Jos puhdasta asfalttikumia haet, niin mä suosittelen Mezelerin Sportec M3:sta. Ittellä oli ainakin paras kumi, mitä tossa tuli oltua. Just nimenomaan pidon puolesta. Kulutuksen puolesta nyt ei kannata tolla vehkeellä toivoa liikoja miltään renkaalta. Tuntuu kummasti kuluvan melko nopeesti vaikka ajais miten ja millä kumilla.(RaMoNe @ Kesä. 27 2009,11:58) kirjoitti
Positiivistahan siinä on se, että pääsee usein vaihtamaan kumeja ja kokeilemaan erilaisia seoksia
Kun vielä tilaa kumit sopuhintaan ulkomailta ja vaihtaa itte alle, ni ei käy ees niin paljon lompuukin päälle.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Omaan pyörään tuli hankittua takarenkaaksi toi metzelerin sportec M3, ja ihan tyytyväinen olen ollut siihen(Marshal @ Kesä. 27 2009,15:32) kirjoitti
pitoa löytyy ja ehkä vähän enemmän kestävä kuin alkuperäinen Bt 090![]()
KTM 690 LC4 SUPERMOTO -08
KTM 450 SX RACING -03
Laitetaan nyt tännekin.
Jos nyt vähän jotain "järkevääkin" tähän viestiin laittais niin alla on Pirellin Diablo Stradat jotka on siis "sport/touring" kumit. Saattas ehkä hintsusti kauemmin kestää alla ja pikaisen koeajolenkin (siis varovaisen varastorasvojen polttoreissun) perusteella ei voi moittia.
Tuutti Honda
Moi! Huomasin tossa kun olin lähdössä kurvailemaan, että jäähdytysnestettä oli kadonnut alle minimiin. Lisäsin nestettä ja ajelin tunnin verran ja katoin, ni taas oli minimissä nesteet. Pyörällä ajettu vasta neljä tonnia. Missä vika vai saako pelätä jo pahinta? onko kellää kokemuksia?
Nonniinno joo
Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
Laita se paisuntasäiliön letku näkyville kun ensi kerran lähdet ajamaan, jos sylkee sieltä niin kansipahvi. Minulta meni smc:stä jossain 4:n tonnin tienoilla, oli kuulemma tehtaalla käytetty liian pitkiä kannepultteja eikä siksi tiiviste puristu kun pultti pohjaa. Vaihtoivat takuuseen siinä teidän kylän erittäin hyvässä KTM-huollossa, kesti ehkä 6 tuntia.
Mitäs lämpöjä se näyttää? Tuleeko putkesta höyryä? Onko öljy sameaa?
Hyvän näköinen tuo kaukon mopo...
Mulla on ongelmaa kytkimen kanssa. Jokunen viikko sitten ajon jälkeen katsoin, että kytkinnestesäiliön välistä tulee kuplia, kun kahvaa painaa ja öljyä oli tullut uloskin. Kävin näyttämässä liikkeessä, jossa avasivat kytkinnestesäiliön. Siellä oli hemmetisti öljyä ja nestettä tuli ulos asti. Pistivät sit takaisin kiinni (kun turhat nesteet oli nyt otettu pois). Sen jälkeen ei oo kuplinut tiivisteen välistä, mutta taitaa se vieläkin jostain pissiä, kun oli taas eilen kytkinnestettä vähän joka puolella kahvaa etc. Mikähän hemmetti tuossakin vois kusta? Loma päällä eikä todellakaan kiinnosta viedä liikkeeseen viikoksi mopoa. Tosi eihän tuo ajoa ole ainakaan vielä haitannut...
Liikkeessä epäilivät, että jos työsylinterin välistä vuotaa stefa ja koneen öljyt tulis sitä kautta kytkinjärjestelmään. Kuulostaa aika huimalta kyllä, kun luulis, että "virtaus" menee toiseen suuntaan ja kytkinnestesiliö tyhjentyis eikä täyttyis. Saa nyt nähdä sit.
Edit: Tästä näkee kuvaa sitä nestesäiliöstä.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
sieltä se puskee sitä. PRKL! täytynee viedä huoltoon. Lämmöt pysyy ihan normissa eikä höyryä tule. Öljytkii näyttäis olevan iha normi väristä.(skuikka @ Heinä. 16 2009,22:18) kirjoitti
Nonniinno joo
Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
Omalla kotarilla kävi noin, että katosi kytkinnesteet säiliöstä. Työsylinteri vuoti koneeseen. Silti toikin vuoti myös toiseenkin suntaan oli nimittäin jäljellejäänyt neste melko mustaa. Joten veikkaampa että siinä käy juuri noin kuin huollossa epäilty.
Seppo (nimi muutettu)
Minun kotarissa tule täyteen 25000 kilsaa ja ei mitään suurempia ongelmia muistu mieleen lukuunottamatta bensapumpun hajoamista ja noin kerranvuodessa tapahtuvaa ruiskun ohjelmistoyksikön sekoamista. Sekin korjautuu irrottamalla virtajohto akun navasta vähäksi aikaa.
Ultrafast KTM machine .
Mahtaakohan tuohon työsylinterin koneen puolelle päästä syntymään niin kovaa öljynpainetta että työntäisi moottoriöljyä vielä toimivaan työsylinteriin?(cmas @ Heinä. 17 2009,07:46) kirjoitti
O-rengashan siellä on vain tiivistämässä mäntää, luulisi että siinä vaiheessa puskisi öljyä pihalle myös lohkon ja työsylinterin välistä?
Tummuuhan jarrunesteetkin ajan kanssa aika mustiksi, eikä niihin yleensä öljyä mistään pääse...
Samoin tummuu neste kytkimissä joista ei häviä eikä lisäänny neste...
No se painejuttu tuntu kovin oudolta juu. Jämsässä kävin ohimennen sanomassa, niin liittyy kuulemma normaaliin kytkimen kulumiseen, jolloin se sylinteri työntyy ulospäin (ei hajuakaan miksi, kun en oo koskaan kytkimen toimintaan perehtynyt niin paljon). Ei Jämsän poikien mukaan kyse ei olisikaan mistään vuodosta, vaan kytkimen kulumisesta...
ps. Vihdoin pääsin kotiin matkoilta ja sukuloimasta. Ja huomiselle lupaakin sit jo sadetta![]()
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Näinhän se aina menee. Sukuloimiset on pyllystä, varsinkin jos olis parempaakin tekemistä.(cmas @ Heinä. 19 2009,14:36) kirjoitti
Jotta edes löyhästi liittyis aiheeseen niin hyvin tuntuu toimivan toi Pirellin Diablo Strada meikäläisen ajossa. Soralla ja asvaltilla.
nimim. 680km mittariin tän viikonlopun (la-su) aikana![]()
Tuutti Honda
Tuo työsylinteri painaa koneen läpi menevän tangon avulla kytkimen auki.(cmas @ Heinä. 19 2009,14:36) kirjoitti
Kun kytkinlevyt ohenevat käytössä niin työsylinterin "0-kohta" siirtyy -> enemmän nestettä jää pääsylinterin säiliöön.
Sama juttu kuin jarrupalojen ja jarrunesteen kanssa, toisin päin vaan.
Okei, kiitos tarkennuksesta. No sithän tuo asia taitaa olla sillä selvä, että peli vaatii vaan kovaa ajoa (tms).(Seikkailu_R @ Heinä. 19 2009,20:04) kirjoitti
OT: Ajoin äsken fillarillakin rapiat 20 km noin 30km/h keskarilla. Herranjumala, että pitäis vaan pysyä noissa moottoroiduissa vehkeissä. Tuli rivakka hiki![]()
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
kansipahvi PRKL :/ 11.8 vast huoltoon. eipä tullu kilometrejä tänäkää kesänä. IHME HOMMA!
Nonniinno joo
Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
Huono tuuri käynyt sulla kyllä. Toivotaan, että saat huollosta ajoissa. Ja sitä paitsi elokuussa on todella hyviä kelejä ajella. Ja sen jälkeenkin, joten älä suotta huoli.
Käytiin tänään kaukon kanssa lenkillä. Hieno lenkki kyllä, käytiin testaamassa pitkästä aikaa Neste Rallin listoilla olevan Myhinpään pätkäkin, kun kauko siitä tiesi kertoa. Jos siellä päin satutte liikkumaan, niin kannattaa pyörähtää katsomassa: Linkki reittiin.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Itellä Suzuki Sv:ssä vuoti kanssa työsylinteri. Eturattaalta lentää öljypaskaa työsylinteriin, ellei ole pölysuojaa (vakio >04 lopusta lähtien)... Eturattaalta lentänyt paska syö O-renkaan aika nopeasti, jolloin sylinteristä alkaa valumaan nesteet pihalle.(RK690 @ Heinä. 17 2009,09:25) kirjoitti
Ite korjasin ongelman vaihtamalla O-renkaan ja asentamalla pölysuojan... Voisko kotariin olla saatavilla vastaavia pölysuojia *![]()
Oman SMC:n kytkinnestesäiliön kannessa lukeepi ettei sinne saisi laittaa muuta kuin öljyä. En tiedä sitten mitä SM:ssä kuuluisi käyttää.
juhvelström
Kyllä!(cmas @ Heinä. 22 2009,20:02) kirjoitti
Hyviä hyppyjäkin pääsis vetään tuolla jos haluttais. Yks hieno hyppy tuli puol vahingossa tuolla ja fiilis oli upee.![]()
Tuutti Honda
JJIEI! Ei ollukkaa kannentiiviste paskana vaa huomasivat että se oli onneks vaa syylärin korkki mikä ei toiminu ;) nyt taas kovaa ajoa!
Nonniinno joo
Ktm 690 sm, Derbi senda 125 r, Cpi Popcorn 50
Onkos teillä kellää tehoputkea kiinni ja sen kanssa katti ja kotarin alkuperäinen softa? Pelaako toi yhdistelmä paremmin kuin toi alkuperäisellä putkella (ärsyttävä sammuilu)? Kyselen siksi että itsellä on toi kokoputkisto ilman kattia ja akran kartalla. Pelaa muuten hienosti, mutta parempi puolisko ei tykkää olla kyytis kun pakokaasut tunkee kypärään sisään. Uskon kyllä ettei varmaan ole nautinto olla kuskin takana ja ilmapyörre vetää kaasut naamariin. Huomannu kyllä itsekkin että kamppeet tuoksahtaa toisin kuin ennen. Jos seuraavaksi 10t huoltoon tilais sen nokan sitte... *![]()
Seppo (nimi muutettu)
Nyt tarvittais apua
Elikkä kun pyörän käynnistää, niin mittarissa ei tapahdu yhtikäs mitään, kiekkamittari ei edes värähdä tai tule mitään kelloa / kilometri eli digitaali härpäkkäitä näkyviin... mutta mittarin valo tulee ihan normaalistimikähän tätä perk****** oikein vaivaa
![]()
KTM 690 LC4 SUPERMOTO -08
KTM 450 SX RACING -03
Lähteekö se käyntiin? Jos lähtee (ja muutenkin), niin kannattaa katsella sulakkeet läpi. Samoin mittarin liittimet.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Juu lähtee se käyntiin ihan normaalisti ja käy niin kuin pitääkin...mutta mittari on silti ihan pimee, katosikohan mittarista kilometrit kun mitään ei näy
ja jos sillä uskaltais ajelella niin tuleeko ajetut kilsat silti mittariin vaik ei mitään näy ?? ja on kaikki sulakkeet tarkistettu !!
KTM 690 LC4 SUPERMOTO -08
KTM 450 SX RACING -03
Jos mittarille ei tule virtoja, niin tuskinpa siihen jää kilometritkään talteen. Ajetut kilometrit ei pitäis pyyhiytyä. Ne pysyy siellä ilman virtaakin. Kattele vielä maskin takaa mittarin liittimet. Jos ei mitään näkyvää löydy, niin huoltoon vaan yhteys tai käyt näyttämässä mopoa suoraan niille. Ei jaksais uskoa, että on mikään iso probleema kyseessä kuitenkaan.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Mites virinokan kanssa, tarviiko tilata muita osia? Meneekö se heittämällä alkuperäisen tilalle? Tilasin nokan joka asennetaan 10t huollon yhteydessä.
Seppo (nimi muutettu)
Tietty siinä katsovat, että tartteeko venttiilit säätöä, mutta sehän sulla tulee tuossa huollossa jo muutenkin. Joten ei mitään ylimääräistä.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Itsellä joskus piikkisen Yamahan kanssa kävi myös näin, ja silloin vian sain korjattua tarkistamalla maadotusjohdon. Itseltä johto oli lähtenyt irti tjsp. Taustavalo tuli normaalisti, muuten ei mitään tapahtunut. Ensitte tiedä noista Kotareeiden sähköistä yms mitään, mutta itsellä samavika poistui tuolla.(--Riku-- @ Elo. 06 2009,16:31) kirjoitti
![]()
Kaupasta saa uusia!
Vikaa en löytänyt ollenkaa(tai en osannut löytää(Tapsa123 @ Elo. 07 2009,16:44) kirjoitti
) mutta eipä sillä väliäkään
sain tilattua ens maanantaille ajan kotari liikkeeseen niin saa siellä sitten katsoa sitä... Epäilen että vaihdetaan koko mittaristo kun on ihan huurussa ja jostain sinne on sitä kosteutta päässyt niin oliskohan ollut sen vika sitten...
KTM 690 LC4 SUPERMOTO -08
KTM 450 SX RACING -03
Jos jollain on kiinnostusta hommata 690 SM tai tietää kaverin, joka sellaista kyttäilee, niin saapi ostaa laitteen pois. Tarkemmat tiedot saa tuolta Nettimoton puolelta.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)