Juu on osalla hintaa. Mutta niinku aikasemmin viime syksynä täällä jo väännettiin samasta asiasta, totean edelleen: Ei ole taitoa ruveta väsäämään itse. Jos väsään itse, siihen menee useampi tunti, jonka voi helposti muuttaa myös rahaksi laskemalla kulutetulle ajalle hintaa.(cmas @ Syys. 12 2008,20:46) kirjoitti
Toi R&G teline kesti 10tk ja hajosi siksi, että jouduin laittamaan kilven taakse teräslevyn tukemaan voimakkaasti tärisevää kilpeä. Kilpi oli jo kokonaan poikki. Ei ollu varmaan suunniteltu telinettä ekstämään tuollaista lisäpainoa. Telineitä ei myöskään ole suunniteltu käytettäväksi cvaihtoputkien kanssa, jotka lisäävät melko expodentiaalisesti kilpeen kohdistuvaa tärinää ja väpätystä.
Täällähän joku väkästeli itse useammankin telineen ja totesi lopulta että ei kestä. Puskissa kyykkiminen kilpeä etsien myös vie aikaa ja kaiken lisäksi vituttaa suunnattomasti.
Jos joku oikeesti täällä on käsistään kätevä ja väkästelee telineen joka kestää, olen valmis sellaisesta kädentaitoiselle maksamaan.
Putkista vielä...Itse en varsinaisesti kyllä putken muutoksella hakenut lisää tehoa tai väntöä. Selkeä painonpudotus (useampi kilo), 100x parempi ulkonäkö ja siirtyminen ruohonleikkuriäänistä kunnon supermotoääniin olivat syitä miksi orkkisputket vaihdoin. Itselläni ei ole epäilystäkään siitä, etteikö originaalit veturinpiiput tuottaisi parempaa teho/vääntökäyrää. Saattaa myös olla erilaisia mittaustuloksia, kuten keskuudestamme poistunut Kauko tähänkin topicciin dynokäppyröillä todisti.
Toisaalta mulle on melko sama miten pitkään uusi teline toimii tai pysyy, koska tuskin kovin montaa kilometriä tulen enää tällä vehkeellä ajamaan. Isommat lelut odottavat keväällä. Kivaa on kuitenkin ollut, koko rahan edestä.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Ne ei varmaan siinä testissä poistanut sitä verkkoa joka on akran dp-killerissä kiinni vakiona.
Mulla on tuo täys-putkisto kateilla ja tietysti asianmukaisella ruiskun virityksellä ja mielestäni on kyllä huomattava ero tehossa, varsinkin väännössä.
Ultrafast KTM machine .
Eikös ne kilpitelineet kannattaisi väännellä etran PE- muovista niin eivät kuole tärinästä niinkuin tuo alumiini, vääntelyt onnistuu kuumailmapuhaltimella helposti.
Eikä ota sitten pikkukolhuistakaan niin nokkiinsa.
Jeps. Marshalin kannattais kokeilla tuota muovista vääntämistä. Siihen puree rautasaha ja kuumailmapuhaltimen saa lainaan varmaan kaverilta. Äänethän tuossa vakioputkessa on ihan perseestä ja luulen (kuten jo edellä todettiin), että ei kaikki säädöt voi olla kohdallaan, jos avarammalla röörillä ei saa alapäähän lisää paukkua. Sehän tuon vakioröörin suurin ongelma on - hengettömyys alakierroksilla.
Onko kenelläkään mitään tietoa siitä saako KTM:ään säädettyä vähän lisää soppaa laittamatta akran karttaa? Koska tuo akran kartta ei varmaan pelaa pätkääkään vakioputkilla, niin turhahan moista on edes koettaa. Mietin tätä siksi, että kaverilla on Yamahan 660 (enskaversio tosin) ja siihen saa mittaristopaneelin säätöjen kautta heitettyä hieman lisää soppaa. Alakierroksilla nykiminen loppui kerralla ja alapäässä on nyt paljon paremmin voimaa. Jos kotarissa ois moinen optio, niin sitäkin vois koettaa noiden vakiohormien kanssa.
Asuuko kukaan lähellä jotain asiansa tietävää ktm-huoltoa? Vois käydä kysäsemässä tuon asian. Vai onkohan olemassa karttaa mallia "vakioputkille, mutta hieman enemmän bensaa alakierroksilla"
ps. Terveiset Chicagosta. Täällä idiootit ajaa ilman kypärää joka paikassa. Tekee oikein pahaa katsella tuota touhua.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Kokeile sonaxia sekoitettuna 98 oktaanin bensaan. Luulisin että auttaa asiaan.
Minulta loppui sonax bensa ja tankkasin tavallista teboilin 98 ja tyhjäkäynnin rajassa sammuilu alkoi jälleen. Kotariin vissiiin tarttee tankata 101 oktaanista benzzaa että kaikki piilossa olevat voimavarat tulee esiin.
Ultrafast KTM machine .
Muuten hyvä idis toi boosteri, mutta jos sais vaan lisää soppaa alakierroksille ensin, niin siitä vois olla jotain iloakin elämäänPitää kysellä jostain onko tuollainen mahdollista.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
tuleekos tossa toi alku putki samaan hintaa vai pelkkä slipari??(nijnorz @ Syys. 12 2008,08:40) kirjoitti
ei kai sil oo hirveesti merkitystä mihikään muuhun ku painoon jos sen muuttaa yhelle sliparille?
KTM 690sm
MC B-Squad
Kyllähän ne koko putkea lupailee, voi olla että menee vasta tossa talvella tilaukseen.
kirjoitti
Mistäs tollasta PE-muovia sais hommattua? Kuumailmapuhallin ja rautasaha löytyy kyllä omasta takaa, mutta taitoa vääntelyyn sitäkin vähemmän.(skuikka @ Syys. 13 2008,20:12) kirjoitti
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Etolasta tai muusta vastaavasta paikasta saapi muovia. Luulis siellä päin suomea olevan noita kauppoja. Rautakaupatkin saattaa myydä ja sitä rataa.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
noni meikän mopo pöllittiin sit viime yönä. jos näkyy niin ilmotekaa.
yleiseen keskusteluun
Ei helvetti, kun himottais hommata sliparit tuohon ruoskaan. Voi jumaliste, kun pitää olla kaksi sliparia. Sattuu, pistää & viiltää noi hinnat. Yhden sliparin ostaminen ei ois homma eikä mikään, mut kaksi *Pitikin mennä youtubea selaamaan taas.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Osta Wingssit ni ei oo niin paha. Melkein yhen hinnalla saa.(cmas @ Syys. 26 2008,11:10) kirjoitti
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Onko ne Wingsit E-leimoilla olevat kannut? Valmistajan sivuilla ei sattunut moinen asia silmiin. Pitää varmaan alkaa pitkävetolappua täyttelemään...
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Muistaakseni ei oo mahdollista saada ainakaan papereihin muutoskatsastettua. En tiä onko jotain E- stanssauksia. Ne stanssaukset nyt ei itsessään vaikuta mitään, ku pitäis olla myös papereissa. Samsam varmaan osaa kertoa paremmin, ku sillä tollaset Wingssit on.(cmas @ Syys. 26 2008,13:35) kirjoitti
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
olipas jo aika muuttaa vilkut ja kilpi viksummin oli nimittäin vakio kilpitelinen hässäkkä enää yhel pultil kiinni, parit pultit puuttu myös mitkä pitää ilman putsarin kiinni. Samalla suunitteli maskin vaihtoo jos laittas sellasen fighter tyylisen maskin missä on pyöreet pikku valot ku ei toi vakio keula istu mun silään sit millään.
http://irc-galleria.net/view.php?nic...ge_id=90250185 tos ois kuvatus miten se kilpi ja vilkut asettu, jossain vaiheessa pienemmät vilkut pitäs laittaa myös.
Ihan turhaan sit vissiin värkkäilin ton tanko lukon niin et saapi kummassaki ääri asennossa tangon lukittua jos se ei estä rosmoja viemästä pyörää. ei sen puoleen et se usein tossa pihalla olisikkaan
KTM 690sm
MC B-Squad
Näyttää lailliselta![]()
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Jaha. Polttoainepumppu ulisee entistä kovemmin, kun pitkän seisonnan jälkeen kääntää virrat päälle laitteeseen. Soitin huoltoliikkeeseen & käskivät tuomaan pyörän sinne. Epäilivät bensapumppuvikaa -- saa nähdä meneekö takuuseen vai mitä ihmettä ne löytää. Perjantaina tarttis ajaa laite Jkl:stä Jämsään ja jättää sinne, nyyh!
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Jep(cmas @ Syys. 27 2008,11:19) kirjoitti
![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
hei onkos sillä ilmanputsari reijitys modilla mitään käytännön merkitystä, ainaski ku otti sen suppilon pois ni imu äänet parani!
mistä kannattas katella toiset vanteet mille laittas enskapiikit et käviskö siihen suoraan jostain toisesta mallista tai merkistä vanteet
KTM 690sm
MC B-Squad
sen snorkkelin kanssa on semmonen juttu, että ulkomaisilla forumeilla on aiheesta keskusteltu jonkun verran. Se pyörä on suunniteltu sen kumituttelon kanssa. Kun sen nykäsee pois, niin ei se ainakaan tilannetta paranna. Viritys on samaa tasoa kuin tyypillinen amiscorollaputkiviri. Eli äänet kovenee, tuurilla tehot pysyy normaalitasolla eikä laske... Jos pyörän säätää airboxin reikien kanssa kohdalleen, niin se voi toimiakin. Itse en ole turhaan nähnyt vaivaa porailla reikiä minnekään. Jos jollain on parempaa tietoa aiheesta, saa valaista minuakin.
KTM:ltä käynee ainakin 690 enskan vanteet suoraan luulisin. Miljoona optiotahan noihinkin on olemassa.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
jeps eli sama survoo se suppilo takas ja kattoo sit myöhemmin mitä sen kans tekee. olikos se sun kuva vai jonkun muun missä oli kaatumatapit akseleitten päissä. onko joku valmis sarja vai ite tehyt?(cmas @ Loka. 01 2008,20:08) kirjoitti
KTM 690sm
MC B-Squad
Mulla on tatit juu, varmaan melko monella muullakin tällä palstalla. Mä ostin kotarin omat, kun ei kiinnostanut värkätä mitään. Mutta jos on muovipalikat + vähän alumiinitankoa, sellaiset saa tehtyä itsekin. Noi alkuperäiset tais olla about 40 euroa / pää.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Olipas nopeeta toimintaa Evotechiltä. Tilasin perjantaina kilpitelineen ja teline oli perillä paikallisessa postissa maanantaina. Melko nopeesti on teline uinu Englannista.
Täytyy sanoa että on kyllä jyhkeen tuntusta matskua (paljon jyhkeempää ku R&G tailtidy), joten eiköhän toi kestä jonku taustalevynki. Viime kerrasta oppineena meinaan tehdä taustalevyn jostakin muusta materiaalista kun ruostumattomasta teräksestä
Ja kun täällä on mun kilpitelinesysteemit paljon keskustelua ja kauhistusta hintojensa puolesta herättänyt, niin hintaa tolle jäi pienen kimppatilauksen ansiosta 83 euroa posteineen. Tommosesta tuotteesta on siis kyse:
http://www.evotech-performance.com/a...info_6630.html
Nyt kaikki voi taas ihmetellä ja kauhistella kuinka joku maksaa kilpitelineestä noin saatanan paljon...sana on vapaa
![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
kuinka joku maksaa kilpitelineestä noin saatanan paljon!
Hei, iskes nyt kiinni toi härpäke pyörääs ja ota parit valokuvat eri suunnista. Jos se oikeesti näyttää hyvältä, niin kai sitä vois a) ostaa samanlaisen b) pölliä mitat tuosta palikasta & työstää ite vastaavan
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
HEhee!!(cmas @ Loka. 02 2008,13:02) kirjoitti
Teline on kiinni pyörässä. Otan kuvat, kuhan vain suinkin kerkeän. Nyt en tähän hätään saa kuvia kilven kanssa, koska kilpi on vasta valmistuksessa, kun se vanha tosiaan lepää jossain moottoritien varressa. Mutta ilman kilpeähän tosta itse telineestä saa parhaan kuvan, eiks?
Joku halus täällä ykskannusen pakoputkiviritelmän. Siitä sitte tilaamaan:
Kokoputkisto melko edukkaaseen 580-620 hintaan
http://www.sc-project.com/ktm_690_e.htm
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
(Marshal @ Loka. 02 2008,11:24) kirjoitti
Siis perkeles miten joku viihtii maksaa moisia summia kilpitelineestä!!
En nyt jaksa ruveta selaamaan topicia läpi, kävikös pojat vetämässä Ouninpohjaa?
Ihte oon vejelly näitä pikkuteitä täällä päin viikon verran tollasella -99 600 tt-r Jammulla..
Et sen verran jakso tämä poika olla ilman mopoo.
Sori OT.
Tuutti Honda
Eipä tullu tänä kautena Ouninpohjassa vierailtua.(kauko @ Loka. 02 2008,15:40) kirjoitti
Vaihdoit sitte pikkusen halvempaan värkkiin. Olihan se tieto ettei ukko jaksa kauaa ilman mopetia olla...
Kiva kuulla sustaki.
Ittellä alkaa kans olee vaihtokuumeet sitä luokkaa että huh huh. sas nähä nyt sitte mihin päätyy, vai päätyykö ollenkaan, ku ei oo sillai mitään tarvetta myydä näin makeeta vehettä pois. On tää hankalaa prkl.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Juu, ompahan kivempi kaatuilla tolla Jammulla, ku kalliilla Kottarisella.
Totta puhuakseni meikäläisen ajoihin miljoonasti sopivampi pyörä toi Jammu. Ainoo mikä "vituttaa" on niiiiin paljon kälysemmät jarrut ku mihin kerkes Kotarin kanssa tottumaan. Ja eihän noita oikeesti voi verrata samana päivänäkään, mut todella tyytyväinen oon ollu hankintaan ainakin toistaseks.
Vähän rupes kyllä pelottamaan, ku lueskelin tänään tota 690SMC topicia...
Jos cmas kehtaa lähtee meitsin kanssa ajeleen niin vois käyä jossain täräyttelemässä joskus. Jos mää seuraisin nyt sua..![]()
Tuutti Honda