Sivu: 41 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 313940414243 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1201:stä 1230:een 1469:sta
  1. #1201
    Pakko vielä vähän palata tohon:

    2. Idle reset procedure
    The 'famous' 15 minute idle reset procedure. This resets the adaptive base values of the ECU. It won't transform the bike but it can make a worthwhile improvement. It is very important that the engine is stone cold. One or two hours after riding is not enough! Do this after the bike has been off for a full night or day. Start the engine and let it idle for 15 minutes without touching anything. After 15 minutes, switch the engine off with the ignition key. Done. During this procedure you won't see or hear anything happening besides the idling and (probably) the fan. Don't worry, the reset is done. Besides after certain maintenance or parts replacement, you could consider doing it twice a year with the turning of the seasons. A reset for the colder autumn & winter period and one time for warmer conditions during spring & summer. This is not mandatory or needed and don't expect miracles.

    http://www.monomaniacs.nl/tnt/KTM-69...hrottle-issues
    Tuutti Honda
  2. #1202
    Sanonpa vielä sitten sen, että esim. Huolto-kaksikon jannut ovat testanneet tuota. Käyntiongelmiin passaa joskus 15 minuutin käyttäminen s.e. kone on ollut karvan jo lämmennyt ennen kuin pyörä lyödään käyntiin 15 min ajaksi. Toisin sanoen säätöä ei kannata välttämättä tehdä niin orjallisesti. Kokeilemalla se käytös parhaiten selviää. Mm. mun pyörä säädettiin käyttämällä 15 min ajan jo hieman lämmennyttä konetta (näin siis Jämsässä).

    Ei mulla muuta, jatkakaa. Mä jatkan fillarilla ajamista
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  3. #1203
    Lainaa (kauko @ Loka. 20 2009,15:06) kirjoitti
    Lainaa (Ulpe @ Loka. 19 2009,11:47) kirjoitti
    Dodii, täällä on varmasti paljon sakkia, joka on vaihtanut alkuperäiset putket johonkin muuhun?

    Myykääs mulle se lämpösuoja, mikä on siinä alkuperäisessä vaimentimessa kiinni. Vasemmalle puolelle ois tarvis.
    Tuliko pahatkin lipat? *
    Nääh, hitaasta vauhdista vasemmalle kyljelle. Vasen etuakselin slideri, vasen kahvasuoja ja vasen lämpösuoja otti osumaa. Kamat vähän enemmän. Tulipahan "uskottavuus"jälkiä
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  4. #1204
    Lainaa (cmas @ Loka. 20 2009,16:22) kirjoitti
    Sanonpa vielä sitten sen, että esim. Huolto-kaksikon jannut ovat testanneet tuota. Käyntiongelmiin passaa joskus 15 minuutin käyttäminen s.e. kone on ollut karvan jo lämmennyt ennen kuin pyörä lyödään käyntiin 15 min ajaksi. Toisin sanoen säätöä ei kannata välttämättä tehdä niin orjallisesti. Kokeilemalla se käytös parhaiten selviää. Mm. mun pyörä säädettiin käyttämällä 15 min ajan jo hieman lämmennyttä konetta (näin siis Jämsässä).

    Ei mulla muuta, jatkakaa. Mä jatkan fillarilla ajamista *
    Kyllä Jämsässä osataan!
    Tuutti Honda
  5. #1205
    Lainaa (Ulpe @ Loka. 20 2009,16:45) kirjoitti
    Nääh, hitaasta vauhdista vasemmalle kyljelle. Vasen etuakselin slideri, vasen kahvasuoja ja vasen lämpösuoja otti osumaa. Kamat vähän enemmän. Tulipahan "uskottavuus"jälkiä
    Kyllä näissä mopoissa saa vähän jälkiä ollakin. Näkeepähä, et on ajettu eikä vaan kiilloteltu tallissa ja kierretty nakkikiskaa. Rapatessa roiskuu ja silleen.
    Tuutti Honda
  6. #1206
    Lainaa (kauko @ Loka. 20 2009,22:28) kirjoitti
    Lainaa (Ulpe @ Loka. 20 2009,16:45) kirjoitti
    Nääh, hitaasta vauhdista vasemmalle kyljelle. Vasen etuakselin slideri, vasen kahvasuoja ja vasen lämpösuoja otti osumaa. Kamat vähän enemmän. Tulipahan "uskottavuus"jälkiä
    Kyllä näissä mopoissa saa vähän jälkiä ollakin. Näkeepähä, et on ajettu eikä vaan kiilloteltu tallissa ja kierretty nakkikiskaa. Rapatessa roiskuu ja silleen.
    Meinaakko, että mun jäljiltä se näytti vaan kiillotus/nakkikiska-meiningiltä? No kiitti vaan

    e:typot



    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  7. #1207
    Lainaa (cmas @ Loka. 21 2009,07:36) kirjoitti
    Meinaakko, että mun jäljiltä se näytti vaan kiillotus/nakkikiska-meiningiltä? No kiitti vaan *
    No hei kamoon ystävä hyvä, en todellakaan! Tai siis ehkä se näytti siltä (eli oli ihan helvetin siistissä kunnossa), mut tiiän sen omasta kokemuksesta, et sun ajos oli kaukana nakkikiska-meiningeistä. *



    Tuutti Honda
  8. #1208
    Heh, meikä kun sai cmasin pyörän, niin heti sippas takavalo ja vedin sen jälkeen vielä lipatkin

    Sääli, että täällä Oulun korkeudella alkaa kelit olla finito...
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  9. #1209
    Morjesta Ulpe!

    Nyt tulee kunnolla ohi aiheen, mutta ihan pakko tiedustella, että ollaanko naapureita? On vaan pistäny silmää ku oon parvekkeelta katellu, että tien toisella puolen joku on vaihtanu 1000 kuutioisen Jammun samallaiseen kottaraiseen, millasella itekkin ajelen... Ei tähän tarkkaa osoitetta kehtaa laittaa, ettei meiltä pöllitä pyöriä joku yö, mutta Oulun pohjoispuolella kuiteski?
    Yamaha RD125 -84
    Honda CR125 -01
    Yamaha YZ450F -05
    KTM SX250F -08
    KTM690SM -08
  10. #1210
    Heehehe

    Ollaan me sitten. Kattelinki kesällä, ku päästelit siitä muutaman kerran ohi. Siinä vähän matkan päässä on muuten vielä yks SMC:kin. Eli kaikki varkaat tänne heti, täällä on Oulun KTM-keskittymä

    Joo pidin sitä sinistä fasua siinä oven edessä aikalailla aina, mutta kottarainen on niin helppo pölliä, että oon työntäny talliin sen aina.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  11. #1211
    Nostetaanpas tätäkin vähän ylemmäs...

    Mitenkäs 690sm omistajien talvi on lähtenyt menemään, onko mitään talven aikana suurempia remontteja tai tuunauksia ens keväälle ? vai ajetaanko jossain päin suomea vielä ?
    KTM 690 LC4 SUPERMOTO -08
    KTM 450 SX RACING -03
  12. #1212
    Lainaa (--Riku-- @ Joulu. 14 2009,21:21) kirjoitti
    Nostetaanpas tätäkin vähän ylemmäs...

    Mitenkäs 690sm omistajien talvi on lähtenyt menemään, onko mitään talven aikana suurempia remontteja tai tuunauksia ens keväälle ? vai ajetaanko jossain päin suomea vielä ? *
    Eilen kävin törkkäämässä pyörän talviteloille. Ei sillä tosin tullut ajeltua enää pitkään aikaan. Mielessä oli alunperin nastarenkaiden laittaminen, mutta piheys iski.

    Eihän tuossa mun pyörässä mitään tunattavaa ole, entinen omistaja teki kaiken valmiiksi. Jotain kaadossa naarmuttuneita osia vois vaihtaa, ehkä.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  13. #1213
    Sopiiko 180 leveä kumi taakse? Ei oo tollasella varmaan paras ajettavuudeltaan, mut kiinnostaa tietää. Mitä kumeja tohon muuten suosittelette? Ajelut on pelkästään asfaltilla.
  14. #1214
    Takavanne on 5" leveä, joten ei siihen kyllä 180:ia kannattaisi laittaa. Maksimissaan 170 ja mieluiten 160.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  15. #1215
    Mahtuuko 170 pyörimään takana?
    Turbo Bandit
  16. #1216

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Laitetaan nyt tänne että huomataan, sillä nyt saisi akran täysputkiston tähän 690 SM:ään edullisesti e-hyväksyttynä katteineen jos joku niitä tarvii hintaan 1100 egee tai järkevä tarjous. Uusi putkisto hinnaltaan yli 2000 egee.
    Yht.otot yv:nä.
    Ultrafast KTM machine .
  17. #1217
    Nonniin. Nyt kun on takuu ummessa ja ajokausi alkanut ja öljyjä pitäs vaihdella. Mahtaakohan missään olla mitään "ohjeita" tai voiko joku kertoa että onnistuuko homma helpolla. Ja paljonko noi suodattimet suunnilleen maksaa. Öljyjä on kyllä tullu vaiheltua, muttei tähän vielä.
    Nonniinno joo

    Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
  18. #1218
    Lainaa (RaMoNe @ Huhti. 11 2010,08:58) kirjoitti
    Nonniin. Nyt kun on takuu ummessa ja ajokausi alkanut ja öljyjä pitäs vaihdella. Mahtaakohan missään olla mitään "ohjeita" tai voiko joku kertoa että onnistuuko homma helpolla. Ja paljonko noi suodattimet suunnilleen maksaa. *Öljyjä on kyllä tullu vaiheltua, muttei tähän vielä.
    Pyörän omasta manuaali vihkosesta löytyy tarvittavat ohjeet öljynvaihtoon sivuilta 64-68! ja omasta mielestä tähän mopediin öljynvaihto on todella helppo
    KTM 690 LC4 SUPERMOTO -08
    KTM 450 SX RACING -03
  19. #1219
    Totta oisha tonkii voinu ajatella.. aina ei vaan voi olla fiksu. Kiitos! Onko muute kellään suomenkielistä ohjekirjaa?
    Nonniinno joo

    Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
  20. #1220
    Bike Worldistä sai suomenkielisen, kun kävi pyytämässä.
  21. #1221
    Hitto ku on liukasta! toi orkkis rengas, ni eihä se mitää pidä.. varsinkaa ku on tota hienoa pölyä tos tiellä ja rupeeha se olee aika sliksi. Mutkassa tuppaa aina lähtemää perä luisuu. Oliko jollai jotai suositusta jostai renkaasta. Lähinnä siis kaupunkiajoon.

    Rakensin kamera telineen tankoo. nyt ei muuta ku kuvailemaa tosi mielenkiintosia videoita . On se taas kiva ajella ku kelit on kohillaa.
    Nonniinno joo

    Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
  22. #1222
    Lainaa (Ulpe @ Loka. 26 2009,12:11) kirjoitti
    Heehehe

    Ollaan me sitten. Kattelinki kesällä, ku päästelit siitä muutaman kerran ohi. Siinä vähän matkan päässä on muuten vielä yks SMC:kin. Eli kaikki varkaat tänne heti, täällä on Oulun KTM-keskittymä

    Joo pidin sitä sinistä fasua siinä oven edessä aikalailla aina, mutta kottarainen on niin helppo pölliä, että oon työntäny talliin sen aina.
    Mitennii muute kottaraine on helppo pölliä? Onko kellää mitää hälyjä mopossaan?
    Nonniinno joo

    Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
  23. #1223
    Terve!. Kuulin että että tollanen smr 690 on mahdollista rekisteröidä 25kw tehoihin. Mietiskeli että missä nämä kuristimet mahtaa olla o: ? ja sitten viellä tuli mieleen että miten tollanen smr mahtaa pysyä jonkun 450cc kisäenskan perässä? (jos pyörässä on vaikkapa akran röörit ja mappi) ? Kiitokset jo etukäteen!
  24. #1224
    Lainaa (miwis @ Huhti. 18 2010,01:00) kirjoitti
    Terve!. Kuulin että että tollanen smr 690 on mahdollista rekisteröidä 25kw tehoihin. Mietiskeli että missä nämä kuristimet mahtaa olla o: ? ja sitten viellä tuli mieleen että miten tollanen smr mahtaa pysyä jonkun 450cc kisäenskan perässä? (jos pyörässä on vaikkapa akran röörit ja mappi) ? Kiitokset jo etukäteen!
    Kyllä tällä pysyy nelipuokin perässä kadulla ja maantiellä ihan hyvin, mutta enpä lähtis tällä pyörällä kisaenskan perässä metsään rimpuilemaan... tai riippuu ihan ajomiehestä
    KTM 690 LC4 SUPERMOTO -08
    KTM 450 SX RACING -03
  25. #1225
    Oolrait, mutta mites ne kuristukset? Kellään tietoa?
  26. #1226
    Lainaa (miwis @ Huhti. 22 2010,10:06) kirjoitti
    Oolrait, mutta mites ne kuristukset? Kellään tietoa?
    Helppo homma! Mutta ei itse tehtävissä. Valtuutetut KTM-huollot voi säätää 25kW ohjelman pyörään ja antaa todistuksen, jonka kanssa lompsit rekisteriotteen kanssa konttorille. En tiedä mitä maksaa, mutta selvinnee kun soittelee huoltoon =)
  27. #1227
    Sellainen thread hirmu on tämä eikä avdriderin foorumin käyttö pahemmin luonnistu, niin kysyisinpä miten tollaiset lc4 690 kestävät ajoo, myöskään 30tkm+ huolloista ole nähnyt matkaendurojen puolellakaan mitään. Mielessä olisi sm 690 jolla ajettu 30tkm * http://www.nettimoto.com/ktm/sm/933556

    kiitoksia etukäteen
  28. #1228

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Osta siitä hyvä pyörä itsellesi sillä se on meikeläisen entinen. Pyörään on vaihdettu öljyt 2500 kilsan välein ja samalla tietysti suodattimet. Motorexin 10-60 ohjeen mukaan. Siinä ei nyt tarvitse tehdä kuin tuo 30000 kilsan huolto mihin kuuluu venojen välysten tarkistus ja tarvittaessa säätö. 20000 oli välykset vielä kohallaan.
    Jäähdytysnesteenä siinä on amerikkalaista kisanestettä nimeä en muista mutta pitää koneen aina muutaman asteen viileämpänä kuin tavallisella nesteellä ja niitä ei saa sekoittaa toisiinsa. En yhtään epäile ettei kestäisi samanlaista matkaa eteenpäinkin ilman ongelmia.

    Multa löytyy sitten akrapovicin täysputkisto puoleen hintaan verrattuna uuteen eli tonnilla lähtee ja pyörä rupee kukkumaan paljon paremmin.
    Ultrafast KTM machine .
  29. #1229
    Tämäpäs sattui mukavasti
    Kyllä on kalliit tarvikeputket peliin kuin peliin aina. Toivoin vaan, että dukeIII:n putkiston saisi halvemalla+joltain muulta halvemmalta merkiltä. Eikä Wings taida tehdä alle menevää putkistoo olleskaan.

    Pitäisi keksiä jokin ratkaisu siihenkin, jos tuo pärrä tulee hankittua.
  30.  
  31. #1230
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Millasii kilometrejä on porukalla kertynyt 690 smc:hen, ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää. Kun oon tuossa tiiraillu sopivaa vehjettä..=)
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Sivu: 41 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 313940414243 ... ViimeinenViimeinen