Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    Olen ostamassa jompaa kumpaa yllämainituista pyöristä, mutta tänään iski rankka epätietoisuus. Haluan ehdottomasti ajaa maastossa(enkurassa tai soissa, vaan matsäpoluilla, ehkä joskus montuilla), mutta käytännössä ajo tulee olemaan pitkälti nurkissa pyörimistä, ei maanteitä, vaan kaupunkiympäristöä. Pidän 640 Supermotoa omiin mieltymyksiini liian hienostuneena, kesynä ja raskaana. 525EXC on pyöränä juuri SE, mutta pelottaa sen korjaus-huoltotarpeen suuruus.
    Pidättekö te asiasta enemmän tietävät mahdollisena käyttää 525EXC:tä arkipyöränä supermotosetillä ja enskapyöränä aina silloin tällöin, vai onko se yhtämittaista huoltamista?
  2. #2
    Minähän en noista Oranssin Veljeskunnan pyöristä mitään tiedä, mutta Kurapyöräfoorumin Kotarikeskustelusta copypastella Niffestonen kommentit:

    "Minulla on kokemusta sekä LC4, LC4 SXC että EXC:stä ja voin vilpittömästi sanoa SXC:n olevan lähimpänä yleispyörää. Tavallinen LC4 on pehmeälle alustalle liian yläpainoinen ja EXC:n penkki + huoltoväli selkeä epämukavuustekijä. EXC:llä tunnin ajeluun tarvitaan sellainen teräspeffa? SXC:lläkään katuajelu ei varmaan kaikkein suurinta herkkua ole nappulakumeilla, mutta SM:llä rantabulevardi tms. kompassi-kiskalle kaartelu menee varmasti. SXC:llä voi ajaa hupitarkoituksella spooria ja joku tosi hurja on vetänyt crossiakin sellaisella. Lahelassa muistuttivat, että Tiainen nappasi samanlaisella enduron ison luokan kultaa vielä 1998."
    ...
  3.  
  4. #3
    Kyllä allekirjoitan tuon edellisen puheenvuoron eli kadulla kun ajelee niin noita kilometrejä tulee ja 525:sta saa huoltaa aika tiheään.
    Itsellä on toi SXC juurikin noista syistä ja sillä pystyy ajamaan enskapolkuja ja sorateitä ihan mielikseen. Hommasi tuohon vielä isomman tankin ja mukavamman penkin niin jaksaa vähän pidempäänkin, jos tarvis. Kesällä voi sitten laitta SM-vanteet asfalttiajeluihin.