Vanha Yamaha XT 600 -2000
- leovince
- kireämpi nokka
- dynojet
- vapaavitaus suodatin / boxi modaus
Haaveena uusi moto. (muistissa testi laitetulla 640 SM:llä)
kipinä syttyi kysellessä motovanteiden hintoja
KTM 690 SM
En tykännyt, jotenkin ilmeetön pyörä, paitsi ulkonäoltään josta en myöskaan pidä ennenkuin silmä tottuu.
Alavääntö yksipyttyiseksi olematon, joka kumminkin on minut aikoinani ihastuttanut siirtymään rivinelosista moto/enska maailmaan.
Huippuja kuitenkin kelasi 190 mittariin (suljetulla alueella), samoin kierrosherkkyys oli ihailtavaa luokkaa , mutta pyörästä puuttui ehdottomasti se jokin.
Tällaisessa pyörässä kumminkin se kohtuulinen tärinä, pauke, hurja alavääntö, vahingossa keuliminen on minulle SE juttu.
Ostaisin ennemmin jonkun ylivuotisen 640 lc4:n johon putkisto.
Yamaha XT 660X
Paikalta lähtiessä jotenkin tutumpi, parempi alavääntö kuin kotarissa.
Huipputehoja vähemmän eikä niin kierrosherkkä.
painavampi joka verottaa suorituskykyä (175 mittarinopeus),
taatusti kellolla paljon hitaampi kun Ktm mutta keulii kivasti paikalta lähdettäessä ja tuntumaltaan tehokkaamman tuntuinen kun onkaan.
Paino taas tuo matka ominaisuudet paremmiksi ei niin tuuliherkkä
sekä parempi matkalla kuin Ktm (ajoin molemmilla noin 70km)
Ulkönäöllisesti Yamaha myöskin miellyttää silmää enemmän.
Päädyin Yamahaan.
Siinä mielestäni sanotaanko hinta/hupi/ulkonäkö suhde on parempi.
Yammussakin on kumminkin käytetty laatu osia: Tehokkaat Brembon jarrut sekä Exelin vanteet yms..
Kotarissa on kylläkin huomattavasti laadukkaampi alusta! mutta Yammun Shova / Paioli riittää kyllä minulle. jos ei riitä niin tuunataan sitten ajankanssa.
Yamahaan samantien Leovincen tupla putkisto, Powercommander sekä vapaavirtaussuodatin. Loppurahalla Bensaa jotka säästin kun en ostanut Kotaria.
Ehkä seuraava pyörä on sitten KTM, mutta nyt ei vaan äijä syttynyt.
p.s Ajoin lopuksi KTM 950SM:llä
![]()
voi juma... Ehkä ensikesänä
![]()
Minkälainen tuo 950 oli ajaa pienempiin supermotoihin verrattuna?(paahuli @ Touko. 31 2007,10:41) kirjoitti
CBR600RR -07
If you're not confused, then you don't know what's going on.
Kävin äsken koeajamassa 690SM ja 950SM...
Täytyy sanoa että se KTM950 on kaikkea sitä, mitä odotin 690:ltä! uskomaton laite..oikeesti kyllähän RSV:kin nostaa kakkosella keulaa kaasun lisäyksellä, mutta 950SM tekee sen alakierroksilta, ja täysin smoothisti... 3. vaihteella vielä mutkatiellä sopiva mäennyppylä, kaasua vähemmälle - JA heti lisää -> yahoo!
690 sopivampi kaupunkiin selvästi, siellä 950 voi tuntua aika möhköltä.
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200