Sivu: 31 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21293031323341 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 901:stä 930:een 1469:sta
    kauko: moi * Lähdetään vaan ajelemaan, jos on kelejä. Tosin ihan ekaksi mä ajan tänään tuon SM:n Jämsään Laineelle. Bensapumppu vinkuu, kun useamman päivän seisonnan jälkeen starttaa ja ilmeisesti nyt lähtee sit takuuremppaan. Näillä keleillä ei paljon haittaa.

Marshal: ok. Kun saat aluslevyn tai itse kilven, niin otas uudet kuvat. Näkee vähän tuota kilpikulmaa & ulkonäköä sit kilven kanssa. Asiallisen näköistä työtä. Tuo teline siis, ei noi sähköjohdot *
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Kyllä ne repii rahaa noista telineistä...

Mutta joo pikku vinkkinä, että kannattaa pistää joku jämäkkä taustalevy kilven taakse, jos tommoseen telineeseen kilven ruuvaa. Se meinaa kestää kahdestatoista puoleen päivään se kilpi, jos se on suoraan vaan ylhäältä kiinni.

Muuten kyllä hieno teline

Meikäki on tässä päässy kuumeileen 690SM:stä (kuten cmas irkistä tietääkin). Ei vaan tahdo löytyä kauppiasta, joka arvostais mun maailman parasta fzs 1000:aa tarpeeksi ;)
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
    Tohon kilpiteline aiheeseen vielä. Tehkää taustalevy alumiinista, toi rosteri on turhan painavaa tavaraa sinne. Sen takia toi teline on murtunu. Itellä on toi R&G tailtidy ja taustalevynä kilvelle 3mm alumiinilevy, ja kestää...
    Seppo (nimi muutettu)
    Mä vein tänään SM:n pajalle. Saavat selvitellä sitä bensapumpun ininää ja vaihtaa sen sit takuuseen, jos kaikki ei mee ihan vituiks. Ei kyllä yhtään haittaa näillä keleillä tuo pyörän pajalla oleminen. Sato kyllä aamulla niin paljon, ettei mitään rajaa, kun ajoin mopoa kohti Jämsää.

Kävin sit koeajamassa samalla 690:stä Dukea, jossa oli Leo Vincet + nokka vaihdettu. Tsiisus mikä laite, vaikka omistaja oli iskenyt eteen piikkiä isomman rattaankin. Ja kun juttelin sen huoltomiehen kanssa, niin vakioputkilla se oli saanu sillä nokalla jo melkosen efektin aikaiseksi. Toisin sanoen, nyt on tilattu omaan SM:ään kireempi nokka. Tulee sleeper, kun on vakiohormit & hiljainen, ja samalla pitäis saada kiukkua melko kutkuttavasti lisää *
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    paljokos tulee kireempi nokkakeppi maksamaan?
    KTM 690sm
    MC B-Squad
    Lainaa (cmas @ Loka. 03 2008,07:40) kirjoitti
    Marshal: ok. Kun saat aluslevyn tai itse kilven, niin otas uudet kuvat. Näkee vähän tuota kilpikulmaa & ulkonäköä sit kilven kanssa. Asiallisen näköistä työtä. Tuo teline siis, ei noi sähköjohdot *
    Mjaa, eipä oo sähköalan kokemusta, eikä ne nyt hirveesti alta näy kun kilven kiinnittää. Muut piuhathan tossa on ihan asiallisesti, mutta toi kilven valo on liitoksien kohdalta vielä takakatteen ulkopuolella. Meni hermot kun ei mahtunu reijästä sisään, vaikka kuinka väkers. Taidanpa lyhentää piuhan pinkeeks, ni ei oo esteettisestikkään sitte niin ruma

Kävin tänään hakemassa Etolasta sellasta 2mm paksua mustaa kovaa muovia. Myyjä kertoi juuri kyseistä materiaalia ostetun aikaisemminkin samaan tarkoitukseen. Varmaankin toi 2mm paksuus riittää tukemaan kilpeä tarpeeks.

Huomenna pitäis vaihtaa kaverin Duke3:een sama teline, saas nähä istuuko yhtä heittämällä. Sähkövirityksiä ei sen kummemmin tarvii tehä ku meinaa pitää orkkisvilkut, ehkä hyvä niin

Otan kuvat kilven kanssa, kunhan saa vangit Sörkässä vihdoinkin mulle sellasen taottua. On ullu nyt tilauksessa 18 päivää, eikä ollu vielä tänään tullu konttorille ku kävin kyselemässä. Toisaalta kelien puolesta ihan sama, pyörä kuitenkin seisonnassa. Vittumainen toi tilanne ois, jos keskellä kesää sattuis kilpi katoomaan. Hieman liian pitkä aika venailla uuden saamista.

Vieläkös niitä kisanokkia saa sieltä huoltokaksikolta samaan hintaan? Eiks se ollu jotain 250-300 asennettuna. Ois ihan kiva nähä jos veisit dynolle sen jälkeen.

Kaukohan tais dynottaa nokanvaihdon, Akrojen ja softan kanssa. Ei vaan jaksa lukee topiccia taaksepäin...

OT: vittu että tulee muuten vettä ja lujaa
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
    Nokka maksaa jonkun 300 asennuksineen. Todennäköisesti vähän yli, mutta saa nähdä miten paljon tuolta saa alennusta loppujen lopuksi. Aika hyvin on irronnu yleensä *
    Dukessa on SM:ää pienempi lokasuoja vakiona. Ja koeajolla se viskas niin sikana kuraa niskaan, että oikein kyrsi. Kastu persekin heti, vaikken ajanut kuin lyhyen lenkin. En kyllä sittenkään ala modaamaan kilpitelinettä tuohon pienempään. Tuli kaatosateessa taas reality check * Toi 2 mm:n muovi kuitenkin alkaa kuulostaa jo lupaavalta. Ja jos se ei toimi, niin seuraava evo-versio on sit titaanilevyä *

Mä kattelin HK:lla Duken dynokäyriä. Itseasiassa homma on niin, että vakiona pitäis olla alapäässä enemmän paukkuja kuin Vincen putkilla + nokalla. Ja pelkällä nokalla pitäis tilanne olla vielä huonompi. Sit jossain 5000 rpm:n kohdalla menee nokalla vasta vääntö ja tehot tasoihin/yli. Mut persdyno sanoo kyllä jotain ihan muuta. Niin paljon hätäsempi laite oli se Duke nykimään koko kierrosalueen läpi, että oksat pois. Kaukon dynokäppyröissähän oli kuitenkin käytös toisenlainen (putket + nokka ja koko ajan oltiin ylempänä). Katsellaan mitä takapuolituntuma sit sanoo. Jos sanoo huonoa, niin säästän talven kuin pieni eläin ja ostan akrat *

Joko peli on saatu takas pajalta? menikö osia uusiks?
    Ei oo vielä edes aloittaneet katsomaan sitä. Sovittiin, että koska sen äänen "irtoaminen" vaatii useemman päivän seisotuksen, niin se aloittaa tän viikon perjantaina sen homman katsomisen. Toivottavasti se ääni irtoaa, niin saa pumpun takuuseen. Jos ei kuulu ääntä, niin mä sit perkule ajan kunnes se laukeaa tms. Korpee vaan moinen, koska mun tuurilla se pumppu hajoaa tuonne jonnekin sorapätkälle keskelle ei mitään klo 21.00 ja hyvä soittaa hinausapua, kun ei aina tiedä edes itsekään missä on

Perjantaina ne ehkä soittaa, tai sit lauantaina tai alkuviikosta. Mä en tiedä onko ne tilannu pumpun jo etukäteen vai pitääkö sit odotella vielä sitä maahantuojalta tms. Katsellaan. Satais nyt vaan vettä, että pääsis sit ajelemaan paremmassa kelissä loppusyksyn.
    Veikkaan että tämän listan kirjoittelijoilla on toistaiseksi eniten ajetut ja rääkätyt uudet lc4:set.
    Joten kertokaas onko niistä tullut mitään ongelmia esiin ja millaisilla kilometreillä?
    Mulla on mittarissa se noin 7500 km. Bensapumpun ääntäminen on ainoa vika, joka on vastaan tullut, ja tuokin noin viikon tai pidemmän seisonnan jälkeen. Infoan meneekö ko. ongelma takuuseen heti, kun saan siitä tiedon itse. Toinen "vika", joka mopossa esiintyy joskus on se, että laitettaessa virrat päälle mittarissa on valmiiksi esim. nopeus 20 km/h. Jos lähtee ajamaan, näyttö nollautuu ja näyttää ihan oikein. Jos taas viitsii kääntää virrat päälle uudelleen, kaikki on ok sitäkin kautta. Eli ei voi laskea viaksi ainakaan moista.

Muuta ei nyt tule omasta laitteesta mieleen. Öljyt ja suodattimet olen vaihdellut 2500 km:n välein suositellun 5000 km:n sijaan.
    Lainaa (cmas @ Loka. 09 2008,19:00) kirjoitti
    Mulla on mittarissa se noin 7500 km. Bensapumpun ääntäminen on ainoa vika, joka on vastaan tullut, ja tuokin noin viikon tai pidemmän seisonnan jälkeen. Infoan meneekö ko. ongelma takuuseen heti, kun saan siitä tiedon itse. Toinen "vika", joka mopossa esiintyy joskus on se, että laitettaessa virrat päälle mittarissa on valmiiksi esim. nopeus 20 km/h. Jos lähtee ajamaan, näyttö nollautuu ja näyttää ihan oikein. Jos taas viitsii kääntää virrat päälle uudelleen, kaikki on ok sitäkin kautta. Eli ei voi laskea viaksi ainakaan moista.

Muuta ei nyt tule omasta laitteesta mieleen. Öljyt ja suodattimet olen vaihdellut 2500 km:n välein suositellun 5000 km:n sijaan.
    Jepa. Mulla on nyt aika tarkalleen 10k mittarissa ja melko ongelmitta on menty. Sama mittarijudanssi ku cmassilla ollu pari kertaa, mutta ei ongelma, koska korjaantuu kuten edellä mainittiin.

Itselläni on ollut hiukan päänvaivaa myös hiukan nykivästä tasakaasuajosta, sitä tosin ei ole ilmennyt paljoakaan, liekö johtuu ajotavasta
    Vika ilmenee tasakaasulla ajettaessa n. 4-5.5k kierroksen välillä. Nykiminen loppuu heti kun pikkusenkin lisää kaasua. Olen omissa empiirisissä tutkimuksissani tullut siihen lopputulokseen, että vika on TPS- sensorissa (throttle position sensor). Molemmissa 5k ja 10k huolloissa sensorin volttiarvot singnaaleissa on ollut pielessä ja ne on säädetty kuntoon. Vain lyhyen ajon jälkeen säädöt menneet taas vituralleen ja nykiminen on palannut. Meinaankin nyt keväällä vaatia sensorin uusimista takuuseen, varsinkin kun luin UK foorumilta, että niitä on menny vaihtoon ulkomaillakin.
    On sinäänsä ollut niin pieni ja harvoin esiintyvä ongelma, että en oo saanu ittestäni aikaisemmin irti mennä sitä vaatimaan

Sitten on vielä sellainen todella häiritsevä vika, että ei meinaa oikeen pysyä toi eturengas tien pinnassa ekoilla kolmella vaihteella. Olenkin miettinyt liittyykö sekin jotenkin tohon sensoriin

Kaikenkaikkiaan ollu tosi vikavapaa laite, vaikka UK foorumilta on saanut lukea muiden kertomana pikkusen muutakin...
    Marshal: Jämsän huoltopuolen jannut olivat saaneet äskettäin tietoa tuohon huonoon ja epätasaiseen käyntiin liittyen. Yhdellä huoltojannulla oli nimittäin oma Duke, joka tekee samaa. KTM oli ilmoittanut, että yksi mahdollinen syy on löystyvä syttypyörä (tms, minen osia niin tarkkaan tunne). Mutta homman nimi on siis se, että sytytyksen ajoitus on pikkusen päässyt kääntymään ja käyntiongelmat saattaa johtua siitä. Uskon, että sun huoltofirmalla on ihan sama tieto asiasta, käypä piruuttas kysymässä niiltä. TPS voi tietenkin olla toinen ongelmien aiheuttaja.
    Lainaa (cmas @ Loka. 10 2008,07:58) kirjoitti
    Marshal: Jämsän huoltopuolen jannut olivat saaneet äskettäin tietoa tuohon huonoon ja epätasaiseen käyntiin liittyen. Yhdellä huoltojannulla oli nimittäin oma Duke, joka tekee samaa. KTM oli ilmoittanut, että yksi mahdollinen syy on löystyvä syttypyörä (tms, minen osia niin tarkkaan tunne). Mutta homman nimi on siis se, että sytytyksen ajoitus on pikkusen päässyt kääntymään ja käyntiongelmat saattaa johtua siitä. Uskon, että sun huoltofirmalla on ihan sama tieto asiasta, käypä piruuttas kysymässä niiltä. TPS voi tietenkin olla toinen ongelmien aiheuttaja.
    Ok, hyvä huomio. Pitää ottaa myös toi puheeks huollon kanssa, saattaa hyvinkin johtua siitä. Kiitos tiedosta.

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Minun 690:ssa ainoa kunnon vika ollut tuo benziinipumpun hajoaminen ja kilometrejä vasta noin 19000.
    Käyntiongelmiin voi myös auttaa se että ottaa johdot akusta irti noin minuutiksi ja asentaa sitten takaisin. Tuli tällaista kerran kokeiltua kaverin neuvosta(kävi tosi huonosti alakierroksilla) ja kas kummaa kun lähti pelittää hienosti.
    Ultrafast KTM machine .
    Lainaa (Dege @ Loka. 10 2008,22:35) kirjoitti
    Minun 690:ssa ainoa kunnon vika ollut tuo benziinipumpun hajoaminen ja kilometrejä vasta noin 19000.
    Käyntiongelmiin voi myös auttaa se että ottaa johdot akusta irti noin minuutiksi ja asentaa sitten takaisin. Tuli tällaista kerran kokeiltua kaverin neuvosta(kävi tosi huonosti alakierroksilla) ja kas kummaa kun lähti pelittää hienosti.
    oolsprait, jospa kokeilis tota ihan ekana. Kiitos vinkistä.
    No niin. Uus bensapumppu on niin hiljainen, että piti oikein ihmetellä. Hyvä, että kuulee yhtään mitään, kun heittää virrat päälle laitteeseen. Öljyt + suodattimet vaihdettu. Nokka kiinni. Melkonen efekti tuolla nokalla. Alakierrosvääntöä on vaikea verrata entiseen. Ehkä samaa tasoa, ehkä hieman vähemmän. Mutta todella näppärä pyöritellä kaupungissakin ja vastaa kaasuun nyt hanakammin. Yli 4500 rpm:n onkin sitten toinen juttu. Kelaa perkule kierroksia niin nopsaan, että tulee kiire vaihtaa isompaan. Mekaanikko oli käyny kuivalla kelillä testailemassa: kakkosella lähtee kaasulla keulimaan ja kolmosella yrittää vielä oikein tosissaan. Aika hyvä vakioputkilla. Paukkuukin jo moottorijarrutuksessa melko räväkästi. Melkonen piristysruiske tuonne ylärekisterin osastolle siis. Saapi nähdä haittaako tuo "jyrkkyys" nyt sitten soralla ajoa - siitä kommentteja sitten, kun on ehtinyt testata. Nokka maksoi 273 euroa, jos se nyt jotain kiinnostaa.
    Näköjään alkaa olla ilta-ajot tältä vuodelta ohitse. Tuossa ktm:ssähän on aivan perseestä noi pitkät valot, jos on oikeesti pimeetä. Ei mitään iloa ole. Eihän tuommoisella voi ajaa perkele! *

edit: pimeä on tässä yhteydessä valaisematon hiekkatie.

Juu alka olee ajot pikku hiljaa tässä. Tosin en ole ajanut metriäkään 9.9 jälkeen, jollon kilpi lähti lentoon. Hommasin pari päivää aikaisemmin talviauton ykkösauton rinnalle, joten nyt ei tarvii väkisin kituutella kotarilla jouluun asti duunimatkoja (kun vaimo rullaa ylväästi toisella). Taidampa ajaa tankille ja vetää stabilaattorit tankkiin. Pesulle, rasvaukset, akku irti ja uinumaan.
    Keväällä katellaankin sitte taas mikä peli on alla...
    Mulla meinas olla ohjelmaa, kun ei motti meinannu herätä tulille tänään perkule ollenkaan. Vähäksi aikaa (muutama sekunti) se jäi käymään ja sit nyykähti. Piti vaan raa'asti sit startata tyyliin 20 sekuntia nappi pohjassa, niin jäi lopulta tulille. Laitoin huoltoon jo mailia, että mitä persettä se tämmönen on. Tosin mukava oli ajella, kun vaan sai räjäytettyä tuon käyntiin & lämpimäksi. Lämpimänä lähtee tosi hyvin käyntiin, kylmänä näyttää olevan vähän heikonlaista toimintaa. Saas nähdä löytyykö tuohon mitään lääkettä.
    Jatketaas sit yksinpuhelua, kun ei oo muitakaan jutustelemassa.

Eli yksi syy lisää mahdollisiin starttaus/käyntiongelmiin: pick-up -kelan ilmarako saattaa olla liian iso. Huoltofirman työntekijän omassa pyörässä oli havaittu vastaavaa. Saas nähdä mitä tässä vielä joutuu tekemään oman mopottimen kanssa. Toinen optio on se, että Itävallan pojat ei oo ymmärtäny, että Suomessa pelit pitäis saada tulille alta 10 asteen lämpötilassa ja bensansyöttö on vähän reisillään.

Kerron lisää myöhemmin, jos tuohon sais jotain tolkkua
    Siihen pitää laittaa (startti)lohkolämppäri
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
    Juttelin jo kaverin kanssa & tuli esille tämmöinen siperia opettaa -tyylinen starttaus. Eli ajon jälkeen öljyt mukaan kattilaan ja sisälle. Seuraavan kerran ajoon lähtiessä iskee levylle sen kattilan ja kiehauttaa sopivaksi & pihalla heilauttaa sitten litkut lohkoon, odottelee minuutin & rykäsee purkin tulille
    Lainaa (cmas @ Loka. 23 2008,08:46) kirjoitti
    Juttelin jo kaverin kanssa & tuli esille tämmöinen siperia opettaa -tyylinen starttaus. Eli ajon jälkeen öljyt mukaan kattilaan ja sisälle. Seuraavan kerran ajoon lähtiessä iskee levylle sen kattilan ja kiehauttaa sopivaksi & pihalla heilauttaa sitten litkut lohkoon, odottelee minuutin & rykäsee purkin tulille *
    Siis etteks te muka tee noin? Kyl mul on aina litkut messissä kotona talvella. Paskat, eihän täällä mitään talvea ees oo. En paa pyörää talvehtimaan kohta ollenkaan. Eilen pääsin vihdoin ajoon kun sain aikaseks väkästellä sen kilven kiinni. Olipas taas kivaa. Onhan tässä jo 6 viikkoa viime ajoista kerinnykki kulumaan.

On tää lmasto kyllä melko ihmeellinen. Täällä etelässä ainakin. Eilenki +11 astetta ja aurinko paistaa. Tuuli hiukan tietysti viel tota lämmön tuntua, mut kuitenkin.

Jaha. Kunhan kelit huononee taas ja huoltoliikkeessä on ruuhka vähempi, niin ktm lähtee sinne. Maahantuoja oli sanonu, että pitää katella tuo pick-upin väli, ECU:n liittimet (käsittääkseni) ja ruiskuläppien säädöt. Onneksi menee taas takuuseen eikä noita ajokelejäkään enää joka päivä ole.
    Alkaa olee pikkusen liikaa vaihtoehtoja epätasaiseen käyntiin

On se kumma, kun uudessa pyörässä ilmenee koko ajan uusia "mahdollisia" vikoja. PRKL. Noh, toivottavasti hommat selkiää.
    Uudessa pyörässä voi olla joo pikkuvikoja. Varsinkin, kun koko motti ja tekniikka on täysin uutta. Valitettavasti KTM ei ole japsipyörä, mutta onneksi takuu kattaa noi jutut.
    Aivan liian paljon on vikoja ja lastentauteja. Kun olen lukenut tätä topicia ja RC8 ym. KTM:n topiceja niin jäi 990 SM pois laskuista ja laitoin Hypermotardin vaikka KTM varmaan parempi ajaa ja tehokkaampi ja paljon halvempikin olisi ollutkin. Mulla on ollut parikin 525 EXC:tä ja vaikka ne ovatkin race-vehkeitä niin ei niissä mitään ole ollut. Nyt kun lukee amerikan forumilta uuden 530EXC:n vikoja niin jäi sekin harkinnasta. Kaverikin halusi väkisin ostaa minun 525:n eikä uutta. Niinhän siinä kuitenkin kävi, että rupesi heti kaduttamaan enduron puute. 530:n sijaan otin riskin ja tilasin uuden Husabergin, saa nähdä miten käy ei kai siinä voi paljon enempää olla vikoja...?
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
    Heh. Semmosta se on. Tosin eipä oo ykskään näistä vioista ajamista paljon haitannut. Tänäänkin lähti käyntiin parkkipaikalta ihan nätisti ja toimi reilun 100 km:n lenkin ajan moitteetta. Kyllä tää tästä - pois en vaihtais. On niin pirun asiallinen laite tuolla sorateillä nokan vaihdon jälkeen *

Ja Mikko teit varmaan ihan oikean ratkaisun. Se hypermotar on ulkonäöllisesti paljon parempi kuin SM...
  30.  
    Noo en minä ulkonäön takia siihen päätynyt. Itseasiassa en tykkää siitä etulokarin ja lampun yhdistelmästä kun se näyttää aivan joltain linnulta. Mutta pakoäänet vaikuttivat vahvasti ja koneen muhkea vääntö. Se on myös kevyt, nyt kevennysten jälkeen lienee 170 kg tienoilla kuivana, jos vakio on 177 kg. KTM 950-990 taitaa olla 20 kg painavampi ja tuntuu vielä enemmältä. Edelleenkään en ole tottunut täysin HM:n keulan käytökseen, mutta jospa se tästä kun ajaa enemmän. Nokat olen siihen tilannut niin saa potkua ylös lisää.
    Mutta tämähän oli KTM-topic. Kävin aikoinaan ajamassa 690:n ja minusta se teho ei kyllä riittänyt mihinkään, mutta jospa pikkuvirityksillä saa 10 hv lisää ja rajoittimet pikkuvaihteilta pois niin kyllä se siitä. Esim. 525:lla ei kyllä viitsi ajaa soratietä parempaa tietä tai tasakaasulla ollenkaan. Markkinoilta puuttuu 140 kg 80 hv vehje...saisiko tuohon 690:een kompressoria? Hypermotardiin on kuulemma tulossa kun kyselin sitä, mutta ajasta ei tietoa.
    Joka tapauksessa kyllä KTM saa vakavasti ruveta parantamaan laatua, jos meinaa katupyörämarkkinoille tulla ja enduroissa kunkkuna pysyä.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Sivu: 31 / 49:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21293031323341 ... ViimeinenViimeinen