_05/f...ermoto_05.html
    power blade