Sivu: 15 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 1469:sta
    Joko on kuvia & mahdollisia mittoja? Ja ei siihen inssi tartte olla, minäkään en ole. Onneksi
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Lainaa (cmas @ Helmi. 04 2008,17:45) kirjoitti
    Joko on kuvia & mahdollisia mittoja? Ja ei siihen inssi tartte olla, minäkään en ole. Onneksi
    Mulla on kans pyörä sellasessa paikassa, et en pääse sitä mittailemaan.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
    Tulipa tässä semmoinen asia mieleen, että kuinkahan käy esimerkiksi öljyn jäähdytyksen, jos tunkee tuollaisen panssarin ilmavirran ja motin väliin. Ei nimittäin kierrä enää ilma kovin tehokkaasti tuossa motin pinnalla tuon panssarin kanssa. Ei vaikka iskis siihen paljon reikiäkin. Siinä mielessä se kumisuojan pistäminen lokarin jatkeeksi saattaa olla fiksumpi ratkaisu kuin tuollainen täysverinen pohjapanssari. Paitsi jos meinaa alkaa vetelemään semmosia pöytähyppyreitä sm:llä
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Lainaa (cmas @ Helmi. 04 2008,20:52) kirjoitti
    Tulipa tässä semmoinen asia mieleen, että kuinkahan käy esimerkiksi öljyn jäähdytyksen, jos tunkee tuollaisen panssarin ilmavirran ja motin väliin. Ei nimittäin kierrä enää ilma kovin tehokkaasti tuossa motin pinnalla tuon panssarin kanssa. Ei vaikka iskis siihen paljon reikiäkin. Siinä mielessä se kumisuojan pistäminen lokarin jatkeeksi saattaa olla fiksumpi ratkaisu kuin tuollainen täysverinen pohjapanssari. Paitsi jos meinaa alkaa vetelemään semmosia pöytähyppyreitä sm:llä
    On se kyllä noinkin. Mulla on toi kumipala estäny tosi paljon paskan lentämistä. Mulla ainakin heitti paskaa ihan kuskille asti tankin edestä, mutta tolla läpyskällä se loppu. Melkein vois olla ainakin omalla kohdalla tärkeempi toi syylärin parempi suoja, kun tuntuu se syylärin ritelikkö keräämään niit kiviä. Kateltiin tossa messuilla, että jossakin -08 kottaraisessa ne suojan ritilät oli pystysuunnassa. En vaan muista missä...

Kyllä määkin taijan tyytyä vaan siihen lokarin jatkoon.
    Syylärin eteenhän vois kiskasta vaikka jotain tuuninkiverkkoa..
    Tuutti Honda
    Mulla ois toi pyörä 20m päästä talosta et jos viel tarviitte ni voin ottaa kuvia ja mittoja, ja katon viel mitä kuvia mul on koneella.

Oks sul kauko viel vakio vaimentimet tallella?

Luulin kerran olevani väärässä, mutta erehdyin.
    Lainaa (Jam Master Jeremy @ Helmi. 05 2008,17:17) kirjoitti
    Mulla ois toi pyörä 20m päästä talosta et jos viel tarviitte ni voin ottaa kuvia ja mittoja, ja katon viel mitä kuvia mul on koneella.

Oks sul kauko viel vakio vaimentimet tallella?
    Mulla on kans autotallissa mopo ja kuvatkin jo kuvattuna toissailtana. Taitaa silti vaan olla parempi kun unohtaa koko homman..

Onhan mulla noi orkkispöntöt tallella. Olisko tarvetta?
    Tuutti Honda
    Onko kukaan teistä napsassu niitä piuhoja irti jotka rajottaa tehoja 1. ja 2- vaihteella?
    Tossa, ku olen vähän lueskellu noita ulkolaisia foorumeja niin sieltä ainakin sai sellasen kuvan, että vois olla ihan hyvä jutska.
    Toisaalta taas syksyllä kyselin Huolto-Kaksikon Juhalta siitä niin se sano ettei kummemmin olis merkitystä, ainakaan sen Super Dukessa..

Ei viihtis turhaan ruveta napsimaan niitä irti.
    Tuutti Honda
    Se piuhojen poikkaseminen ei oo ainut vaihtoehto, sillä Akran softa poistaa sen "kaasun avaus viiveen". Eli sullahan Kauko sen pitäisi olla jo pois kytketty ja sen vaikutus on nimenomaan 2. ja 3. vaihteilla, ainakin mitä tuolla kotarin Uk forumilla porukat kirjoittaa.

En sen tarkemmin siitä vielä tiedä, omakohtaisia kokemuksia tulee ensi kuussa kun saan Wingsiltä putket, joten Akran softa täytyy asennuttaa samantien.
    Hope so, että eron huomaisi, no ainakin äänissä sentään !
    KTM 690 SM Prestige
    tuolla näyttäs olevan ihan "sivistynyt" osa tekemään saman tempun... toisaalta piuha ei paljoo maksa.
    Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus
    Lainaa (SamSam @ Helmi. 06 2008,20:41) kirjoitti
    Se piuhojen poikkaseminen ei oo ainut vaihtoehto, sillä Akran softa poistaa sen "kaasun avaus viiveen". Eli sullahan Kauko sen pitäisi olla jo pois kytketty ja sen vaikutus on nimenomaan 2. ja 3. vaihteilla, ainakin mitä tuolla kotarin Uk forumilla porukat kirjoittaa.

En sen tarkemmin siitä vielä tiedä, omakohtaisia kokemuksia tulee ensi kuussa kun saan Wingsiltä putket, joten Akran softa täytyy asennuttaa samantien.
    Hope so, että eron huomaisi, no ainakin äänissä sentään !
    No sehän on sit sillä selvä.
    Tuutti Honda
    Ja kauko on sit hyvä & tyhjentää org-boksiaan, niin saa ne viestit kulkemaan perillekin
    Lainaa (cmas @ Helmi. 10 2008,10:46) kirjoitti
    Ja kauko on sit hyvä & tyhjentää org-boksiaan, niin saa ne viestit kulkemaan perillekin *
    Joo, tyhjennetty on aamupäivällä.
    Tuutti Honda
    Kyllä ajohalut alkaa jo poltteleen aika kovasti, kun nyt vähän vielä lämpötila nousisi, niin sitten kyllä pitää poika hakee tallista ulos (talli 53km päässä).
    Ootteko muuten huomanneet, että vakio 690 potkii ihan kivasti tehoja ulos verrattuna luvattuihin lukuihin, tuolla uk foorumilla oli penkitetty Dynojetin penkissä 62hv/66nm takapallolta. Taannoisessa Mp-maailmassakin saatiin samansuuntaisia lukemia, joita ne ihmetteli kovasti, kun 690 pyydettiin testiin nimenomaan vakiosäädöissä! *
    KTM 690 SM Prestige
    Lainaa (SamSam @ Helmi. 12 2008,14:50) kirjoitti
    Kyllä ajohalut alkaa jo poltteleen aika kovasti, kun nyt vähän vielä lämpötila nousisi, niin sitten kyllä pitää poika hakee tallista ulos (talli 53km päässä).
    Ootteko muuten huomanneet, että vakio 690 potkii ihan kivasti tehoja ulos verrattuna luvattuihin lukuihin, tuolla uk foorumilla oli penkitetty Dynojetin penkissä 62hv/66nm takapallolta. Taannoisessa Mp-maailmassakin saatiin samansuuntaisia lukemia, joita ne ihmetteli kovasti, kun 690 pyydettiin testiin nimenomaan vakiosäädöissä!
    Joo, selkeesti samansuuntaset mielihalut täällä. Kyllä veikkaisin että saattaa olla jo helmikuun puolella poika ajossa. Eihän sitä tarvii joka päivä ajella, mutta aina sään salliessa.
    Ajattelin käydä Viaberilla penkissä heti kun saan vaan pyörän tulille. Ihan huvikseen ois kiva tietää paljonko antaa noilla Akroilla ja softalla. Ainii, onhan mulla se ilmaboximodauski se tuo ainakin 35 hv lisää, siis ainaki.

Kohta taas eräs kyselee oonko ihan tosissani, 35 hv, no ei varmaan tuu
    Lainaa (Marshal @ Helmi. 12 2008,16:29) kirjoitti
    Kohta taas eräs kyselee oonko ihan tosissani, 35 hv, no ei varmaan tuu *
    KTM 690 SM Prestige
    Mulla on omat keinoni lisätehoihin. Tiristetään pari kiloa rasvaa pois tästä kropasta. Jos oisin samassa kisakireessä kunnossa kuin aikoinani fillarilla kilpaa ajassa (178cm & 61 kg), teillä ei ois akrojenkaan kanssa mitään mahiksia No. Kyllä mä tehokisassa virittämättäkin pärjään. Päristelen kypärän sisällä kovempaa & kuvittelen olevani kovakin mies

ps. ajohalut alkaa olla kyllä kohdallaan. Melkoiset vierotusoireet, kun kelit on niin leudot. Jos ois se 20 astetta pakkasta, ei tuntuis ollenkaan niin pahalta. Nyt A-H-D-I-S-T-A-A-!
    Lainaa (cmas @ Helmi. 12 2008,20:51) kirjoitti
    Mulla on omat keinoni lisätehoihin. Tiristetään pari kiloa rasvaa pois tästä kropasta. Jos oisin samassa kisakireessä kunnossa kuin aikoinani fillarilla kilpaa ajassa (178cm & 61 kg), teillä ei ois akrojenkaan kanssa mitään mahiksia No. Kyllä mä tehokisassa virittämättäkin pärjään. Päristelen kypärän sisällä kovempaa & kuvittelen olevani kovakin mies

ps. ajohalut alkaa olla kyllä kohdallaan. Melkoiset vierotusoireet, kun kelit on niin leudot. Jos ois se 20 astetta pakkasta, ei tuntuis ollenkaan niin pahalta. Nyt A-H-D-I-S-T-A-A-!
    Hehee, toi on kyl ihan totta. Kummasti sais tehosuhdetta kovempaan lukuun, ku ottais ukosta painoa pois esim. sen 10 kg. Huomattavasti halvempaa ku virittäminen.
    Meillä on Samsamin kaa varmasti heikoimpia teho/painosuhteita tässä porukassa, ainakin jos kuskit kyydissä lasketaan
    Mulla hipoo sadankilon kieppeillä ja samsamilla varmasti jonnin verran päälle, vai kuinkas on?

Tosiaan keli on siitä nyt vittumaisimmillaan, että periaatteessa pystyis hyvin ajamaan, mutta ei se kuitenkaan ois hirveen nautittavaa. Ois prkl jäätävät pakkaset ni ei tarttis jossitella
    Mä kävin jo fillarin kanssa aikoinani läpi tämän kevennyskierteen. Ja loppujen lopuksi piti todeta, että ukosta ne viimeiset on otettava pois, kun pyörä oli puolillaan erikoisseosalumiinia, titaania, hiilikuitua & magnesiumia. Mutta nämä kelit kyllä suorastaan masentaa. Ei ole talvi eikä ole kevät. Saas nähdä mihin tämä menee. Tätä menoa muutaman vuoden päästä alkaa Etelä-Suomessakin olla mp-kelit aika pitkälle ympäri vuoden. Sit pitää miettiä muuttoa sinne päin
    Lainaa (cmas @ Helmi. 12 2008,21:22) kirjoitti
    Mä kävin jo fillarin kanssa aikoinani läpi tämän kevennyskierteen. Ja loppujen lopuksi piti todeta, että ukosta ne viimeiset on otettava pois, kun pyörä oli puolillaan erikoisseosalumiinia, titaania, hiilikuitua & magnesiumia. Mutta nämä kelit kyllä suorastaan masentaa. Ei ole talvi eikä ole kevät. Saas nähdä mihin tämä menee. Tätä menoa muutaman vuoden päästä alkaa Etelä-Suomessakin olla mp-kelit aika pitkälle ympäri vuoden. Sit pitää miettiä muuttoa sinne päin
    Joo, ei muuta kun tervetuloa vaan. Täällä riittää yllättävän paljon peltoa mihin mökkiä lyödä. Onneks en harrasta mitään talvimoottoriurheilua, menis loputkin hermot ku ei pääsis sitäkään tekemään. Onneks Formulat alkaa jo kuukauden päästä, toisaalta sillon on pyörä jo ajossa, oli lunta eli ei.
    Lainaa (Dege @ Tammi. 27 2008,11:50) kirjoitti
    Näköjään leo vincentit on nyt saatavilla 690:seen, koko putkisto pyöreesti tonnilla. Mitenköhän jymisee?
    Tässä pikkusen sanomaa UK- forumilta noista uusista Leo Vinceistä:

Fitment is pretty straightforward. Costs less than half the price of a full Akra system and it shows. Everywhere. Bolts are too long, things don't line up exactly and the side stand bangs against the exhaust pipe. Typical work of Italian morons. Looks a bit cheapish too IMO.

It's stainless and carbon and saves a good few KGs of weight. Not as much an Akra. The sound is good but really loud with the dB killers installed. Without the dB killers the noise is deeper and insanely loud. Blows out your eardrums with a helmet on.

I did a test ride with the stock mapping. Nothing more misleading than noise but it feels like the low end between 3000 and 4500 RPM improved clearly. Smoother too with better rideability. Midrange feels the about the same. I'm not sure about the top end. But seat of pants dynos' are worst kind so lets wait for some real figures. And some runs with the Akra fuel map after that. But it's no match for a full Akra system, that much is sure.

First time I heared a 690 with a real nasty bark. Nice! (but way too much)

Et silleen
    Lainaa (Marshal @ Helmi. 12 2008,21:14) kirjoitti
    Hehee, toi on kyl ihan totta. Kummasti sais tehosuhdetta kovempaan lukuun, ku ottais ukosta painoa pois esim. sen 10 kg. Huomattavasti halvempaa ku virittäminen.
    Meillä on Samsamin kaa varmasti heikoimpia teho/painosuhteita tässä porukassa, ainakin jos kuskit kyydissä lasketaan *

Mulla hipoo sadankilon kieppeillä ja samsamilla varmasti jonnin verran päälle, vai kuinkas on?
    Joo kyllä näin on, kuskin paino on kieltämättä se edullisin asia, jolla saa mopoonkin kivasti lisää virtaa. Nyt on perinteinen talvipaino päällä eli +110kg, mutta otan kyllä 5kg kesäksi pois, kunhan aloitan taas juoksutreenit. Paino juttu on kuitenkin toisarvoinen mulle kun motoilen vain omaksi iloksi, eikä tarvi tiristää itseään 60kg "kisakuskiksi", onneksi. * * *

Marovic Wingsiltä oli maanantaina lähettänyt sliparit kohti Suomea, joten toivoa on et ens viikolla niitä saa jo asennella *
    KTM 690 SM Prestige
    Jännää kommenttia noista Leon putkista. Kuinka hitossa ne on saatu E-merkinnälle, jos ne huutaa killereiden kanssakin enemmän kuin esim. Akrat. Oispa jännä nähdä viralliset mittaukset moisista slipreista - mahtaako mennä jo desibelirajoista yli...

SamSam laittaa sit kuvia + ääninäytteitä, kun putket on kiinni
    Lainaa (cmas @ Helmi. 13 2008,11:30) kirjoitti
    Jännää kommenttia noista Leon putkista. Kuinka hitossa ne on saatu E-merkinnälle, jos ne huutaa killereiden kanssakin enemmän kuin esim. Akrat. Oispa jännä nähdä viralliset mittaukset moisista slipreista - mahtaako mennä jo desibelirajoista yli...

SamSam laittaa sit kuvia + ääninäytteitä, kun putket on kiinni
    Tulikin tässä mieleeni. Kauko, tuliko sulla Akrojen mukana se E-hyväksyntä todistus? Mulla tuli, mutta se oli Z1000:n torkkari. Ajattelin vaan, että jos sulla siinä pyörän mallin kohdalla lukee Kottarainen, voisin ottaa sulta kopsut siitä paprusta. Ajattelin nimittäin showmielessä mennä konttorille naurattamaan katsastusinssiä ja lyömään Akroja papereihin. Paha vaan mennä, ku on tonnisen Zetan sertifikaatti kourassa. Olin yhteydessä asiasta suoraan Akran tukeen, ni ne kehotti ottamaan yhteyttä Local KTM dealeriin, ylläri.
    Vaikee kuvitella että paljon kovempaa ääntä saa enää irti putkista mitä noi Akrat antaa ilman killereitä.
    Mulla on kovat suunnitelmat ton pyörän maalauksen suhteen ja saapa nähdä mitä sitä ajopolttohöyryissään keksii. Tuloksia saadaan varmaan jossain maaliskuun aikana
    Lainaa (cmas @ Helmi. 13 2008,11:30) kirjoitti
    SamSam laittaa sit kuvia + ääninäytteitä, kun putket on kiinni *
    Jees, totta kai ! Ja sähän sitten näät/kuulet ne livenä, kun täältä etelästä tullaan kesällä vetään se Ouninpohjan ek. *
    KTM 690 SM Prestige
    Eipä tainnu olla mitään todistuksia mulla.
    Ainakaan en ihan heti saa moisia päähäni, täytyy käyä tsekkailemassa ne paketit jos niissä vaikka jossain pohjalla lojuis..

Aika hauska lukea noita painonpudotus juttuja. Niinkuin taisin jo syksymmällä vihjailla niin meikäläiseltä löytyy kyllä sellaset massat ettei keuli meikäläisen mopo ihan vahingossa.
    Sen lisäks, että pystyisin kunnolla hengittämään ja elämään, niin ihan ykkös "motivaattori" painon pudotukseen on toi tallissa seisova mopo.
    Tammikuun alusta on nyt lähteny 11.3kg ja vielä olis joku 25-30kg puotettava, tämän aamun paino siis 108,2kg. Sen varran täytyy vielä sanoa, että kaikki on silkkaa läskiä ja pituutta on just sen verran et ylettää jääkaapin ylähyllylle.
    Tavotteena on, että olis uuet ajokamat ku vejetään kimpassa Ouninpohjaa..
    Tuutti Honda
    Lainaa (kauko @ Helmi. 13 2008,14:51) kirjoitti
    Ainakaan en ihan heti saa moisia päähäni, täytyy käyä tsekkailemassa ne paketit jos niissä vaikka jossain pohjalla lojuis..

Aika hauska lukea noita painonpudotus juttuja. Niinkuin taisin jo syksymmällä vihjailla niin meikäläiseltä löytyy kyllä sellaset massat ettei keuli meikäläisen mopo ihan vahingossa.
    Sen lisäks, että pystyisin kunnolla hengittämään ja elämään, niin ihan ykkös "motivaattori" painon pudotukseen on toi tallissa seisova mopo.
    Tammikuun alusta on nyt lähteny 11.3kg ja vielä olis joku 25-30kg puotettava, tämän aamun paino siis 108,2kg. Sen varran täytyy vielä sanoa, että kaikki on silkkaa läskiä ja pituutta on just sen verran et ylettää jääkaapin ylähyllylle.
    Hienoa! Jo tommonen reilu 10 kg pudotus ottaa voimia. Ei muuta ku pökköä pesään, ni kesällä sitte voitki jo keulia meistä ohi kuivana kesäoravana

Se sertifikaatti oli ainakin mulla taiteltu sellaseks luottokortin kokoseks ja laitettu pieneen muovitaskuun. Kurkkaa ihmeessä jos vaikka löytyis, voisin tarvita sitä. Väriltään paperi on sellanen sinapinkeltanen.
    Lainaa (Marshal @ Helmi. 13 2008,15:09) kirjoitti
    Se sertifikaatti oli ainakin mulla taiteltu sellaseks luottokortin kokoseks ja laitettu pieneen muovitaskuun. Kurkkaa ihmeessä jos vaikka löytyis, voisin tarvita sitä. Väriltään paperi on sellanen sinapinkeltanen.
    Juu, löytyhän multa tollanen samanlainen lappunen.
    Ja sama pyöräkin oli mainittuna siinä...
    Eli eipä paljoo ollu apuja meikäläisen lapuista.
    Tuutti Honda
    Lainaa (kauko @ Helmi. 13 2008,14:51) kirjoitti

No p*rkele, aikas hurja pudotus tahti sulla on, toivottavasti saat sen myös pysymään mahd. pitkään! Yleensähän noi pudotukset hiipuu hyvän alun jälkeen ja sitten kilot tulee pikkuhiljaa takaisin.
    Pysy Kauko siis lujana!

Tällä menolla mun pitää laittaa kotariin kiinni puhallin, jotta pysyn teidän "höyhensarjalaisten" perässä Ouninpohjan ek:lla tai sitten laitetaan jokin tasoittava lisäpainopakka kunkin mopoon, muuten en ala!

Ja jos/kun joku taas kyselee, niin toi puhallin/lisäpaino juttu oli vitsi.

KTM 690 SM Prestige
  30.  
    Lainaa (SamSam @ Helmi. 13 2008,20:47) kirjoitti
    Ja jos/kun joku taas kyselee, niin toi puhallin/lisäpaino juttu oli vitsi.

Oon lukenu Taiwanin foorumilta, että ainakin 60 km/h sais lisää huippuja tolla takapenkkiflektillä.
Sivu: 15 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen