Pakko vielä vähän palata tohon:
2. Idle reset procedure
The 'famous' 15 minute idle reset procedure. This resets the adaptive base values of the ECU. It won't transform the bike but it can make a worthwhile improvement. It is very important that the engine is stone cold. One or two hours after riding is not enough! Do this after the bike has been off for a full night or day. Start the engine and let it idle for 15 minutes without touching anything. After 15 minutes, switch the engine off with the ignition key. Done. During this procedure you won't see or hear anything happening besides the idling and (probably) the fan. Don't worry, the reset is done. Besides after certain maintenance or parts replacement, you could consider doing it twice a year with the turning of the seasons. A reset for the colder autumn & winter period and one time for warmer conditions during spring & summer. This is not mandatory or needed and don't expect miracles.
http://www.monomaniacs.nl/tnt/KTM-69...hrottle-issues
Tuutti Honda
Sanonpa vielä sitten sen, että esim. Huolto-kaksikon jannut ovat testanneet tuota. Käyntiongelmiin passaa joskus 15 minuutin käyttäminen s.e. kone on ollut karvan jo lämmennyt ennen kuin pyörä lyödään käyntiin 15 min ajaksi. Toisin sanoen säätöä ei kannata välttämättä tehdä niin orjallisesti. Kokeilemalla se käytös parhaiten selviää. Mm. mun pyörä säädettiin käyttämällä 15 min ajan jo hieman lämmennyttä konetta (näin siis Jämsässä).
Ei mulla muuta, jatkakaa. Mä jatkan fillarilla ajamista![]()
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Nääh, hitaasta vauhdista vasemmalle kyljelle. Vasen etuakselin slideri, vasen kahvasuoja ja vasen lämpösuoja otti osumaa. Kamat vähän enemmän. Tulipahan "uskottavuus"jälkiä(kauko @ Loka. 20 2009,15:06) kirjoitti
![]()
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Kyllä Jämsässä osataan!(cmas @ Loka. 20 2009,16:22) kirjoitti
![]()
Tuutti Honda
Kyllä näissä mopoissa saa vähän jälkiä ollakin. Näkeepähä, et on ajettu eikä vaan kiilloteltu tallissa ja kierretty nakkikiskaa. Rapatessa roiskuu ja silleen.(Ulpe @ Loka. 20 2009,16:45) kirjoitti
![]()
Tuutti Honda
Meinaakko, että mun jäljiltä se näytti vaan kiillotus/nakkikiska-meiningiltä? No kiitti vaan(kauko @ Loka. 20 2009,22:28) kirjoitti
e:typot
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
No hei kamoon ystävä hyvä, en todellakaan! Tai siis ehkä se näytti siltä (eli oli ihan helvetin siistissä kunnossa), mut tiiän sen omasta kokemuksesta, et sun ajos oli kaukana nakkikiska-meiningeistä. *(cmas @ Loka. 21 2009,07:36) kirjoitti
Tuutti Honda
Heh, meikä kun sai cmasin pyörän, niin heti sippas takavalo ja vedin sen jälkeen vielä lipatkin
Sääli, että täällä Oulun korkeudella alkaa kelit olla finito...
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Morjesta Ulpe!
Nyt tulee kunnolla ohi aiheen, mutta ihan pakko tiedustella, että ollaanko naapureita? On vaan pistäny silmää ku oon parvekkeelta katellu, että tien toisella puolen joku on vaihtanu 1000 kuutioisen Jammun samallaiseen kottaraiseen, millasella itekkin ajelen... Ei tähän tarkkaa osoitetta kehtaa laittaa, ettei meiltä pöllitä pyöriä joku yö, mutta Oulun pohjoispuolella kuiteski?
Yamaha RD125 -84
Honda CR125 -01
Yamaha YZ450F -05
KTM SX250F -08
KTM690SM -08
Heehehe
Ollaan me sitten. Kattelinki kesällä, ku päästelit siitä muutaman kerran ohi. Siinä vähän matkan päässä on muuten vielä yks SMC:kin. Eli kaikki varkaat tänne heti, täällä on Oulun KTM-keskittymä
Joo pidin sitä sinistä fasua siinä oven edessä aikalailla aina, mutta kottarainen on niin helppo pölliä, että oon työntäny talliin sen aina.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Nostetaanpas tätäkin vähän ylemmäs...
Mitenkäs 690sm omistajien talvi on lähtenyt menemään, onko mitään talven aikana suurempia remontteja tai tuunauksia ens keväälle ? vai ajetaanko jossain päin suomea vielä ?![]()
KTM 690 LC4 SUPERMOTO -08
KTM 450 SX RACING -03
Eilen kävin törkkäämässä pyörän talviteloille. Ei sillä tosin tullut ajeltua enää pitkään aikaan. Mielessä oli alunperin nastarenkaiden laittaminen, mutta piheys iski.(--Riku-- @ Joulu. 14 2009,21:21) kirjoitti
Eihän tuossa mun pyörässä mitään tunattavaa ole, entinen omistaja teki kaiken valmiiksi. Jotain kaadossa naarmuttuneita osia vois vaihtaa, ehkä.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Sopiiko 180 leveä kumi taakse? Ei oo tollasella varmaan paras ajettavuudeltaan, mut kiinnostaa tietää. Mitä kumeja tohon muuten suosittelette? Ajelut on pelkästään asfaltilla.
Takavanne on 5" leveä, joten ei siihen kyllä 180:ia kannattaisi laittaa. Maksimissaan 170 ja mieluiten 160.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Laitetaan nyt tänne että huomataan, sillä nyt saisi akran täysputkiston tähän 690 SM:ään edullisesti e-hyväksyttynä katteineen jos joku niitä tarvii hintaan 1100 egee tai järkevä tarjous. Uusi putkisto hinnaltaan yli 2000 egee.
Yht.otot yv:nä.
Ultrafast KTM machine .
Nonniin. Nyt kun on takuu ummessa ja ajokausi alkanut ja öljyjä pitäs vaihdella. Mahtaakohan missään olla mitään "ohjeita" tai voiko joku kertoa että onnistuuko homma helpolla. Ja paljonko noi suodattimet suunnilleen maksaa. Öljyjä on kyllä tullu vaiheltua, muttei tähän vielä.
Nonniinno joo
Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
Pyörän omasta manuaali vihkosesta löytyy tarvittavat ohjeet öljynvaihtoon sivuilta 64-68!(RaMoNe @ Huhti. 11 2010,08:58) kirjoitti
ja omasta mielestä tähän mopediin öljynvaihto on todella helppo
![]()
KTM 690 LC4 SUPERMOTO -08
KTM 450 SX RACING -03
Tottaoisha tonkii voinu ajatella.. aina ei vaan voi olla fiksu. Kiitos! Onko muute kellään suomenkielistä ohjekirjaa?
Nonniinno joo
Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
Bike Worldistä sai suomenkielisen, kun kävi pyytämässä.
Hitto ku on liukasta! toi orkkis rengas, ni eihä se mitää pidä.. varsinkaa ku on tota hienoa pölyä tos tiellä ja rupeeha se olee aika sliksi. Mutkassa tuppaa aina lähtemää perä luisuu. Oliko jollai jotai suositusta jostai renkaasta. Lähinnä siis kaupunkiajoon.
Rakensin kamera telineen tankoo. nyt ei muuta ku kuvailemaa tosi mielenkiintosia videoita. On se taas kiva ajella ku kelit on kohillaa.
Nonniinno joo
Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
Mitennii muute kottaraine on helppo pölliä? Onko kellää mitää hälyjä mopossaan?(Ulpe @ Loka. 26 2009,12:11) kirjoitti
Nonniinno joo
Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
Terve!. Kuulin että että tollanen smr 690 on mahdollista rekisteröidä 25kw tehoihin. Mietiskeli että missä nämä kuristimet mahtaa olla o: ? ja sitten viellä tuli mieleen että miten tollanen smr mahtaa pysyä jonkun 450cc kisäenskan perässä? (jos pyörässä on vaikkapa akran röörit ja mappi) ? Kiitokset jo etukäteen!
Kyllä tällä pysyy nelipuokin perässä kadulla ja maantiellä ihan hyvin, mutta enpä lähtis tällä pyörällä kisaenskan perässä metsään rimpuilemaan... tai riippuu ihan ajomiehestä(miwis @ Huhti. 18 2010,01:00) kirjoitti
![]()
KTM 690 LC4 SUPERMOTO -08
KTM 450 SX RACING -03
Helppo homma! Mutta ei itse tehtävissä. Valtuutetut KTM-huollot voi säätää 25kW ohjelman pyörään ja antaa todistuksen, jonka kanssa lompsit rekisteriotteen kanssa konttorille. En tiedä mitä maksaa, mutta selvinnee kun soittelee huoltoon =)(miwis @ Huhti. 22 2010,10:06) kirjoitti
Sellainen thread hirmu on tämä eikä avdriderin foorumin käyttö pahemmin luonnistu, niin kysyisinpä miten tollaiset lc4 690 kestävät ajoo, myöskään 30tkm+ huolloista ole nähnyt matkaendurojen puolellakaan mitään. Mielessä olisi sm 690 jolla ajettu 30tkm *http://www.nettimoto.com/ktm/sm/933556
kiitoksia etukäteen
Osta siitä hyvä pyörä itsellesi sillä se on meikeläisen entinen. Pyörään on vaihdettu öljyt 2500 kilsan välein ja samalla tietysti suodattimet. Motorexin 10-60 ohjeen mukaan. Siinä ei nyt tarvitse tehdä kuin tuo 30000 kilsan huolto mihin kuuluu venojen välysten tarkistus ja tarvittaessa säätö. 20000 oli välykset vielä kohallaan.
Jäähdytysnesteenä siinä on amerikkalaista kisanestettä nimeä en muista mutta pitää koneen aina muutaman asteen viileämpänä kuin tavallisella nesteellä ja niitä ei saa sekoittaa toisiinsa. En yhtään epäile ettei kestäisi samanlaista matkaa eteenpäinkin ilman ongelmia.
Multa löytyy sitten akrapovicin täysputkisto puoleen hintaan verrattuna uuteen eli tonnilla lähtee ja pyörä rupee kukkumaan paljon paremmin.
Ultrafast KTM machine .
Tämäpäs sattui mukavasti
Kyllä on kalliit tarvikeputket peliin kuin peliin aina. Toivoin vaan, että dukeIII:n putkiston saisi halvemalla+joltain muulta halvemmalta merkiltä. Eikä Wings taida tehdä alle menevää putkistoo olleskaan.
Pitäisi keksiä jokin ratkaisu siihenkin, jos tuo pärrä tulee hankittua.
Millasii kilometrejä on porukalla kertynyt 690 smc:hen, ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää. Kun oon tuossa tiiraillu sopivaa vehjettä..=)![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.