Noniin tuli nyt sitten hommattua itekkin tollanen smr 690! Ikää vasta sen 19 elikkä 25 kw kuristukseen menee. Sellanen tuli mieleen että pyörässähän pitää olla vakio pillit kiini kun se kuristetaan? ( nytten on acran sliparit), niin onnistuuko tuo täystehoseksi
laittaminen esim niin että laitan kuristamisen jälkeen acrat kiinni, ja veisin huoltoo jossa he ajaisivat vaikka acran ohjelman sisään?![]()
[QUOTE]Tämäpäs sattui mukavasti *
Kyllä on kalliit tarvikeputket peliin kuin peliin aina. Toivoin vaan, että dukeIII:n putkiston saisi halvemalla+joltain muulta halvemmalta merkiltä. Eikä Wings taida tehdä alle menevää putkistoo olleskaan.
Mitävarten siihen huononpaa kun parhaankin saa ja vielä sopuhintaan. Tuo maksaa uutena 2250 € ja pyöräkin on säädöissään sitä varten.
![]()
Ultrafast KTM machine .
Mistä kannattaa tilailla kilpitelinettä tohon? En jaksanu kahlata koko ketjua läpi...
5000 km ajettu ja renkaasta rätit esissä. Ois siis aia ostaa uusi, mikä olisi kestävä ja hyvä ajaa? ehdotuksia? enimmäkseen tulee ajeltua asvaltilla. tänx!!!
Nonniinno joo
Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
Mulla on tossa 690 enskassa ollu motovanteilla Pirellin Diablo Stradat. Takasella ajettu n.4000km ja nyt alkaa olla lopussa. Oon ollu tyytyväinen kestävyyteen ja muutenki renkaaseen. Kertaakaan ei oo alta lipsunu. Ajot ollu suurimmaks osaks soralla, mut on tuolla hyvin asvaltillaki pärjänny.(RaMoNe @ Touko. 24 2010,18:26) kirjoitti
Toihan on tollane vähän kovempi "sporttitourinki" rengas niin silläpä kestääki paremmin, ku noi pehmeemmät kumit mulla 690 supermotossa aikanaan oli.
Piti tulla samanlainen seuraavaksikin taakse, mut paikallisesta liikkeestä löyty hyllystä sporttisempi Diablo niin aattelin nyt sit kokeilla sitä. Kahtoopi kuinka nopeeta se kuluu...
http://www.duell.fi/product....s=23098
Tuutti Honda
SMC miehet, endurovanteet
hieno vanne / rengassetti myynnissä
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=116502
Ei hemmetti, kävin koe ajamassa 2008 vuoden 690 smr:n ja rakastuin heti ensimmäisen kahvan käännön jälkeen![]()
Ei ole pitkään aikaan ollut noin hauskaa pyörän selässä
Terveisin ehkä uusi kotarikuski![]()
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Minäpä ostin tänään juuri sellaisen!
Terveisin, uusi kotarikuski
Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
Hmm, luin lähestulkoon koko topicin läpi, varmasti se jossain sanottiin, mutta eihän tälläinen puusilmä sitä huomannut.
Eli, onko -08 supermoto R:ssä se 1-3 vaihteen rajoitin? kolmoselta ainakin tuntuis puuttuvan potkua, ei meinaa millään saada keulaa ylös kun kakkosella..![]()
Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
Toi ykspyttyisen tärinä <3
Kerkesinhän tässä päivän jo ajella ni jo alkoi osat tippumaanTäytyypi käydä hakemassa vähän uusia ruuveja, ja ruuvilukitetta!
E: Mittaristo myös umpihuurussaMun on se kiva peli <3
Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
Kyllä se siellä on - ota pois vaan(JTRR @ Syys. 17 2010,23:20) kirjoitti
Tosin kannattaa tiedostaa sekin, että kolmonen on välitetty huomattavasti pidemmäksi kuin kaksi ensimmäistä vaihdetta (ei tosin tunnu keulan nostelua haittaavan, kun kuulemma kikkailijat repivät nelosellakin pystyyn)![]()
FXSB & ZX10R
Ok, kiitoksia! Tuli lueskeltua tota Supermotojunkieta, ja sieltähän se selvis viidessä minuutissa, mutta eikai se niin vaarallista, välillä laiskottaa
Taidan puuhastella sen vasta talvella, samalla vähän pienempää eturatasta jne. pikkukivaaJa jos löytyy halvalla ni vois vaihtaa SMC:n valomaskin ja etulokarin, nopealla vilkaisulla pitäis olla melkein Plug&Pray. Alkaa se kyllä silmä tottumaan tohon Spy vs. Spy keulaankin, kattoo sitte.
Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
Spy & Spy on kova peli... meillä oli semmoset tarratkin joskus tuota peliä varten teetetty *
Ohjeita ei tässä ketjussa rajotuksen poistoon ole, mutta linkit kylläkin jossain. Ja sen liittimen saa fiksusti 'purettua' niin, ettei johtoja tartte katkoa. Jos vaikka joskus muka tarttis asentaa sen takas...
Eteen -1 ja taakse +2 niille rattaille & rajoitin pois. Ja sit KTM:n nokkakeppi siihen koneeseen, niin alkaa olla huomattavasti hauskempi peli. Kahvasuojat ja lämppärit sulla kai jo onkin? Nekin on kivat pelit, varsinkin kahvalämppärit. Ja jos oot rahoissas, niin Wingsiltä tai Akralta putkia ja uus kartta ruiskulle --> avot! (mulla ei ollu slipareita vaihdettu, mut muuten noi yllämainitut 'virit' ja oli kiva ajaa. Kaukolla oli sm:ssä vielä akrat ja se oli kaasuvasteeltaan parempi alakierrosten osalta.)
Anyway, onnittelut moposta. Hyvä ja hauska peli, jolla ajaisin ite vieläkin, jos en ois muuttanut rapakon taakse
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Kiitoksia, kova peli tuntuu kyllä olevan, 500km oon ajanu, ja kohta menee takarengas vaihtoonVähän tullu aiheutettua pahennusta. Nyt ihan katurenkaat alla, Pirellin MT60:set pitäis saapua kotiin näillä näppäimillä, niin pääsee vähän paremmin hiekkateitä kokeilemaan. Akran putket mappeineen löytyy (ilman noisekillereitä tietysti.)
Niitä tarroja ihailin, melkein tekis mieli kopioida ja teettää jotkut vastaavat, sen verran hyvin kyllä sopis tohon!
Kahvasuojat löytyy kyllä, lämppärit on harkinnassa, ne on kyl niin helppo ja nopea laittaa, että saatan kyllä talven aikana ne puuhastella.
Ohjeita tossa kattelin jo, supermotojunkiesta löytyy ainakin hyvät ohjeet kuvien kera, ei mikään kovin monimutkainen projekti, mutta taidan silti jättää talveks, kun siinä samalla voi sitten ropailla kaikkea muutakin, ainakin ne rattaat täytyy vaihtaa, on vakiona melkoiset aavikkovälitykset. Paljonkos jää huippuja tolla -1 +2? joku 150-170 sais kulkea, mut kyllähän se noilla pitäis vielä sen mennä.
Onkos toi nokan vaihto hintansa väärti, vaikuttaako se kuinka paljon? Mistäs ootte niitä tilaillut?
Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
Onnee uudelle vakoojamopon omistajalle hyvästä valinnasta!
Noita cmasin suunnittelemia tarroja on vielä mulla eli joka sellaisia halajaa ni ei muuta, ku yksityisviestiä mulle ni laitetaan tarroja tulemaan.![]()
Tuutti Honda
No nyt läks rajoitin. Menihän siinä melkein 5 minuuttia kun poltteli tupakin rauhassa
Ei kyllä mitään järisyttävää eroa tullut, juuri ja juuri huomaa, ellei mene placebo-efektin piikkiin
Seuraavaksi sitten niitä välityksiä vähän lyhkäsemmiks, ei vaan millään raaskis, kun pitäis kai ne ketjutkin sitten laittaa samalla![]()
Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
En tiedä jos tossa SM:ssa samat välit muuten kuin SMC:ssä, nimittäin jos on - en todellakaan lyhentäisi enempää kuin tuon edestä -1 pykälän!(cmas @ Syys. 20 2010,19:45) kirjoitti
Pelkästään tuolla muutoksella ykkönen on jo tosi lyhyt - veikkaan että jos vielä laittaa kaksi lisää takaselle, ykkösellä ei tee enää mitään
Suosittelen että tiputat vaan yhden edestä ja tunnustelet miltä tuntuu. (Ei tarvii ketjuihinkaan kajota)
(Nyt kun ajaa motarilla joskus pakosti pätkän, niin -1 ja kone huutaa leipää 140kmh ja 6k rundia... Ei sinänsä, eipä tuonne motarille tietenkään ole pakko lähteä)
FXSB & ZX10R
Jos pistää eteen -1 ja taakse +2, niin ei tartte vaihtaa ketjuja. Heittää ne kiristyspalikat vaan 180 astetta & homma pelaa. Kokemuksella.
No, jos tuolla mopolla on motaria menossa ajamaan, niin sit ei varmaan kannata ratastaa. Mut mie ajelin noilla väleillä (-1/+2) esim. jkl-hki-vaasa-jkl ilman ongelmia. Motarilla lipallisen kypärän kanssa ajaessa vetää nuppia jo joka suuntaan ilmavirran vaikutuksesta, joten ei kiinnostanut ajaa ees 120 km/h
Jos kaukolla on tarroja edelleen, niin niitä tosiaan kiertoon vaan. Mulla on jossain tallessa alkuperäinen kuvakin, jos joku semmosta tarttee.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Ilmaantuipas tuossa pientä laittoa...
Pyöriikös nurkissa sopivia osia tohon supermoto ärrään? Lähinnä kaikki hakusessa mitkä sopii tohon oikealle puolelle ja perään + etuvanne. Tarjoilkaa jos löytyy jotain![]()
Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
^Onneks ei ilmeisesti sattunu ton pahemmin.
Tarroja jo lähettelinkin JTRR:lle. Kolme kappaletta on vielä jälellä ja tarvittaessa niitä saa kyllä lisääkin.![]()
Tuutti Honda
Kiitoksia vielä tarroista, ne säilyi ehjänäEi mitään käynyt ittelle, ei ollu vauhtia, enkä törmänny mihkään, onpahan talveks puuhaa kuhan sais vähän noita osia, ei oikein raaskis kaikkea ostaa uutena..
kuhan sen etuvanteen, jalkatapin, vilkun, takavalon ja jarrukahvan saa fiksattua ni on taas ajokunnossa.
![]()
Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
Uusi KTM 690 SMR omistaja ilmottautuuse oli joko SM tai SMC, vaikea ei ollut valinta on toi SM ihan prkl hieno ja omaperänen. Tilasin myös Wings vaimentimet onko kokemuksia akran ruiskukartasata ja wings putkista? onkos joku käyny lisäämässä putket otteeseen?
Pitäs tehä kaverin 690 smr:ää tuo vaihderajottimien poisto. Olin joskus näkevinäni hyvät kuvalliset ohjeet homman toteuttamiseksi. Mutta nyt en löydä niitä mistään. Voisko joku pistää linkin jos suinkin vain tietää mistä ohjeet löytyy. Ilmeisesti sama ohje pätee näihin kaikkiin 690 myllyihin?
Kiitos.
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Oisko parempi kaikkien kannalta ettette siitä Lonksun moposta poistelis mitään rajoittimia, vaan päinvastoin laittaisitte vaikka luistiin rajoittimen
Ei vaan,muista kysyä myös kurapyöräpuolelta,sielläkin tuntuu aika paljon olevan näitä 690 Kotkia.
T. Syke (soittaako kelloja?)
Moro! taas.Mistä sais halvimmalla tehoputken tai ees sliparit mopedii?
Nonniinno joo
Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
Noh noh syke eipäs puhuta pahaa täällä selän takana(Syke @ Huhti. 12 2011,12:28) kirjoitti
Ja ei muuten ollu nyt kyse mun rajottimesta.
![]()
Mulla on tuo cmasin pyörä ollu turmeltavana jo syksystä 2009 ja siihen -1/+2-ratastukseen olen ollut hemmetin tyytyväinen. Joskus "poluilla" ajellessa kaipailee ehkä jopa vieäl lyhyempää, mutta kyllä tuo tiellä on ihan tarpeeksi hyvä.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Pystyykö tästä säätämään tyhjäkäyntiä mitenkään isommalle?? Laittoin vapaammin virtaavan putken ja modasin ilmanputsarin ni tyhjäkäynti oli 3tonnin hujakoilla. kylmästä koneensta 15min kävi tyhjää ja sammutin ni sen jälkee ei tyhjäkäyntiä ollenkaan. Akran kartta on tulossa parin viikon päästä jos ei sillä kummene ni oisko powercommander vai mikä kannatta laittaa et saapi sääjettyy viimesen päälle?
KTM 690sm
MC B-Squad
Pienen pieni kysymysmitäs muita moottoriöljyjä paitsi motoreksiä, olette käyttäneet 690 lc4:sen koneeseen? 10w60 se vaatisi papereitten mukaan mutta käykö ja uskaltaako sinne laittaa edes muita öljyjä? Tietoa kehiin !
ps. perse ei kestä enää tota moutoreksiä![]()
KTM 690 LC4 SUPERMOTO -08
KTM 450 SX RACING -03
Mun pyörällä on ajettu vasta 6000 km vm-07 .. Ja eilen se sitten päätti ekaa kertaa jättää tielle. Hävis kytkin! nesteet oli kadonnu johonkin.. ei näkyviä vuotoja tai lätäköitä parkkiksella. Missähän mahtaa olla vika?
Nonniinno joo
Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50