Sivu: 7 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 1469:sta
  1. #181
    Lainaa (Dege @ Syys. 02 2007,11:36) kirjoitti
    Pirelli kestää varmaan 3000 km hyvänä.
    Juu ei mulla oo kestänyt noin pitkään...vaihdoin Pirellin alle kun mittarissa oli n. 1500 km. Nyt on mittarissa n. 3700 ja renkaan elinkaaren loppusuora häämöttää...
    Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
    KTM 690 SM -07
    Suzuki DL1000 V-Strom K5
    Yamaha FZ6S -04
    Yamaha RD 125 -87
  2. #182
    Joo, eiköhän se toi Pirelli ole sit se valinta. Se tässä ykkösvaihtoehtona kuiteskin on ollutkin.
    Kyllä kait se tollasessa motoajelussa kulahtaa rengas ku rengas aika nopeeta..
    Mullon nyt jotain +3400km mittarissa ja Metzeler on loppu.
    Enpä tullut ajatelleeksi pyörää ostettaessa, että tarvis joka kuukaus ostaa uus takarengas.
    Vaikka vois kait sitä vähemmänkin ajaa, mutta ku se nyt vaan on niin saatanan hauskaa!
    Ja eikös se olekin niin ettei harrastuksiin meneviä rahoja lasketa?!
    Tuutti Honda
  3. #183
    Lueskelin tota brittifoorumia tovin tuossa ja lähti askarruttamaan, että onko toi uus 6-vaihteinen loota jotenkin lastentautien pauloissa? Tuolla näkyi useampi topikki koskien juuri vaihdeaskia. Osa valitti ettei suostu vaihtamaan kuin yhden pykälän alaspäin(ilman kytkimen rämppäämistä), toisilla taas oli löytynyt turhia välivapaita. Kuinkas täällä omistajilla? Itsellä olis mielessä vaihtaa gikseri tommoseen, mutta alko huolestuttaa brittien tarinat..
    K7 750 kisseri
  4. #184
    Mjaa, itte kans lueskellu noita foorumeita ja mietin ihan samaa. Totta on että hieman kankeutta on ollu lootassa, mutta mä ainakin laitan sen vähäisten kilometrien piikkiin. Mulla ei niinkään oo ollu välivapaita ylhäällä, mutta just toi alaspäin vaihtaminen on välillä tuottanu pientä kankeutta. En oo tehny asiasta numeroa, koska tosiaan lootahan vasta muovautuu kohilleen, enkä oo ihan varma mitkä öljyt liike on ekassa huollossa pannuun laittanu. Voi tulla radikaalikin muutos ku vaihtaa laadukkaammat öljyt. Taitaa olla noi Motorexin ölpät orkkiksena...



    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  5. #185
    Lainaa (Sassu @ Syys. 02 2007,22:31) kirjoitti
    Lueskelin tota brittifoorumia tovin tuossa ja lähti askarruttamaan, että onko toi uus 6-vaihteinen loota jotenkin lastentautien pauloissa? Tuolla näkyi useampi topikki koskien juuri vaihdeaskia. Osa valitti ettei suostu vaihtamaan kuin yhden pykälän alaspäin(ilman kytkimen rämppäämistä), toisilla taas oli löytynyt turhia välivapaita. Kuinkas täällä omistajilla? Itsellä olis mielessä vaihtaa gikseri tommoseen, mutta alko huolestuttaa brittien tarinat..
    Kyllä tuosta huolimattomalla vaihteen vaihdolla välivapaan löytää..muistaakseni 5-6 vaihteen väliltä, mutta mitä enemmän on tullut km mittariin sitä harvemmin välivapaa on osunut kohdalle. Mielestäni se ei ole ole syy jättää hankkimatta tätä hienoa laitetta
    Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
    KTM 690 SM -07
    Suzuki DL1000 V-Strom K5
    Yamaha FZ6S -04
    Yamaha RD 125 -87
  6. #186
    Asiasta kukkaruukkuun.. Mitä eroja on Prestigellä ja tavan mallilla? Onko jossain kattavaa listausta eroista? Jälleenmyyjien sivuilta en ole mitään oikeaa listaa löytänyt vielä ja BW:ssäkin myyjä tuumas että vanteet ja väritys. Kuitenkin kun tarkastelee vaikka etujarrun jarrunestesäiliötä, niin siinäkin on eroa. Onko alustassa eroja normimallin ja prestigen välillä?
    K7 750 kisseri
  7. #187
    Lainaa (Sassu @ Syys. 02 2007,23:13) kirjoitti
    Asiasta kukkaruukkuun.. Mitä eroja on Prestigellä ja tavan mallilla? Onko jossain kattavaa listausta eroista? Jälleenmyyjien sivuilta en ole mitään oikeaa listaa löytänyt vielä ja BW:ssäkin myyjä tuumas että vanteet ja väritys. Kuitenkin kun tarkastelee vaikka etujarrun jarrunestesäiliötä, niin siinäkin on eroa. Onko alustassa eroja normimallin ja prestigen välillä?
    Motokeitaan sivulta lainattu:
    "Prestige mallissa (Katso kuva alapalkista) vielä paremmin säädettävät iskunvaimentimet, Radiaaliset jarru- ja kytkinpääsylinterit sekä mustat valuvanteet."

    Mulla on laatikko toiminu ihan hyvin. Ainoostaan 4->5 vaihettaessa on joskus tullu välivapaa, mut vika voi olla myös vaihtajassa..
    Kolmosella ja nelosellahan tota tulee ajeltua. Varsinkin tuolla hiekkateillä vaihtoja tulee kyllä vähän helvetisti.
    Kutosta oon varmaan kerran käyttäny Porvoo-Helsinki motarilla...
    Tuutti Honda
  8. #188
    Tällaista pikkujännää voi saada aikaiseksi, ku ei oo hereillä kottaraisen selässä.

    Jalka mustikkana
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  9. #189
    Lainaa (Marshal @ Syys. 03 2007,19:45) kirjoitti
    Tällaista pikkujännää voi saada aikaiseksi, ku ei oo hereillä kottaraisen selässä.

    Jalka mustikkana
    Ihanata!

    Huomenna tulee uuet kumit (mt60) omaan mopoon. Jeejee!
    Tässähän on vielä ainakin kaks kuukautta tehokasta ajoaikaa jälellä.
    Tuutti Honda
  10. #190
    Joo, tohon ainakin kahteen kuukauteen mäkin luotan. Mitenkähän toi kottara tykkää pahaa jos hieman pakkasessa joutuu seisoskelemaan. Katoksessa kuitenkin? Viime talvena oli muutamia aivan mahtavia kelejä Tammikuussakin, jotain +8 astetta ja aurinko paisto. Kaivarissa nurmikko oli vihreenä. Muutamia pyöriä siellä sillon kurvailikin.
    Täällä etelässä nää talvet on niin leutoja, että hyvin vois pitää koko vuoden valmiina ajoon. Pikkusen vaan toi kylmässä seisottaminen epäilyttää. Onko muuta kun että kattoo pakkaskeston jäähdytinnesteestä?
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  11. #191
    On tuolla maailmallakin joku saanu 690:sen katolleen, jopa huolellisemmin ku mä...
    KLIKS
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  12. #192
    Lainaa (Marshal @ Syys. 04 2007,00:34) kirjoitti
    On tuolla maailmallakin joku saanu 690:sen katolleen, jopa huolellisemmin ku mä...
    KLIKS
    Niinno, toihan nyt on vähän eri juttu, kun tuli auto eteen.
    Tosin eihan munkaan kaatuminen ollu mun syy vaan sen saatanan harakan..

    Mutta tuossapa taas hyvä esimerkki siitä, kuinka varusteet kannattaa olla kohillaan.
    Tuutti Honda
  13. #193
    Lainaa (Marshal @ Syys. 03 2007,21:45) kirjoitti
    Joo, tohon ainakin kahteen kuukauteen mäkin luotan. Mitenkähän toi kottara tykkää pahaa jos hieman pakkasessa joutuu seisoskelemaan. Katoksessa kuitenkin? Viime talvena oli muutamia aivan mahtavia kelejä Tammikuussakin, jotain +8 astetta ja aurinko paisto. Kaivarissa nurmikko oli vihreenä. Muutamia pyöriä siellä sillon kurvailikin.
    Täällä etelässä nää talvet on niin leutoja, että hyvin vois pitää koko vuoden valmiina ajoon. Pikkusen vaan toi kylmässä seisottaminen epäilyttää. Onko muuta kun että kattoo pakkaskeston jäähdytinnesteestä?
    Ei kai siinä muuta ole kuin nuo perinteiset pakkasneste ja akku.
    Bensan joukkoon tietenkin tiivistyy vettä vaihtelevissa oloissa.
    Jonkinlainen loimi päälle ettei sulava/jäätyvä vesi jumita kaikkia vaijereita yms. vipstaakeleita.

    Parit ajot jäi talvella väliin kun risan ryyppyvaijerin sisään päässyt vesi jäätyi ja jumitti ryypyn off-asentoon.
    Ei käynnistynyt
  14. #194
    Noniin, tulin juuri korjaamolta pikku miittingistä. Vahinkotarkastajan kanssa käytiin pyörää läpi. Kylläpä tuli sitten vakuutusyhtiölle kallis paukku. Nyt on osat laskennassa, että meneekö lunastukseen koko peli

    Kalleimpia yksittäisiä osia on etuhaarukat, bensatankki, etuvanne ja jarrusatula. Siihen kun lyödään vielä aimo tukku 50-100e. maksavia pienempiä osia, aletaan olemaan työtunteineen aika lähellä lunastusta. Koko vaihdeloota pitää avata ja tarkistaa mitä isku vaihdevipuun on aiheuttanut sinne sisälle, kun ei oikeen meinaa vaihteet mennä sisään.

    Kylläpä ottaa päähän. Nyt alkaa olemaan aika kortilla, saako mistään enää uutta Prestigeä tälle syksylle alle, jos toi menee lunariin. sitte joutuu varmaan vaan venaamaan ens kevääseen ja poistamaan 08 mallin. Ei mielellään.

    Jos pyörä korjataan, oli varovainen arvio n. 3 viikkoa. Pientä kärvistelyä siis tiedossa. Ulkona aurinko paistaa siniseltä taivaalta, joten sekään ei paljoa helpota hommaa.

    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  15. #195
    Lainaa (Marshal @ Syys. 05 2007,13:13) kirjoitti
    Noniin, tulin juuri korjaamolta pikku miittingistä. Vahinkotarkastajan kanssa käytiin pyörää läpi. Kylläpä tuli sitten vakuutusyhtiölle kallis paukku. Nyt on osat laskennassa, että meneekö lunastukseen koko peli *

    Kalleimpia yksittäisiä osia on etuhaarukat, bensatankki, etuvanne ja jarrusatula. Siihen kun lyödään vielä aimo tukku 50-100e. maksavia pienempiä osia, aletaan olemaan työtunteineen aika lähellä lunastusta. Koko vaihdeloota pitää avata ja tarkistaa mitä isku vaihdevipuun on aiheuttanut sinne sisälle, kun ei oikeen meinaa vaihteet mennä sisään.

    Kylläpä ottaa päähän. Nyt alkaa olemaan aika kortilla, saako mistään enää uutta Prestigeä tälle syksylle alle, jos toi menee lunariin. sitte joutuu varmaan vaan venaamaan ens kevääseen ja poistamaan 08 mallin. Ei mielellään.

    Jos pyörä korjataan, oli varovainen arvio n. 3 viikkoa. Pientä kärvistelyä siis tiedossa. Ulkona aurinko paistaa siniseltä taivaalta, joten sekään ei paljoa helpota hommaa.

    No huhhuh!! Kuulostaa ihan meikäläisen säkältä..

    Tänään sain Hanxilta tilaamani 30 euron kilpitelineviritelmän. Justiinsa tulin autotallista askartelemasta. Suht hyvin sain sen sinne istumaan, se on sit eri asia et miten käytännössä toimii.. Todennäkösesti ekalla ajolenkillä se menee paskaks.
    Tuutti Honda
  16. #196
    Heh, nyt on korjauslaskelma tehty. 5500 euroo maksaa kottaraisen korjaaminen, joten 500 euroa jäätiin lunastushinnasta. Ei vittu, onneks on olemassa vakuutukset. Nyt saaki muutaman vuoden maksella, että yhtiö saa mun osalta omansa pois. On tääki. No, pääasia että saa pyörän takas ajoon vielä tänä syksynä. Alkaa jo vierotukset olemaan sitä luokkaa et huh huh
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  17. #197
    Jokos oot Kauko saanu viriteltyä sen Hanxin kilpitelineen kiinni? Pistäppä kuvaa kun on valmista...
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  18. #198
    Lainaa (Marshal @ Syys. 07 2007,21:29) kirjoitti
    Jokos oot Kauko saanu viriteltyä sen Hanxin kilpitelineen kiinni? Pistäppä kuvaa kun on valmista...
    Juu onhan se kiinni. Kesti jopa ensimmäisen ajolenkinkin.
    Kilpi vaan meni jotenkin mystisesti "aalloille", vaikka kilven takana on pleksi. Eikä siis ole keulittu.

    Tuossapa tollanen hämärässä napsastu huippulaatuinen kuva.
    Täytyypi vaikka tänään ottaa parempia kuvia, kun saan lenkin jälkeen pyörän pestyä.



    Nyt ajelemaan.
    Tuutti Honda
  19. #199
    Noniin, sehän on tosi asiallisen näkönen viritelmä. Aika oudosti on toi kilpi tosiaan lähteny aaltoilemaan ja taittumaan. Kannattaa kokeilla porata siihen keskelle vielä yks reikä ja pultata se siitäki kiinni, jos sul on vaan ylhäältä kiinni. Huomattavasti halvemmaks se ainakin tuli kun toi mun tailtidy.

    Miltäs noi uudet renkaat on nyt sitte tuntunu? Lähinnä kiinnostaa ominaisuudet asfaltilla. Hiekallahan edut on varmaan melko selkeet. Paljonko setti tuli sitte maksamaan ja mitkäs noi nyt olikaan? Hauska nähä millanen on kulutuskestävyys. Ei muuta ku kovaa ajoa!
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  20. #200
    Lainaa (Marshal @ Syys. 08 2007,16:34) kirjoitti
    Noniin, sehän on tosi asiallisen näkönen viritelmä. Aika oudosti on toi kilpi tosiaan lähteny aaltoilemaan ja taittumaan. Kannattaa kokeilla porata siihen keskelle vielä yks reikä ja pultata se siitäki kiinni, jos sul on vaan ylhäältä kiinni. Huomattavasti halvemmaks se ainakin tuli kun toi mun tailtidy.

    Miltäs noi uudet renkaat on nyt sitte tuntunu? Lähinnä kiinnostaa ominaisuudet asfaltilla. Hiekallahan edut on varmaan melko selkeet. Paljonko setti tuli sitte maksamaan ja mitkäs noi nyt olikaan? Hauska nähä millanen on kulutuskestävyys. Ei muuta ku kovaa ajoa!
    Juu, taitaa olla niin ettei toi kilpiteline kestä mun hiekka/soratykitystä... Sen verran on jo mutkalla yhestä kohtaa. Jos ei aja paljoa soralla niin varmasti pätevä teline. Ainakin hinta/laatusuhde kohillaan. Täytyy yrittää sitä vähän vahvistella tms.

    Taisin tuossa ajaessa keksiä syynkin sille kilven taipumiselle.
    Alkujaan kun laitoin kilven niin pistin sen silleen mummosti melko pystyyn.
    Noh, sittempä lähin ajelemaan ja alkumatkasta oli sit yks hauska nyppylä josta hyppäs kivasti. Tietenkin sitä piti kääntyä takas ja hypätä vähän enemmän. Hauskaa!
    Todennäkösesti rengas on ottanut vähän kilpeen kiinni siinä alastulossa.

    Renkaat on todella mahtavat!! Siis justiinsakin hiekalla. Asvaltillakin menee mallikkaasti eikä jurnuta tai täristä. "Kovempaa" ajoa en ole noilla asvaltilla vielä kokeillu, mutta uskosin niitten selviytyvän aika hyvin siitäkin.
    Renkaathan on siis Pirelli MT60 Corsat. Hinta oli asennettuna 350 tienoilla.
    En usko, että on enää paluuta sileimpiin kumeihin.

    Jaahas, jos lähtis pesemään pyörää.
    Tuutti Honda
  21. #201

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Vaihdoinpa vakioilmanputsarin KN ilmanputsariin. Hengittää aikaslailla paremmin ja on vielä ikuista mallia.
    Ultrafast KTM machine .
  22. #202
    Kappas, mistäs ostit ja paljon tuli hintaa? Oli siis k&N:llä jo ihan oma malli 690:seen vai modasitko?
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  23. #203

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Ihan oma malli oli. Hintaa tais olla 70 €. Racing bikestä tilasin jonkin aikaa sitten. Sanoisimpa että ilma virtaa aikalailla vapaasti koneeseen nyt.
    Ultrafast KTM machine .
  24. #204
    Eilen oli tullut TuneBoyn Waynelta sähköpostia, että 690:n kartat alkaa olla valmiina. Sanoi vielä testaavansa niitä ja sitten jakeluun niiden sivuille. Itsekin laitoin eilen K&N putsarin kiinni mutta en ole vielä ehtinyt testaamaan mutta hyvä jos ottaa paremmin happea sen kanssa

    edit.

    On muuten hienot imuäänet tuon K&N suodattimen kanssa



    Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
    KTM 690 SM -07
    Suzuki DL1000 V-Strom K5
    Yamaha FZ6S -04
    Yamaha RD 125 -87
  25. #205
    Lainaa (Dege @ Syys. 08 2007,19:47) kirjoitti
    Ihan oma malli oli. Hintaa tais olla 70 €. Racing bikestä tilasin jonkin aikaa sitten. Sanoisimpa että ilma virtaa aikalailla vapaasti koneeseen nyt.
    Joo, mä oon yrittäny tuolta K&N sivuilta katella, josko ois jo tullu, mut siel ei kyl oo lukenu mitään. Pitää varmaan mennä ittekki hakee tollanen. Sitte ku viel reijittää sen lootan, ni johan hönkii happee koneelle.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  26. #206
    Voihan v*tunikenet! Jäi lenkki kesken, kun toi superkestävä kilpiteline rupes leviämään lopullisesti.
    Jotain 80km lähes täydellistä pätkää takana, ,kun pysähyn tsekkaamaan karttaa ja kilpitelineen tilanteen. (Olin jo ennen lähtöä laittanut siihen sellasen ovelan rautalankavarmistuksen ettei pääsis ihan heti hukkumaan kilpi.)
    Noh, meinas paskat tärähtää pöksyyn, kun ei kilpeä näkyny siinä missä pitäis. Onneks n.2 sekunissa huomasin et se olikin taittunu sinne perän alle. Käänsin sen takas, sarana löysällä ja koko teline yhestä kohtaa koko matkalta taipunu. Taivutin telineen takas, ihme ettei menny alumiinipaska poikki. Kilpi roikku ku meijän koiran pallit. Vitutti, kun lenkki oli kuitenkin vasta alussa. Siitä sitten 24 pitkin kotiin +30km. Ku eihän se saatanan telineenpaska olis kuitenkaan hiekkapätkää kestäny enää. Oli toooosi hauskaa.

    Sori nyt tää tilitys. Joskus se on pienestä kiinni...
    Tuutti Honda
  27. #207
    Voihan nenä, toivottavasti saat sen fiksattua kuntoon. Joku fiksumpi tosin on joskus sanonut, että halpa ja hyvä harvoin kulkevat käsi kädessä.

    Heitetäänpä pikkusen vielä lisää suolaa Kaukon haavoille. Samsam ajeli tänään tänne mun tykö ja väkästeltiin sille toi ilmaboximodaus ja Tailtidy kiinni. Tuli kyllä mun mielestä saakelin hyvän näkönen tosta perästä ja on kyllä niin jämäkkää tekoa toi Tidy, että ei lähe ku rälläkällä irti, ajo sitte savannilla tai amazoniassa.
    Kiitokset Samsam mukavasta päivästä pyörän tunauksen ja metallimusiikin parissa.
    Tässä pari kuvaa samsamin pyörästä:

    Prestige 1

    Prestige 2



    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  28. #208
    Juuh, muutama kirosana, vähän luovuutta ja pari nippusidettä. Siitä saadaan fiksattu kilpiteline. Nippusiteet on lähinnä varmistuksena ettei lähe kilpi omille teilleen.



    Pari kuvaa nykykunnossa.

    http://img.photobucket.com/albums/v2...otarisyys3.jpg

    http://img.photobucket.com/albums/v2...otarisyys2.jpg

    Hieno on toi samsamin teline. Eipä sitä tiää jos vaikka ihte joskus samanlaisen hommais. Kahtoo nyt miten ton yhen kanssa pärjää..
    Tuutti Honda
  29. #209
    Heh Heh, kiitokset vaan Marshalin garagelle tiloista/työkaluista ja musiikista kun pimpattiin kotariin uutta ilmettä!!!

    Onhan se nyt jo melko komee, mut vielä ku kannut siihen sais, menee ens keväälle...

    Arse tuntumalla mopon hengitys parani selvästi ja olemus piristyi airbox modauksen johdosta, varsinkin kunnon kiihdytyksissä eron huomaa. Lisäksi bonuksena tuli ihan sairaan makeet imuäänet, johtuu varmaan suurimmaksi osaksi sen kumisen vaimentimen poistosta, mutta en voi ku suositella sitä, mikäli joku arpoo kandeeko tehdä...

    Seuraava operaatio onkin -1 eturattaan asennus
    KTM 690 SM Prestige
  30.  
  31. #210
    Joo, pakkohan tässä oli jo päästä roplaamaan, ku oma mopo seisoo vielä pajalla. Toivottavasti ens viikon aikana takas kehiin. Onko muuten kukaan miettiny asentavansa tollaset (sivun alhaalla) handguardit? Itte jotenki tykkään niitten ulkonäöstä ja ajattelin ruveta metsästämään jostain sellasia. -06 Prestigessä ne on ymmärtääkseni vakiona.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Sivu: 7 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen